Itse itseäni lainaten:leipurihiiva sanoi:no miksei sitten jotain pesispelaajaa/-jengiä samantien valittu?
tottakai harrastajamäärällä on merkitystä. vertaa vaikka harrastajamääriä kestävyysjuoksussa, futiksessa ja keihäänheitossa - missäköhän lajissa kansainvälisen menestyksen (top-10) saavuttaminen on helpointa?
Jos luet koko kommenttini etkä vain ekaa lausetta, niin kyllähän tuossa esitin vastaukseni aika selkeästi. :tongue:Jacques sanoi:minusta harrastajamäärät ja tunnettavuus on aika heppoinen kriteeri. Sen sijaan lajin vaativuus/ammattimaisuus ja kansainvälinen taso on merkittävämpi. Kimillä oli 2-3 varteenotettavaa haastajaa (Alonso, Hamilton ja ehkä Massa). Terolla oli kanssa käsittääkseni 2-3 todella kovaa kilpakumppania. Virpi Kuitusella kovia kilpakumppaneita oli hänelläkin muutama. Björgen ja Majdic yms.. Mahdoton siis laittaa näitä lajeja minkäänlaiseen järjestykseen. Ja kuten aiemmin olen sanonut. Mielestäni tunnettuus, suosio ja harrastajamäärät ei ole mikään kriteeri vaan se on se itse suoritus mikä ratkaisee.
Kun puhutaan kansainvälisestä huippu-urheilusta, vaatii siinä menestyminen äärimmäistä taitoa, osaamista, lahjakkuutta ja huippu-kuntoa. Mielestäni nämä kriteerit täyttyvät yhtälailla niin hiihdossa, keihäänheitossa kuin kilpa-autoilussakin. Ei ole mielestäni mitään perustetta laittaa jotain näistä lajeista parempaan asemaan silloin kun pohditaan kuka on vuoden urheilija. Kokonaisuutta pitäisi katsoa. Siksi mielestäni tasapeli olisi tässä äänestyksessä ollut oikeuden mukaisin, mutta eipä tämä nykyinen tuloskaan vääryys ole.