Valtteri Bottas - Voittava Suomen Ikioma 'Lill-Lövis' vai Mestaruudeton Siipimies?

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
Mielenkiintoista on ollut huomata, että Bottaksen kannattajien määrä on noussut vuosi vuodelta. Kun hän siirtyi huipputalliin, moni seisoi Kimin takana ja halveksi Bottasta, mutta nyt kun Kimillä ei ole mahdollisuutta taistella menestyksestä, katseet ovat siirtyneet.

Ihmiset juoksevat menestyksen perässä. Menestynyt on kiinnostava.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4661
Mielenkiintoista on ollut huomata, että Bottaksen kannattajien määrä on noussut vuosi vuodelta. Kun hän siirtyi huipputalliin, moni seisoi Kimin takana ja halveksi Bottasta, mutta nyt kun Kimillä ei ole mahdollisuutta taistella menestyksestä, katseet ovat siirtyneet.

Ihmiset juoksevat menestyksen perässä. Menestynyt on kiinnostava.
Varmaan näinkin. Itselle on mukava kun joku suomalainen on edes mukana.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
3791
Mitäs sanotte, kuka kolmikosta Bottas, Coulthard, Barrichello on paras (ehkäpä se kaikkien aikojen paras) kakkoskuski. Siis kuski, joka tuki tiimin ykköstä mahdollisimman hyvin, ja toki myös siinä itsekin menestyi. Kaikki kolmehan ovat moninkertaisia GP-voittajia, joten taitoa kyllä löytyy.

3488a9f482aee43f537313afcbe812cbf03cfccaa82ce6efc9cc3e6bcfc7f257.jpgimages.jpeg5a04f20081e94258b34b63ec4e9816c6.jpg
 

JuuZa

Kulttuurispesialisti
Liittynyt
22.4.2006
Viestit
2075
Mielenkiintoista on ollut huomata, että Bottaksen kannattajien määrä on noussut vuosi vuodelta. Kun hän siirtyi huipputalliin, moni seisoi Kimin takana ja halveksi Bottasta, mutta nyt kun Kimillä ei ole mahdollisuutta taistella menestyksestä, katseet ovat siirtyneet.

Ihmiset juoksevat menestyksen perässä. Menestynyt on kiinnostava.
Mielestäni Valtterin ja Kimin kannattajamääristä ei voi puhua vieläkään samana päivänä.
Itse tykkäsin Bottaksesta aluksi, mutta jossain vaiheessa Mersuilua meni maku. Toisinaan on ollut piikkejä fanituksessa mutta useimmiten toivon vaan perushyvää Valtsulle. Trendi on ollut kuitenkin nouseva ja uskon että Alfalla miehestä käy ilmi taas uusia kykyjä ja pääsee tuomaan itseään ehkä enemmän itsenään esillle eikä as a team huonolla tavalla.
Kimi oli muistaakseni vähän meh aluksi mulle koska fanitin Schumia, mutta kyllä 2007 mestaruus tuntui hyvältä ja siitä sitten sekava urakehitys aina eläkkeeseen asti on ollut mainio. Kokeneet kuskit on näköjään muutenkin mulle se turn on koska olen alkanut Alonsoakin kannustamaan.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
3791
Mielestäni Valtterin ja Kimin kannattajamääristä ei voi puhua vieläkään samana päivänä.
Itse tykkäsin Bottaksesta aluksi, mutta jossain vaiheessa Mersuilua meni maku. Toisinaan on ollut piikkejä fanituksessa mutta useimmiten toivon vaan perushyvää Valtsulle. Trendi on ollut kuitenkin nouseva ja uskon että Alfalla miehestä käy ilmi taas uusia kykyjä ja pääsee tuomaan itseään ehkä enemmän itsenään esillle eikä as a team huonolla tavalla.
Kimi oli muistaakseni vähän meh aluksi mulle koska fanitin Schumia, mutta kyllä 2007 mestaruus tuntui hyvältä ja siitä sitten sekava urakehitys aina eläkkeeseen asti on ollut mainio. Kokeneet kuskit on näköjään muutenkin mulle se turn on koska olen alkanut Alonsoakin kannustamaan.
Se ero toki Valtterissa ja Kimissä on, että Kimi oli suomalaisille Häkkisen manttelinperijä. Kimi myös lunasti odotukset taistelemalla McLarenilla maailmanmestaruuksista, ja voittamalla mestaruuden lopulta sitten Ferrarilla.

Bottas taas päihitti Williamsilla Felipe Massan, mutta päästyään lopulta aivan kärkitiimiin Mercedekselle, ei pystynyt koskaan mestaruustaisteluuun. Toki oli MM-sarjassa kakkonen kausina 2019 ja 2020, mutta ei pystynyt tosissaan haastamaan mestaruudesta Hamiltonia.

Tämä varmaankin näkyy kannatuksessa. Silti Bottaksella toki komea ura jo nyt takana.
 

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
2495
Kimin alkuaikoina myös F1 oli vielä enemmän valtaviihdettä Suomessa. Nykyisin jos tuonne kadunvarteen menisi kyselemään vaikkapa, että missä tallissa edes Bottas tai jopa Kimi ajelee, niin lienee oikeiden vastausten prosentti aika pieni. Ei kiinnosta enää samalla lailla kuin joskus aiemmin.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
3791
Kimin alkuaikoina myös F1 oli vielä enemmän valtaviihdettä Suomessa. Nykyisin jos tuonne kadunvarteen menisi kyselemään vaikkapa, että missä tallissa edes Bottas tai jopa Kimi ajelee, niin lienee oikeiden vastausten prosentti aika pieni. Ei kiinnosta enää samalla lailla kuin joskus aiemmin.
Formula-huuma oli todella korkealla Suomessa 1990-luvun loppupuolella ja 2000-luvun alussa. Helsingin Sörnäisissa oli muun muassa F1-teemainen McDonald's. Siitä vielä muistuttaa ruutulippu-kuvio. Muutaman vuoden oli toiminnassa tämä mäkki.
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4079
Mitäs sanotte, kuka kolmikosta Bottas, Coulthard, Barrichello on paras (ehkäpä se kaikkien aikojen paras) kakkoskuski. Siis kuski, joka tuki tiimin ykköstä mahdollisimman hyvin, ja toki myös siinä itsekin menestyi. Kaikki kolmehan ovat moninkertaisia GP-voittajia, joten taitoa kyllä löytyy.
Vastaan Gerhard Berger ;)
 

ikuinen kakkonen

Foorumin konkari
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1934
Sijainti
Vyborg
Formula-huuma oli todella korkealla Suomessa 1990-luvun loppupuolella ja 2000-luvun alussa. Helsingin Sörnäisissa oli muun muassa F1-teemainen McDonald's. Siitä vielä muistuttaa ruutulippu-kuvio. Muutaman vuoden oli toiminnassa tämä mäkki.
En tiennytkään että oli jopa F1-teemainen mäkkärikin olemassa, silloin formula-huumaisessa Suomessa 90-luvun lopulla. Ainakin kuuluisin formula-teemainen ravintola on tietenkin legendaarinen Vantaan Allun-grilli.
Joka oli aikoinaan todella suosittu ravintola silloin Häkkisen mestaruusvuosina, jossa kävi faneja jännittämässä Häkkisen puolesta kisoja viikonloppuisin.
 

