Vuokratulo-poll

Voiton tavoittelu vuokratulosta? Paheksuttavaa?

• Äänestäjiä yhteensä
    45
  • Äänestys suljettu. .

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Jotkut saatanat tätäkin peeloilua taas rahoittaa. Olis ehkä aika puuttua siihenkin. Mutta isoin asia on se, että käsittämätön jengi ottaa käsittämättömiä lainoja. Ihan ufona yli varojen ja kaiken järjen. Tolkku näihin hommiin.

Hypon sivuilla on muuten varsin hyvä lainalaskuri niille, jotka eivät osaa/viitsi excelöidä. Kehotan kaikkia rahoitustarpeen kanssa painivia vähän leikkimään ennen pankissa asiointia.
Laskutaito oo ihan yliarvostettua kun vaihtoehtona on saada se unelmakämppä saman tien. Rahoituslaskelmissahan tulee ehdottomasti arvioida tulevat perinnöt varmaksi tuloksi, jos sekään ei riitä, niin vaje katetaan näppärästi tulevilla palkankorotuksilla, optiotuotoilla sekä ässäarpa- ja lottovoitoilla.

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Laskutaito oo ihan yliarvostettua kun vaihtoehtona on saada se unelmakämppä saman tien. Rahoituslaskelmissahan tulee ehdottomasti arvioida tulevat perinnöt varmaksi tuloksi, jos sekään ei riitä, niin vaje katetaan näppärästi tulevilla palkankorotuksilla, optiotuotoilla sekä ässäarpa- ja lottovoitoilla.
:D:D

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Avaruusajattelulla kartanon herraksi:thumbup:

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö
Kiitos Mehe ja jps! :D:D

Töissä pitivät minua hulluna, kun kahvitunnilla sanoin, että ostajat ylläpitävät asuntojen hintatasoa, ja että en aio ottaa yli miljoonan mummon lainaa. Tänään viimeksi kuulin, miten mun vuokraan upottamalla kuukausisummalla maksaisin 200 000 euron lainaa. Joo-o, maksaisin montakymmentä vuotta, sitä rupuista kämppää jossain tunnin työmatkan päässä. Ei kiitos, mieluumin tänä vuonna remontoitu asunto alle 15 minuutin työmatkalla.

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
Mites asumisoikeusasunto, Juskanen? Asunnot on (yleensä) uudempia, parempikuntoisempia ja paremmilla paikoilla ja vuokrakin kohtuullisempi kuin muissa vuokra-asunnoissa ja asumisoikeusmaksuun sijoitetut rahatkin saa varmasti takaisin. Sopii ainakin mulle tällä hetkellä.

Mangelo

Well-known member
Kiitos Mehe ja jps! :D:D

Töissä pitivät minua hulluna, kun kahvitunnilla sanoin, että ostajat ylläpitävät asuntojen hintatasoa, ja että en aio ottaa yli miljoonan mummon lainaa. Tänään viimeksi kuulin, miten mun vuokraan upottamalla kuukausisummalla maksaisin 200 000 euron lainaa. Joo-o, maksaisin montakymmentä vuotta, sitä rupuista kämppää jossain tunnin työmatkan päässä. Ei kiitos, mieluumin tänä vuonna remontoitu asunto alle 15 minuutin työmatkalla.
Asuntojen hinnat kun jatkavat varmaakin varmempaa nousuaan, niin siinähän tekee helppoa rahaa kun vaan ostaa sellasen itelle kuleksimasta. Pitää vaan olla tuloja ja varallisuutta sen verran, että pankki möyntää lainan jota sitten olevinaan lyhentää.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Mites asumisoikeusasunto, Juskanen? Asunnot on (yleensä) uudempia, parempikuntoisempia ja paremmilla paikoilla ja vuokrakin kohtuullisempi kuin muissa vuokra-asunnoissa ja asumisoikeusmaksuun sijoitetut rahatkin saa varmasti takaisin. Sopii ainakin mulle tällä hetkellä.
Olet sitten minun ja Zaikomin kastissa (vai vieläköhän muuttanut?)

Mangelo

Well-known member
Olet sitten minun ja Zaikomin kastissa (vai vieläköhän muuttanut?)
Johan minä alkusyksystä, 11€ makselen neliöltä vuokraa uudesta asunnosta, ei voi valittaa kun kattelee mitä maksaa omistusasunnot ja normaalit vuokrat pääkaupunkiseudulla.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Johan minä alkusyksystä, 11€ makselen neliöltä vuokraa uudesta asunnosta, ei voi valittaa kun kattelee mitä maksaa omistusasunnot ja normaalit vuokrat pääkaupunkiseudulla.
Aika paljonhan tuo on...onkos siinä muita kustannuksia.

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö
On tuo alkanut tuntua houkuttelevalta, varsinkin kun työkaveri muutti juuri uudenuutukaiseen ASO-kämppään. Jonotusnumero tarttis hommata, työkaveri oli saanut numeronsa 5 vuotta sitten, ja nyt sai asunnon haluamaltaan alueelta (näkyy meidän ikkunasta).

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
On tuo alkanut tuntua houkuttelevalta, varsinkin kun työkaveri muutti juuri uudenuutukaiseen ASO-kämppään. Jonotusnumero tarttis hommata, työkaveri oli saanut numeronsa 5 vuotta sitten, ja nyt sai asunnon haluamaltaan alueelta (näkyy meidän ikkunasta).
Hanki ihmeessä se jonotusnumero, jo nyt. Ei tuossa ainakaan mitään menetä, ja sopivan asunnon voi saada yllättävänkin nopeasti. Omanikin sain "tiskin alta".

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Helsingin Sanomat sanoi:
Tuhansia vuokra-asuntoja vapautuu vuokravalvonnasta

Tuhansia vanhoja aravavuoka-asuntoja vapautuu vuokravalvonnasta lähivuosina. Tämä merkitsee sitä, että vuokratalojen omistajat voivat nostaa säädeltyjä vuokria samalle tasolle kuin vapailla markkinoilla.

Pelkästään Uudellamaalla on noin 22 000 asuntoa, joiden myynti- ja vuokrarajoitukset loppuvat 2010–2020. Niiden omistajat ovat vapaita myymään kiinteistönsä esimerkiksi sijoittajille.

Monet asunnoista pysynevät edelleenkin vuokrakäytössä, sillä niitä omistavat kunnat ja suuret vuokrataloyhtiöt.

Rajoitukset ovat jo loppuneet esimerkiksi viime laman aikana rakennetuilta vuokrataloilta. Niitä on mennyt myyntiin, ja esimerkiksi saksalainen kiinteistösijoittaja Patrizia nosti vuokria heti 15 prosenttia.
Jees. Mikäs siinä. Sitten nostetaan asumistuen rajoja ja Kelan pussista lisävoitot ulkolaisille sijoittajille.