Villeneuve/Coulthard Williamsille?

Aanrii

Well-known member
Liittynyt
25.2.2004
Viestit
1205
Sijainti
Täällä
Jacques sanoi:
Ihan totta kyllä että mitä kauemmin JV on kilparadoilta poissa, niin sitä vaikeampi paluu on. Mutta jos hän alkaa testaamaan jo kesäkuusta lähtien, niin tämä mainitsemasi riski muuttuu hyvin hyvin pieneksi. :)
Jep, aika hurjaa testiohjelmaa sais JV kyllä vetää. Mutta testashan se aivan hurjia lukuja ennen kautta '96 ja paukautti heti paalulle ja meinaspa voittaakin.

Toisaalta, jos JV tulisi Kanadan kisaan, kasvaiskohan silloin paineet liian suuriksi? En kyllä muista että Jaskalla olis Montrealista sen kummempaa menestystä. 1997 ainakin pyöräytti auton muuriin sun muuta. Mutta onhan näistä jo aikaa.

Ja jos Ralffi saisi potkut niin ottaiskohan Toyota sen jo tällä kaudella vaikka Da Matan tilalle? Toyotan alkukausi on kyllä ollut aikamoinen pettymys ja siellähän homma ratkaistaan kuskin vaihtamisella. :p
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Henri sanoi:
Jep, aika hurjaa testiohjelmaa sais JV kyllä vetää. Mutta testashan se aivan hurjia lukuja ennen kautta '96 ja paukautti heti paalulle ja meinaspa voittaakin.

Toisaalta, jos JV tulisi Kanadan kisaan, kasvaiskohan silloin paineet liian suuriksi? En kyllä muista että Jaskalla olis Montrealista sen kummempaa menestystä. 1997 ainakin pyöräytti auton muuriin sun muuta. Mutta onhan näistä jo aikaa.

Ja jos Ralffi saisi potkut niin ottaiskohan Toyota sen jo tällä kaudella vaikka Da Matan tilalle? Toyotan alkukausi on kyllä ollut aikamoinen pettymys ja siellähän homma ratkaistaan kuskin vaihtamisella. :p
Kakkossija vuodelta 96 on JV:n paras Kanadassa.

Lisäksi hän on joka vuosi ollut siellä tosi hyvässä vauhdissa mutta vuodesta toiseen on ollut matkassa epäonnea enemmän tai vähemmän.
 

Aanrii

Well-known member
Liittynyt
25.2.2004
Viestit
1205
Sijainti
Täällä
Jacques sanoi:
Kakkossija vuodelta 96 on JV:n paras Kanadassa.

Lisäksi hän on joka vuosi ollut siellä tosi hyvässä vauhdissa mutta vuodesta toiseen on ollut matkassa epäonnea enemmän tai vähemmän.
Jopas, unohtui että sehän on podiumillakin siellä ollut. Tulee kyllä vähän kiire koska Montrealin kisaan on nyt jo alle kuukausi aikaa.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Jacques sanoi:
Kakkossija vuodelta 96 on JV:n paras Kanadassa.

Lisäksi hän on joka vuosi ollut siellä tosi hyvässä vauhdissa mutta vuodesta toiseen on ollut matkassa epäonnea enemmän tai vähemmän.
Panis ainakin vei Villeneuvea Montrealissa kuin heinäseivästä. Sanoisin että Villeneuve on ollut Montrealissa yleensä varsin vaisu :dunno:
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9310
Villeneuve Kanadassa seuraavasti:

1996: Kakkonen, teki yhden stopin, paalulta lähtenyt Hill teki kaksi. Hill oli kuitenkin nopeampi ja voitti.

1997: Aika-ajoissa toinen Schumacherin jälkeen, teki virheen jo toisella kierroksella.

1998: Ehti nousta jo toiseksi ja yritti sitten ohittaa Fisichellaa, mutta ajautui ulos ja sai hetkeä myöhemmin Tueron peräänsä.

