Williams F1 Team 2014: Takaisin huipulle?

Trullinkaasu

Well-known member
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
9312
Pat Symmonds. Eli kaverihan sainattiin Williamsin toimesta tälle kaudelle. Omaa valtavan tietotaitokokemuksen formulamaailmasta, keskimääräisesti voi olla jopa f1-forumin oikeita asiantuntijoita tietävämpi kaveri.

Williamsin bensankulutuksesta ja -syöttötavan ohjelmoinnista ja synkronoinnista itse autoon olen vakuuttunut. Bottas sanoi, että ei se bensankulutus ole mikään ongelma. Olisihan se ollutkin hirveää katsella taksikuskiajamista F1-kisoissa. Ferrarin pääjehuhan, Montezemolohan pelkäsi tätä.

Williamsin pullat on hyvin uunissa. Ei tule Keken hymypoika välttämättä kävelemään mestaruuteen. Maraton-tietokone-ohjelmoija Bottas on eri mieltä. Nyt tai ei ikinä. Do or die.
 

abish

Well-known member
Liittynyt
14.10.2011
Viestit
193
Williamsin pullat on hyvin uunissa. Ei tule Keken hymypoika välttämättä kävelemään mestaruuteen. Maraton-tietokone-ohjelmoija Bottas on eri mieltä. Nyt tai ei ikinä. Do or die.
Eiköhän Bottaksella ole vielä aikaa jahdata mestaruuksia, jos tällä kaudella ei nappaa.
 

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Eiköhän Bottaksella ole vielä aikaa jahdata mestaruuksia, jos tällä kaudella ei nappaa.
Niinpä. Siellä on mm. Alonson, Kimin ja Buttonin paikat jaossa todennäköisesti muutaman vuoden sisään.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7572
Joo eiköhän Bottaksen ole nyt tärkeintä olla kauden lopussa Massaa edellä pisteissä ja ottaa hyvästä autosta kaikki irti niin kisoissa, kuin aika-ajoissakin. Jos se riittää voittoihin asti, niin se on vain plussaa uran jatkoa ja tietysti meitä katsojia ajatellen.
 

Ratahans

Well-known member
Liittynyt
8.5.2001
Viestit
840
Pistikö kukaan merkille Wiliammsin vanteiden heikkoutta? Vaikee toki sanoa kuinka lujaa se osu seinään. Viime vuonnakin kontakti Hamiltonin kanssa rikko vanteen?
 

Trullinkaasu

Well-known member
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
9312
Pistikö kukaan merkille Wiliammsin vanteiden heikkoutta? Vaikee toki sanoa kuinka lujaa se osu seinään. Viime vuonnakin kontakti Hamiltonin kanssa rikko vanteen?
Ei.

Panin kyllä, en pistänyt merkille. Siis sen, että Williamsin vanteita on varmaan turha syyttää, kun Hämäläinen ottaa kontaktia vähän väliä ja vetää jotain omaa, muut naurunalaiseksi tekevää show'ta.

Mersun välijäähdytin toiminta on ainakin minun valvovien silmien alla, kun Bo77s kaasuttaa voittoon Malesiassa. Tiedättehän. Lotosta eka rahat pois ja sitten Valtteria lapulle.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7572
Pistikö kukaan merkille Wiliammsin vanteiden heikkoutta? Vaikee toki sanoa kuinka lujaa se osu seinään. Viime vuonnakin kontakti Hamiltonin kanssa rikko vanteen?
Williams taitaa olla ainut tiimi, joka käyttää Raysin vanteita?
 

ÖÖ.

Well-known member
Liittynyt
2.3.2006
Viestit
688
Haluaisko joku kääntää meille ei Saksaa puhuville tärkeimmät palat?
 

-kivi-

Member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
8
Haluaisko joku kääntää meille ei Saksaa puhuville tärkeimmät palat?
Meidän jousituksemme on hyvin kestävä. Pastor Maldonado testasi sen kestävyyttä usein. Sillä ehkä oli vaikutusta sen suunnitteluun.
 

