WRC-kausi 2019

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16089
Sijainti
Tampereen lenkki
Josko A-Qassimille ralliajelut kelpais ja samalla sponssaaminen. Hehän ottivat takapakkia, koska tarvitsivat hetken miettimisaikaa. Josko taas...
Todella paska juttu mikäli M-Sport nyt joutuukin vetäytymään kokonaan sarjasta. Kyllä MM-sarjaan iso aukko tulee mikäli yksi talli noista neljästä jää kokonaan pois. Kyllä alkaa kiire tulemaan Wilsonille että saa perjantaiksi kerättyä tarpeeksi sponsoreita mukaan. Al-Qassimista ei ole kuulunut mitään, toivottavasti rallihommat miestä vielä kiinnostaisivat niin paljon että lähtisi rahoittamaan M-Sportia.
Minä ymmärsin, että pitävät nyt vuoden 2019 miettimiestaukoa kaikesta urheilun sponssaamisesta, ja palaavat sitten 2020
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Ja mitä Fordin tulee, niin "tekemättä mitään" on aika karski heitto, eikä kyllä pidä sellaisenaan paikkansa.
Tarkoitin että tekemättä mitään lisää verrattuna nykyiseen tilanteeseen. Sen osalta kuin Ford osallistuu kehitykseen niin ainakin se on ollut riittävä taso parhaalle kuskille kahtena edellisvuona, kun taas M-Sport vaan tarvitsisi rahaa varsinaisen toiminnan pyörittämiseen jotta autot saa lähtöruutuun. Kukapa tarkkoja lukuja tietää, mutta semmoinen kuva on tuosta tullut että sen jälkeen kun Ford lopetti virallisen tehdasstatuksen niin M-Sport on saanut etsiä rahoituksen itse.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16089
Sijainti
Tampereen lenkki
Fakta on se, että viivalta on kadonnut vähän laskentatavasta riippuen 2-4 WRC:tä kauden 2017 alusta
Montessa 2017 viivalla oli 10 uuden speksin WRC-autoa. Toyotalta ja Citroenilta kaksi, muilta kolme. Jos Al-Qassiminkin jättää vielä luvuista pois niin Citroen on ajanut yllättävän usein kahden auton joukkueella, Toyota myös Australian 2017.

2017 Portugalissa, Puolassa, Jyskälässä ja Walesissa oli ennätyslukemat kun kaikilta talleilta oli kolme autoa ja sen lisäksi vielä Østbergin Fiesta sekä neljäs tehdasauto yhdeltä tiimiltä.
 
Viimeksi muokattu:

maksimaalinen atakki

Tulos tai ulos
Liittynyt
30.3.2012
Viestit
935
Kun kaksi viimesintä kuljettaja ja yhen tallimestaruuden voittaneelle tiimille ei löydy rahoitusta, niin ralli ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta.:thumbdown On se kuitenkin outoa, sillä edelleen ja lähituleivaisuudenssakin myydään edelleen bensakoneilla varustettuja autoja. Vai onko se isoille automerkeille, kuten Hyundai, Toyota edesmennyt VW:n vai hupia, kun on ylimääräistä rahaa. Vaikea uskoa, että joo... Ralli on oudossa tilanteessa. Ilmeisesti poliittinen vastustus autourheilua kohtaa kasvaa kokoajan vaikuttaako rahoittajiin ettei heitä katsota hyvällä, jos tukevat "ilmansaastuttajia". Ollaan kuitenkin tilanteessa että nykyaikainen voimamoottoriurheilu vetelee viimeisiään.
 

Jjusban

Newbie
Liittynyt
2.11.2000
Viestit
13447
Sijainti
(
Had two good meetings today. Another business meeting tomorrow. Maybe it will include some driving as well?😉 #consideringmyoptions #fightingviking #travelingmads
Sanoo Östberg Twitterissä. Jospa mies rahoittaisi itselleen Fordin ja pelastasi osan Malcolmin kaudesta.

Olisihan Petterkin vapaalla! Laittaisivat Norjan maajoukkueen pystyyn. No tuskin Solberg rahojansa WRC-puolelle hassaa.
 

mariko

Well-known member
Liittynyt
13.4.2006
Viestit
985
Todella paska juttu mikäli M-Sport nyt joutuukin vetäytymään kokonaan sarjasta. Kyllä MM-sarjaan iso aukko tulee mikäli yksi talli noista neljästä jää kokonaan pois. Kyllä alkaa kiire tulemaan Wilsonille että saa perjantaiksi kerättyä tarpeeksi sponsoreita mukaan. Al-Qassimista ei ole kuulunut mitään, toivottavasti rallihommat miestä vielä kiinnostaisivat niin paljon että lähtisi rahoittamaan M-Sportia.

Tähän en usko ollenkaan, Malcomi on vanha kettu joka pelaa kovaa peliä.
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5636
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Montessa 2017 viivalla oli 10 uuden speksin WRC-autoa. Toyotalta ja Citroenilta kaksi, muilta kolme. Jos Al-Qassiminkin jättää vielä luvuista pois niin Citroen on ajanut yllättävän usein kahden auton joukkueella, Toyota myös Australian 2017.

2017 Portugalissa, Puolassa, Jyskälässä ja Walesissa oli ennätyslukemat kun kaikilta talleilta oli kolme autoa ja sen lisäksi vielä Østbergin Fiesta sekä neljäs tehdasauto yhdeltä tiimiltä.
Laskentamalli perustui siihen, että kauden 2017 alussa tiedettiin neljän tallin ajattavan - tai siirtyvän kauden edetessä ajattamaan - kolmea autoa (Al-Qassimin jo tuolloin tiedossa olleet ajelut pois laskuista). Näiden lisäksi tiedettiin Sunisen ja Östbergin ajavan muutaman valikoidun rallin. Eli yhteensä 12-14 "vakanssia", vähän miten haluaa tulkita. Nyt, kauden 2019 lähestyessä, tiedetään kahden tallin ajattavan kolmea autoa ja kahden kahta autoa (sisältää olettamuksen, että M-Sport on mukana). Eli 10 "vakanssia" yhteensä.
 
Viimeksi muokattu:

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5636
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Tähän en usko ollenkaan, Malcomi on vanha kettu joka pelaa kovaa peliä.
Se kova peli toimii molempiin suuntiin. Jos WRC-laskutoimitus tuottaa koko yrityksen ansaintalogiikan kannalta mahdottoman lopputuloksen, niin silloin jäädään pelistä ulos. Pesunkestävänä rallimiehenä Malcolm ei sellaista siirtoa takuulla heppoisin perustein tee, mutta jokainen varmaan ymmärtää tilanteen vakavuuden, jos FIA:lta täytyy pyytää lisäaikaa ilmoittautumislomakkeen palautukselle.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16089
Sijainti
Tampereen lenkki
Laskentamalli perustui siihen, että kauden 2017 alussa tiedettiin neljän tallin ajattavan - tai siirtyvän kauden edetessä ajattamaan - kolmea autoa (Al-Qassimin jo tuolloin tiedossa olleet ajelut pois laskuista). Näiden lisäksi tiedettiin Sunisen ja Östbergin ajavan muutaman valikoidun rallin. Eli yhteensä 12-14 "vakanssia", vähän miten haluaa tulkita. Nyt, kauden 2019 lähestyessä, tiedetään kahden tallin ajattavan kolmea autoa ja kahden kahta autoa (sisältää olettamuksen, että M-Sport on mukana). Eli 10 "vakanssia" yhteensä.
Laskinpa huvikseni, että 2017 kaudella oli keskimäärin 11.8 kilpailukykyistä (eli Al-Qassimi, Kremer, Bertelli ja Serderidis pois) autoa viivalla per kisa. 2018 kaudella keskiarvo oli 11.3
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5636
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Laskinpa huvikseni, että 2017 kaudella oli keskimäärin 11.8 kilpailukykyistä (eli Al-Qassimi, Kremer, Bertelli ja Serderidis pois) autoa viivalla per kisa. 2018 kaudella keskiarvo oli 11.3
Joo, ikävä kyllä tuo toteuma vuoden 2017 osalta jäi sekin jo alhaisemmaksi kuin mitä kauden alussa oli odotettavissa. Tulevalla kaudella jäätäneen kymmenen tuntumaan - ja tämäkin vaatisi M-Sportin mukanaoloa.
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Hyundailla kovat paineet, kun rahaa on poltettu isosti, mutta toistaiseksi mitään ei ole voitettu. Toki näkyvyyttä on.
En näe järkeä Loebin palkkaamiseen, jos vaihtaa autoa vain Sordon kanssa ja ajattavat Mikkelseniä samalla hänelle heikoissa ralleissa.
Neuville-Sordo-Loeb olisi kova kolmikko Monteen.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Todella paska juttu mikäli M-Sport nyt joutuukin vetäytymään kokonaan sarjasta. Kyllä MM-sarjaan iso aukko tulee mikäli yksi talli noista neljästä jää kokonaan pois. Kyllä alkaa kiire tulemaan Wilsonille että saa perjantaiksi kerättyä tarpeeksi sponsoreita mukaan. Al-Qassimista ei ole kuulunut mitään, toivottavasti rallihommat miestä vielä kiinnostaisivat niin paljon että lähtisi rahoittamaan M-Sportia.
Abu Dhabi pitää ainakin kauden 2019 sapattivapaata rallin parista. Katsotaan sitten josko kaudelle 2020 ilmaantuisi jotain mielenkiintoista. Ilmeisesti Wilsonin puuhastelut eivät kuitenkaan ole riittävän mielenkiintoisia Abu Dhabille koska halutessaan olisivat voineet lähteä rahoittajaksi jo nyt. Haluja vain ei ole. Eikä valitettavasti ole Nasserilla ja Qatarillakaan.

Wilsonin kengissä pistäisin Whats'Up viestejä Mexicon (Carlos Slim), Saudi-Arabian ja kaukoidän suuntaan jos vaikka sieltä löytyisi rahaa ja joku nimellisesti ajotaitoinen kuljettaja...
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3405
Sijainti
Lahti
Kun kaksi viimesintä kuljettaja ja yhen tallimestaruuden voittaneelle tiimille ei löydy rahoitusta, niin ralli ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta.:thumbdown On se kuitenkin outoa, sillä edelleen ja lähituleivaisuudenssakin myydään edelleen bensakoneilla varustettuja autoja. Vai onko se isoille automerkeille, kuten Hyundai, Toyota edesmennyt VW:n vai hupia, kun on ylimääräistä rahaa. Vaikea uskoa, että joo... Ralli on oudossa tilanteessa. Ilmeisesti poliittinen vastustus autourheilua kohtaa kasvaa kokoajan vaikuttaako rahoittajiin ettei heitä katsota hyvällä, jos tukevat "ilmansaastuttajia". Ollaan kuitenkin tilanteessa että nykyaikainen voimamoottoriurheilu vetelee viimeisiään.
Hyvinkin mahdollista. Autonvalmistajien täytyy ajatella/arvuutella rohkeasti etunojassa linjauksiansa.
 

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
5105
Sijainti
Parc Fermé
Aika hyvällä prosentilla vaihtuu muuten kuljettajienkin kartturit ensikaudella.

Suninen, Meeke, Evans, (Paddon), Katsuta. Olikos muita?
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16089
Sijainti
Tampereen lenkki
Aika hyvällä prosentilla vaihtuu muuten kuljettajienkin kartturit ensikaudella.

Suninen, Meeke, Evans, (Paddon), Katsuta. Olikos muita?
Breenin voi laittaa vielä sulkuihin. Paul Nagle olisi aika osuva pari tälle kuskille, jos jotain ajoja löytyy. Ja tokihan sitten Jonas Andersson siirtyy Tidemandin kyydistä Veibyn kartturiksi ja Veibyn kartturi Kristofferssonille.
 

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
Tuosta Hyundain kuskipolitiikasta vielä; Olisiko niin, että Hyundai yksinkertaisesti suunnittelee osallistuvansa neljällä autolla useimpiin kisoihin? Kun Loebin ja Sordon vuorottelukaan ei tunnu täsmäävän. Jospa kuvio menee niin, että Neuville ja Mikkelsen ajavat täyden kauden, Loeb 6, Sordo 8 ja mahdollisesti vielä Huttunen muutamia kisoja siten että osa kisoista ajetaan neljällä autolla.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16089
Sijainti
Tampereen lenkki
Tuosta Hyundain kuskipolitiikasta vielä; Olisiko niin, että Hyundai yksinkertaisesti suunnittelee osallistuvansa neljällä autolla useimpiin kisoihin? Kun Loebin ja Sordon vuorottelukaan ei tunnu täsmäävän. Jospa kuvio menee niin, että Neuville ja Mikkelsen ajavat täyden kauden, Loeb 6, Sordo 8 ja mahdollisesti vielä Huttunen muutamia kisoja siten että osa kisoista ajetaan neljällä autolla.
Neljäs autohan ei hyödytä merkkimestaruuspisteissä, mutta se hyöty siinä olisi, että voitaisiin ottaa assukisoihin sekä Loeb ja Sordo tuomaan merkkipisteitä ja jättää Mikkelsen "nelosautoon". Mutta toisaalta tämä ei mene yksiin sen kanssa, että Paddonille oli tarjottu vain yhtä kisaa. Elleivät nyt sitten ole allokoineet Huttuselle alun alkaen jotain pientä ohjelmaa.
 
Ylös