Williams FW25

AMS82

Well-known member
Liittynyt
13.12.2002
Viestit
1641
Sijainti
Turku
Vaikka testiaikoja katsoisi miten Williamsin väristen silmälasien lävitse, niin selväksi tulee, ettei tällä uudella autolla nykymuodossaan olla otettu Ferrarin VIIME kauden autoa kiinni. Jos uusi Williams ei pärjää neljään ensimmäiseen kisaan vanhalle Ferrarille, niin todella hankala uskoa, että tilanne muuttuisi Williamsin kannalta paremmaksi, kun Ferrarin uutuus tulee radalle.

Henkilökohtaisesti minua ei kiinnosta se pystyykö Williamsin uusi auto voittamaan kilpailun, sillä epäilemättä se yhden voiton ottaa. Williamsin tulostaso antaa viitteitä siitä, että kauden 2003 suurimmat jännitysmomentit löytyvät jostain ihan muualta kuin kärkikamppailusta. Tuskin sen enempää Williamsin kuin McLarenin osalta voidaan todeta kauden lopussa että talli voitti hopeaa, sillä uskottavuuttaan molemmat menettävät sitäkin enemmän.

Sauberista todettakoon, (kun joku kysyi) että viime vuonna ja sitä edellisenäkin vuonna minä odotin Sauberilta hyvää tulostasoa. Silloin testiajat näyttivät ajoittain olevan sangen lähellä Ferrarin tasoa. En kuitenkaan usko Sauberin pystyvän mihinkään muuhun kuin Renaultin haastamiseen 4. tilasta. Voittoja ei tällä autolla oteta, ellei sitten vähintäänkin 5 kärkitiimien autoa keskeytä tai joudu pahoihin teknisiin ongelmiin kisan aikana.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Cage:
okei... edelleen testit vasta menossa, mutta onko jollain muulla outo kutina Sauberin mahdollisesta iskukyvystä? En viitsi sanoa missä kutisee :rolleyes: ... Noinkohan Sauber saavuttaisi tällä kaudella (ensimmäisen???) voiton... Mistäs sitten saadaan tarpeeksi suuri sikari Peterille :D
Frentzen voi tkoi hyvinkin yllättää kun on jälleen "kotona", mutta tuskin nuo viime kautta parempaan iskuun äityy, vaikka vauhti onkin nyt kohdillaan, Lisäksi Ferrarin ollessa yhtöä luotettava kuin viime vuonna on voittaminen tuskin mahdollista, saattaisi aiheuttaa pahaa karmaa :rolleyes:

Sinälläänhän tuo vuhti ei ole yllätys sikäli, että "uusvanhan" ts. jo hyvin tunnetun auton lisäksi yksin Ferrarille tehdyt renkaat suosivat toki voimansiirtonsa samasta puljusta saavaa tallia. Ainakin kauden alussa lienevät siis vahvoja he, mutta kauden edetessä alkavat isommalla budjetilla operoivat kiriä ohi, odottaisin.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Cage:
okei... edelleen testit vasta menossa, mutta onko jollain muulla outo kutina Sauberin mahdollisesta iskukyvystä? En viitsi sanoa missä kutisee :rolleyes: ... Noinkohan Sauber saavuttaisi tällä kaudella (ensimmäisen???) voiton... Mistäs sitten saadaan tarpeeksi suuri sikari Peterille :D
Ferrari ja Sauber aika-ajosäädöillä ... eroa 1.2 sekuntia ... Sauber parhaimmillaan on tuolla etäisyydellä Ferrarista, eli saa jännätä ehtiikö Ferrari ottaa kierroksella kiinni doubtful
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6382
Minä taas uskon ettei noista testeistä voi päätellä paljoa paskaakaan autojen suorituskyvystä. Koska kukaan ei tiedä minkälaisilla bensakuormilla ajetaan ja mitä yleensäkin testataan sillä kertaa.

Aika-ajoissa/kisassa nähdään tiimien todelliset erot.