Trullinkaasu

Well-known member
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
9312
Harmi, että osaan vain ranskaa. Saksa nyt oli se toinen vaihtoehto, mutta kyllä parhaat valitsivat Ranskan. Zidane Zuuri ja kultainen Millenium. Eikä mitään törkeitä, potkupalloa halveksuttavia sopupelijuttuja. Hyviä puskemaan. Taitavia kavereita.

---

Williams ja Waltteri. Ei ihme, että Bottas ei jaksaisi odottaa. Tietää, että hän haastaa kevyesti Rosbergin. Testien nopein oli Bottas ainakin kerran, kai se Massakin kerran tuurilla ajoi yksien testien nopeimman ajan.

Pelisilmää uskon löytyvän Bottakselta jopa enemmän kuin Nicolta. Nicolla toisaalta jo aika mukava kokemus ykkösistä ja on renkaitakin testannut.

Monzan montussa voi mennä jopa mopoautolle tyypillinen 360 km/h rikki. Toivottavasti Kamuyin ripusteet kestää. Vähän veikkaan, ettei ne sittenkään kestä.
 

ice

Well-known member
Liittynyt
3.3.2009
Viestit
684
Kaasua, vaihdetta ylös ja sopivasti PitStop = ignoreen...
 

SweetSuite

Well-known member
Liittynyt
5.9.2009
Viestit
278
Huomasiko kukaan Williamsin jäljellä olevan bensamäärän kisan lopussa? Välillä ainakin BBC:n lähetyksissä näkyi taulukko, missä oli top10-kuskien bensankäyttöprosentti kisan aikana. Viimeisen 3-4 kiekan kohdalla näkyneessa taulukossa kaikilla muilla oli 92% - 96% välissä käytetty bensamäärä, paitsi Williams-autoilla numerot heittelivät 86-88%:ssa. Vettelillä oli korkein kulutus, muistaakseni noin 96% mennyt gasoista. Olihan tuo Williamsin pieni kulutus jo aiemminkin tiedossa, mutta mielenkiintoista nähdä kuinka "suuri" ero oli konkreettisesti. Eivätkä Bottas ja Massa nyt ainakaan hidastelleet erityisen paljon missään vaiheessa kisaa. Pun intended, heh, Massa, jne.

Mutta joo, siis minkälaisissa tilanteissa tai radoilla tota pientä kulutusta tulisi mielestänne parhaiten hyödyntää?
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7572
Toisella foormulla sanoivat, että Bottas oli kisan jälkeen sanonut, ettei autossa ollut kisan alussa täyttä 100 kiloa bensaa.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
Toisella foormulla sanoivat, että Bottas oli kisan jälkeen sanonut, ettei autossa ollut kisan alussa täyttä 100 kiloa bensaa.
Jep luutavasti juuri näin, veikkaan että ruudussa esitetyt luvut perustuvat olettamukseen että autossa 100 kilon bensalasti alussa.
Mutta jos auto kuluttaa vain 85 kiloa ei kukaan (edes tyhmä Lotukselta Williamsille siirtynyt taktikko) lastaa autoa 15 kiloa ylipainoiseksi...
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Claire Williams yrittää epätoivoisesti kääntää tallimääräysasiaa joksikin muuksi: https://www.youtube.com/watch?v=QdH1idgxNtU

Tuota kun katsoo, niin herää väkisinkin kysymys, että onko tyttäressä sittenkään ainesta tiukaksi tallipäälliköksi isänsä jalanjäljissä? Varmaan voi olla kovinkin pätevä muilla osa-alueilla, mutta tuollainen löysäily ei kyllä toimi kuskien kanssa. Eihän tästä voi kuin tulla ongelmia jatkossa. Nyt olisi pitänyt ottaa tiukka linja Massan suhteen vaikka silläkin riskillä, että siinä jonkun suututtaisi. Nimittäin se, että Bottas olisi vaihdettu takaisin Massan taakse, ellei olisi onnistunut Buttonia ohittamaan, muuttaa tilannetta selkeästi siihen suuntaan, että Massan toiminta oli täysin anteeksiantamatonta.
 
Ylös