Williams Grand Prix Engineering kaudella 2011

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Parempia talleja Kimille olisi Mersu, Red Bull, Renault tai vaikka McLaren.
Williamsia parempia talleja odotusarvoisesti ensi kaudella on kolme: McLaren, Ferrari ja Red Bull. Muiden suorituskyky on täysin haarukassa verrattuna Williamsiin. Ei muilla ole sellaista jatkuvuutta suorituskyvyssä, että tämän kauden auton perusteella voisi veikata, miten ne sijoittuu ensi kaudella. Se on se budjetti.
 

Leo

User
Liittynyt
14.1.2008
Viestit
530
Sijainti
Location
Ihmeellisiä muhkuroita takana. Luulisi noiden aiheuttavan ei toivottuja pyörteitä ilmaan.
Kuva

Tosiaan, foorumilla oli monia epäileviä kommentteja Williamsin erikoisesta perästä jo keväällä. Ja näyttää siltä, että entinen suunnittelijatiimi meni täysin metsään matalan vaihdelaatikon ja moottorin jälkeen loppuvien katteiden kanssa.

Singaporessa Williams toi kisaan auton, jonka perä on "täytetty" jotta ilma kulkisi paremmin ja sulavammin kohti diffuusoria ja alempaa siipeä. Ratkaisu muistuttaa Redbullin perää. Uusi suunnittelijatiimi uskoo nyt löytäneen koko vuoden vaivanneen ongelman.

Williams has made a breakthrough with understanding its troubled 2011 car: Autosport

Uusi perä:


En ymmärrä miten ovat tehneet noin suuren virheen auton suunnittelussa, kun heillä on käytössä kuitenkin tuulitunnelit ja virtaus-simulattorit. No, vanha porukka ansaitsikin potkut.
 
Viimeksi muokattu:

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Wlilliamsin kilpailukyky 2012

Sarjan neljänneksi huonoin talli, mutta onneksi erot ovat niin pieniä että Williamsilla on täysin realistiset mahdollisuudet olla neljänneksi paras ensi kaudella.

Nopea kuljettaja voinee tuoda puolisen sekuntia nopeutta ja kun tämä yhdistetään diffuusori -asioiden tasoittumiseen, niin Williamsille on tarjolle "ilmaisia" sekunteja kutakuinkin 1,0 suhteessa muihin.

Budjetti

Budjetti noussee sen 10 miljoonaa tästä kaudesta. Miten tämä uusi kuvitteellinen budjetti on suhteessa muihin talleihin? Lienee suurempi kuin Force India ja Sauber? Tietääkö joku?
 

Reef

Den Här satserna
Liittynyt
22.1.2004
Viestit
845
Sijainti
Turku
Sir Frank Williamsin johtama talli on jo parin vuoden ajan yrittänyt houkutella Qatar National Bankia pääsponsorikseen...

Auttaisko Kimi näissä neuvotteluissa...

mielenkiintoista...
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Budjetti

Budjetti noussee sen 10 miljoonaa tästä kaudesta. Miten tämä uusi kuvitteellinen budjetti on suhteessa muihin talleihin? Lienee suurempi kuin Force India ja Sauber? Tietääkö joku?
Löysin 2010 budjetit:

2010 F1 Team Budgets and Payment Speed

Team Est. 2010budget No.of Day bills paid after due date

Ferrari £260m 16
McLaren £137m 14
Mercedes £173m 9
Williams £85m 6
Renault £134m 5
Red Bull Racing £134m 1
Toro Rosso £82m 0
Force India £78m N/A
Sauber £46m N/A
Lotus £52m No Data
Virgin £36m No Data
HRT £33m No Data

Budjetin puolesta Williams on 2010 ollut 6. suurin.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Sarjan neljänneksi huonoin talli, mutta onneksi erot ovat niin pieniä että Williamsilla on täysin realistiset mahdollisuudet olla neljänneksi paras ensi kaudella.

Nopea kuljettaja voinee tuoda puolisen sekuntia nopeutta ja kun tämä yhdistetään diffuusori -asioiden tasoittumiseen, niin Williamsille on tarjolle "ilmaisia" sekunteja kutakuinkin 1,0 suhteessa muihin.

Budjetti

Budjetti noussee sen 10 miljoonaa tästä kaudesta. Miten tämä uusi kuvitteellinen budjetti on suhteessa muihin talleihin? Lienee suurempi kuin Force India ja Sauber? Tietääkö joku?
Vaikka Williams on neljänneksi viimeisenä pisteissä, niin ei se tarkoita että ne olis kisoissa aina tai edes yleensä olleet siellä Lotusten ja muun keskikastin välissä. On vain jääneet ne huipputulokset puuttumaan, jolla saisi enemmän pisteitä. Itse en kyllä rankkaa tallia Sauberia ja Toro Rossoa huonommaksi, vaikka tämän kauden auto eittämättä pettymys on ollutkin, ja Michael oli jo aika laittaa vaihtoon hommaa vetämästä.
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Vaikka Williams on neljänneksi viimeisenä pisteissä, niin ei se tarkoita että ne olis kisoissa aina tai edes yleensä olleet siellä Lotusten ja muun keskikastin välissä. On vain jääneet ne huipputulokset puuttumaan, jolla saisi enemmän pisteitä. Itse en kyllä rankkaa tallia Sauberia ja Toro Rossoa huonommaksi, vaikka tämän kauden auto eittämättä pettymys on ollutkin, ja Michael oli jo aika laittaa vaihtoon hommaa vetämästä.
Samanlaisia ajatuksia minullakin, fakta vain on että tallien järjestys katsotaan sieltä pisteistä.

