Ainakin alkuperäisten sääntöjen ( http://www.rallyliveresults.com/acm/documents/4/WRC2013_Regl_GB.pdf ) mukaan on 10. Voi tietysti olla, että jossain vaiheessa on muutettu.20kpl per kuski...
Samasta dokumentista katsoin. 20 kpl nastattomia talvirenkaita ja 10 kpl nastallisia. Lisäksi nastattomia ja nastallisia ei saa käyttää sekaisin. Nastallisia ja asfalttirenkaita saa sekoittaa.Ainakin alkuperäisten sääntöjen ( http://www.rallyliveresults.com/acm/documents/4/WRC2013_Regl_GB.pdf ) mukaan on 10. Voi tietysti olla, että jossain vaiheessa on muutettu.
Juuri näin!Ei tää nyt niin kovin huonosti alkanut. Pienella Suomella 3 autokuntaa 7:n parhaan joukossa. Ollaan tyytyväisiä tähänkin menestykseen ja kannustetaan kaverit hyville sijoille.
Eilen taisi kyllä joillain olla sekaisin nastallisia ja nastattomia talvirenkaita. Joten ei noista oikein tiedä.Samasta dokumentista katsoin. 20 kpl nastattomia talvirenkaita ja 10 kpl nastallisia. Lisäksi nastattomia ja nastallisia ei saa käyttää sekaisin. Nastallisia ja asfalttirenkaita saa sekoittaa.
Ainakin kaikissa lähetyksissä on puhuttu 20kpl nastarenkaista. Eilen kyllä jotkut laittoi ristiin noita nasta ja lumirenkaita. Joo o... ota tästä nyt sitten selvääSamasta dokumentista katsoin. 20 kpl nastattomia talvirenkaita ja 10 kpl nastallisia. Lisäksi nastattomia ja nastallisia ei saa käyttää sekaisin. Nastallisia ja asfalttirenkaita saa sekoittaa.
Juuri ennen rallia sääntöjä onkin muutettu. 20 kpl nastarenkaita, 10 kpl nastattomia talvirenkaita ja sekakäyttö sallittu.Ainakin kaikissa lähetyksissä on puhuttu 20kpl nastarenkaista. Eilen kyllä jotkut laittoi ristiin noita nasta ja lumirenkaita. Joo o... ota tästä nyt sitten selvää
- Arkailen hirveästi ajamisessa, eikä oikeaa ajorytmiä löydy millään. Kun yritän tuupata kovempaa, tulee heti läheltä piti -tilanteita, Hirvonen selvitti.
Nevillen motiiveista en tiedä, mutta Citruunalla joku isompi pomo otti kait melkoiset separit tuon loikkauksen johdosta. Neuvillesta oli ajateltu koulittavan Seb 2.5 jotakuinkin siten että Hirvoskalla olisi ollut tämä vuosi aikaa ja ensi kaudella sitten olisi menty Sordo - Neuville - Bouffier triolla.Kuka olisi sitten parempi vaihtoehto Citikalle Hirvosen/Sordon tilalle?
Neuville?
Ehkä paras vaihtoehto, mutta vielä hieman kokematon ja selkeästi jotain meni ristiin Citikan kanssa, koska hyppäsi Fordille. Vai lopettiko Citikka vaan junnutallin pyörittämisen?
Kuten täälläkin on jo mainittu; kyse on sekakelistä, ei puhtaasta lumi/jääkelistä. Jos autoon ei ole 107% luotto, niin tällaisessa kelissä tulee takkiin joka käänteessä. Tämä näkyy vähemmän testanneiden kuskien, kuten Latvalan ja Hännisen suorituksissa.Ihmetyttää kyllä se, että suomalaiset eivät pysy ranskalaisten vauhdissa lumella ja jäällä, vaikka nimenomaan lumella ja jäällä suomalaisten pitäisi olla vahvoilla.
Kova luotto näissä olosuhteissa tarkoittaa monen kohdalla isoja riskejä. Kun tuolta youtubesta katselee videoita, niin näiden tänään kovaa ajaneiden linjat ovat kaikkein leveimmät.Kuten täälläkin on jo mainittu; kyse on sekakelistä, ei puhtaasta lumi/jääkelistä. Jos autoon ei ole 107% luotto, niin tällaisessa kelissä tulee takkiin joka käänteessä. Tämä näkyy vähemmän testanneiden kuskien, kuten Latvalan ja Hännisen suorituksissa.
Onko tälle lähde? Olisivat voineet pitää miehen sitä halutessaan. Ehkä kuulemme haikuja Citroënin tulevaisuudesta eli rallit jää vähemmälle.Nevillen motiiveista en tiedä, mutta Citruunalla joku isompi pomo otti kait melkoiset separit tuon loikkauksen johdosta. Neuvillesta oli ajateltu koulittavan Seb 2.5 jotakuinkin siten että Hirvoskalla olisi ollut tämä vuosi aikaa ja ensi kaudella sitten olisi menty Sordo - Neuville - Bouffier triolla.