1999: Ajeli keskijoukossa ennen ulosajoa.

2000: Startissa kolmanneksi ja hetkeksi jopa toiseksi Coulthardin rangaistuksen jälkeen. Joutui sitten antautumaan Häkälle ja Rubensille. Sen jälkeen BAR sekoili rengasvaihtojen kanssa ja joutui tulemaan kahdella kierroksella peräkkäin sisään (sade). Teki lopuksi tyhmän virheen ja taklasi Ralfin (ja itsensä) ulos kisasta.

2001: Jäi täysin Panisin varjoon, keskeytti puolimatkan tietämissä tekniseen vikaan

2002: Kisa päättyi jo alkuvaiheessa tekniseen vikaan

2003: Ei taistellut kärkisijoista, keskeytti tekniseen vikaan.

Siinä nopeasta muistista nuo.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
J.Heldenview sanoi:
Panis ainakin vei Villeneuvea Montrealissa kuin heinäseivästä. Sanoisin että Villeneuve on ollut Montrealissa yleensä varsin vaisu :dunno:
Niinkuin tuo bleun postaama lista osoittaa?

Sanoin että Villeneuve on ollut siellä lähes aina hyvässä vauhdissa. Tulokset ovat tosiaan olleet vaisuja johtuen teknisistä murheista tai omista ajovirheistä, mutta nopeuden puolesta Kanada on aina ollut Villeneuvelle yksi kauden parhaista radoista.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Jacques sanoi:
omista ajovirheistä
= Hahmo ei kestä kotiradan paineita. Mitenköhän se nyt olisi, jos tauolta tulee takas radalle, varmasti viikonlopun kohutuimpana kuljettajana.
Ett silleen!!!!!!!!!
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Williams-tallin Villeneuve-yhteys myönnettiin
21.05.2004 09:02


Ensi kaudeksi yhtä tai kahta uutta kuljettajaa hakeva Williamsin F1-talli on keskustellut Jacques Villeneuve kanssa. Asian vahvisti tallin tekninen johtaja Patrick Head. - Meillä on ollut yksi keskustelu hänen kanssaan, Head myönsi.

Head ei ottanut kantaa siihen, tuleeko Villeneuve testaamaan Williams-autoa mahdollisesti jopa jo kesäkuussa. - Kaikki on mahdollista tulevaisuudessa. Nigel Mansellkin saattaa tehdä paluun, Head vitsaili.

Head on pannut kuljettajaehdokkaista merkille myös BAR:n kolmoskuljettajana hyvää työtä tehneen Anthony Davidsonin. - Selvästikin Davidson ansaitsee tulla harkituksi, Head sanoo.

Hyvät kierrosajat testeissä eivät kuitenkaan tee kuljettajasta vielä hyvää kisakuskia. - On melko vaikea arvioida testikuljettajan töiden perusteella, olisiko joku hyvä myös kisakuljettajana, Head muistutti.

(MTV3)


---

No nyt se on ainakin varmaa, että keskusteluja käydään. Toivottavasti pian saadaan lisätietoa.
:thumbup:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
No joo.. toi viimeisin uutinen oli oikeastaan aika mitään sanomaton. Tossa vaan myönnettiin että keskusteluja on käyty, mutta kaikki muu asiaan liittyvä kierrettiin, siis Headin osalta. :)
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
jaska sanoi:
= Hahmo ei kestä kotiradan paineita. Mitenköhän se nyt olisi, jos tauolta tulee takas radalle, varmasti viikonlopun kohutuimpana kuljettajana.
Ett silleen!!!!!!!!!
No paineet ois varmasti mielettömät, joten virheitäkin saattaisi kyllä kieltämättä tulla herkemmin. Mutta uskon ja luotan, että JV ajaisi puhtaan ja hyvän kisan. Tai oikeastaan uran kannalta, sen ois vähän niinku pakko ajaa hyvä kisa.
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Jacques sanoi:
No joo.. toi viimeisin uutinen oli oikeastaan aika mitään sanomaton. Tossa vaan myönnettiin että keskusteluja on käyty, mutta kaikki muu asiaan liittyvä kierrettiin, siis Headin osalta. :)
Niinhän kaikki tallit aina tekee kuljettajaneuvottelujen aikana. Kaikki kiistetään tai myönnetään HYVIN vähän... ;)
 

