Turboruuvi
Well-known member
- Liittynyt
- 23.3.2013
- Viestit
- 1004
Komee se on! Kyllä värillä on väliä! Ja viimeksikin ku tuli isommat sääntömuutokset kauteen ni valkonen auto vei :thumbup:
Paska juttu jos pitää paikkansa, ja luultavasti pitää, sillä Massan tuoma Brasilialainen raha on huomattavasti suurempi kuin Bottaksen tuoma "kemppi" sponsori raha. Money talks.Joissain uutisissa (ainakin tässä) on tiedetty että Bottas saa antaa tilaa samalla kun Massa ajaa kaikki treenit, mutta en tiedä mistä tämä tieto oli oikein revitty..
http://www.hs.fi/urheilu/Valtteri+Bottas+tekee+tilaa+Williamsin+naiskuljettalle/a1393557516038
Testaamisen merkitys epäilemättä kasvaa tällä kaudella, mutta kyse on ensisijaisesti auton testaamisesta. Jos Bottas on jo oppinut uusien sääntöjen autolla ajamisen niksit, ei siitä testaamisesta niin merkittävää etua sen jälkeen saa. Radatkin ovat tuttuja Sotshia lukuunottamatta, ja eiköhän siellä Bottas saa ajaa kaikki sessiot.Paska juttu jos pitää paikkansa, ja luultavasti pitää, sillä Massan tuoma Brasilialainen raha on huomattavasti suurempi kuin Bottaksen tuoma "kemppi" sponsori raha. Money talks.
joo,ei se ekan treenin missaaminen toki menestymisen este ole, pientä etumatkaa muille ja lähinnä osoitus siitä että raha ratkaisee Williamssilla.Testaamisen merkitys epäilemättä kasvaa tällä kaudella, mutta kyse on ensisijaisesti auton testaamisesta. Jos Bottas on jo oppinut uusien sääntöjen autolla ajamisen niksit, ei siitä testaamisesta niin merkittävää etua sen jälkeen saa. Radatkin ovat tuttuja Sotshia lukuunottamatta, ja eiköhän siellä Bottas saa ajaa kaikki sessiot.
En ole aikaisemmilla kausilla huomannut merkittävää haittaa niillä kisakuskeilla, joilla perjantain ensimmäinen harjoitus on jäänyt väliin.
Miksei tämä ollut sinulle ongelma, kun Valtteri ajoi Sennan autolla? Muutenkin on vain järkevämpää antaa kokeneemman kuljettajan ajaa ne kierrokset, koska häneltä tulee luultavasti tarkemmat huomiot radan kunnosta ja muista jutuista. Tässä nyt haet jo etukäteen selityksiä sille, jos Valtteri ei pärjäkkään Massalle.joo,ei se ekan treenin missaaminen toki menestymisen este ole, pientä etumatkaa muille ja lähinnä osoitus siitä että raha ratkaisee Williamssilla.
Villi veikkaus: Bottaksen kannattajia ei välttämättä hirveästi kiinnostanut Sennan edesottamukset?Miksei tämä ollut sinulle ongelma, kun Valtteri ajoi Sennan autolla? Muutenkin on vain järkevämpää antaa kokeneemman kuljettajan ajaa ne kierrokset, koska häneltä tulee luultavasti tarkemmat huomiot radan kunnosta ja muista jutuista. Tässä nyt haet jo etukäteen selityksiä sille, jos Valtteri ei pärjäkkään Massalle.
Niin, tää juttuhan lähti siitä että mainitsin takaraivossa olevan pelon bottaksen paikan olevan edelleen kaupan, ja siihen liittyen todettiin että perjantai harjoituksissa juurikin bottaksen paikka on jo myyty eniten tarjoavalle (jos uutinen pitää paikkaansa)Miksei tämä ollut sinulle ongelma, kun Valtteri ajoi Sennan autolla? Muutenkin on vain järkevämpää antaa kokeneemman kuljettajan ajaa ne kierrokset, koska häneltä tulee luultavasti tarkemmat huomiot radan kunnosta ja muista jutuista. Tässä nyt haet jo etukäteen selityksiä sille, jos Valtteri ei pärjäkkään Massalle.
