Williams FW25

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Kyllä homma on niin että Williamsilla pidetään kynttilää vakan alla ja kun auton sitten pitää kulkea lujaa niin se sen myös tulee tekemään. Uskokaa vain.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Tais olla AINAKIN talven 96-97 testeissä, kun Williams ei oikein tuntunut saavan autoaan kunnon vauhteihin ja monet epäilivät "sandbaggingistä". Kun kisat koittivat...
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
mikæl:
Bobakki:
mikæl:
Niin vain jää McLarenille vielä yksi etukäteen arvioitu valtti hihaansa. Jos he pystyvät onnistuneesti istuttamaan samaan autoon kaksoiskölin venturahyödyn ja siihen Ferrarimaisen ( ja nyt myös Williams ) kompaktin, kevyen takaosan.
Voi kun se olisikin näin yksinkertaista.
Jaa mikä olisi yksinkertaista? Tyhjät kommentitko.
Ne. Autojen suunnittelussa on kuitenkin kse kokonaisuuksista, eikä niinkään siitä, saadaanko kaikki viime aikojen parhaat innovaatiot ympättyä samaan pakettiin. Esimerkkejähän riittää: Jaguarin viime kauden tekeleessä nyt vaikkapa etupää ja sen tuulitunnelitestien mukaan tuottama downforce olivat jopa jossain määrin tallin suunnittelijoiden kehaisun aiheita. Käytäntö kuitenkin osoitti toisin.
 

Kaaos

Well-known member
Liittynyt
18.3.2002
Viestit
84
Sijainti
Vantaa
Kiitoksia vain kaikille kaksoisköli-asiaa selventäneille. Osaanpas nyt tuonkin asian ottaa huomioon autoja katsellessa.
 

mìkæl2

Member
Liittynyt
22.11.2000
Viestit
10
Bobakki:
mikæl:
Bobakki:
mikæl:
Niin vain jää McLarenille vielä yksi etukäteen arvioitu valtti hihaansa. Jos he pystyvät onnistuneesti istuttamaan samaan autoon kaksoiskölin venturahyödyn ja siihen Ferrarimaisen ( ja nyt myös Williams ) kompaktin, kevyen takaosan.
Voi kun se olisikin näin yksinkertaista.
Jaa mikä olisi yksinkertaista? Tyhjät kommentitko.
Ne. Autojen suunnittelussa on kuitenkin kse kokonaisuuksista, eikä niinkään siitä, saadaanko kaikki viime aikojen parhaat innovaatiot ympättyä....
Epäselväksi vielä jäi, kuka on minkä väittänyt olevan yksinkertaista.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
...just. Tuskin tuon tajuaminen sullekaan on kovin hankalaa. Kyse oli kommentistasi, jonka mukaan McLarenilla on Williamsiin ja Ferrariin nähden etu, jos se saa siihen ympättyä nuo edellämainitut innovaatiot. Ja tuo nyt on mun mielestä varsin räikeä yksinkertaistus.

<small>[ 03-02-2003, 11:17: Message edited by: Bobakki ]</small>
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Bobakki:
...just. Tuskin tuon tajuaminen sullekaan on kovin hankalaa. Kyse oli kommentistasi, jonka mukaan McLarenilla on Williamsiin ja Ferrariin nähden etu, jos se saa siihen ympättyä nuo edellämainitut innovaatiot. Ja tuo nyt on mun mielestä varsin räikeä yksinkertaistus.
Mutta Mikaelhan kirjoittikin: "Jos he pystyvät onnistuneesti istuttamaan samaan autoon". wink
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
En ole asiasta vielä ihan varma, piirtäkääpä joku noihin ny se kölihomma. Perkele.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
....se mikä Mua kiinnostaa nähdä on tuo Mäcin tulevan auton keula... Mäcillehän siirtyi mies joka on suunnitellut tuon edellisen Arrowsin pitkälle viedyn kaksoiskölin... tuleeko Mäcissä siis olemaan viimekauden kaltainen keula vaiko enempi ed. Arrowsin kaltainen? kaksoisköli sieltä varmaan kuitenkin tulee... (?)
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Matxi:
En ole asiasta vielä ihan varma, piirtäkääpä joku noihin ny se kölihomma. Perkele.
En jaksa piirtää, mutta katso kuvaa.

