Haa.
1)Olga.
Kiistaton ykkönen listallani. Hahmo, jolla arvot ovat kohdallaan ja ovat mun forum-urani aikana aina olleet. Maanläheisine ja terveine ajatuksineen Olga johtaa musta samettihame hulmuten fyks-forumin feminiimistä osiota. Haihattelu, ja yleensä pinnallisuus ovat Olga'lle vieras asia.
2)Black Leopard.
Yhteiskunnallisten ja poliittisten keskustelujen armoitettu taitaja. Raudanluja näkemystensä puolustaja. Ainesta fyks-forumin pääministeriksi. Omaa yllekirjoittaneen kanssa muutamia samankaltaisia ajatuksia menneistä ja nykyisistä asioista ja tapahtumista.
3)Mehe Rienarsuo.
Mitä hurjin sanantaivuttaja Helismaan, Junnun, Juicen, jne.tavoin. Ja vielä ryyditettynä fiksulla anarkistisuudella. Siis todella.
Meheä voi luonnehtia Linnan/Rokan sanoin: "Hää hastaa välil vähä hurjal viisii, mut hyvä mies hää o"' Ehkä tuo lainaus ei mennyt ulkomuistista ihan kohdalleen, mutta kaikki jotka niin haluavat, tajuavat mitä tarkoitan. Mehe voisi tuottaa mitä mainioimpia tekstejään enemmänkin... Tulisi nykyistä useammin paree mieli.
4)Sam.
Armoton remonttireiska ja työmyyrä. Hahmo, joka elää suurella tunteella elämässään ja myös tällä forumilla. Sauna ja sarjakuvafani. HYVÄ isä ja ihminen.
5)Micael.
Edustaa forumin kypsempää ajattelutapaa. Rauhallinen hahmo, joka ei jarnankaan sattuessa ole heti menossa henkilökohtaisuuksiin. Läheskään kaikki forumistit eivät ymmärrä Micaelin arvomaailmaa. Ehkä en aina minäkään, mutta ainakin yritän.
6)Ylen Sankia Priha.
Hahmo, jonka ammatinvalintaa kadehdin. Mulla ei ollut moiseen edellytyksiä, eikä 'munaa', YSP:lla on molempia. Moni saisi ottaa oppia hänen tavastaan ajatella maailmanmenosta. Luonnehdinta 'Valkobandiitti' pitää edelleen kutinsa.
7)Ruunar & Kyllikki.
Hahmo, jonka henkinen 'koti' on lähellä omaani, vaikka ajattelemmekin monista asioista eri tavalla. R & K:n ja mun ajatusten lopputulos saattaa silti olla sama, vaikka lähestymmekin asiaa eri tavalla. Tietynlainen vapauden ja riippumattomuuden kaipuu yhdistää omasta mielestäni yllekirjoittanutta ja hahmoa 'Ruunar ja Kyllikki'. Jarnaamisessa omaa luokkaansa.
8)Tblair.
Iskevä analyytikko, jonka viiltävän terävä sanan säilä iskee silloin kun vähiten odottaa. Osansa ovat saaneent kuluneen vuoden aikana ennenmuuta tietyt TV-sarjat ja homoseksuaalit. Ja aiheesta. Tblairin mielipiteet tulevat niin tosirehellisellä tunteella, kuin vain voi tulla suomalaiselta mieheltä. Asui tämä sitten Kuala Lumpurissa tai Patagoniassa. Tai jopa Brittein saarilla ?
9)Frank
Itselleni hieman kaukaisempi hahmo, kuin muutamat muut forumistit ovat. Pisteitä ropisee erityisesti Karjalan asiain hoidosta, sekä tasalaatuisesta kirjoittelusta. Äänisen ja Karjalan kävijä, josta olen loivasti kateellinen. Myös forumjäsenyyden pituus on otettu huomioon hahmoa "Frank" arvioitaessa.
10) Jr-
Rakennusmies joka rakentaa taloa ja valokuvaa valokuvia. Ja taisi jopa mennä paukaista naimisiinkin. Maantieteellisesti ajatellen läheisimpiä forumisteja. Hahmon "Jr-" kirjoittelusta on havaittavissa tietynlaista hengenheimolaisuutta itseeni. Hyvä tyyppi, joka ei möykkää.
Että tässä nämä. Viimevuoden listastani taisi uusiutua puolet. Kaipa se on hyvä asia ?
Se taas ei ole hyvä asia, että jouduin jättämään moniaita hahmoja pois top-tenistä.Meinasimpas luetella tähän muutaman nippanappa listalta ulos jääneneitä, mutta sitten kuitenkin poistin ne. Syytä en osaa sanoa.
Korostan vielä, notta nämä mielipiteet, jotka tuossa yllä julkitoin, ovat kunkin hahmon itse kirjoituksillaan luomat päänuppiini. Ei pidä pahastua jos mielikuvanne itsestänne ei vastaa sitä kuvaa joka mulla on Teistä.
Kiitos kuluneesta vuodesta.