Spekulaatiota ja näkemyksiä tulevasta rallin mm-sarjakaudesta.
Ogier - Ammattimies oli mikä kalusto tahansa alla. Ajaa siistillä linjalla turhia riehumatta, tulee olemaan vaikea voitettava asfaltilla myös Citroenilla. Vahva mestarikandidaatti.
Lappi - Vauhtiakin löytyy, mutta välillä herääminen kisamoodiin kestää ja silloin kun menee huonosti, niin antaa sen myös näkyä & kuulua haastatteluissa. Esupilla on tulevaisuus edessäpäin, mutta omaa kuitenkin sen verran jo kokemusta, että häneltä myös odotetaan Citroenin johtoportaassa tuloksia. Soittaa kakkosviulua patonkien tallissa.
Tänak - Saarenmaan mies on noussut ajan kanssa sarjan nopeimpien kuljettajien kastiin ja on täysin pitelemätön kun auto toimii & itseluottamus on tapissa. Nousee mieleen viime vuodelta Moksin ek perjantai aamulta, missä oltiin Parkkolan ristillä katselemassa. Otto pisti suomi-poikien kotikentällä kättelyssä heti aamusta luun kurkkuun huimistelemalla 10s. pohjat, no Östberg taisi päästä muutaman sekunnin päähän kun ajoi elämänsä kisaa Citikallla. Mestarikandidaatti.
Latvala - Kaiken nähnyt ja kokenut kalstaani, jolla vauhtia löytyy yhä kisojen voittoihin saakka kunhan tekniikka toimii. Kääntöpuolella tekee toki myös virheitä jos luottamus autoon ei ole täydellinen. Kun aurinkolasien väri alkaa ek-haastatteluissa vaihtua pätkältä toiselle ja iskarien klikkejä aletaan pulaamaan edestakaisin, niin JM on moodissa jossa ei keskity olennaiseen. Mestaruus puuttuu yhä jos kykenee ajamaan rennon tasaisen ehjän kauden, niin mikään mahdottomuus se ei ole. Kauden avaavat Monte ja Ruotsi ovat kisoja, joissa JM on kyennyt ajamaan hyviä tuloksia.
Meeke - Iäkäs Citroen -hylkiö jolle Puuppolan Vaari antoi vielä elämänsä näyttöpaikan. Parhaimmillaan tuulen-nopea, mutta enempi kolunnut ojanpohjia & tuhonnut kalustoa kuin että olisi ottanut varmoja pisteitä. Arvatenkin tallipomo Mäkinen teroittanut, että auto pitää jatkossa tuoda turhia huimistelematta maaliin. Annetaan muutama kisa aikaa päästä kunnolla sinuiksi Yariksen kanssa. Voi ajaa yllättävänkin hyvin.
Neuville - Mies ei tule koskaan voittamaan maailmanmestaruutta, ainakaan Hyundailla. Sortuu paineen alla toistuvasti virheisiin kauden ratkaisevissa kohdissa. Hyundailla on autossaan eniten paukkua moottorissa koko sarjassa, mutta alustaltaan autoa ei saada millään balanssiin esim. Suomen tyyppisiin nopeisiin soraralleihin. Korealaisvalmistajan ralli-tiimillä on todella kovat paineet menestyä, josta kielii kokeneen Nandanin lähtö tallipäällikön paikalta. Tuon kaltaisessa ilmapiirissä en usko Neuvillen menestykseen mestaruuteen saakka.
Mikkelsen - Norski ei ole päässyt sinuiksi Hyundain auton kanssa, välillä väläyttelee.
Sordo - Vanha luotettava sotaratsu ajaa Hyundaille tasaisesti varmoja merkkipisteita ennen eläkkeelle jäämistä.
Loeb - Mr. Rally jäähdyttelee uraansa, mutta ei todellakaan joukon hännänjatkona. Omaa niin valtavan kokemuksen ja tietotaidon mm. testaamisesta auton säätämisineen ym. joten jännä nähdä kykeneekö tuomaan Hyundaille siltä osin jotain sellaista, jolla auto saataisiin täyteen iskuun. Kokenut kettu menee lujaa etenkin asfaltilla jos peli istuu edes vähää alusta hanskaan.
Suninen - Nuori suomalainen on rakentanut uraansa nousujohteisesti. Nyt on Ogierin liuettua Fordilta mielestäni ykköskuljettaja Wilsonin tallissa. Taitaa vaan olla melko selvää, että mitä pidemmälle kausi etenee, niin vastustajat pystyvät kehittämään enempi autoaan, joten heti alkukaudesta Teemu jalkaa konehuoneen puolelle! Etenkin Ruotsista odotan kovaa suoritusta.
Evans - Brittien valttikortti mestaruus-sarjassa tai pikemminkin jokerikortti..voi parhaimmillaan voittaa rallin tai sitten on sijoilla ynnä muut.