Vakioautosarjat 2020

Böö

Well-known member
Liittynyt
21.5.2009
Viestit
963
Uutisia: F1-Forum: 2019 2018 2017 2016 2013

Kalenteri: DTM:
1. 24-26/4 Circuit Zolder (BEL)
2. 15-17/5 Lausitzring (GER)
3. 29-31/5 Igora Drive St. Petersburg (RUS)
4. 12-14/6 Scandinavian Raceway Anderstorp (SWE)
5. 26-28/6 Autodromo Nazionale Monza (ITA)
6. 10-12/7 Norisring (GER)
7. 22-23/8 Brands Hatch Circuit (GBR)
8. 4-6/9 TT Circuit Assen (NED)
9. 11-13/9 Nürburgring (GER)
10. 2-4/10 Hockenheimring Baden-Württemberg (GER)

Kalenteri:? BTCC:, Supercars:, WTCR:, STCC:
 
Viimeksi muokattu:

Böö

Well-known member
Liittynyt
21.5.2009
Viestit
963
Porsche Supercup: Jukka Honkavuori ralli.net

Osakilpailut:
26.-27.3. Barcelona, Espanja (viralliset testit)
1. 1.-3.5. Zandvoort, Alankomaat
2. 8.-10.5. Barcelona, Espanja
3. 21.-24.5. Monte Carlo, Monaco
4. 3.-5.7. Spielberg, Itävalta
5. 17.-19.7. Silverstone, Iso-Britannia
6. 31.7-2.8. Budapest, Unkari
7. 28.-30.8. Spa-Francorchamps, Belga
8. 4-6.9. Monza, Italia
 

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1404
Sijainti
Home
DTM-sarja menetti tiimin – lähtöruudukosta tippuu neljä Aston Martinia.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4383
Sijainti
Salo
Taitaa olla ainakin uuden DTM:n historiassa pienin gridi, kun vain 14 autoa viivalla Aston Martinien kadottua?

E: BTCC:n kalenteri. Suurin muutos on avauksen siirtäminen Brands Hatchista Doningtoniin, ensi kertaa sitten kauden 2005. Kausi alkaa maaliskuun lopulla ja päättyy lokakuussa. Oulton Parkin ja Snettertonin välissä on reilun kuukauden kesätauko.
Näytä liitetiedosto 26697
 
Viimeksi muokattu:

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4383
Sijainti
Salo
Mitäs mieltä olette, mikä pelastaisi DTM:n? 14 autoa on kovin vähän, pitäsikö seurata autoteollisuuden trendiä ja tehdä täyssähköluokka? Vai olisiko jonkunlainen back to basics paikallaan? Toki on selvää, ettei saksalainen ikinä tee DTM:stä jonkun NASCAR Wheelenin tyylistä luokkaa.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4722
Sijainti
Event horizon
Mitäs mieltä olette, mikä pelastaisi DTM:n? 14 autoa on kovin vähän, pitäsikö seurata autoteollisuuden trendiä ja tehdä täyssähköluokka? Vai olisiko jonkunlainen back to basics paikallaan? Toki on selvää, ettei saksalainen ikinä tee DTM:stä jonkun NASCAR Wheelenin tyylistä luokkaa.
Ei missään nimessä ainakaan mitään sähkövatkainsarjaa. Ehkä lähtisin avaamaan sarjaa myös muille kuin saksalaisille autonvalmistajille ja ottaisin vielä nykyistäkin enemmän mallia Japanin SuperGT luokasta. Toisaalta, jos autonvalmistajia ei kiinnosta, niin ehkä olisi syytä tavalla tai toisella alentaa kynnystä yksityistallien mukaantulolle. Se toki karkottaisi ammatikseen ajavat luultavammin muille areenoille koska yksityistalleilla tuskin on varaa maksaa kuskeille mitään mahtisummia.

Vuosituhannen vaihteen BelCar voisi olla yksi konsepti automäärän lisäämiseksi.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8359
Sijainti
Helsinki
Ei missään nimessä ainakaan mitään sähkövatkainsarjaa. Ehkä lähtisin avaamaan sarjaa myös muille kuin saksalaisille autonvalmistajille ja ottaisin vielä nykyistäkin enemmän mallia Japanin SuperGT luokasta. Toisaalta, jos autonvalmistajia ei kiinnosta, niin ehkä olisi syytä tavalla tai toisella alentaa kynnystä yksityistallien mukaantulolle. Se toki karkottaisi ammatikseen ajavat luultavammin muille areenoille koska yksityistalleilla tuskin on varaa maksaa kuskeille mitään mahtisummia.

Vuosituhannen vaihteen BelCar voisi olla yksi konsepti automäärän lisäämiseksi.
DTM ja SuperGT-luokka ajoivat näytöskisat syksyllä ja tarkoitus on yhtenäistää säännöt, jotta saataisiin lisää valmistajia. Tätä myös Gerhard Berger ajaa takaa. Oishan se kivaa nähdä Honda ja Lexus DTM-luokassa.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8359
Sijainti
Helsinki
Gerhard Bergerin mukaan Audi tekee hallaa brändilleen, mikäli he päättävät vetäytyä DTM:stä. Audi uudelleenorganisoi johtonsa ja he ovat Formula E:n kannalla moottoriurheilun suhteen.

https://www.motorsport.com/dtm/news/audi-exit-harm-brand-berger/4696780/

Vetäytyminen jättäisi sarjaan vain BMW:n ja se oli auf Wiedersehen DTM. Taisi Volkkarin päästöhuijauksella olla kauaskantoiset seuraukset.

Koronavirusuhan vuoksi sarjan testit siirtyvät Monzasta Hockenheimiin.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8359
Sijainti
Helsinki
Jamie Whincup ja Scott McLaughlin ajoivat voittoihin Supercars-sarjan avauksessa Adelaidessa.

Sarjatilanne.

 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18363
Antti Buri kilpailee Saksan TCR sarjassa tulevalla kaudella Team Engstlerin väreissä, autona Hyundai i30 N TCR.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Kukaan tiedä mistä tänä vuonna näkisi Supercarien kisoista (täysiä) recappeja, Burning wheelsissä ei näytä olevan enää
tämän kauden kisoja tulleen, Nasse etc sentään vieläkin.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
OK. Nyt sitten tullut. Ajattelin että kun ei pariin viikkoon tullut niin että oli luovuttanut jo noiden suhteen.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18363
Mitäs mieltä olette, mikä pelastaisi DTM:n? 14 autoa on kovin vähän, pitäsikö seurata autoteollisuuden trendiä ja tehdä täyssähköluokka?
Kimmo Liimataisen mukaan, joka korvaa Arno Zensen pomona Team Rosbergilla, hän kertoi tänään ilmestyvässä VM:ssä että vaikka Aston Martin menetettiin, sarja elää ja voi edelleen hyvin. Yhteistyöhön Super GT:n kanssa uskotaan, vaikka kaikki maksaakin ja mahdollisuus yhdistymiselle on, mutta suurin kysymys tuossa on että ovatko Japanilaiset valmiita investoimeen tulemalla Euroopan puolelle kilpailemaan, ja ovatko he (DTM) valmiita menemään japaniin. Vaikea ennustaa, mutta hän uskoo että he ovat tässä sarjassa vielä viiden vuoden kuluttuakin. Team Rosberg katsoo DTM:n rinnalle myös toista projektia, esim GT puoli ei poissuljettu vaihtoehto jossa olivat mukana toissa vuonna,

Kimmo ei usko ollenkaan täys-sähkö vaihtoehtoon, vaikka eihän koskaan voi tietää mitä tapahtuu, uskoo että jonkunlaiseen hybridiratkaisuun voi sarja päätyä.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8359
Sijainti
Helsinki
Kimmo Liimataisen mukaan, joka korvaa Arno Zensen pomona Team Rosbergilla, hän kertoi tänään ilmestyvässä VM:ssä että vaikka Aston Martin menetettiin, sarja elää ja voi edelleen hyvin. Yhteistyöhön Super GT:n kanssa uskotaan, vaikka kaikki maksaakin ja mahdollisuus yhdistymiselle on, mutta suurin kysymys tuossa on että ovatko Japanilaiset valmiita investoimeen tulemalla Euroopan puolelle kilpailemaan, ja ovatko he (DTM) valmiita menemään japaniin. Vaikea ennustaa, mutta hän uskoo että he ovat tässä sarjassa vielä viiden vuoden kuluttuakin. Team Rosberg katsoo DTM:n rinnalle myös toista projektia, esim GT puoli ei poissuljettu vaihtoehto jossa olivat mukana toissa vuonna,

Kimmo ei usko ollenkaan täys-sähkö vaihtoehtoon, vaikka eihän koskaan voi tietää mitä tapahtuu, uskoo että jonkunlaiseen hybridiratkaisuun voi sarja päätyä.
Itse ajattelisin, että siirryttään hybridin kautta täys-sähköiseen autoon. Olisi sääli menettää yksi maailman parhaista koppiautoluokista. VM kolahti postiluukusta, joten sitä vaan lukemaan.
 
Ylös