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1291
kuuluisin formula-teemainen ravintola on tietenkin legendaarinen Vantaan Allun-grilli.
Joka oli aikoinaan todella suosittu ravintola silloin Häkkisen mestaruusvuosina, jossa kävi faneja jännittämässä Häkkisen puolesta kisoja viikonloppuisin.
Eikä pelkästään Häkkisen ajovuosina. Siellä on vieraillut ihmisiä, erityisesti Japanista sen jälkeenkin.
En tiedä, muuttuiko tilanne, kun muutti Myymäkeen..
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
3791
Eikä pelkästään Häkkisen ajovuosina. Siellä on vieraillut ihmisiä, erityisesti Japanista sen jälkeenkin.
En tiedä, muuttuiko tilanne, kun muutti Myymäkeen..
Itse käynyt tuolla Myyrmäessä muutaman kerran. En alkuperäisessä paikassa. Häkä-special kuuluu jokaisen nauttia
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5153
Mitäs sanotte, kuka kolmikosta Bottas, Coulthard, Barrichello on paras (ehkäpä se kaikkien aikojen paras) kakkoskuski. Siis kuski, joka tuki tiimin ykköstä mahdollisimman hyvin, ja toki myös siinä itsekin menestyi. Kaikki kolmehan ovat moninkertaisia GP-voittajia, joten taitoa kyllä löytyy.
Barrichello oli ainakin rehellisin. Hän myönsi vielä aktiiviuransa aikanakin että hänestä tehtiin kakkoskuljettaja tallin toimesta. Mutta myönsi hän senkin, että Schumacher vaan oli koko kilpakauden mitan aikana tasaisempi ja aina tasaisen ja tappavan nopea, ja että siinä oli se ero, mikä teki Schumacherista ykköskuljettajan. Coulthard taisi kehdata myöntää nopeuseron Mikan eduksi vasta pitkään aktiiviuransa jälkeen. Bottas nyt on ihan oma lukunsa. Edellisen voittonsa otettuaan hänhän oikein pullisteli lihaksiaan ja huusi "fuck you" tiimiradioon, vaikka voitto oli tullut Hamiltonin teknisten ongelmien kautta.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
3791
En tiennytkään että oli jopa F1-teemainen mäkkärikin olemassa, silloin formula-huumaisessa Suomessa 90-luvun lopulla. Ainakin kuuluisin formula-teemainen ravintola on tietenkin legendaarinen Vantaan Allun-grilli.
Joka oli aikoinaan todella suosittu ravintola silloin Häkkisen mestaruusvuosina, jossa kävi faneja jännittämässä Häkkisen puolesta kisoja viikonloppuisin.
Joo. Tuolla mäkkärissä oli silloin F1- auton näköismalli. Kerran tai pari kävin siellä. Joskus 1998 tai 1999. Eli aikaa sitten.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5153
Mielestäni Valtterin ja Kimin kannattajamääristä ei voi puhua vieläkään samana päivänä.
Itse tykkäsin Bottaksesta aluksi, mutta jossain vaiheessa Mersuilua meni maku. Toisinaan on ollut piikkejä fanituksessa mutta useimmiten toivon vaan perushyvää Valtsulle.
Minä taas en ole Bottasille syttynyt koskaan. Silloin kun hän ajeli Williamsilla niitä muutamia podiumeita, niin ei suorituksissa ollut sellaista ruutia kuin olisi toivonut. Vielä Mersulle siirryttyäänkin olin odottavalla kannalla. Bottashan saavutti jokusen ensimmäisen voittonsa ajamalla virheetöntä puolustusajoa nopeampia kuljettajia vastaan. Hänen voittonsa tulivat sillä, että takana oli joku helvetisti nopeampi kuljettaja, joka ei vaan päässyt ohi. Eivät ne ole superkyvyn ajamia voittoja. Bottas ei ole koskaan kunnolla ajanut voittoja tyyliin "kärkeen ja karkuun". Venäjällä kaudella 2018 se oli mahdollista mutta talli epäsi oikeuden siihen rehelliseen voittoon.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8395
Sijainti
Vantaa
Minä taas en ole Bottasille syttynyt koskaan. Silloin kun hän ajeli Williamsilla niitä muutamia podiumeita, niin ei suorituksissa ollut sellaista ruutia kuin olisi toivonut. Vielä Mersulle siirryttyäänkin olin odottavalla kannalla. Bottashan saavutti jokusen ensimmäisen voittonsa ajamalla virheetöntä puolustusajoa nopeampia kuljettajia vastaan. Hänen voittonsa tulivat sillä, että takana oli joku helvetisti nopeampi kuljettaja, joka ei vaan päässyt ohi. Eivät ne ole superkyvyn ajamia voittoja. Bottas ei ole koskaan kunnolla ajanut voittoja tyyliin "kärkeen ja karkuun". Venäjällä kaudella 2018 se oli mahdollista mutta talli epäsi oikeuden siihen rehelliseen voittoon.
Onhan siellä Australian 2019 ja Japanin 2019 kisa.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5153
Onhan siellä Australian ja Japanin kisa ja eilenkin piti koko kisan kontrollissa.
Australia kaudella 2019 oli tosiaan vakuuttava. Eilistä kisaa ei voi laskea, kun Bottas ajeli yksinään. Ei hän olisi Hamiltonille pärjännyt.
 
Ylös