Uudet tiimit 2010

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13783
Lolan piti alunperin tulla mukaan vasta 98, joten ehkä nillä oli joitain suunnitelmia valmiina.
Nyt soittaa kelloa :) Mastercard taisi haluta vähän kuin väkisin aikaistaa mukaantuloa. Pieleen meni hätäiltäessä. Kivan näköinen auto se oli silti ja olisi rahoituksella luultavasti saatu merkittävästi lähemmäs Minardia ja Tyrrelliä kauden mittaan...
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Lolalla kyllä tosiaan oltiin liian hätäisiä ja tulokset näkyivät tyrmäävästi...:frown: Jollakin jos on vielä Maikkarin aika-ajot tuolta vuodelta tallessa niin voi nähdä miten hitaita autot todella olivat... Todellakin jos rahaa olisi sijoitettu hyvin niin ja muutenkin ei oltaisi kiirehditty niin tulokset olisivat voineet olla jopa paremmat kuin Minardilla ja Tyrellillä. Arrows oli tilapäisesti tuolla kaudella parempi...

Stefanilla tuo kuskipolitiikka on vielä sekava, mutta Toyotan autot ja moottorit ja rahoituspohja olipa se sitten miten hyvä tai hämärä hyvänsä takaa ainakin ettei todellakaan tarvitse mankua maksukuskeja ja tai muitakaan ihme ajajia mukaan kesken kauden.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Tuo 1997 Lola on sikälikin ajankohtainen, että ennen tätä vuotta ja Virginiä se oli viimeisin auto, jota ei käytetty lainkaan tuulitunnelissa suunnitteluvaiheessa.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Ai? No olisi siinä ollut kumminkin modifioitavaa 1998:n säännöille 20cm kapeammasta autosta lähtien.
Totta. Voi olla, että muistan väärin... Ehkäpä Stefanovic yritti mukaan jo kesken kauden 97? Eipä tuolla ole niin väliä, pointti oli kuitenkin siinä, että kaveri on aikaisemminkin yrittänyt mukaan ykkösiin lopettaneen tiimin jäämistöillä.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Autosportin Dieter Rencken, joka yleensä tietää mistä puhuu, kertoo Campos/Stefan-sotkusta seuraavaa:

Campos
- Dallara on laittanut Camposin kanssa tekemänsä sopimuksen purkupykälät käytäntöön tammikuun puolivälissä
- Campos yrittää vielä neuvotella sopimusta uudelleen viimeisenä oljenkortenaan Teixeira, ja jotkut lähteet väittävät tämän jopa onnistuneen

Stefan
- Dave Ryan ei ainakaan toistaiseksi ole Stefanin palkkalistoilla päinvastaisista väitteistä huolimatta, team manager (Ryanin tehtävä McLarenilla parikymmentä vuotta) tulee Toyotalta
- Colin Kolles on sitä vastoin palkattu Stefanin taustalle
- Renckenin mukaan sopimusta Dallaran kanssa ei toistaiseksi ole suuntaan tai toiseen, ja tullessaan se koskisi tulevaisuuden yhteistyötä, ei Camposin runkoja kuten ei myöskään Toyota-koslan kehittämistä
- Ralf Schumacher (yäk) on Renckenin mukaan todennäköinen valinta toiseksi kuljettajaksi, sitä vastoin Villeneuve-yhteyttä on suuresti liioiteltu

Lisäksi Rencken kertoo USF1:n vaikeuksien olevan huomattavasti suuremmat kuin mitä tiimi itse esittää, ja hänen tietojensa mukaan talli ei nykytahdilla ehdi edes kauden neljänteen kilpailuun. Sitä vastoin on mahdollista, että Camposin kyykähtäessä Dallaran runkoja käyttäisikin USF1.
 

SOKO

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
4037
Tainnut Bööniltä unohtua yks pikkujuttu: FIA tekee päätöksen uusista talleista

Jos korvaaja halutaan saada kesken kauden on Stefan GP ainoa vaihtoehto. Siltä osin kuin kysymys on muotoa: otetaanko Stefan GP mukaan vai vähennetäänkö autojen määrää jopa niinkin alas kuin 22, veikkaisin FIA:n kallistuvan Stefan GP:n puoleen. Jos sekä USF1 että Campos kaatuvat voi FIA joka tapauksessa etsiä kaudelle 2011 mieleisensä korvaajan toiselle talleista, ja pitää tätä kautta osan päätäntävallasta itsellään.

