Vanhempiensa luona asuva aikuinen

• Viestiketjun aloittaja Joni
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Eivät voi käydä K24 baareissa... Ei voi olla K18 duuneissa kuten minä asiallisesti... Yms!
Toki tuo K-24 kapakit pitää paikkansa. Mutta oletko sä sitten jossain K-18 työssä asiaallisesti tai edes epä-asiallisesti?

Joni

Well-known member
Ei Jésus mikä keskustelu...

Mulla on itselläni maisterin paperit ja työkokemustakin sen verran että kesä- ym. sivuduuneja on tehty nyt ainakin seitsemän vuoden ajan. Ei mitään toivoa että pääsisi mihinkään muualle kuin pätkätöihin ja pohjalle. Ei työnantajia kiinnosta sun koulutuksesi ennen kuin sulla on esittää myös jotain työkokemusta siihen rinnalle.
Ja sitähän mulla on. Monista isoista firmoista vielä. En viitti kuitenkaan tähän sitä pistää esille.

Joni

Well-known member
Toki tuo K-24 kapakit pitää paikkansa. Mutta oletko sä sitten jossain K-18 työssä asiaallisesti tai edes epä-asiallisesti?
Olen... Esim sun tarjoamassa duunissa pari vuotta siten olin ihan asiallisesti kuten tiedät. Toki sitten se ei välttis K-18 ollut mutta pointti oli se asiallisuus tässä.

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Foorumin 'kyllä minun nuoruudessani' -sedät taas vauhdissa :D

Sanonpa vaan että tuollainen asenne ei auta yhtään tai ketään, paitsi itsenne pönkitystä.
Kerrohan, kun hyvin tunnut tietävän, että millainen asenne esimerkiksi mulla pitäisi olla Jonia kohtaan hänen asiassaan?

Eikö olisi saanut kehottaa häntä hankkimaan työtä?
Eikö olisi saanut arvostella asennettaan työntekoa ja vanhempiaan kohtaan?

Miten pönkitin itseäni kommentoidessani/neuvoessani Jonia?

SamiJ sanoi:
Samoilla linjoilla. Vähän semmonen vittuilun maku noista "neuvoista" tulee läpi. Vähän pahaa tekee lukea. Knoukalla selkeesti rohkaisevampi ote.
Omasta puolestani kysyn, että missä kohdassa näit vittuilun makua kommenteissani Jonille?

Lunssila

Well-known member
Kerrohan, kun hyvin tunnut tietävän, että millainen asenne esimerkiksi mulla pitäisi olla Jonia kohtaan hänen asiassaan?

Eikö olisi saanut kehottaa häntä hankkimaan työtä?
Eikö olisi saanut arvostella asennettaan työntekoa ja vanhempiaan kohtaan?

Miten pönkitin itseäni kommentoidessani/neuvoessani Jonia?

Omasta puolestani kysyn, että missä kohdassa näit vittuilun makua kommenteissani Jonille?
Sellanenkin mahdollisuus on, että noi kommentit eivät liittyneet sun viesteihin tässä toikissa. En mene varmaksi sanomaan, kun en ole Mangelo tai SamiJ, mutta mä ainakin yhdistin Mangelon kuvaamat kyllä minun nuoruudessani -sedät jpsään ja PuoliPöhköön.

FO110K

Banned
Puoli vuotta Vaisalla. Puoli vuotta Suunnolla.
eli 24v. mennessä työkokemusta vuosi ? nyt tutisee puntti isoillakin pomoilla jo :D
mulla oli 32-vuotiaana yli 10v. työsuhde takana + erilaisia pätkätöitä sitä ennen, eipä painanut tarpeeksi työnhaussa sekään.
muutaman HR-päällikön kanssa kun on aiheesta juteltu niin pahin miinus työnhakijalle on pitkä jakso työttömänä, heidän kehotuksensa oli että ihan sama mitä siellä välissä on tehnyt, kunhan on jotain.
muutaman kk viel pystyy selittämään, vuodet alkaa olemaan jo isompi riippakivi.

itse suosittelen että hakeudut kursseille, oman alan tai sitten läheltä liippaavien
(jos hinkuat toimistojobeihin kerran niin haeppa vaikka it-kursseille)
sieltä sitten kontakteja ja hakuja enempi moneen suuntaan, ihan varmasti aukeaa jotakin.
jos kurssitukseen kuuluu työharjoittelua, niin sekin on hyvä lisä CV:hen ja myös niistä voi aueta kontakteja muualle.

Niin ja toki mukavampi haastatteluissakin sanoa että on parhaillaan kehittämässä itseään, sen sijaan että toteaa olleensa joskus taannoin Suunnolla ja nyt viimeksi iskän ruohonleikkuria ajamassa kartanovankilan pihalla taskurahaa vastaan.... :rolleyes:

FO110K

Banned
Joo paperilla tienaa kuulemma sen 4/5k/kk... Se alkaa olla oikeeta palkkaa se!
Joo, tosin nekin paikat on kortilla olleet jo vuosia.
Ja niihinkin yleensä pääsi vain heidän omien koulutuslaitostensa kautta töihin, eli ei sinnekään kukaan tule kotisohvalta hakemaan
(+ Vantaalta tuskin löytyy paperitehdasta, eli joutuisit muuttamaan siinäkin tapauksessa ;) )

FO110K

Banned
Jonille esimerkkiä :ahem: Kotona makoilemalla ei homma etene pätkän vertaa.
Mene vaikka Keskolle keskusvarastolle keräilyhommiin (aina paikka auki), siitä luet jonkin logistikkotutkinnon päälle ja kohta olet varastonhoitaja tai ostohommissa. Nyt vähän äijä palleista kiinni ja tee jotain. Olet nuori mies ja elämä vielä edessä!
Nyt vasta huomasin tämän, mutta hyvä neuvo tämäkin. Pikkuhiljaa ylöspäin ravintoketjussa :ahem:

Pk-seutu on pullollaan hommia, täällä Treellä niistä joutuu kyllä taistelemaan.
Jep samaa mieltä :)

Thyella

þýðingafræðingur
Sijainti
Ciutat Comtal
Olen mutta luuletko että se on helppoa tosta noinvaan työn perässä muuttaa kun on koko elämänsä asunut yhdessä paikassa ja muodostanut kaveri/yms suhteensa täällä?
Toki ihmiset on vähän erilaisia, että ei toi kaikille sovi. Itte saatan olla jotenkin "juurettomampaa" tyyppiä. Vaikka kotiseuturakas olenkin.
Mä tiesin, etten tulis saamaan töitä Suomesta heti yo-juhlien jälkeen, ja kun en päässy yliopistoonkaan niin lähdin ulkomaille. Aina on töitä löytyny ku oon ettiny. Ei se kyllä kaikille sovi, mut välillä on hyvä ns. to think outside the box.

Eikä aloiteta jos on koulutus niin sillon ei olla enää pohjalla!
Ollaanhan. Saan tässä kuussa maisterin paperit enkä ees kuvittele löytäväni oman alani töitä täältä Suomesta, ainakaan heti.

Noinhan nuo mol:n sivut ovat käyttäjille avoinna vain arkisin 8-16.
Onneks en juonu just mitään, ois muuten näytöllä ne.

Joni

Well-known member
eli 24v. mennessä työkokemusta vuosi ? nyt tutisee puntti isoillakin pomoilla jo :D
mulla oli 32-vuotiaana yli 10v. työsuhde takana + erilaisia pätkätöitä sitä ennen, eipä painanut tarpeeksi työnhaussa sekään.
muutaman HR-päällikön kanssa kun on aiheesta juteltu niin pahin miinus työnhakijalle on pitkä jakso työttömänä, heidän kehotuksensa oli että ihan sama mitä siellä välissä on tehnyt, kunhan on jotain.
muutaman kk viel pystyy selittämään, vuodet alkaa olemaan jo isompi riippakivi.

itse suosittelen että hakeudut kursseille, oman alan tai sitten läheltä liippaavien
(jos hinkuat toimistojobeihin kerran niin haeppa vaikka it-kursseille)
sieltä sitten kontakteja ja hakuja enempi moneen suuntaan, ihan varmasti aukeaa jotakin.
jos kurssitukseen kuuluu työharjoittelua, niin sekin on hyvä lisä CV:hen ja myös niistä voi aueta kontakteja muualle.

Niin ja toki mukavampi haastatteluissakin sanoa että on parhaillaan kehittämässä itseään, sen sijaan että toteaa olleensa joskus taannoin Suunnolla ja nyt viimeksi iskän ruohonleikkuria ajamassa kartanovankilan pihalla taskurahaa vastaan.... :rolleyes:
Toki en kertonut koko cv:Täni tuossa tietetenkään kun on yleinen palsta tiedossa

Status
Ei avoinna uusille viesteille.