<small>[ 06-02-2003, 20:17: Message edited by: Mikko_A ]</small>
 

Cage

Well-known member
Liittynyt
23.4.2001
Viestit
907
Sijainti
Pori
AMS82
En kuitenkaan usko Sauberin pystyvän mihinkään muuhun kuin Renaultin haastamiseen 4. tilasta. Voittoja ei tällä autolla oteta, ellei sitten vähintäänkin 5 kärkitiimien autoa keskeytä tai joudu pahoihin teknisiin ongelmiin kisan aikana.
Ja tämähän ei ole alkukaudesta mikään mahdottomuus... Williamssilla ja McLarenilla kun kuuluu olevan ongelmia... ferrarit toki kestänevät kuten ennenkin, mutta ainahan radalla voi tapahtua mitä vain... Ja jos Ferrari kestä niin miksei myös Sauber...
oikeastaan toivoisin tältä kaudelta paria asiaa... Kimin eka voitto ja Sauberille yksi täysosuma, mielummin H-H:n ajamana...
Ainiin... Laarenihan lähtee vanhalla autolla kauteen, joten kiva nähdä, onko Sauber saavuttanut viime kauden mäkin...
Ja selväähän on, että isot ja raharikkaat tallit kehittyvät muita nopeammin kauden aikana, joten kyllä sen Sauberin osuman pitäisi osua alkuun...

<small>[ 07-02-2003, 08:06: Message edited by: Cage ]</small>
 

AMS82

Well-known member
Liittynyt
13.12.2002
Viestit
1641
Sijainti
Turku
Nyt Turun Sanomat nostaa uudelleen esille puheet BMW:n ja Williamsin yhteistyön päättymisestä. Lehden mukaan Berger on todennut, että kun BMW rakentaa joka vuosi parhaan moottorin ja Williamsin uudella autolla näytetään jäävän 3 sekunnin päähän Ferrarin vanhasta auotosta, niin asiat eivät voi olla kunnossa. Bergerin mukaan vielä ei kuitenkaan ole päätösten aika.

Henkilökohtaisesti ottaisin ilolla vastaan uutisen BMW:n ja Williamsin yhteistyön päättymisestä, ja BMW:n tulosta mukaan omana tallillinaan. Näin saataisiin ehkä jo kaudelle 2004 se 12 talli sarjaan, ja vielä kaikin puolin kilpailukykyisillä puitteilla.

Mistä sitten Williamsille moottorit? Vastaus on sangen yksinkertainen. Mercedes on asettanut itselleen hurjan tavoitteen viiden maailmanmestaruuden voittamisesta peräkkäin. Tätä tavoitetta se ei pelkästään McLarenin kanssa saavuta. Näin ollen moottorien toimittaminen Williamsille on looginen ratkaisu. Moottorien toimittajien sitoumus toimittaa moottorit ensi vuonna toiselle tallille 10 miljoonan euron hintaan, kertoo osaltaan, että tähän suuntaan ollaan menossa. Mercedes kun nyt ensimmäistä kertaa hyväksyi ajatuksen kahden tallin tukemisesta.

Merkitsisikö tämä sitten, että Williams menettäisi asemiaan? Henkilökohtaisesti en siihen usko, sillä Williams ei ole mitenkään vahvassa asemassa tälläkään hetkellä. Sillä onko talli toinen vai kolmas vain muutaman voiton keräämisen jälkeen ei ole mitään todellista merkitystä. Mikään ei myöskään viittaa siihen suuntaan, että Williamsin taholla oltaisiin luovuttu pitkän tähtäimen suunnitelmasta. Frank Williams ei varmasti ole laskenut kaikkea BMW yhteistyön varaan enää sen jälkeen kun BMW vaati tallin nimen muuttamista siirtymäajan jälkeen BMW:ksi ja otti yhteistyön lopettamisen esille kun Frank ei suostunut lupaamaan osuuksiensa myymistä.

BMW:n osalta tulevaisuus itsellisenä olisi varmasti parempi kuin Toyotalla ja Jaguarilla. Mestaruustaisteluun talli ei pääsisi mukaan vuosiin mutta BMW:lle näyttää olevan tärkeämpää pitkällä tähtäimellä F1:ten valloittaminen omalla nimellä, kuin mestaruuden voittaminen parin vuoden sisällä pelkkänä moottorien toimittajana. Sokerina pohjalla olisi vanhan kunnon G. Bergerin nouseminen tallipäälliköiden oivaan joukkoon.

Toivon mukaan asia ratkeaa jo ennen kauden puoltaväliä, niin kaikilla kolmella osapuolella on aikaa sopeutua muutoksiin ja valmistautua tulevaan kauteen 2004 uudelta pohjalta.

