Sam
Muumipappa
Täällä sataa nyt lunta, mistä ei takuulla ole hyötyä tankille :thumbup:burb sanoi:Tärkeintä onkin keskittyä omaan tekemiseen, koska sääkin on sama kaikille.
Täällä sataa nyt lunta, mistä ei takuulla ole hyötyä tankille :thumbup:burb sanoi:Tärkeintä onkin keskittyä omaan tekemiseen, koska sääkin on sama kaikille.
Mutta Katajanokalla ei sada. Ei tartte vaihtaa liukkaan kelin telaketjuja tankkiin ainaskaan jos kisa vedetään tänään läpi.Sam sanoi:Täällä sataa nyt lunta, mistä ei takuulla ole hyötyä tankille :thumbup:
Pitää sitten hiekoittaa tai suolata! Tiehallinto ( vai mikä se Destia tiet huoltaa) tulee avustamaan tankkia!:ahem:Sam sanoi:Täällä sataa nyt lunta, mistä ei takuulla ole hyötyä tankille :thumbup:
Hetkinen, luin aikaisemman viestisi uudestaan ajatuksen kanssa. Tarkoittaako Kontion paaluvedoksi ilmoitettu 160 tonnia siis 160 000 kilokgrammaa vai mitä, koska myöhemmin sanoit, että "Ponsse Elephant (275 hp) tuottaa 220 kN vetovoiman, joka on suunnilleen 22 tonnia". Eli siis voima/maan vetovoimakiihtyvyydellä=paino kg:na.Tolerantti sanoi:Joten peli ei olisikaan niin selvä?:doubtful: Viikkarin vetokyvystä kun ei ole tarkkaa tietoa. Jos vaunun lepokitkan voittamiseen tarvittava voima on noinkin suuri, ei ole mitenkään selvää, että Viikkarissa voima riittäisi. Jäänmurtajissa, ainakin uudemmissa monitoimimurtajissa, kun on valtavasti konetehoa kauppalaivoihin nähden. Toisaalta Kontio ei ole kovin uusi.
Eiköhän tommonen tankki jauhe sen 5 sekunnissa paskaksi?:doubtful: Varsinkin kun vaijerin toisessa päässä on Manne Linen, eiku siis Ketsuppi Linen laiva?pendellstock sanoi:Hehe ei oo. Asfaltti ei tosiaan ole paras mahdollinen kitkan kannalta tankille.
Pitää myös huomioida se, että 72sella voi ampua laivaa, sitä viottaen.Juhis sanoi:Eli Kontio pystyisi vetämään perässään kolmeatoista (!) T-72:sta. Joten peli yhtä vastaan olisi täysin selvä.
Joo! Voi ampua murskaks sen fästingin!Moe Szyslak sanoi:Pitää myös huomioida se, että 72sella voi ampua laivaa, sitä viottaen.
Noin tarkoitin, kuin tulkitsit. Kontiolla lähteenä Wikipedia ja Ponssessa heidän sivut. Pitää nyt toki ottaa huomioon, että en ole näissä laskennoissa mitenkään vahvimmillani.Juhis sanoi:Hetkinen, luin aikaisemman viestisi uudestaan ajatuksen kanssa. Tarkoittaako Kontion paaluvedoksi ilmoitettu 160 tonnia siis 160 000 kilokgrammaa vai mitä, koska myöhemmin sanoit, että "Ponsse Elephant (275 hp) tuottaa 220 kN vetovoiman, joka on suunnilleen 22 tonnia". Eli siis voima/maan vetovoimakiihtyvyydellä=paino kg:na.
Jos paaluvedon tulos ilmoitetaan siis painona eli kilogrammoina, on se 160 tonnia n. 160 0000 Newtonia (1,6 MN). Jos näin on, on peli taatusti selvä, sillä 1,6 MN on reilusti suurempi kuin telaketjujen kitkavoima 123 000 Newtonia. Eli Kontio pystyisi vetämään perässään kolmeatoista (!) T-72:sta. Joten peli yhtä vastaan olisi täysin selvä.
http://www.f1-forum.fi/vb/showpost.php?p=959815&postcount=1934Runar ja Kyllikki sanoi:Hmmm...samantyyppinen tarina siis kuin Raision Nalli ja Killi. Mutta en kyä tiiä mikä paikakunta ois saanut moisesta tapauksesta nimensä.
Raision kirkkohan on, kuten tiedät, vuorenpeikkojen Nallin ja Killin rakentamaksi väitetty. "Killi kirkkoja tekee, Nalli nauloja takoo, rahaisassa Raisiossa".
Se Ruissalossa oleva, jättiläiseksi muuttuneen Killin viskaamaksi väitetty graniittinen Kukkarokivi on jonkinlainen matkailunähtävyyskin. Kivellä Killin piti tarinan mukaan alunperin murskata Raision kirkko.
Raisioon liittyy kaikennäköistä hauskaa tositarinaa, esim. sieltä löydetyt raha-aarteet sekä se fakta että itse Sika-Kyösti on ammuttu aikanaan about Raision kirkkomaan viereen.
Viikkarilla sanoivat ettei vielä onnistu, he haluavat reilun asteen kylmemmän meren lämpötilan. Kuulema potkurit saavat "pitoa" paremmin kylmässä vedessä. Parolassa totesi eversti että tarvitsee vielä jokunen muodollisuus pääesikunnasta, mutta pitäisi onnistua. Hänen mielestään kuuma (ilma +30,asfaltti paljon enemmän) kesäpäivä on paras tankin telaketjujen pidon kannalta, juurikin edelläselostetusta syystä,eli telat uppoaa juuri osittaisesti asfalttiin. Toivotaan että saadaan homma ratkaistua kuitenkin jo ennen kesää. Burbin lähettämä kuvakulma on juuri sopiva,tosin viikkarin keula jäänee vähän kuolleeseen kulmaan mutta tuskin se niin paljon haittaa. Upseerin mielestä muuten pitää sitten eristää koko tuo alue (mm.jopa koko espa!) varmuudeksi, kuulema katketessaan tuo yhteysobjekti (oli sitten kettinki tai mikä tahansa) voi saada todella pahaa tuhoa aikaiseksi. Täytyy tiedustella olisiko jollain rakennusfirmalla rahkeita hoitaa suojausta tuohon,esimerkiksi hiekkasäkkimuureja tms.. Vielä pitäisi Hki:n kaupunkiin olla yhteydessä lupa-asioiden merkeissä, mutta kyllä tää tästä..Yllätyin itsekin kuin positiivisesti PV:ssä suhtauduttiin hankkeeseen,kuulema Pr-arvo sitä luokkaa että voivat hoitaa jopa kuljetukset lavetilla edestakas.burb sanoi:Ei ainakaan vielä äsken näkynyt Isabellaa tai T-72:ta tossa terminaalien vieressä, toivottavasti en jo missannut tuota hommaa...
Hyvä idea.sooda sanoi:Eikö tätä voisi kokeilla pienoismallilla ensin? Esim. soutuvene vastaan mikä? Optimipituiset airot ja tappajameininki. Olisko vaikka Micra sopiva vastapeluri?