Nopeahuoli
Pomo Hetteri
Niin mutku ei jännittänyt kun 6 kierrosta
Niin mitä sä jännitit ne 6 ekaa kierrosta? Sitäkö, että ohittaako Ferrarit McLarenin kierroksella ennen 7. kierrosta?Nopeahuoli sanoi:Niin mutku ei jännittänyt kun 6 kierrosta
Olisit nukkunu niinkuin muutkin säädylliset ihmisetNopeahuoli sanoi:Jännitin sitä et pysynkö hereillä. Väsytti niin himpskatisti :ahem:
Voittikohan Suomi?Tblair sanoi:
Jaahas, sitä on niinku ostettu käytetty auto SaksastaJr- sanoi:
Ei, kyllä ne jätkät ajaa iltapäivällä. Eihän niissä ole edes ajovaloja, saati sitten suuntavilkkuja. Yleensä kisojen aikaan ihan valoisaa. Ei kannata nukkua.Nopeahuoli sanoi:Eiks sekin ole joku "yökisa"???
Nukun silloin.
Tiedoksi.
Renault löysi porsaanreiän LC-kiellosta
Automaattisen lähtöjärjestelmän kieltäminen tuo mukanaan myös Formula ykkösille tyypilliset epäilyt.
Jenson Button jäi Australian GP:n startin jälkeen ihmettelemään, miksi Renaultit irtosivat viivalta niin hyvin.
"Lähtösuoralla oli todella liukasta. Vain Renaultit saivat hyvät lähdöt, mikä on ihmeellistä, koska lähdöt täytyy nyt tehdä manuaalisesti", Jennifer sanoi Autosportin verkkosivulla.
Lisäksi Fernando Alonso itse myönsi lähtönsä olleen "yhtä hyvä kuin viime vuonna".
Sääntöjen kiertoa
Renaultin tekninen johtaja Pat Symonds myönsi, että talli 'tulkitsee sääntöjä paremmin kuin muut'.
No hyvä, että joku ottaaOoPee sanoi:Ja lisää vormula uutisia!
RTL:n mukaan Ralf Schumacherin soppari RENAULTIN kanssa kaudelle 2005 on allekirjoitusta vailla valmis! Tämän vahvisti myös Ralfin manageri Willi Weber!
Ei taida yhden tai edes kahden testikuskin päätoiminen duuni riittää. Inputtia vaaditaan myös kisakuskeilta, koska nehän sillä loppujenlopuksi ajaa ja se tuppaa olemaan liian myöhästä siinä hienosäätövaiheessa. En usko, että McLarenin, niinkuin minkään muunkaan huipputiimien testikuski(t), juurikaan vapaa-ajan ongelmista kärsiiNopeahuoli sanoi:Mua on aina naurattanut toi, että jonnekin keskikesän jälkeiseen kisaan saadaan uusi auto... Mitä se testikuski siellä vuoden mittaan oikeen tekee?? Eikö sille just voi antaa sen uuden auton kehittelyä noin niin kun päätyöksi niin, että varsinaisilla kuskeilla ei olisi tammi-helmikuussa kun hienosäätötestaukset jäljellä??
Nyt ne alkaa dusaamaan täysin uutta autoa tammikuussa ja tässä ollaan taas Haluisinpa olla McLarenin testikuski. Ei paljo hommat ja vastuu paina
Tällä nykyisellä tavalla McLaren ei kyllä viestitä muuta kun, että "avaimet on hukassa eikä me oikeen ittekään tiedetä missä me ollaan" :nope: :nope:
Mitä muuten tapahtui sille viimevuotiselle "kesällä uusi superauto" ja "ensi vuodeksi luotettava ja nopea auto. siksi emme vielä tuo sitä radoille" -skeidalle???
Dennis ei johda McLarenin
F1-tallia enää ensi kaudella
Turun Sanomat, Melbourne
HEIKKI KULTA
Formula ykkösten MM-avauksessa koettu tyrmäystappio ei jää McLarenin tämän viikon ainoaksi jymyuutiseksi.
Kohta 25 vuoden ajan brittitallia johtanut Ron Dennis jättäytyy luotettavien brittilähteiden mukaan tämän kauden päätyttyä sivuun tallipäällikön tehtävistä.
Dennis on myymässä yhdessä pitkäaikaisen liikekumppaninsa Mansour Ojjehin kanssa hallitsemansa McLarenin osake-enemmistön saksalaiselle autojätille Mercedekselle. Mercedes omistaa nyt 40 prosentin osuuden tallista.
Elämäntyötään Dennis ei toki jätä kokonaan. Hän ottaa komentoonsa McLarenin juuri valmistuneen, hulppean Paragon-tehtaan.
Muuttoprosessi Wokingin työtiloista Paragoniin on parhaillaan käynnissä. Uuden tehtaan tuulitunnelilla McLaren hakee taas teknologista etumatkaa muihin. Paragonin tiloissa ryhdytään rakentamaan myös McLaren Mercedeksen luksusautoja.
McLarenin päätyminen Mercedeksen talliksi ei kuitenkaan merkitse kunniakkaan nimen katoamista. Osakekaupoista huolimatta talli jatkaa McLaren Mercedeksenä.
MP4-autolle
raju kehitys
Uusseelantilainen kilpa-ajaja Bruce McLaren perusti tallin 1966. Hän ehti hankkia tallilleen ensimmäisen voiton ennen kohtalokasta onnettomuuttaan.
Formula 2 -tasolla toiminut Ron Dennis hankki McLarenin tupakkajätti Philip Morrisin tuella 1970-luvun lopussa. Tämän yhteistyön muistona McLarenin autot nimetään edelleen tuolloin käynnistyneen tavan mukaan Marlboro Projekt 4 (MP4) -tunnuksella liitettynä kulloiseen järjestysnumeroon.
Tämän vuoden auto on MP4-19.
Australian takaiskun jäljiltä tästä autosta on odotettavissa tuntuvasti paranneltu malli kahden kuukauden kuluttua ajettavaan Espanjan GP-kisaan. Varsinainen B-versio - jolla ei enää ole mitään yhteistä tämän auton kanssa - pitäisi tulla kisakuntoon heinäkuun lopussa Hockenheimin kisaan.
Kuljettajille
uudet kuviot
Suurimman paineen autojensa vikkelästä vastaiskusta kantava Ron Dennis nähdään varmasti tämän vuoden jälkeen jatkossakin säännöllisesti GP-kisoissa, mutta päiväkohtainen johtaminen siirtyy aikanaan valikoituvan uuden tallipäällikön kontolle.
Vallanvaihdoksella ei ole vaikutusta nykyisiin sopimustilanteisiin.
Nyt Williamsilla kilpaileva Juan Pablo Montoya toki on syksyllä tallia vaihtaessaan erikoisessa asemassa, kun johtaja, jonka kanssa hän allekirjoitti sopimuksensa, ei enää johdakaan tallia.
Myös Kimi Räikkönen on McLarenilla nimenomaan Dennisin valitsemana ja värväämänä kuljettajana
Niin on, mutta kyllä se siitä, kun vielä vähän harjoitteletNopeahuoli sanoi:Son vaikea laji tuo sarkasmi...