Taloudellisesti on järkevämpää antaa maksutestikuskin ajaa välillä. Muutenhan niin ei tehtäisi.Muutenkin on vain järkevämpää antaa kokeneemman kuljettajan ajaa ne kierrokset, koska häneltä tulee luultavasti tarkemmat huomiot radan kunnosta ja muista jutuista.
Sillon kun Senna ajoi Williamsilla ja menetti perjantaiharjoituksia eikä tulosta oikein tullut, ajatus oli että katsellaan nyt onko siitä mihinkään, mutta otetaan kuitenkin rahat pois. Tuskinpa tiimin kannalta tärkeämpi kuski joutuu antamaan ajopaikan joka kerta. Sposoripaketin lisäksi vaikuttavia tekijöitä voivat olla kuskin kokemus autonkehittäjänä tai muu arvostus. Valtterin kannalta homma hoituu jatkon kannalta sillä että tekee tulosta.joo,ei se ekan treenin missaaminen toki menestymisen este ole, pientä etumatkaa muille ja lähinnä osoitus siitä että raha ratkaisee Williamssilla.
Miksi hatusta heitettyyn veikkaukseen kannattaisi uskoa? Eiköhän tässä jälleen kerran kannate odotella ja katsella mitä tulee tapahtumaan, ei heittää mitään perusteetonta veikkausta ja lukittaa se.Pojat hei. Nämä jutut on sovittu kuskien sopimuksissa, niitä ei enää tässä vaiheessa rukkailla eikä varsinkaan kauden aikana. Valtterilla on sopimuksessa pykälä, joka mahdollistaa tallilta toisen kuskin ajattamisen hänen tilallaan tietyissä sessioissa, kun taas Massan sopimuksessa tuollaista pykälää ei ole, vaan päinvastoin siellä on sitovasti sovittu, että mies ajaa aina kaikki sessiot. Kun Valtteri on sopimuksensa tehnyt, on tallilla ollut valttikortit. Kun Massa on tehnyt sopimuksensa, on hänellä ollut valttikortit. Osa noista valttikorteista oli tietenkin epäsuorat sponsorirahat Brasiliasta, mutta toki myös miehen yleinen status ja kokemus ovat olleet tallille arvokkaita.
Olenko nähnyt sopparit? En. Mistäkö tiedän? En tiedäkään. Olenko 100% varma? Olen. Tarvitseeko uskoa? Ei. Kannattaako uskoa? Kyllä.
Jokainen tekee, miten parhaaksi näkee. Saat ihan vapaasti odotella ja katsella Itse olen tosiaan täysin varma siitä, että Massan tasoinen kaveri ei sellaista sopimusta tee Williamsin tasoisen tallin kanssa, joka mahdollistaisi jonkun ajamisen hänen autollaan.Miksi hatusta heitettyyn veikkaukseen kannattaisi uskoa? Eiköhän tässä jälleen kerran kannate odotella ja katsella mitä tulee tapahtumaan, ei heittää mitään perusteetonta veikkausta ja lukittaa se.
Samaa mieltä. Ei tuollaiset ohuet kiemurat kulmissa ole mistään kotoisin. Auton takaosaan leveämpää raitaa, ja eteen keulan päälle raita.Värityksessä olisi saanut raidoitus isompi, niin kuin aikoinaan oli ralli ja rata-Lancioissa ja Porscheissa.
Kai nuo raidatkin ihan talliin virtaavan rahan mukaan mitoitetaan.Samaa mieltä. Ei tuollaiset ohuet kiemurat kulmissa ole mistään kotoisin. Auton takaosaan leveämpää raitaa, ja eteen keulan päälle raita.