Tehomylly

Vihainen mies
Liittynyt
24.3.2002
Viestit
610
Sijainti
Tampere
Sillyseason on näköjään lähdössä käyntiin. F1-livellä tiedetään seuraavaa:

"Juan Pablo Montoya doesn't want to go to McLaren.

An unnamed F1 owner told The Telegraph on Saturday that BMW- Williams' driver is trying to cancel a contract to drive a silver car from 2005.

McLaren is struggling to hang-on to even the mid-field this season.

According to the British newspaper, 28-year-old Montoya's management are 'sounding out other teams' as the new silly-season shifts into first gear."
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Hehe, Ralf kyllä tuntuu tekevän kaikkensa, että tulisi korvatuksi jollain toisella jo kesken kaudella. Mahtavaa ajoa jälleen kerran. :D
 

AMS82

Well-known member
Liittynyt
13.12.2002
Viestit
1641
Sijainti
Turku
Williamsin kuljettajakuvioihin liittyvät spekulaatiot ovat muuttuneet sangen villeiksi. Nyt onkin kaikissa tapauksissa kiinnostavaa seurata, miten kuljettajavalinnoissa onnistutaan eli miten hyvin kauden 2005 kuljettajat pärjäävät. Kuljettajan vaihto kesken kautta olisi todella suuri yllätys ja Kanadan GP olisi jännittävä pelkästään Villineuven suoritusten seuraamisen takia. En jaksa kuitenkaan uskoa näitten tätä kautta koskevien spekulaatioiden olevan kovin vakavasti otettavia, ennen kuin näen omin silmin Ralfin tilalla jonkun toisen kuljettajan Williams autossa kisaviikonloppuna.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Kanadan Gp:n voitot olivat Villelle tarjottimelle ´97-98

Tuo ´98 tapaus oli kaikkein typerin, mies oli turva-auton poistumisen jälkeen Fisichellan kannassa ja huomattavasti nopeampi.Ohitusyritys heti pääsuoralle, kaasu pohjassa ohi Fisichellan ja sen jälkeen lukkojarrutuksen seurauksena hiekalle, sieltä suoraan muiden eteen jarrulle ja Tuero perään.
Jaskan ehkä kannattaisi joskus ajatella ennen kuin tekee :jaska:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Black Leopard sanoi:
Kanadan Gp:n voitot olivat Villelle tarjottimelle ´97-98

Tuo ´98 tapaus oli kaikkein typerin, mies oli turva-auton poistumisen jälkeen Fisichellan kannassa ja huomattavasti nopeampi.Ohitusyritys heti pääsuoralle, kaasu pohjassa ohi Fisichellan ja sen jälkeen lukkojarrutuksen seurauksena hiekalle, sieltä suoraan muiden eteen jarrulle ja Tuero perään.
Jaskan ehkä kannattaisi joskus ajatella ennen kuin tekee :jaska:
Itse kukin tekee virheitä, turha noista on enää jarnata..
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Jacques sanoi:
Itse kukin tekee virheitä, turha noista on enää jarnata..
Totta puhut, virheitä ykkösissä tekee jokainen.Nostin tuon vaan esille kun ylempänä oli kotikisasta analyysia.

Vaikka en Villestä kaikilta osin pidäkään, aina toivoo että kuski voittaisi uransa aikana kotikisansa.Barrichellolle soisi myös mielihyvin Brasilian voíton
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Black Leopard sanoi:
Totta puhut, virheitä ykkösissä tekee jokainen.Nostin tuon vaan esille kun ylempänä oli kotikisasta analyysia.

Vaikka en Villestä kaikilta osin pidäkään, aina toivoo että kuski voittaisi uransa aikana kotikisansa.Barrichellolle soisi myös mielihyvin Brasilian voíton
OK :thumbup:
 

Andy1

Well-known member
Liittynyt
10.1.2001
Viestit
238
Sijainti
Vantaa, Finland
Joo-o. Kyllähän se olis kerrassaan loistavaa saada Jacques takaisin kuvioihin. Ykkösissä ei ole ollut mitään katsottavaa sen koommin. Schumi menee häthätää toisena hahmona, jonka puolesta voi liputtaa, mutta jännitystä siinäkään hommassa ei ole, kunhan nyt Ferrari voittaa. Räikkösen touhut eivät voisi vähemäpää jaksaa kiinnostaa...

Laitetaan hiukkasen tilastoa tosta JV:n "huonoudesta".

-94, Indy, Vuoden tulokas
-95, Indy, mestari
-96, F1, MM2., ekassa kisassa paalulle, 4 voittoa, 11 palkintopallisijaa, kolme paalua, 9 eturiviä ja 3 tokariviä
-97, F1, MM1, Australiassa paalu 1,7 sekunnin turvin, 7 voittoa, 8 palkintopallisijaa, 10 paalua, 13 eturiviä, 3 tokariviä
-98, F1 MM5, 2 kolmossijaa, 1 eturivi, 3 tokariviä (Williams oli säälittävä McLareniin ja Ferrariin verraten, jäi avauskisassa Häkkiselle yli kierroksen, silti ensimmäinen sija kahden suuren jälkeen MM:ssä)
-99 meni lähinnä Barrin luotettavuudelle, 12 keskeytystä, siltikin aikaajoissa 5. ja 6. sijat
-00 auto ei edelleen kulkenut, silti puolen tusinaa 5-6 sijaa, MM7 eli ensimmäinen ylvoimaisten kolmen tallin jälkeen
-01 tuli vielä pari kolmossijaa kisoista
-02 lähinnä 6 ja -03 8 keskeytystä

Fakta on se, ettei Panis kyykyttänyt Villeneuvea missään vaiheessa, tilastoja en jaksa enää kaivaa, mutta mikäli auto ei hajonnut, JV vei voiton paria hassua kertaa lukuunottamatta. Button on ainut Villeneuven F1-tallikavereista, jolla on ollut jotain vastaansanomista. Kun niitäkin tuloksia katselee, ovat miehet ajaneet testi- ja aika-ajoja lähes tuhannesosilleen samoilla ajoilla. Kisoissa JV näytti viime vuonna hävinneen Buttonille, mutta aika suuri panos siitäkin menee auton luotettavuudelle sekä tallin töpeksinnälle. Varikkostoppien ajoituksen tärväsivät monta kisaa.

Hupaisana yksityiskohtana mainittakoon, että keskimäärin pisteiden valossa JV menestyi tähänastisella F1-urallaan Unkarissa, vaikkei saanut siellä Barrilla pisteen pistettä. Aika selkeää oli, että Richards ei tullut JV:n kanssa toimeen eikä talli halunnut maksaa tälle sovittua korvausta. Hänet haluttiin savustaa ulos ja todennäköisesti heikolla kalustolla siinä helposti onnistuttiinkin. Tässä vaiheessa kannattaa muistaa, että talli rakennettiin JV:n ympärille, hän oli sen osaomistaja, hän jätti taakseen voittotallin jne. Tuossa vaiheessa oli kenties hyvinkin perusteltua maksaa kunnon korvausta. Ura Williamsilla olisi varmasti mennyt toisella tapaa.

Kannattaa myös muistaa, ettei JV rakentanut autojaan, varsinkin parina viime vuotena niiden aerodynamiikka oli toivottoman huonoa, moottoreista ei saatu irti tehoa, ne eivät vaan kulkeneet. Ei niillä Buttonkaan saanut palkintosijoja. Tasan tarkkaan JV:n lähtö ei ole se syy, miksi BAR on tällä kaudella pärjännyt. JV:n korvannut Sato ei ole kylläkään esittänyt ihmeitä, suunnilleen vaan tössinyt entiseen malliin.

Asennevammasta puhuminen on käsittämätön asia. Jos noiden vuosien ja noiden lupauten jälkeen talli ei kykene toimittamaan edes läjässä pysyvää kalustoa, ei liene ihme, että v****taa.

Joka tapauksessa, olisi aivan mahtavaa saada Jacques takaisin. Jonkun infon mukaan hänen olisi pitänyt ajaa eilen Williamsilla 50 kilsan shakedown Ranskassa. Mitenhän mahtoi käydä?
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Andy1 sanoi:
Joo-o. Kyllähän se olis kerrassaan loistavaa saada Jacques takaisin kuvioihin. Ykkösissä ei ole ollut mitään katsottavaa sen koommin. Schumi menee häthätää toisena hahmona, jonka puolesta voi liputtaa, mutta jännitystä siinäkään hommassa ei ole, kunhan nyt Ferrari voittaa. Räikkösen touhut eivät voisi vähemäpää jaksaa kiinnostaa...

Laitetaan hiukkasen tilastoa tosta JV:n "huonoudesta".

-94, Indy, Vuoden tulokas
-95, Indy, mestari
-96, F1, MM2., ekassa kisassa paalulle, 4 voittoa, 11 palkintopallisijaa, kolme paalua, 9 eturiviä ja 3 tokariviä
-97, F1, MM1, Australiassa paalu 1,7 sekunnin turvin, 7 voittoa, 8 palkintopallisijaa, 10 paalua, 13 eturiviä, 3 tokariviä
-98, F1 MM5, 2 kolmossijaa, 1 eturivi, 3 tokariviä (Williams oli säälittävä McLareniin ja Ferrariin verraten, jäi avauskisassa Häkkiselle yli kierroksen, silti ensimmäinen sija kahden suuren jälkeen MM:ssä)
-99 meni lähinnä Barrin luotettavuudelle, 12 keskeytystä, siltikin aikaajoissa 5. ja 6. sijat
-00 auto ei edelleen kulkenut, silti puolen tusinaa 5-6 sijaa, MM7 eli ensimmäinen ylvoimaisten kolmen tallin jälkeen
-01 tuli vielä pari kolmossijaa kisoista
-02 lähinnä 6 ja -03 8 keskeytystä

Fakta on se, ettei Panis kyykyttänyt Villeneuvea missään vaiheessa, tilastoja en jaksa enää kaivaa, mutta mikäli auto ei hajonnut, JV vei voiton paria hassua kertaa lukuunottamatta. Button on ainut Villeneuven F1-tallikavereista, jolla on ollut jotain vastaansanomista. Kun niitäkin tuloksia katselee, ovat miehet ajaneet testi- ja aika-ajoja lähes tuhannesosilleen samoilla ajoilla. Kisoissa JV näytti viime vuonna hävinneen Buttonille, mutta aika suuri panos siitäkin menee auton luotettavuudelle sekä tallin töpeksinnälle. Varikkostoppien ajoituksen tärväsivät monta kisaa.

Hupaisana yksityiskohtana mainittakoon, että keskimäärin pisteiden valossa JV menestyi tähänastisella F1-urallaan Unkarissa, vaikkei saanut siellä Barrilla pisteen pistettä. Aika selkeää oli, että Richards ei tullut JV:n kanssa toimeen eikä talli halunnut maksaa tälle sovittua korvausta. Hänet haluttiin savustaa ulos ja todennäköisesti heikolla kalustolla siinä helposti onnistuttiinkin. Tässä vaiheessa kannattaa muistaa, että talli rakennettiin JV:n ympärille, hän oli sen osaomistaja, hän jätti taakseen voittotallin jne. Tuossa vaiheessa oli kenties hyvinkin perusteltua maksaa kunnon korvausta. Ura Williamsilla olisi varmasti mennyt toisella tapaa.

Kannattaa myös muistaa, ettei JV rakentanut autojaan, varsinkin parina viime vuotena niiden aerodynamiikka oli toivottoman huonoa, moottoreista ei saatu irti tehoa, ne eivät vaan kulkeneet. Ei niillä Buttonkaan saanut palkintosijoja. Tasan tarkkaan JV:n lähtö ei ole se syy, miksi BAR on tällä kaudella pärjännyt. JV:n korvannut Sato ei ole kylläkään esittänyt ihmeitä, suunnilleen vaan tössinyt entiseen malliin.

Asennevammasta puhuminen on käsittämätön asia. Jos noiden vuosien ja noiden lupauten jälkeen talli ei kykene toimittamaan edes läjässä pysyvää kalustoa, ei liene ihme, että v****taa.

Joka tapauksessa, olisi aivan mahtavaa saada Jacques takaisin. Jonkun infon mukaan hänen olisi pitänyt ajaa eilen Williamsilla 50 kilsan shakedown Ranskassa. Mitenhän mahtoi käydä?
Ok, mies on Cart-mestari, F1-Maailmanmestari ja hyvä kuljettaja.En kuitenkaan ym meriiteistä huolimatta lähtisi miestä lajin legendaksi ja "yhdeksi suurista" nostamaan, sen kunnian ansaitsee Villeneuveista ainoastaan Gilles.

Kommentoidaan nyt vuosia 1999-2003

Kun Villeneuve siirtyi Barrille´99, lausui hän että J.V:n johdolla Barrista tulee voittajatalli.Kausi ´99 meni surkeisiin moottoreihin ja opetteluun tallinpuolelta.Ei suuremmin mainittavaa.

2000: Hondan tehdaskoneilla oli parempi mutta ei erityisen loistelias, 17 pistettä.Tallikavereiden välinen villelle pisteissä 17-3, aika-ajot myös selvästi.

2001: Pari keskeytyksillä saavutettua palkintokoroketta ja siinä tärkeimmät, toki myös riesana epäluotettava auto ja moottori.Tallikaverina O.Panis, kuskien pisteet Villelle 12-5, aika-ajot tiukasti J.V:lle

2002, Vielä pahempi katastrofi.Auto oli susi ja moottori epäluotettava, pisteet Villelle 4-3.Aika-ajot myös J.V:lle

2003: Ei mainittavaa, pisteet uudelle tallikaveri J.Buttonille 17-6, aika-ajot 7-7, selkeä voitto Jensonille.

Vuodet Barrilla 1999-2003 olivat rehellisesti sanoen kaikki katastrofeja J.V:lle, poikkeus oli varauksin kausi 2000.

Yllämainittuun nähden, en yhtään ihmettele miksi D.Richards halusi miehen pois Barrilta, tosin se olisi pitänyt tapahtua vähintään v.2003, mielellään samaan kun ulos lensi C.Pollock

Ja mitä tulee Buttoniin ja Satoon.Button oli Barrin kuljettajista viime kauden selkeästi parempi joka suhteessa.Keskeytyksiäkään tästä ei parane J.V:n puolelta syyttää, ne kun menevät miesten välillä lähes tasan. T.Sato on puolestaan auton kehittäjänä huippuluokkaa, sen myöntävät kaikki.Mieshän tuli Barille testaajaksi 2003 ja suuri osa Barrin menestyksestä kuuluu Buttonin, Saton ja Hondan ansioksi.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös