Uudet tiimit 2010

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
$$Lopez$$ edelleen tyrkyllä Sennan tilalle Camposilla (Bernardin PR-lemmikki Chandhok luonnollisesti toiseen autoon). Ei tekisi mieli olla Brunon saappaissa, jos F1 antaa hänelle jälleen oharit.

-- Campos have engines! Cosworth delivered to Dallara yesterday. Shakedown may be in Bahrain. Told Lopez for Senna. Nobody confirming

-- Money talks. Senna could lose out if Lopez can produce more. Told USF1 still aiming for grid in 2010. No date, tho. Can't see it
http://twitter.com/legardj

Officially, Campos’ stance has been that it will only confirm its full driver lineup in “due course”. It is strongly rumoured that Karun Chandhok and USF1’s Jose Maria Lopez are in pole position for the seats.
http://www.yallaf1.com/2010/02/25/senna-reportedly-not-sure-of-campos-seat/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+Yallaf1com+(YallaF1.com)
 
Viimeksi muokattu:

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14193
Ei kyllä hyvältä näytä Sennan kannalta ei. Lopezilla tosiaan on pykälä jolla pystyy menemään toiseen talliin maksamattoman palkan ohella ja Campos oli kiinnostunut jo kauan hänen tarjouksestaan, mutta sitten mies meni USF1:lle ja kun tiimillä on vaikeaa niin mies voisi hypätä Campokselle ja viedä Brunolta paikan...

Chandhokilla on melko varma paikka myös tiimiin ja jos jostain syystä ei näin kävisi niin muita varteenotettavia kuskiehdokkaita sponsoripuolelta olisi Narain Karthikeyan tai Marc Gene joilla olisi myös huhujen mukaan suhteellisen suuri sponsoripaketti ja Genellä olisi testikokemusta ja ammattitaitoa ja Narain toisi sponsoreita Intiasta lisää.:rolleyes:
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418

Lopez closing in on Campos reserve deal


Victor Rosso, part of Lopez's management team, told Argentinean radio Cadena 3 that a reserve driver role at Campos was now the most likely possibility for the Argentinean.

"There are a lot of chances that he will be a reserve at Campos," Rosso said. "At this moment Felipe McGough [Lopez's manager] is finalising the details to release him from the contract with US F1 and to get his money back. It all depends on the termination of the contract.
Parempi näin. Jos tuo Dallaran sekasikiö vielä radalle pääsee, nähdään mukana kisoissa sentään semilahjakas Senna (PR-intialaisen lisäksi).
Luulisi Lopezin saavan sponsorimiljoonineen pari ajelua perjantaiharjoituksissa.
 
Viimeksi muokattu:

TIMOMIES

Well-known member
Liittynyt
8.5.2006
Viestit
1189
Alun alkujaan kisapaikat sai USF1, Campos, Manor ja Lotus.
Nyt mukana näyttäisi olevan Stefan(?), Hispania, Virgin ja Lotus :D
 

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
Alun alkujaan kisapaikat sai USF1, Campos, Manor ja Lotus.
Nyt mukana näyttäisi olevan Stefan(?), Hispania, Virgin ja Lotus :D
Aivan alkujaanhan kisapaikat saivat USF1, Campos ja Manor. Lotusta ei aluksi mukaan huolittu, mutta sai jälkijunassa Sauberilta vapautuneen paikan. Ja BMW Sauber Ferrari :)D) puolestaan sai jälkijunassa Toyotalta vapautuneen paikan. Ja Stefan GP puolestaan saattaa ajella USF1:ltä vapautuneella paikalla Toyotalta vapautuneilla autoilla. Melko hyvin siis FIA sai tän "tallipelin pelattua" ja due dilligencet tehtyä. :D
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Melko hyvin siis FIA sai tän "tallipelin pelattua" ja due dilligencet tehtyä. :D
Liittyi sitten aiheeseen tai ei, niin hävyttömän vähän on kukaan kiinnittänyt tähän huomiota. Ei ole suurille keskustelupalstoille perustettu keskusteluja, joissa vaadittaisiin FIA:n pamppujen päitä vadilla. Media ei luonnollisesti voi asiaa ruotia, lampaita kun ovat, mutta ihmeellisen paljon epäpätevyyttä F1-fanit ovat näköjään valmiita lajinsa puolesta kestämään. :dunno:

Alkuperäisarvioni uusista tiimeistä näyttäisi menneen jota kuinkin oikein: Camposin tiedettiin olevan surkea rahoituksenhankkija, jotkut jaksoivat uskoa Metaan, mutta nyt tiimi on sekä Campoksiton että Metaton. US F1:n kohdalla kaikki kuullosti hämärältä jo siinä vaiheessa, kun Ken Andersonin nimi putkahti ensi kertaa esiin. Manorin puolestaan uskoin päätyvän lähtöruudukkoon, koska FIA:n Donnelly sitä oli sinne lobbaamassa ja lopultahan hän toi tiimiin myös päätukijan, jota ilman Booth olisi yhtä nesteessä kuin "Yhdysvaltojen" ja "Hispanian" "tiimit".
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1022
Sijainti
Helsinki
Liittyi sitten aiheeseen tai ei, niin hävyttömän vähän on kukaan kiinnittänyt tähän huomiota. Ei ole suurille keskustelupalstoille perustettu keskusteluja, joissa vaadittaisiin FIA:n pamppujen päitä vadilla. Media ei luonnollisesti voi asiaa ruotia, lampaita kun ovat, mutta ihmeellisen paljon epäpätevyyttä F1-fanit ovat näköjään valmiita lajinsa puolesta kestämään. :dunno:

Alkuperäisarvioni uusista tiimeistä näyttäisi menneen jota kuinkin oikein: Camposin tiedettiin olevan surkea rahoituksenhankkija, jotkut jaksoivat uskoa Metaan, mutta nyt tiimi on sekä Campoksiton että Metaton. US F1:n kohdalla kaikki kuullosti hämärältä jo siinä vaiheessa, kun Ken Andersonin nimi putkahti ensi kertaa esiin. Manorin puolestaan uskoin päätyvän lähtöruudukkoon, koska FIA:n Donnelly sitä oli sinne lobbaamassa ja lopultahan hän toi tiimiin myös päätukijan, jota ilman Booth olisi yhtä nesteessä kuin "Yhdysvaltojen" ja "Hispanian" "tiimit".
Aina sä jaksat sitä Fiaa jauhaa....give it a rest man. :)
 

Kakenstain

Wololo
Liittynyt
1.4.2009
Viestit
649
Kyllähän Meta Image Camposia vielä sponsoroi. Nimihän siinä vain muutettiin
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Jos kylmät reaaliteetit otetaan huomioon, on ihme, että yleensä tässä taloudellisessa tilanteessa olemme saamassa edes kaksi uutta tiimiä ykkösiin. Maailmalla on heikosti löysää rahaa ja sit vielä FIAn pyrkimys vähentää ykkösten rahantuhlausta koki melkoisen mahalaskun... Lotukselle ja Manorille :thumbup:. -En sitä paitsi yhtään ymmärrä Manorin morkkausta täällä. Hienon rekordin ovat pikkuformuloissa tehneet ja se on aina plussaa ykkösiin tavoiteltaessa!
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Jos kylmät reaaliteetit otetaan huomioon, on ihme, että yleensä tässä taloudellisessa tilanteessa olemme saamassa edes kaksi uutta tiimiä ykkösiin. Maailmalla on heikosti löysää rahaa ja sit vielä FIAn pyrkimys vähentää ykkösten rahantuhlausta koki melkoisen mahalaskun... Lotukselle ja Manorille :thumbup:.
Vain kulukaton alkuperäinen aikataulu lopulta heitti. Se tulee (toisella nimellä) asteittain, FOTA:n suostumuksella. Parin kauden jälkeen (ehkä jo ensi kaudella) ollaan jo aika lähellä FIA:n kaavailemaa 40 miljoonaa.
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1022
Sijainti
Helsinki
Vain kulukaton alkuperäinen aikataulu lopulta heitti. Se tulee (toisella nimellä) asteittain, FOTA:n suostumuksella. Parin kauden jälkeen (ehkä jo ensi kaudella) ollaan jo aika lähellä FIA:n kaavailemaa 40 miljoonaa.
Tästä olen täysin eri mieltä. Nyt kun talous toivottavasti lähtee nousuun ei kukaan enää parin vuoden päästä muista kulukattoa ollenkaan. Veikkaanpa jopa että testirajoituksiakin höllätään.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8254
Sijainti
Helsinki
Tekis nyt FIA viimeinkin järkevän päätöksen ja hylkäis tuon USF1 projektin. Siis eihän tuossa toiminnassa ole mitään järkeä. Ensimmäisenä ilmoittivat uusista tulevansa mukaan ja saiko luvankin ensimmäisenä, eivätkö ole mitään saaneet aikaseks. Niinku se yks lisävuosi mitään enää noin tuhoon tuomitussa projektissa auttaa.

Stefan GP:llä on hommat huomattavasti paremmalla tolalla ja jos vaan saavat Toyotan vermeistä jotain irti niin voivat hyvinkin olla jopa keskikastissa taistelemassa. Tai ainakin selkeä kärki uusista.

Voihan nuo jenkit tulla edelleen myöhemmin mukaan jos vain parsivat hommat kasaan muutenkin kuin pelkälle paperille. Herää kysymys, että miten höynäytettävissä Max & kumpp olivat ottaessaan tuon projektin mukaan?
 

Zaipper1

Well-known member
Liittynyt
28.1.2010
Viestit
83
FIA olisi voinut päästää kaikki halukkaat mukaan sarjaan. Tuskin silloinkaan olisi saatu yli 26:n auton ruudukkoa. :D
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ensimmäisenä ilmoittivat uusista tulevansa mukaan ja saiko luvankin ensimmäisenä, eivätkö ole mitään saaneet aikaseks.
Campos oli ensimmäinen tiimi joka laittoi hakemuksen sisään (tai ainakin julkisti tehneensä niin). USF1, Campos ja Manor hyväksyttiin yht'aikaa.
Stefan GP:llä on hommat huomattavasti paremmalla tolalla ja jos vaan saavat Toyotan vermeistä jotain irti niin voivat hyvinkin olla jopa keskikastissa taistelemassa. Tai ainakin selkeä kärki uusista.
Ainakin PR-osasto on hoitanut hommansa hyvin. ;) Mitään konkreettista näyttöähän ei heiltäkään ole vielä saatu. Toki kilpailukaluston suhteen lähtökohta on uusista talleista paras.
Herää kysymys, että miten höynäytettävissä Max & kumpp olivat ottaessaan tuon projektin mukaan?
Kaikki pyrkijät ovat tietenkin luvanneet 10 hyvää ja 11 kaunista talousselvityksissään. Emme tiedä niiden sisältöä, joten ties vaikka USF1:n esitys oli hakuvaiheessa yksi vakuuttavimmista. Tosin eiköhän valtaosa F1-faneista ole varsin vakuuttuneita siitä, että syy USF1:n valintaan oli amerikkalaisuus eikä vakuuttava hakemus.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Kaikki pyrkijät ovat tietenkin luvanneet 10 hyvää ja 11 kaunista talousselvityksissään. Emme tiedä niiden sisältöä, joten ties vaikka USF1:n esitys oli hakuvaiheessa yksi vakuuttavimmista. Tosin eiköhän valtaosa F1-faneista ole varsin vakuuttuneita siitä, että syy USF1:n valintaan oli amerikkalaisuus eikä vakuuttava hakemus.
Uusien tallien valintaperusteet olivat kyllä hieman kyseenalaiset. USF1 valittiin amerikkalaisuuden vuoksi, Campos espanjalaisuuden vuoksi ja Manor sen vuoksi että siellä oli kavereita. Lisäksi talleilla ei saanut olla mitään kytköksiä F1-talleihin ja moottorit piti ottaa Cosworthilta.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14193
Kieltämättä aika erikoinen valintaprosessi tälle kaudelle on ollut. Tiimejä on siis 12 ja autoja tälle kaudelle 24 ja saa nähdä pysytäänkö tässäkään jos HRT lyö hanskat tiskiin syystä tai toisesta kauden aikana... toivottavasti ensi kaudella nähdään Stefan gp ruudukossa ja samaten tuo 26 autoa.:ahem:
 

Kakenstain

Wololo
Liittynyt
1.4.2009
Viestit
649
Minulla alkaa menä hermo kun monet ex- ja nykyiset kuljettajat itkevät uusien tiimien hitautta. Massaa pelottaa ja Kuutiopää valittaa, että hitaasti ajaminen ajolinjalla on vaarallista (paraskin puhuja, Belgia 1998). Lisäksi Button valittaa ettei aika-ajoista tule mitään.

Ei ole paljon kuskeilla sisua. Toisaalta, mikä minä olen sanomaan kun en niitä autoja aja, mutta silti...
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14193
Onhan tuo kieltämättä erikoista etenkin noilta ex-kuskeilta... luulisi tottuneen näkemään hitaampiakin autoja joilla ei kulje ja omatkin möhläilyt eivät kyllä statusta nosta...:eek: nykykuskit eivät oikein tämmösiä ole niin tottuneet näkemään... eli erot ovat sinällään suuret.
 
Ylös