Vuosi 2005

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Nopeahuoli sanoi:
Mutta muuten olen kylla sita samaa mielta, mita sanoin jo tuolla "ilmoitus" -toikissa. Kuten modetkin ovat asian aiemmin sanoneet: moderaattorien valinta ei ole mikaan yleisoaanestys ja huutokilpailu, vaan yksinomaan Antin ja mode-tiimin asia.
Ja minäkin sanon samaa kuin vapaassa eli:

Toki se on näinkin, mutta ehkä muutaman nimen lausumisella tässä yhtedessä vois valaa näihin mahdollisiisn kandidaatteihin uskoa siitä, että heidät myös hyväksyttäisiin moderaattoreiksi.

Sinänsähän me ei niitä edes voida valita tai se olis ainakin typerää, sillä jos nykyiset modetkin haluavat pysyä anonyymeinä, niin kaiketi uusienkin pitäisi tällaisia olla

...josta pääsen siihen, etä mun puolesta modet moderoikoon moderaattorit -nimimerkin takaa, mutta ehdottaisin kyllä, että meille kerrottaisiin ketkä siihen teamiin kuuluu

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
jaska sanoi:
Ei ollut tarkoitus nostaa esiin yksittäisiä tapauksia... laitoin vain esimerkit jotta tajuutte ongelman...
Tajuan pirun hyvin ongelman ja juuri siihen viittasin tuossa kommentissani, jossa kerroin etten ole käytettävissä.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
jaska sanoi:
Ei ollut tarkoitus nostaa esiin yksittäisiä tapauksia... laitoin vain esimerkit jotta tajuutte ongelman...
Mutta miksi käytät esimerkkinä sellaista tapausta/väitettä mikä ei pidä paikkaansa - ainakaan näissä "julkisissa keskusteluissa" ei ole ollut mitään sellaista - muistaakseni.

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
Nopeahuoli sanoi:
Ihan vaan esimerkkina (!!) heitan nikin nimeltas Petri Piira, esittaakseni mita tolla ajoin takaa. Erittain asiallinen heppu, joka varmasti tajuaa mista moderoinnissa on kyse eika hanella siltikaan ole kovin montaa postausta. Osa-aikaiseksi moderaattoriksi varsin oiva valinta. Ja kun sen valinnan tekee privalla, niin Petrinkaan ei tarvitse ryvettaa itseaan julkisesti, etta hanesta tuli nyt mode.
Niin missään vaiheessahan en maininnut viestien määrällä olevan mitään yhteyttä tähän asiaan. Me ollaan samoilla linjoilla tässä asiassa näköjään, ymmärsin tuon "uusia nimiä" vaan ihan eri tavalla kuin tarkoitit :)

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
OoPee sanoi:
Tajuan pirun hyvin ongelman ja juuri siihen viittasin tuossa kommentissani, jossa kerroin etten ole käytettävissä.
Mun mielestä moderoinnista voitaisiin tehdä foorumin "asevelvollisuus"

Mutta ruottin tyyliin, että kaikkia ei käytetä. Mutta jossain vaiheessa se voi napsahtaa ja sitten ollaan modeja tai tulee banjoa :thumbup:

ja sit ois näitä skappareita, jotka kouluttais ja valvois "tavismodeja" (kuten RK) :D

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Formulanomi sanoi:
Mutta miksi käytät esimerkkinä sellaista tapausta/väitettä mikä ei pidä paikkaansa - ainakaan näissä "julkisissa keskusteluissa" ei ole ollut mitään sellaista - muistaakseni.
öö ... ???? Nyt en ymmärrä mitään. Kyllähän tuolla Oton toikissa monikin vaatii toimenpiteitä.. Teban toikissa ei muistaakseni vaadittu :eek!:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
jaska sanoi:
öö ... ???? Nyt en ymmärrä mitään. Kyllähän tuolla Oton toikissa monikin vaatii toimenpiteitä.. Teban toikissa ei muistaakseni vaadittu :eek!:
Mun mielestä ei vaatinu :confused:

Mutta sama se :rolleyes:

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
OoPee sanoi:
Mun mielestä ei vaatinu :confused:

Mutta sama se :rolleyes:
Musta tää
Toiset on saanu tollasesta bannia.
on melko suora vaatimus sitä kohtaan... :eek!:
-edit- Perkele nyt menee huonosti, eilen ei tullut yhtään viestiä julkiseksi Ett silleen!!!!! :n kanssa, tänään on tullut jo kaks :jaska: -edit-.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
jaska sanoi:
"Mikä esim. nähtiin tuosta mun silleenistä. - edit- tällä siis tarkoitan sitä, että jotkut vaativat bannia siitä, jotkut ei... -edit-" Tästä sai käsityksen, että tarkoitit että joku vaati et silleenistä banniä....:eek!:

Etkö sitten tarkoittanutkaan sitä....vaan Ottoa. Enkä tiedä vaatiko kukaan kovin suoraan banniä (vaan ennemminkin toimenpiteitä tai Otolta anteeksipyyntöä - okei ehkä jälkimmäinen on naurettavaa teidän nuorien heppujen mielestä, mutta tällaisille keskari-ikäisille se on vähän toinen juttu...)

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Formulanomi sanoi:
"Mikä esim. nähtiin tuosta mun silleenistä. - edit- tällä siis tarkoitan sitä, että jotkut vaativat bannia siitä, jotkut ei... -edit-" Tästä sai käsityksen, että tarkoitit että joku vaati et silleenistä banniä....:eek!:
Kyllä joo
Ja provoiluhan on kaiketi saannoissakin jo kiellettya, varsinkin asiakeskusteluissa. Toisaalta kun yksi moderaattoreistakin heittaa asiaa kintaalla ja kun tama provoilija on nk "tsatti-jengia", niin eipa ole ihme, etta mitaan ei ole asian tiimoilla tapahtunut. Enka odota tapahtuvaksikaan, suoraan sanottuna.
Voisiko modet ottaa asian jaskan kanssa puheeksi?

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
jaska sanoi:
Musta tää on melko suora vaatimus sitä kohtaan... :eek!:
Ei välttämättä.

Mutta sanotaanko nyt, että jos tuosta varoitus lankeaa, niin ei varmaankaan syyttä? ;)

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
OoPee sanoi:

...josta pääsen siihen, etä mun puolesta modet moderoikoon moderaattorit -nimimerkin takaa, mutta ehdottaisin kyllä, että meille kerrottaisiin ketkä siihen teamiin kuuluu
Niin tää olis munkin mielestä varsin tärkeää. Tällä hetkellähän kaikki tuolla rintamalla tapahtuva henkilöityy nimimerkkiin RK62, mikä tuskin oli tuon moderaattorit-nikin tarkoitus.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
jaska sanoi:
Ei noissa mun mielestä bannia vaadittu? :confused: :confused: :confused:

Mun mielestä ylipäätäänkin tunnutaan kuvittelevan, että ainoa mitä mode voi tehdä on joko julkinen varoitus tai banni. Kai mode voi tosiaankin ottaa asian puheeksi asianomaisen kanssa vaikka PM:nä ja huomauttaa asiasta (en nyt tarkoita sun ettsilleentelyä vaan yleensä).

Tai niinkuin jo aiemmin huomautin, deletointimahdollisuus tuntuu unohtuneen kokonaan moderaattoreiltakin. Mainitsin muistaakseni silloin sen paskanheittokuvapollinkin yhtedessä, että jos se kuva olis edes kerran poistettu, niin olisin toki ymmärtänyt vihjeen ja lopettanut käytön samantien.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
OoPee sanoi:
Ei noissa mun mielestä bannia vaadittu? :confused: :confused: :confused:
No mutta Jaskan mielestä vaadittiin. Ja sillä selvä.:thumbfh:

Tämähän täällä onkin ongelma. Välillä itse kukin näkee toisen kommenteista jotain, jonka jälkeen "aletaan sotimaan" oikein urakalla.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Bobakki sanoi:
Niin tää olis munkin mielestä varsin tärkeää. Tällä hetkellähän kaikki tuolla rintamalla tapahtuva henkilöityy nimimerkkiin RK62, mikä tuskin oli tuon moderaattorit-nikin tarkoitus.
Juu, oliko se nyt Noubekin kun tuolla jossain hyvin kuvaavasti puhuikin salaseurasta. Semmoinenhan se modeteami tuppaa nykyään olemaan :(

Pikkusen kärjistetysti vois asiaa verrata siihen, että kukaan ei tietäis kuka Suomen eduskunnassa istuis, mutta siellä kuitenkin tehdään meitä koskevia päätöksiä.

Eli vielä kerran: Modeteami julkiseksi, mutta toiminta Moderaattorit -nickin takaa ja uskoisin, että suunnilleen kaikki olisivat tyytyväisiä.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Formulanomi sanoi:
Tämähän täällä onkin ongelma. Välillä itse kukin näkee toisen kommenteista jotain, jonka jälkeen "aletaan sotimaan" oikein urakalla.
Noooh, tästähän meillä kahdellakin on taannoisia kokemuksia :D :D :D

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
OoPee sanoi:
Eli vielä kerran: Modeteami julkiseksi, mutta toiminta Moderaattorit -nickin takaa ja uskoisin, että suunnilleen kaikki olisivat tyytyväisiä.
Minusta tuo taas ei hyödytä mitään muuta, kuin RK pääsee pälkähästä. Sillä kuitenkin, samalla koko tuon idea, että kukaan ei ole syyllinen häviää. Ihan samalla lailla tulee syytöksiä modejen puolueellisuudesta "Se ja se on sen ja sen kaveri ja taas se meni modejen kanssa läpi"
edit-perkele!

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
OoPee sanoi:
Noooh, tästähän meillä kahdellakin on taannoisia kokemuksia :D :D :D
Niinpä. Eikä se todellakaan ole ainoa tapaus. Muitakin löytyy...
-----
Yksi nimi on jäänyt mainitsematta. Ehkä siksi koska hän olisi hyvin epätavallinen moderaattori. Eikä kaikki ehkä pidä tästä ideasta.

Mutta minun mielestäni K.Y:llä olisi edellytyksiä modeksi. Katsokaapa vaikkapa KY:n kommentteja et silleen -rähinän yhteydessä. Vitsiniekan lisäksi KY:stä löytyy kyllä syvyyttä ja hän viihtyy hyvin vapaalla alueella (jossa tai josta ne suurimmat ongelmatkin usein kumpuavat)

Ainoa ongelma olisi jos KY innostuisi moderaattorina ns. toikkitehtailuun. :rolleyes:

ps. Ja tuo YSP olisi siis Ylen Sankea Priha....hänellä tuntuu pokka pitävän aika hyvin.