Yleisellä tasolla sanottakoon, että on tuo Akropoliskin ollut kyllä aikamoinen kilpailu, huh-heijaa sentään. Vuoden 1981 kisaraportti kertoo (kuten AnttiL tuossa yllä jo mainitsikin), että "siirtymät ovat niin kireät, että huippukuskeilla on nuotit näitäkin varten". Mikkola toteaa samaisessa raportissa synkästi, että "on vain ajan kysymys koska Akropolis-rallin siirtymällä sattuu vakava onnettomuus vastaantulevan siviililiikenteen kanssa". Hauskana yksityiskohtana mainittakoon (vaikkei se reittiin sinänsä mitenkään liitykään), että asfalttipätkän jälkeen Datsunin huolto oli eksynyt reitiltä, joka tarkoitti sitä, että Salonen joutui lähtemään sorapätkälle slikseillä.
Vuoden 1982 raportissa haukutaan Lancian 037 aivan pystyyn ja epäillään, että onko koko projektilla minkäänlaista tulevaisuutta (noh, onneksi oli toim.huom.). Opeleiden suoritusta kehuttiin (syystäkin, sijat 2. ja 3.) ja onhan tämä hienon profetiaalinen, joskaan ei Opel-aikana realisoitunut, toteamus:
Henkka oli erittäin nopea ja kunhan auton tekniikka vielä saadaan varmuudella pysymään ehjänä Henkan vauhdissa, niin se tietää todellisia kiireitä muille.
Tampereen suuntanumerosta päätellen "Antero" on juurikin se Antero, joka myöhempina vuosina vaikutti mittaamattoman arvokkaalla panoksella suomalaiseen rallivideotuotantoon. Mutta se Akropoliksesta, palatkaamme muihin vanhoihin reitteihin ja reittikarttoihin.