<small>[ 07-02-2003, 11:15: Message edited by: AMS82 ]</small>
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Enpä huolehtisi Williamsilla vielä tuota kone murhetta!

En nimittäin usko että Bemari vielä mihinkään karkaa!

Auto on raakile mutta varmasti siitä vielä jossain vaiheessa tulee kilpailukykyinen!

Olen aivan varma että Williams saa kokemuksellaan nopeammin aikaan toimivan ja hyvän auton kuin Bemari!

Bemarin pitäisi palkata avain henkilöt lähinnä nyt parhaista tiimeistä, eli Ferrarilta, Macilta ja Williamsilta!

Ja se on nähty ettei viimeaikoina sekä auton rakentaja että koneen rakentaja ole mitenkään erikoisesti pärjännyt(paitsi Ferrari)!

Parhaiten homma onnistuisi kun ostasivat oman osansa Williamsista, vähä niinku Mac-Mersu tyyliin, mut taitaa tuo Frank laittaa hanttiin siinä hommassa?
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Eipä parantunu FW25:n vauhti uusilla siivilläkään:

Valencia:

1 Ralf Schumacher Williams-BMW M 1m11.99s 65
2 Juan Pablo Monyota Williams-BMW M 1m12.44s 45
3 Fernando Alonso Renault M 1m12.54s 36
4 Ralph Firman Jordan-Ford B 1m13.46s 70
5 Allan McNish Renault M 1m14.94s 51

<small>[ 10-02-2003, 21:28: Message edited by: Observer ]</small>
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Nähtyäni uuden Ferrarin uusi Williams näyttää kyllä aika hitaalta.... wink

Nyt pitää, vain toivoa, että McLarenin MP4-18 pystyy vastaamaan Ferkun haasteeseen.

Kauden alussa vanhalla autolla McLaren ei tn. taistele voitoista ilman Williamsin ja Ferrarin teknisiä ongelmia. Mutta pisteitä tulee toivottavasti ja paljon. Sitten uudella autolla taistellaan voitoista.....

<small>[ 10-02-2003, 23:06: Message edited by: patriot ]</small>
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
patriot:
Nähtyäni uuden Ferrarin uusi Williams näyttää kyllä aika hitaalta.... wink
Eipä ole Ferrain testit alkaneet vielä, ne ajaa kumminkin aika-ajovetoja normaaliin tyyliin. Todellisuus selviää vasta imolassa :)
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
J.Heldenview:
patriot:
Nähtyäni uuden Ferrarin uusi Williams näyttää kyllä aika hitaalta.... wink
Eipä ole Ferrain testit alkaneet vielä, ne ajaa kumminkin aika-ajovetoja normaaliin tyyliin. Todellisuus selviää vasta imolassa :)
Totta, mutta testit näyttävät nyt jo ainakin sen, että uusi Williams ei ole mikään huipputekele. Toki sillä voidaan saada hopeasija, mutta onko se sitten hyvä sija??? EI!!! Nyt Williamsin pitäisi kaiken järjen mukaan taistella mestaruudesta.

Jotkut sanovat Williamsin peittelevän vauhtiaan. Enpä usko. Jos jäädään noinkin paljon kärkiajasta on kyse auton ongelmista. Nythän auton aerodynamiikkaa jo uusitaan. Ei näytä hyvältä ei Williamsin mestaruushaaveet.

Entäs sitten McLaren. No kaikki on kiinni uuden auton suorituskyvystä. Ei tällä vanhalla varmasti pystykkään voittoihin, mutta se ei kai ole tarkoituskaan.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
J.Heldenview:
patriot:
Nähtyäni uuden Ferrarin uusi Williams näyttää kyllä aika hitaalta.... wink
Eipä ole Ferrain testit alkaneet vielä, ne ajaa kumminkin aika-ajovetoja normaaliin tyyliin. Todellisuus selviää vasta imolassa :)
Totta, mutta testit näyttävät nyt jo ainakin sen, että uusi Williams ei ole mikään huipputekele. Toki sillä voidaan saada hopeasija, mutta onko se sitten hyvä sija??? EI!!! Nyt Williamsin pitäisi kaiken järjen mukaan taistella mestaruudesta.

Jotkut sanovat Williamsin peittelevän vauhtiaan. Enpä usko. Jos jäädään noinkin paljon kärkiajasta on kyse auton ongelmista. Nythän auton aerodynamiikkaa jo uusitaan. Ei näytä hyvältä ei Williamsin mestaruushaaveet.