Ottaen huomioon, että FIA:n valitsemat ehdokkaat näyttävät tippuvan pelistä yksi toisensa jälkeen Todt tuskin voi kuvitella FIA:lta löytyvän osaamista paremman ratkaisun löytämiseen. Mosley olisi varmasti tehnyt asiat oman päänsä mukaan, mutta Todt tuskin haluaa tehdä samaa virhettä tallien valinnassa.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Se vaan FIA:n mieli tuntuu muuttuvan nopeasti kun äsken sai olla kolme kisaa poissa ja nyt ei sitten yhtään...:D Urheilulliselta kannalta näin on tietenkin parempi, että kaikki osallistuisivat, mutta Campoksen ja USF1:den kannalta tämä ei ole kovin hyvä juttu... Kiirettä pitää kummankin tiimin tyypeillä. No melko varmasti saadaan ainakin kaksi peränpitäjää tälle kaudelle jo selville.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Ai? No olisi siinä ollut kumminkin modifioitavaa 1998:n säännöille 20cm kapeammasta autosta lähtien.


Mielestäni tuo on vielä aika pientä verrattuna siihen mitä Super Aguri teki kauden 2002 Arrowsille saadakseen sen 2006 sääntöjen mukaiseksi. :D





Jaappanin pojilla ollut hiukan sahaamista ja liimaamista. :alppu:
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Oli kyllä Suzukin pojilla aikamoista tuo ajo ja kun tuki loppui niin surullisesti loppui myös tiimin tarina... Potentiaalia tiimissä oli ja rahapuoli jos olisi hoidettu kuntoon niin olisi muutaman vuoden sisällä voinut olla ihan hyväkin tiimi... Yllättävän kauan kuitenkin pysyivät mukana kisoissa ja eikä Hondakaan paljoa pitempään kestänyt olla mukana.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13783
Mielestäni tuo on vielä aika pientä verrattuna siihen mitä Super Aguri teki kauden 2002 Arrowsille saadakseen sen 2006 sääntöjen mukaiseksi. :D
Vaikka niinkin merkittävä seikka, kuin auton koko, oli jo valmiiksi sopivampi? Oke :)
Agurin tiimi toimi hyvin, ja kehittyi kauden aikana hienosti. Kenties samaa saa todeta 2010:nkin jo(i)stain uusista tiimeistä.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Vaikka niinkin merkittävä seikka, kuin auton koko, oli jo valmiiksi sopivampi? Oke :)
Agurin tiimi toimi hyvin, ja kehittyi kauden aikana hienosti. Kenties samaa saa todeta 2010:nkin jo(i)stain uusista tiimeistä.
Aguri oli vahvasti Hondan junioritalli, joka sai Hondan kaluston käyttöönsä, vuoden vanhempaa tosin. Nyt nämä uudet joutuu kehittämään itse autonsa, joten haasteita on edessä.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13783
Aguri oli vahvasti Hondan junioritalli, joka sai Hondan kaluston käyttöönsä, vuoden vanhempaa tosin. Nyt nämä uudet joutuu kehittämään itse autonsa, joten haasteita on edessä.
Viittailin siihen vanhaan Arrowsiin jolla aloittivat.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Njäääh. En kyllä jaksa uskoa VW-huhuun. Ja Kolles, heh, VW ei ilmeisesti halua menestyä.
 

maradona

Resistive User
Liittynyt
6.3.2005
Viestit
4616
Sijainti
Me seisotaan hattu kourassa maailman reunalla
Voi hyvä tavaton tuota Stefanin touhua. No, yrittäähän aina sopii.

Taitaa olla melkoinen sirkus luvassa tänä ja mahdollisesti parina seuraavanakin vuonna, kun hätäisesti kasattujen uusien tallien korttitaloissa alkaa tuulenviri tuntua.
 
Ylös