Kyllä nyt taas on menty niin hakoteille kun vaan voidaan mennä. En ole kirjoittanut että sielu olisi uskovien yksinoikeus. Olenhan kirjoittanut että budhalaisillakin se on. Olen vaan toivonut saavani tietää että miten ateistit näkevät oman minuutensa. Tätä ei kuitenkaan saa udella.
Formu. Ei sun kanssa kykene keskustelemaan. Tämän takia lopetin yritykseni selvittää näkemyksiäni sinulle evoluutiotoikissa. En sano etteikö ateisteilla voi olla sielua tai jotain henkeä. Toivon että ateistit vaan selittäisivät sen minulle. Veidin selitys ei selitä miten ateistit rakkaallaan tieteellä selittävät oman minuutensa. Osa ateisteita on sen täällä tehnyt ja he suoraan myöntävät että se on luonnon lakien luoma olotila, eli solujen summa. Mulle se on ihan OK. Entä he ketkä haluavat pitää sielun? No, mikä se ateistien sielu on?
Olen keskustellut Aamulehden blogeissa ID-teorian ja nuori-maailma kreatonistien kanssa ja ihan samaan suuntaan nekin keskustelut meni heti alusta lähtien. Täällä mua syljetään koska uskon Jumalaan vaikka tuenkin evoluutioteoriaa. Aamulehdessa mua syljettiin koska tuen evoluutioteoriaa. Samanlaisia ääriryhmiä kumpikin.
En ole alusta asti pyrkinytkään osoittamaan omaa näkemystäni oikeaksi. Olen vain pyrkinyt näyttämään että täällä kirjoittavien ateistien näkemys on epäreilu. On paljon aikaansaavia, järkeviä kristittyjä ja kirkko on tehnyt myös hyvää. Näköjään mun virheeni on toive yrittää ymmärtää ateistien näkemystä omasta itsestään. Sattuuko siitä keskustelu niin paljon?
Kärjistelyä on ilman muuta, mutta miksi osalle ateisteista on niin vaikeata hyväksyä että heidän minuus on vain solujen summa, eli hiiltä. Vai uskovatko ateistit johonkin muuhunkin, selittämättömään? He eivät tiedä mitä tämä on, muttä uskovat että tiede joku päivä kykenee sen selittämään. Tällä hetkellä kuitenkaan sitä ei kyetä tekemään, joten he vain uskovat siihen ilman minkäänlaista selitystä.
Samaten, Melinda, en ole ikinä väittänyt että edustan jotain intressiä. Sen takia laitoin nettipapin linkin tänne että voitte mennä ja kysyä viralliselta taholta heidän näkemyksensä. Mua saa kyllä muut kristityt kusta silmään (ei huijata vaan aiheuttaa kiusaa) niin paljon kuin haluavat vääräoppisuuteni takia. Mulle tärkeintä on vain ja ainoastaan henkilökohtainen usko.
Puolipöhkö. Sielun olemassaolo minulle on uskoni asia. Jos minusta tulee ateisti niin heivaan sielun mäkeen. Näin on tehnyt osa ateisteista täällä, mutta osa haluaa pitää kiinni jostain "sielullisesta". Mua kiinnostaa että mikä se on. Miten nämä ateistit sen selittävät.
Onko eläimillä sielu? Aivan mahdollista. Mutta eläinten sielulla on sama kohtalo kuin Archien, eli häviäminen kun kroppa heittää veivin. Onko hyönteisillä sielu? En usko. Miten sademetsän asukki voi saada pelastuksen? Monilla heimoilla on vain yksi jumala, miksi tämä yksi jumala ei olisi minun Jumalani. Se on aivan mahdollista. Oli suomalaisillakin alunperin vain yksi jumala, ehka peräti se minun Jumalani, mutta pikku hiljaa jotkut ajatteli ruveta tekeen jokaisesta luonnonilmiöstä omia jumaliaan. Eli, jos joku heimo uskoo yhteen jumalaan niin mulle se voi olla juuri se minun Jumalani. Ei Jumalan yhteydenottoon tarvita kristityn suuta. Kyllä Herra osaa sen ihan itsekkin, ilman raamattuakin.
EDIT: typojen korjausta ja alleviivattu kohta lisäyksenä.