Yhteiskuntasopimuksen kaatuminen

Onko kaatumisjuttu

• Äänestäjiä yhteensä
    12
  • Äänestys suljettu. .

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Koska en ole koskaan ollut kassan jäsen, enkä kovin kiinnostunut koko asiasta mielikuvani systeemistä ovat alkeellisen ja todennäköisesti joiltain osin väärät/vanhentuneet?:

- Joka tilistä menee siivu kassaan. Liekö luokkaa 1-2%?
- Työttömyyden alettua maksetaan ansioihin sidottua päivärahaa max 500 päivän ajalta.
- Maksun saadakseen pitää olla työmarkkinoiden käytettävissä eli työkuntoinen työnhakija (tätä jo sivuttiin tuossa edellä, ja on siis mahdollisesti väärä luulo)

AI jaha, siinähän ne olikin. Eipä näy paljoa luuloa/tietoa olevan.

jjv

Arschloch
Oli jotenkin hassua, kun talvella saikutellessani Kela lähetti mulle kirjeellä tietoa paljonko oli maksanut työnantajalleni sairauspäivistä. Ei se mua kiinnosta. Mutta hiljaisena aikana tuo on työnantajalle hyvä systeemi. Firma tienasi mun sairaslomallani, kun ei mitään hommia jäänyt poissaoloni takia tekemättä.

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Sijainti
Rysälä
Loimaan kassa maksaa 118 euroa vuodessa. Noi prosenttiosuudet on liittojen juttuja joilla rahoittavat omaa toimintaansa.
Mä maksan about tuplat liiton jäsenyydestä ja kun verovähennykset ei ole minusta paha summa. 1-2% palkasta...ei ikinä. Kiinteä summa. Ihan vaan otan tuon vastuuvakuutuksena ja tarvittaessa lakimiehen palvelut. Ja en ole opiskeluaikojen jälkeen saanut mitään suosituspalkkoja. Itse määrittelen hintani.

Viimeksi muokattu:

jjv

Arschloch
Meillä on ajateltu vähän silleen, että kun kaikki johtajia myöten kuulutaan liittoon niin ollaan sitten tarvittaessa samassa taisteluveneessä, jos pääkonttorilta ihan höpsöjä ruvetaan ehdottelemaan. Toisaalta kun noita lomautuksia ja lyhennettyä työviikkoa joskus ruvettiin ensi kertaa sorvaamaan niin heti aluks tuli pomoilta ohje, että soittakaa liittoonne ja kysykää miten nää kuuluu hoitaa ja kyllä siinä yhdeltä mokalta säästyttiinkin. On työnantajallekin liitoista hyötyä eikä meillä ole palkoistakaan koskaan tapeltu, kun hoidettu tessin mukaan. Lakko ei ole tuota yksikköä yli 20 vuoden aikana koskenut kertaakaan, työtuomioistuimessa on kertaalleen oltu.

Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
No ei ne sinunkaan aikaansaannosta ole.

Haluatko lähteä neuvottelemaan kaikki liittojen aikaansaannokset itse?

Sijainti
Katabolia
Ei tarvita mitään työntekijän oikeuksia, irtisanoo vaan kun tulee lomautustarve tai sairaaksi tai raskaaksi tai pomo kypsyy naamaan tai löytää pätevämmän tekijän. Ei kai se yritysten tehtävä ole olla sosiaalitoimisto? Verot, työttömyys, sairas ja eläkemaksut on sitä varten.

oldez

Well-known member
No ei ne sinunkaan aikaansaannosta ole.

Haluatko lähteä neuvottelemaan kaikki liittojen aikaansaannokset itse?
Siis noihan on kaikki Suomen laissa, eikä missään työehtosopimuksissa. Ei noita tarvitse kenenkään neuvotella.

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Ei tarvita mitään työntekijän oikeuksia, irtisanoo vaan kun tulee lomautustarve tai sairaaksi tai raskaaksi tai pomo kypsyy naamaan tai löytää pätevämmän tekijän. Ei kai se yritysten tehtävä ole olla sosiaalitoimisto? Verot, työttömyys, sairas ja eläkemaksut on sitä varten.
Työntekijällä sama oikeus? Saa paremman paikan niin menee sinne ja päivän duunit jää tekemättä vanhassa. Siellä pyörii mummo viikon paskavaipassa ilman ruokaa ja lapset ilman opettajaa. Jaahas, nelosen bussikaan ei tullut, sai paremman duunin muualta kuski.