Alatukivarret ovat kiinni rungon sivuilla laskevissa pienissä köleissä. Kummalakin puolen oma. Willaimsissa alatukivarret menevät rungon alla keskellä olevaan yhteen köliin.

Muuta vähän kuvien kirkkautta ja kontrastia, niin näät selvästi :)
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Upeaa Williams! Täydet pisteet innovaatisesta auton kehittämisestä. Auton perän muotoilu on todella mielenkiintoinen.
Kaula on tosin kyllä kopioitu suoraan McLarenilta. wink Hienoa on kuitenkin se, että
Ferrarin etumatkaa on alettu kuromaan kiinni täysin omilla ja uusilla ratkaisuilla. Auton on vielä upean näköinenkin. (poislukien Alain Prostmainen nenä.) wink
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
vermula:
Muuta vähän kuvien kirkkautta ja kontrastia, niin näät selvästi :)
Noni, hokasinhan mäki ny. :) Kuva kertoo enemmän kuin 1000 sanaa, taas se huomattiin.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
heiheihei, katsokaas F1-Liveltä Barcelonan testien kuvia.... sieltä sivu 5, toinen rivi ja 2 kuva vasemmalta... katsokaas Montoyan auton keulaa...!! eek!
Huom. korkeampi kuin esittelyssä, ei siis enää laske niinko niis ekoissa kuvissa... ja keulan muodosta noin yleensä näkee että kyseessä on FW25 eikä ed. kauden auto.... mielenkiintoista...

edit: ...tai sitten "vanhan" silmä pettää taas... doubtful *nolona*

<small>[ 03-02-2003, 14:02: Message edited by: FO110K ]</small>
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
FO110K:
heiheihei, katsokaas F1-Liveltä Barcelonan testien kuvia.... sieltä sivu 5, toinen rivi ja 2 kuva vasemmalta... katsokaas Montoyan auton keulaa...!! eek!
Huom. korkeampi kuin esittelyssä, ei siis enää laske niinko niis ekoissa kuvissa... ja keulan muodosta noin yleensä näkee että kyseessä on FW25 eikä ed. kauden auto.... mielenkiintoista...
Keula näyttää vanhalta, muusta autosta en osaa sanoa... edit ... doubtful

<small>[ 03-02-2003, 14:14: Message edited by: J.Heldenview ]</small>
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
J.Heldenview:
FO110K:
heiheihei, katsokaas F1-Liveltä Barcelonan testien kuvia.... sieltä sivu 5, toinen rivi ja 2 kuva vasemmalta... katsokaas Montoyan auton keulaa...!! eek!
Huom. korkeampi kuin esittelyssä, ei siis enää laske niinko niis ekoissa kuvissa... ja keulan muodosta noin yleensä näkee että kyseessä on FW25 eikä ed. kauden auto.... mielenkiintoista...
Keula näyttää vanhalta, muusta autosta en osaa sanoa. Sivuponttooneista päätellen auto on kuitenkin uusi... ja kölissäkin menee värit ristiin keulapalan liitoksessa, vanha keulapala uudessa autossa? doubtful
njooh, katsoin 2min postauksen jälkeen uudelleen noita kuvia ja sivuponttoonien korkeudet FW24:ssä viittaisivat Pablon ajavan sillä.... tossa uudessahan ne on matalammat... eisais postaa liian vikkelään... frown
 

MaxiV

Well-known member
Liittynyt
17.5.2000
Viestit
1330
Sijainti
Bemskin ratavarikko
Peräpään muotoilu ylhäältä katsottuna on aikas Ferrarimainen:

Tuossa vertailun vuoksi F2002 ilman vuoden aikana kertyneitä ylimääräisiä kilkuttimia:
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Onko noissa nyt niin paljon samaa? Kaikki näyttää aika erilaiselta mittasuhteiltaan, ja Williamsin takasiipi on selvästi enemän pyörien välissä.
 

mìkæl2

Member
Liittynyt
22.11.2000
Viestit
10
Viimeisimpien lausuntojen mukaan vikaa on aerodynamiikassa - mitä tukee myös tieto uusista osista. Ilmeisesti niitä tuulitunneleita ei vieläkään ole tarpeeksi ( olikohan uusin vielä käytössä ).

No, näitähän satuu, mutta kylläpä lähti vaikeimman kautta tämän auton sisäänajo. Frank saa jälleen kohta kuraa silmilleen moottoritoimittajaltaan.
 
Ylös