Sori, mutta mä en ymmärrä tätä "kukaan ei ole syyllinen" mentaliteettia? Pitäskö tosiaankin Suomen eduskunnasta ja kenties ministereistä ja presidentistäkin, kuten myös polisiivoimistakin tehdä täysin anonyymeja laitoksia, jotta kukaan ei tietäis, kuka on mitäkin päättänyt tai tehnyt ettei vaan kukaan pääsis sormella suoraan osoittelemaan?
Pohjimmiltaan kyse on kuitenkin samasta asiasta pienoiskoossa.
Kyllä mä olen sitä mieltä edelleenkin, että jos ei uskalla ottaa toimistaan vastuuta, niin niihin toimiin ei myöskään pitäisi ryhtyä. Kun noita syitä listasin, miksi en itse halua moderaattoriksi, niin olin jo kirjoittanut sinne listalle syyksi myös sen, että en suostu toimimaan anonyymina, mutta editoin sen sitten kuitenkin veke.
Ja mitä nykytilanteeseen tulee, niin yleinen käsityshän on se, että moderaattorit ovat sättiporukkaa ja näinollen päätöksissän kallellaan sättikavereittensa suuntaan, joten eihän tuo puolueettomuuskäsitys nykyisinkään toimi.
Jos päätökset tulevaisuudessakin tehdään yhteisvoimin ja ne julkaistaan moderaattorit nickin takaa, niin tuskin siinä sen enempää ketään yksittäistä ryhdyttäis sormella osoittelemaan.