Uusi Avensis tulossa

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
azai sanoi:
Onnea ja menestystä isomppiin remppoihin Corollan asentajalle :rolleyes:
no muutaman asentajan tuolta kun tunnen, niin voinee sanoa suoraan että niillä on kokemusta myöskin
lexuista kun koulutusta siihen on maahantuojalta tullut...
(eli jos sinne GS:n viet, ei sitä anneta miehelle joka pelkästään corolloja huoltaa)
pidetään se nokka ummessa jos ei asiasta ole tietoa siellä takapenkissä.

edit. tarkennuksena vielä, uusi Lexus tilataan vain ja ainoastaan Kaivokselasta
(tojomyyjät tekevät tietty ostojen välityksiä muiltakin paikkakunnilta) mutta huoltoa
niihin saa muualtakin kuin vain Kaivokselasta...
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
FO110K sanoi:
no muutaman asentajan tuolta kun tunnen, niin voinee sanoa suoraan että niillä on kokemusta myöskin
Tämäkin on aivan varmasti huoltokohtaista. Etelässä uskon että Tojon pajalta löytyy näitä asentajia jotka ehkä osaavat huoltaa Avensiksia sekä Lexuksia. Ainakin tuttava koki suuria ongelmia IS 200:sensa kanssa paikallisessa Toyotan huoltopisteessä. Noh Lexuksen puolustukseksi voin sanoa että on tässäkin taloudesta kokemuksia aiemmin kyseisestä Toyota-pajasta, jonka asiakaspalvelu on muutenkin ala-arvoista. Ei tarvitse ihmetellä miksi jo hyvin alkanut japsi 300tkm putki katkesi.
FO110K sanoi:
pidetään se nokka ummessa jos ei asiasta ole tietoa siellä takapenkissä.
Äläs nyt hyvä mies suutu. Ei ne asiat huutamalla parane :rolleyes:
 

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
Lexus on kallis Toyota:wink:

Ja mitä priukseen tulee niin ainakin toistaiseksi vielä nykytekniikalla toi homma ei toimi: laittoi hymyilyttämään kun taannoin start-ohjelmassa testasivat Ford Focuksen pienintä tdi:tä super-eko-auto-priusta vastaan (sama matka,samat kuskit ja taisivat ajaa vielä peräkkäin ettei liikennevaloissakaan tule eroa toisen eduksi jne) ja Focus selvisi pienemmällä keskikulutuksella:rolleyes: Sitten siihen ynnättiin päälle vielä se jenkkitutkijoiden kartoittama fakta, että priuksen valmistamisprosessi suunnitteluja myöten kuormittaa luontoa kokonaisuudessaan monta kertaa enemmän kuin esim suuren maasturi Jeep Cherokeen valmistaminen sekä se, että priuksen hinta on sikamainen: lähemmäs 40 000 euroa noin heikosti varustellusta,harvinaisen rumasta ja tehottomasta autosta sekä se, että akku kosahtaa tasasin väliajoin ja maksaa miljoonia uusia(puhumattakaan taas luonnolle aiheutuvasta ympäristöhaitasta..ja kahden eri käyttövoima-moottorin auheuttamista huoltokuluista ja kuormituksista) niin lopputulema olikin se, että onpas saatu aikaiseksi luonnolle kokonaisuutena pitkään aikaan vaihteeksi haitallisin menopeli:D No ei se ole tyhmä, joka...no tiedättehän. Niin ja vihreä liitto tykkää.

Hienoahan se on,että yritetään löytää vaihtoehtoisia toimintatapoja, mutta ennenkuin ne oikeasti toimivat niin laitetaan jäitä hattuun ja mietitään vähän kokonaisuuttakin. Mutta nää on vaikeita asioita, just luki hesarissa että itämeren laivaliikenne aiheuttaa koko suomen maanteillä kulkevaa liikennettä enemmän vuodessa typpipäästöjä, mutta autoilijoillehan tässä rukattiin taas jo ennestään länsimaiden korkeinta autoveroa "luontoystävällisyydellä" uuteen uskoon. Unohdettiin vaan, että esim näennäisesti vähän co2:sta tuottava pikkudiesel saattaakin tuottaa 5 kertaa enemmön syöpää aiheuttavia hiukkaspäästöjä kuin bensakone jnejne.. No,vouhotetaan ny sitten kahden edestä:frank:
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Täytyy myöntää, että edellisessä viestissäni oli "hieman" provoa mukana. Tokihan jokainen voi ostaa sellasen auton ku on varaa ja toivottavasti syyt yleensä löytyy muualta ku siitä että mitä muut autosta ajattelee.

Quotataan vielä loppuun toi älyvapaa kommentti josta tohon lähdin mukaan :)

Tinppa sanoi:
ikinä en ole käsittänyt ihmisiä, jotka ihannoivat riisikippoja.. käyttöauton pitää olla saksalainen.
Eikös kyse ole kuitenki yleensä siitä, että jotku "ihannoi" jotain ihan muuta merkkiä ja se on suurin syy siihen, miksei niille kelpaa kymppitonnin halvempi "riisikippo"? :)
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
azai sanoi:
Äläs nyt hyvä mies suutu. Ei ne asiat huutamalla parane :rolleyes:
en huutanut, trust me, olisit sen huomannut ;)

ja joo, kyllähän noita huonoja toyon huoltoja löytyy useitakin, paska homma kun taas monessa paikassa huolto on loistavaa...
 

7son7

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
610
Katsoin kerran yhden testin jossa testattiin kuinka pitkan matkan Lexuksen hybridimalli kulkee pelkalla sahkomoottorilla ja paasihan se hurjat 1.4km.

Ongelmanahan hybrideissa on se etta patterin elinika on 10v (aikaisemmassa Suomitesti linkissa sanottiin oivasti etta takuu on 8v akulle) ja sen jalkeen koko auto on ymparistojatetta. Useat hybridi-ihmiset ajavat yleensa kaupunkiajoa ja vuodessa voi kilsoja tulla joku 10 000km. Tama tarkoittaa sita etta Prius on kaatopaikalla vain n. 100 000km ajon jalkeen. Ei hyva.

Seuraavassa linkissa keskustellaan hybridien akkuteknologiasta.

http://online.wsj.com/article/SB120001331482082629.html
 

Tinppa

Well-known member
Liittynyt
2.2.2005
Viestit
113
Sijainti
Jyväskylä
VJR sanoi:
Eikös kyse ole kuitenki yleensä siitä, että jotku "ihannoi" jotain ihan muuta merkkiä ja se on suurin syy siihen, miksei niille kelpaa kymppitonnin halvempi "riisikippo"? :)
heh.. kyllä, jos joku siis haluaa jotain muuta kuin riisin niin se sitten varmaan ostaa jonkun muun unelmiensa auton..
mutta syy siis ei edelleenkään välttämättä ole se naapureiden kateeliseksi saaminen.

en ole mikään merkkihullu, vaikka saksalaisen puolesta liputankin, japsit ei vain ole mun juttu.
 
Viimeksi muokattu:

7son7

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
610
Ihan piruuttani tarkistin tuon patteri ongelman ja seuraavaa infoa loytyi Japanista.

Ensimmaisen sukupolven (1997-2003) Priuksen patteri kestaa 5v tai 100 000km ja sen vaihtokustannus pyorii 3-4000 euron valilla.

Toisen sukupolven (2003-nykypaiva) Priuksen patteri kestaa saman 5v tai 100 000km, mutta sen vaihtokulut ovat jo huomattavasti pienemmat 1-2000 euroa.

Nain ollen kayttaja joutuu 2-3 kertaa vaihtamaan akun Priuksen elinkaaren aikana. Kyllahan Priuksen CO2 paastot ovat pienet, mutta kuinka paljon vahinkoa esim. nikkelipatterit aiheuttaa?

Tormasin myos siihen tietoon etta Priuksen ekologinen jalanjalki kasvaa huomattavasti kun Prius saavuttaa maagisen rajan 100 000km. Tama siis Japanissa. EDIT: Eivat suoraan sanoneet mista tama johtuu, mutta olisiko syy vaihto-osat ja huollon monimutkaisuus kun ongelmia rupee ilmenemaan.