Nopeus on ollut todella kovaa ottaen huomioon moottorin ominaisuudet ja pakokaaujen hyödyntämättömyyden. Vaihdelaatikkoratkaisu lienee ollut ihan toimiva ja ensi kaudelle on näin maalaisjärjellä ajateltuna tulossa "ilmaisia" sekunteja kun pakokaasujen ja moottorin negatiivinen vaikutus poistuu. Keskiryhmä saavuttanee kärkeä, kun sääntömuutokset ovat maltillisia.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
http://www.ts.fi/moottoriurheilu/kolumnit/264476.html
Venyy ja paukkuu

Turun Sanomat 7.10.2011 23:32:45

Kolumni 7.10. Sir Frank Williams ei tunnetusti puhu eikä pukahda kilpatiiminsä kuskineuvotteluista. Siitä huolimatta tällä haavaa kuskimarkkinoiden huhumylly keskittyy nimenomaan Williamsin ympärille.

Rubens Barrichello ei enää pelkää, että hänen paikkansa veisi joku vahvasti rahoitettu juniori, vaan brasialainen tuntuu vaistonneen, että Kimi Räikkönen on hänen vastapelurinaan tässä valintakisassa.

Perjantaina Barrichello paljasti tutulle brasilialaistoimittajalle, että Williams ei ole esitellyt hänelle ensi vuoden autosuunnittelmia. Se vahvistaa käsityksen, ettei hän lukeudu eturivin ehdokaslistalle.

Hädissään Barrichello on laskenut palkkapyyntöään ja käväisi Singaporen jälkeen kotimaassaan tekemässä tunnusteluja mahdollisen sponsoriavun saamiseksi ihan juniorivuosiensa tyyliin.

Useampikin Grand Prix -voittaja on luvannut, ettei jatka uraansa, jos se menee pelkästään ajettujen kisamäärien venyyttämiseen. Barrichellon kohdalla tuntuu kuitenkin käyneen juuri niin.

Viime vuonna Williamsilla Barrichello onnistui pitämään nuoren lupauksen Nico Hülkenbergin varjossaan ja keräsi kiitosta auton kehitystyössä. Tänä vuonna toinen GP2-mestari Pastor Maldonado on kuitenkin ajanut ihan tasavertaisesti brassikonkarin kanssa.

Barrichello täyttää ensi toukokuussa 40 vuotta. Vieläkin vanhemmaksi hänet tekee se, että ura alkoi jo 1993 ja kattaa viikonlopun jälkeen peräti 318 GP-starttia.

Barrichello väittää kuitenkin edelleen takaavansa, että kaikista tarjolla olevista vaihtoehdoista yksikään ei pysty suorituskyvyssä antamaan häntä enemmän – ei edes Räikkönen.

Kun Williamsilla olisi taloudellinen mahdollisuus järjestää ensi kausi niin, että toinen kuljettaja ajaa edelleen palkalla, luonnollisesti kilpasieluinen Frank Williams hakee parasta mahdollista tiimiin haluavaa ehdokasta. Siinä joukossa Räikkönen kyllä eroaa edukseen.

Viimeisin maailmanmestari Williamsin autossa oli Jacques Villeneuve 1998. Selvää on, että jos Williamsilla on vanha mestari tiimissään, häntä ei tarvitse erikseen esitellä kaikille sponsoreille.

Williamsin taloudellinen napanuora on hydridiosasto. Varsinkin Qatarin suunnalla menee hyvin – ja se auttaa F1-tiimiäkin nostamaan profiiliaan.
 

ÖÖ.

Well-known member
Liittynyt
2.3.2006
Viestit
688
Pahoittelen maalaisuuttani mutta mitä nuo kaksi viimeistä lausetta tarkoittaa?
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3897
Varmaankin sitä kuinka tärkeä hybridiosasto on Williamsille nykyään ja kuinka sen kautta taataan tallin toiminta??

Ja tuolla Qatar-jutulla luulisin että heidän hybridibisnekset menevät siellä hyvin joka tietysti heijastuu positiivisena myös heidän kilpatallinsa mahdollisiin sponsorikuvioihin.
 

ÖÖ.

Well-known member
Liittynyt
2.3.2006
Viestit
688
Ahaa okei. En tiennytkään että ne vielä hybiridibisneksessä mukana. Luulin että kuoppasivat koko homman sen vauhtipyörä KERSsin myötä.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Saattaa olla varsin vaikeaa päästä ykkösiin tuolla vauhdilla. Periaatteessa Bottas on jo nyt testikuljettaja jota ei kuitenkaan ajateta harjoituksissa tai paljon muutenkaan.
 
Ylös