Ghost_Glove
Jääkausi
Jep ekana mieleen tulee USF1 ja Campos....Ehkä Toyotan raakile on edelleen koottavana (mikäli on edes olemassa) ja testiaikataulut ovat olleet pelkkää hämäystä?
On sitä pahempiakin PR-temppuja nähty
Jep ekana mieleen tulee USF1 ja Campos....Ehkä Toyotan raakile on edelleen koottavana (mikäli on edes olemassa) ja testiaikataulut ovat olleet pelkkää hämäystä?
On sitä pahempiakin PR-temppuja nähty
"My role is to clean up the chaos! They had basically nothing, only chaos. The only department which basically exists is a software department, with eight guys who never saw an F1 car in their lives, and who are doing software simulation programmes. Then there are two or three engineers with F1 experience, and that's it. The real story is a crazy story, you understand."
Tuo kyllä kertoo mielestäni suoraan sen, ettei tiimillä ole mitään edellytyksiä radalle edes Dallaran ostoautolla tällä kaudella. :thumbdown
Niin oliko se, Max?Ferrari sanoi:This is the legacy of the holy war waged by the former FIA president.
This is the outcome: two teams will limp into the start of the championship, a third is being pushed into the ring by an invisible hand – you can be sure it is not the hand of Adam Smith – and, as for the fourth, well, you would do better to call on Missing Persons to locate it.
In the meantime, we have lost two constructors along the way, in the shape of BMW and Toyota, while at Renault, there's not much left other than the name. Was it all worth it?
Tai ehkä ne autonvalmistajat olisivat edelleen mukana, jos Max olisi saanut kulukattonsa läpi? Tai ehkä ne kaikki ajaisivat iloisesti Fotan sarjassa, jos kunnon välirikko olisi tullut.No nyt alkaa tulemaan Ferrarilta asiallista tekstiä aiheeseen liittyen. Raippaa tulee tallin kotisivuilla ja oikein kunnolla:
Niin oliko se, Max?
Vaikka tätä mantraa toistaisi maailmanloppuun asti niin siitä ei taida tulla totta?Autonvalmistajat ovat häilyväistä sakkia, kun bisneksessä menee huonosti niin leikataan, kun menee hyvin, niin lähdetään innokkaasti mukaan hakemaan lisää kasvua.
Tuo, että Bridgestone on nostanut kädet pystyyn myös GP2 renkaiden toimittamisen osalta on jo varsin erikoista. Yksi selitys, joka tulee mieleen on se, että Bridgestone ei enää halua tehdä minkäänlaisia lisäinvestointeja/kompromisseja f1:iin liittyen, koska päätös sarjasta vetäytymisestä kauden 2010 lopussa on jo tehty.Oliko Stefanovic sitten vain aloittanut neuvottelut liian myöhään vai mistä tässä on kyse? Jos Berniellä kerran on hyvät suhteet Stefanoviciin ja sekä F1:n että GP2:n kautta Bridgestoneen, niin ainakaan suhteista tämä ei ole jäänyt kiinni, jos Bernie asiaa yhtään haluaa edistää.
Nähtäväksi jää.
Tehtaat lähtivät Maxista riippumatta. F1:n ristiriidat eivät johtokuntia hetkauta, vaan niiden päätöksiin vaikuttimet ovat muualla. Uusia tiimejä lähdettiin hankkimaan, koska tehtaat eivät ilmoittaneet sitoutuvansa sarjaan. Aloite siis tuli tavallaan tehtailta, ja jotain oli tehtävä. Ja oli gridin laajentaminen muuténkin ihan suotavaa, vaikkei vanhoja olisikaan poistunut.No nyt alkaa tulemaan Ferrarilta asiallista tekstiä aiheeseen liittyen. Raippaa tulee tallin kotisivuilla ja oikein kunnolla:
Niin oliko se, Max?
Se on täysin sivuseikka, kun kyseessä oli nimenomaan F1:n tulevaisuus. Ei se lohduta jatkavatko ne jossain muualla.Yksikään F1-sarjasta poistunut autonvalmistaja ei ole leikannut itseään pois moottoriurheilusta.
Vaan eipäs ole. Jokin syyhän siinä täytyy olla, että juuri ykköset leikkasivat syöpäsoluna irti. Autotehtaiden kuten Toyotan, Hondan tai BMW:n johtokuntien jäsenethän eivät nimenomaan vain yhtenä päivänä heränneet ja ilmoittaneet, ettei moottoriurheilu (jossain piireissä "on yhtä kuin" F1) sovi enää hedän strategiaansa. Ilmeisesti se kyllä sopii, koska ne ovat mukana lajissa jossain muualla edelleenkin. Mutta jotakin siellä tapahtui, että juuri F1-ohjelma lakkautettiin joko muiden ohjelmien kustannuksella tai peräti niiden aloittamiseksi.Se on täysin sivuseikka.
Eipä niitä tehdastalleja ollut mukaan pyrkimässäkään. USF1:n valintaan nyt on ilmiselvät syyt, vaikkei konsepti edes paperilla näyttänyt uskottavalta. Campos sentään näytti. Mutta eiköhän lähes kaikki valintaa seuranneet maallikot ole sitä mieltä, että rannalle jäi uskottavampiakin projekteja.Ja lähes "ratelesquella" tavalla Mosley yritti tehdä selväksi, etteivät autonvalmistajat ykkösiin palaakaan, kun legendaarisille yksityistiimeille kuten "ME F1" ja Campoksiton Meta annettiin lähtöruudukosta paikka. Onko se sitten hyvä asia ykkösten kannalta vai ei? F1:hän ei tunnetusti ketään kaipaa. Se on "liian iso kaatuakseen." :dunno:
Ihmettelin suuresti näitä lausuntoja. Minusta on hienoa, että Toyotan jäänteistä on syntynyt yksi uusi talli jo (Lotus) sekä mahdollisesti vielä tämä Stefan. Itseasiassa Toyota on toiminut hienosti eikä pantannut omaisuuttaan eikä henkilöstöä.Kaunista kielenkäyttöä.
"Serbialaiset haaskalinnut keräsivät luut Toyotan kuolinvuoteelta."
Ferrari ilmeisesti yrittää kirjoittaa jonkinlaista satiiria, mutta ainoa asia joka jää mieleen on Ferrarin ylimielisyys!
http://www.autosport.com/news/report.php/id/81651
Virgin-Manor-Simtekin Richard Branson puolestaan pitää Ferrarin kritiikkiä uusia talleja kohtaan "surullisena" ja ilmeisesti mongersi tämän suustaan Autosportille:StefanGP sanoi:And dreamers from USA will have to explain their actions, because they are deliberately weakening F1 with dreaming of perfect world and fairytales about success. And success doesn’t come by talking but with hard work and lot of guts.
Ja millähän tavalla samoilla säännöillä pelaaminen kahlitsee uusia tiimejä? Bransonin mielestäsi olisi tietenkin täysin hyväksyttävää antaa esimerkiksi olympialätkässä uusille maille muutaman kuuden maalin etumatka ensimmäiseen erään...Richard Branson sanoi:F1 needs new teams, and Ferrari won the battle of making sure the new teams were shackled.