Itse linkkasin tuon azai:n linkkaaman selvityksen Priuksen ymparistohaitoista siella ymparistotoikissa. Ajattelin etta laitan tanne linkin missa Toyota ja hybridiautokannattajat kritisoivat tuota tutkimusta. Tamakin juttu vaan todistaa etta tassakin asiassa on monta puolta ja nakokulmaa. Keta uskoa?
 
Viimeksi muokattu:

Oho

Senile membrane
Liittynyt
3.1.2000
Viestit
2357
Sijainti
Lounaalla
http://en.wikipedia.org/wiki/Smug_Alert!


Siinä kommenttia nykypäivän anekaupasta...
 

IceManFani

Tunari
Liittynyt
10.9.2006
Viestit
1547
Sijainti
Lohja, valitettavasti...
azai sanoi:
Äläs nyt hyvä mies suutu. Ei ne asiat huutamalla parane :rolleyes:
No, kannattaako sitte provoilla? :rolleyes:
Ei meidän ainakaan oo ikinä tarttenu Toitsuja mitä meillä on ollu, nii käyttää missään huollossa minkään laisten teknisten vikojen takia. Ihan hyvin ne on kulkenu ja tarvinnu tehä vaan normi huollot. :wink:
 

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Liittynyt
23.4.2005
Viestit
4998
Sijainti
Vantaa
Mä en nyt oikein bonjannu, että miten se olisi kateutta, jos ei halua maksaa autosta ylihintaa?
 

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Liittynyt
10.2.2005
Viestit
1496
Sijainti
Lahtix
Zep sanoi:
Mikään MR2:n kolmesta versiosta ei kyllä anna kovin ruusuista kuvaa Tojosta ja valitettavasti suurin osa Celicoistakin on vain Corolloja uudessa kuosissa. Celica GT-Fourit ja Sainz Editionit toki on sitten jo lähes urheiluautoja. En nyt unohtaisi myöskään Supraa. Joskin Honda ja Nissan kyllä lyttää varsin tehokkaasti Tojon noilla markkinoilla.

Paitsi että jo heti ensimmäinen generaatio teki autosta legendan ;)

Ja azaikin tulee tänne raivoamaan paskaa suu vaahdossa. Sooda esitteli markkioiden parhaimmistoon kuuluvan (ehkä jopa parhaimman) henkilöauton uusimman mallin ja tänne tullaan kohkaamaan ihan asian vierestä. Ei mikään audi a4 eikä 300 bemari avensikselle/passatille perhekäytössä vertoja vedä. Tuo passat/avensis-kokoluokka vaan sattuu olemaan hinta-laatusuhteessa automaailman parhaimmistoa ja merkkitapaus aina kun joku kärkikilpailija uusiutuu.

Jos olisin perheellinen niin jompikumpi Ave tai passat alla olisi, todennäköisesti ave. Sit jos puhutaan niistä audeista ja bemareista jotka pystyvät ominaisuuksillaan päihittämään nuo niin hintalappu jo karkaa aika korkealle. Ja sillä rahalla saisin jo muuta mukavaa ;)

Edittiä: Nyt puhun tästä toiseksi uusimmasta a4:sesta. Uusimpaan en ole perehtynyt vielä ollenkaan.
 
Viimeksi muokattu:

IceManFani

Tunari
Liittynyt
10.9.2006
Viestit
1547
Sijainti
Lohja, valitettavasti...
butterfly sanoi:
Paitsi että jo heti ensimmäinen generaatio teki autosta legendan ;)

Ja azaikin tulee tänne raivoamaan paskaa suu vaahdossa. Sooda esitteli markkioiden parhaimmistoon kuuluvan (ehkä jopa parhaimman) henkilöauton uusimman mallin ja tänne tullaan kohkaamaan ihan asian vierestä. Ei mikään audi a4 eikä 300 bemari avensikselle/passatille perhekäytössä vertoja vedä. Tuo passat/avensis-kokoluokka vaan sattuu olemaan hinta-laatusuhteessa automaailman parhaimmistoa ja merkkitapaus aina kun joku kärkikilpailija uusiutuu.

Jos olisin perheellinen niin jompikumpi Ave tai passat alla olisi, todennäköisesti ave. Sit jos puhutaan niistä audeista ja bemareista jotka pystyvät ominaisuuksillaan päihittämään nuo niin hintalappu jo karkaa aika korkealle. Ja sillä rahalla saisin jo muuta mukavaa ;)

Edittiä: Nyt puhun tästä toiseksi uusimmasta a4:sesta. Uusimpaan en ole perehtynyt vielä ollenkaan.
Niin, jos huokean farkku mallin haluaa, kyllä se melko usein kääntyy Toitsuun tahi muuhun japsiin, ainoo vaan että Mitsu ja Subaru ovat hinnotelleet itsensä jo ulos ja Hondaki alkaa olla jo aika likellä ulos hinnottelua. Kaikki Eurooppalaiset on joko ylihinnoteltuja tahi erittäin epäluotettavia. (Fiat ja Italialaiset muutenkin) Tahi ei ole alunperinkään suunniteltu Suomen oloihin (Italialaiset, Ranskalaiset, Seat). Sitten on vielä nuo Korealaiset omana lukunaan joista kyllä välillä huomaa kuinka halvalla ne on valmistettu ja sen takia nekin usein ovat melko halpoja.
 

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Liittynyt
10.2.2005
Viestit
1496
Sijainti
Lahtix
IceManFani sanoi:
Niin, jos huokean farkku mallin haluaa, kyllä se melko usein kääntyy Toitsuun tahi muuhun japsiin, ainoo vaan että Mitsu ja Subaru ovat hinnotelleet itsensä jo ulos ja Hondaki alkaa olla jo aika likellä ulos hinnottelua. Kaikki Eurooppalaiset on joko ylihinnoteltuja tahi erittäin epäluotettavia. (Fiat ja Italialaiset muutenkin) Tahi ei ole alunperinkään suunniteltu Suomen oloihin (Italialaiset, Ranskalaiset, Seat). Sitten on vielä nuo Korealaiset omana lukunaan joista kyllä välillä huomaa kuinka halvalla ne on valmistettu ja sen takia nekin usein ovat melko halpoja.
Paitsi että huokea ja toitsu ei kovin hyvin samaan lauseeseen mahdu. Ainakaan tällai käytettyä etsivälle. Monesti käytettynä esimerkiksi Volvon s60 on suht reilusti edullisempi kuin Avensis. Tietty kun pitää auto hyvin hintansa niin siitä saa aika paljon vaihdettaessa/myydessä. (Sillä tavalla ajateltuna tietysti toyotan kaikki mallit ovat huokeita.) Mutta juu, jotain 20 kiloerkkiä bouttiarallaa 03-04 avensiksesta on aika raaka hinta.... :eek:
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
butterfly sanoi:
Paitsi että jo heti ensimmäinen generaatio teki autosta legendan ;)
Kaikki on tietysti suhteellista. Missähän mielessä tuo ensimmäinen on legenda? Sai aikoinaan murska-arvostelut lähes kaikissa lehdissä. Taisi olla Tojon vastine Pontiac Fierolle -ja siihen ei paljoa vaadittu.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
butterfly sanoi:
Ja azaikin tulee tänne raivoamaan paskaa suu vaahdossa. Sooda esitteli markkioiden parhaimmistoon kuuluvan (ehkä jopa parhaimman) henkilöauton uusimman mallin ja tänne tullaan kohkaamaan ihan asian vierestä. Ei mikään audi a4 eikä 300 bemari avensikselle/passatille perhekäytössä vertoja vedä. Tuo passat/avensis-kokoluokka vaan sattuu olemaan hinta-laatusuhteessa automaailman parhaimmistoa ja merkkitapaus aina kun joku kärkikilpailija uusiutuu.
En tiedä miten paljon tuo uusi Avensis kasvaa kokoa uuden mallin myötä mutta ainakin tämän hetkinen Passatti on kyllä aivan selkeästi suurempi kuin Avensis. Taitaa tosin olla jo kourallisen kiloeuroja kalliimpikin.
Tosin saako Avensista edes Passat Highlineä vastaavilla varusteilla? :confused: :confused:
 
Ylös