No sithän sille olis tilaa....Jos FIA sen hyväksyy mukaan.Mites käy sille serbitallille, jos USF1 skippaa tämän kauden?
Luepas vaikka Atlaksen puolelta vähän. Talon myynti ei tietenkään tarkoita mitään, mutta USF1 taitaa joka tapauksessa olla finito.Eipä täällä kyllä ole pahemmin vielä mitään kunnon todisteita näkyny siitä, että se olisi kippaamassa.
Joku vaan haluaa pistää mahdollisesti aikaisemmin arvottoman oloisen talon myyntiin kun alla on 5 vuoden vuokradiili.
FIA ne päätökset tekeeJos USF1 on luopunut ajatuksesta tulla mukaan, eikö se voisi myydä lisenssejään StefanGP:lle? Vai onko lisenssikauppa historiaa ja FIA/Bernie päättää, kuka osallistuu?
Tiimin valmiudesta en tiedä (kai sinnekin Toyotan porukkaa on palkattu), mutta auton suhteen pidän Stefania valmiimpana kuin USF1:ä. Ihan sen takia, että Toyotalla varmasti oli auton kehittely pitemmällä kuin USF1:llä. Liekö USF1 vieläkään sen valmiimpi.Aika mielenkiintoista, että monet pitää Stefan GP:tä jollain tapaa valmiina tiiminä, joka voi vain ilmaantua paikalle ja korvata Camposin tai US F1:n.
Ehkä näin on, mutta todellisuudessahan SGP:n touhuista tiedetään hyvin vähän. Ainoat kuvat mitä meille on näytetty, on Stefanovic ja tuulitunnelimallu, Stefanovic ja vanha Toyota, ja Stefanovic, kolme muuta heppua ja muutama läppäri pöydällä.
Jo hyvissä ajoin julkistettu Portimaon testi myös herätti luottamusta valmiuteen ja myös siihen, että rahaakin on. Eihän Stefanin osalta ole tainnut tulla yhtään negatiivista uutista ennen tätä päivää, kun kertoivat, että testien rengastoimittajasta vielä neuvotellaan.En usko serbitiimiin ennen kuin näen auton radalla. Stefanovicin mukaan ensimmäinen Toyota olisi nyt nipussa ja testaamaan pitäisi päästä viikon kuluttua.
Zoran Stefanovic mukaan Stefan GP:llä on Toyota väkeä 180 kappaletta, monia ihmisiä sieltä on kuitenkin siirtynyt Gascoynen houkuttelemana Lotukselle.Tiimin valmiudesta en tiedä (kai sinnekin Toyotan porukkaa on palkattu), mutta auton suhteen pidän Stefania valmiimpana kuin USF1:ä. Ihan sen takia, että Toyotalla varmasti oli auton kehittely pitemmällä kuin USF1:llä. Liekö USF1 vieläkään sen valmiimpi.
Ilmeisesti tallit/lisenssit ei ole enää ostettavissa? Jotenin tuntunut siltä, että viime vuosina ei ole enää riittänyt että ostaa tallin, että saa osallistumisluvan. Aiemminhan se riitti - tai sitten sai ostaa lisenssin FIA:lta sikahintaan.
Tässä kohtaa Stefan astui tosiaan harhaan. Jos jotain f1-sarjan historiasta pitää oppia niin se, että ennen rengassopimusta autoa pitää olla valmis testaamaan GP2 renkailla. Jos ne eivät kelpaa, pitää yksinkertaisesti neuvotella paremmin tai löydä enemmän rahaa B:n pöydälle.Heh, Stefan... meni perumaan Portimaon testinsä, kun ei saanut Bridgestoneja alleen. Kyllähän vaihtoehtoiset GP2-renkaat "hieman" rajoitetun kuvan uuden (kuvitteellisen?) auton toimintakyvystä antaisivat, mutta jos vaihtoehtona on olla tekemättä yhtikäs mitään niin...
Bridestone ei myöskään kyennyt toimittamaan GP2-renkaita. Muut vaihtoehdot eivät sitten enää soveltuneet F1:n suorituskyvylle (Stefanovichin mielestä ainakaan).Heh, Stefan... meni perumaan Portimaon testinsä, kun ei saanut Bridgestoneja alleen. Kyllähän vaihtoehtoiset GP2-renkaat "hieman" rajoitetun kuvan uuden (kuvitteellisen?) auton toimintakyvystä antaisivat, mutta jos vaihtoehtona on olla tekemättä yhtikäs mitään niin...
Villeneuven kanssa on neuvottelut loppusuoralla:Autosport sanoi:Bridgestone is only contracted to supply F1 tyres to those outfits that have an entry to the world championship, and the Japanese tyre manufacturer was unable to provide alternative GP2 rubber at such short notice.
With Stefan GP boss Zoran Stefanovic unwilling to run the car on tyres that are not suited to F1 performance, he has decided to call off this week's planned run.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/81642"We have already agreed terms with [Kazuki] Nakajima, and we expect to conclude a deal with [Jacques] Villeneuve. We think it is a good decision for us, and it makes sense for him."
F1-kumeja ei ilmeisesti yksinkertaisesti anneta kuin virallisesti mukana oleville talleille. GP2-renkaiden suhteen este oli kiire. Tai ainakin tekosyy, onhan Portimaon testi ollut tiedossa jo pitkään ja GP2 Asia jo menossa. Eli GP2-renkaita valmistetaan koko ajan.Tässä kohtaa Stefan astui tosiaan harhaan. Jos jotain f1-sarjan historiasta pitää oppia niin se, että ennen rengassopimusta autoa pitää olla valmis testaamaan GP2 renkailla. Jos ne eivät kelpaa, pitää yksinkertaisesti neuvotella paremmin tai löydä enemmän rahaa B:n pöydälle.
Ehkä Toyotan raakile on edelleen koottavana (mikäli on edes olemassa) ja testiaikataulut ovat olleet pelkkää hämäystä?Oliko Stefanovic sitten vain aloittanut neuvottelut liian myöhään vai mistä tässä on kyse?