Entäs sitten McLaren. No kaikki on kiinni uuden auton suorituskyvystä. Ei tällä vanhalla varmasti pystykkään voittoihin, mutta se ei kai ole tarkoituskaan.
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Juuri nythän näyttää siltä että uus Williams ei ehkä pärjäis MP4-17D:llekään välttämättä kun kausi alkaa.. :rolleyes:
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Observer:
Juuri nythän näyttää siltä että uus Williams ei ehkä pärjäis MP4-17D:llekään välttämättä kun kausi alkaa.. :rolleyes:
Se on Williamsin tarkoituskin, siis että se näyttää siltä :)
Muistetaan, kuinka hidas F2002 oli ekassa kisassaan, hävisi nopeudessa Williamsille. Vasta seuraavissa kisoissa loipullinen vauhti alkoi löytyä :)
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
vermula:
Observer:
Juuri nythän näyttää siltä että uus Williams ei ehkä pärjäis MP4-17D:llekään välttämättä kun kausi alkaa.. :rolleyes:
Se on Williamsin tarkoituskin, siis että se näyttää siltä :)
Muistetaan, kuinka hidas F2002 oli ekassa kisassaan, hävisi nopeudessa Williamsille. Vasta seuraavissa kisoissa loipullinen vauhti alkoi löytyä :)
Onkohan tarkoitus...?
Ja vaikka F2002 olisikin ollut hidas ekassa kisassaan, löytyyköhän Williamsista nopeutta kauden myöhempiinkään kisoihin? doubtful
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
patriot:
Totta, mutta testit näyttävät nyt jo ainakin sen, että uusi Williams ei ole mikään huipputekele.
Nyt Williams sitten ilmeisesti on huippu tekele, nopeasti ne voimasuhteet muuttuvat :D
AUTOSPORT: Montoya breaks lap record in Valencia

Williams-BMW has struck back at suggestions that its 2003 car isn't up to scratch by breaking the unofficial Formula 1 testing lap record at Valencia in Spain this afternoon (Tuesday).

Juan Pablo Montoya lapped the venue in 1m10.4s in his BMW-powered FW25, breaking the previous best set of 1m10.6s by Kimi Raikkonen in a McLaren-Mercedes set earlier this year.

Speaking from the Valencia pitlane, Chief operations engineer Sam Michael told AUTOSPORT: "It's all going very well. We've got the two new aero package updates which we didn't have at the test at Barcelona and it all looks pretty good."

Williams struggled to make headway with its new car at Barcelona last week, but was lacking key aerodynamic parts that are now on the car. This includes a new front wing, bargeboards plus mechanical updates.

The FW25 is expected to be Ferrari's chief opposition this season, especially as McLaren won't race its new challenger until the European season begins. Ferrari will also start the year with its 2002 car, but shook down its new F2003-GA at Fiorano this morning with Michael Schumacher at the wheel.
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
J.Heldenview:
Nyt Williams sitten ilmeisesti on huippu tekele, nopeasti ne voimasuhteet muuttuvat
Tuskin ovat mihinkään juurikaan muuttuneet. Median ja innokkaimpien mediaa seuraavien mielestä korkeintaan..
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Eipä näistä kierrosennätyksistä kannata vetää mitään johtopäätöksiä. Nähtiinhän se McLareninkin kohdalla ennen viimekauden alkua. Vaikka ennätyksiä rikottiin urakalla, jäätiin valmistajienmestaruudessa auttamatta kolmanneksi.

Ferrari, McLaren tai Williams vie mestaruuden tänävuonna. Todennäköisesti Ferrari, jälleen kerran, valitettavasti. Kyllä tässä vaihtelua jo kaipaisi tai edes kunnon taistelua mestaruudesta. yuck

Toisaalta, minulle on IHAN SAMA mikä TALLI sen mestaruuden vie. Kuljettajienmestaruushan on se mikä kiinnostaa.
 

Jarse

Member
Liittynyt
15.1.2002
Viestit
20
Autosportissa oli ilmeisesti tiedot päivittyneet, sillä Montoya on Autosportin mukaan nyt ajanut kierroksen aikaan 1.10,15, ja parantanut Räikkösen entistä kierrosennätystä 0,5 sekuntia!

Näyttää kulkevan...
 
Ylös