Kun kerran off-topicia näin pitkään sallitaan niin pitänee itsekin vähän muistella tuota Williamsin parempaa aikaa ja päättää ihan asiaankin. Williamsilla oli kyllä aikanaan äärimmäisen hienoja kausia ja itsellänikin oli aikanaan paljon sulattelua kun Bridgestone tuli lajiin ja samalla alkoi FIA:n pelleily Goodyearin ja koko lajin rengasuskottavuuden kannalta muutenkin. Sitten kun vielä muutenkin jo vuosia heikentyneet ohitusmahdollisuudet lisättiin päälle niin teki melkein mieli tehdä kuten eräs jo edesmennyt tuttavakin teki, että kylmästi jätti katsomatta lajia sen jälkeen kun homma ei vain enää kiinnostanut ja se vuosi oli aikaväliltä 1994-1996.
Ei edes Häkkisen menestys paljon hänen päätään kääntänyt kun ei vain kiinnostanut ja laji-ihmisenä lähellä oli itsekin loppua seuranta muutamana muiden fanien hehkuttamana umpitylsänä kautena. Muistaakseni oli tuo vuosi 1996 kun sitä ennen tuttavani aikanaan tykkäsi mielettömästi katsoa Ayrton Sennan ajoa ja piti Williamsia ihan parhaana tallina sarjassa. Imola 1994 oli siis aika kova paikka.
Suomessa se isompi formulamainostus oli ollut jo joitakin vuosia melko suurta ennen Häkkisen isompaakin menestysaikaa ja seuranta ainakin silloin tällöin myös. Se on kyllä harmi, että ne mestaruusvuodet osuivat juuri niihin vuosiin jolloin laji huonoimmillaan oli yhtä jännittävää kuin kuivuvan maalin katsominen. Lähinnä joku Barcelonan kisa taisi olla tällainen, mutta kyllä se aika-ajon merkitys oli vaan aika suuri. No sitten itse asiaan.
Williamsilla tuntuu tosiaan kääntyneen tuo auton balanssikuvio viime kaudesta. Mitä enemmän vettä tulee niin sen huonompi sille. Viime kaudella auto oli selkeä välikelin automalli ja sateella toimi välttävästi. Muuten täysi hummeriboksi.
Bottas ja Massa tehneet muutaman vuoden sisään nähden jo nyt erinomaista työtä, mutta ei vain pidä nuolaista ennen kuin tipahtaa.
Toisaalta yleistaso ei edelleenkään äärimmäisesti häikäise. Massan pitää unohtaa varmistelu ja keskittyä täydelliseen suoritukseen ja unohtaa hermoilu. Bottaksen taas pitää ehdottomasti päästä viime kauden lopun tasaisempaan vauhtiin ja ottaa vaikka Mauro Baldin tyyliin huippulähtöjä, mutta sitten muistaa kaasujalka. Ei missään nimessä ainakaan Bruno Sennan tai Derek Dalyn tyylisiä lähtöjä tai kisan alkuja missä noustaan vasta kisan lopussa huipputaisteluun.
Helkkarin suurella mielenkiinolla kyllä odotan kauden avausta. Ainoa erikoisuus lienee toistaiseksi heppoisessa miksauksessa FOM:in päässä noiden äänien suhteen. Välillä kuuluu Indycarin tyylisiä örähdyksiä ja välillä pelkkää pihinää ja vihellystä. On vielä aika kaukana rajuimmista 1980-luvun tai 1970-luvun turboäänistä nuo moottoriäänet.:frown: No kai se siitä lähtee.:alppu: