Yhteiskuntasopimuksen kaatuminen

Onko kaatumisjuttu


  • Äänestäjiä yhteensä
    12
  • Äänestys suljettu. .

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Erosin liitosta -90 ja liityin pelkkään kassaan. Sillä on menty 25 vuotta.
Neuvotellut korotukset ja edut kelpaavat kaikille, mutta kaikki eivät halua maksaa niistä.

Kaikki kolmikannan sopparit saisivatkin koskea vain liittojen jäseniä.
 

Örfil

Guest
Koskaan en ole oman liittoni liksaa saanut. Ja lakimiehenkin maksoin omasta pussistani, silloin kerran kun sitä tarvitsin.

Koska ay-liikkeeseen kuuluminen on maassamme vapaaehtoista, olen toiminut sen mukaan.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Yleiskorotuksetkin olet onnistunut väistelemään?
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Lähettäisivät kertaluonteisen maksun kaikille kansalaisille.
Verotietojen perusteella sopiva summa kunkin kannettavaksi, niin tulis hoidetuksi tämäkin riesa pois päiväjärjestyksestä. Mitä ne siellä säätää höhliä sopimuksia jos kerran pitää toimia. Vittu mitä vatulointia.

Vaikka 1/10 vuosituloista ja 1/1000 omaisuuden verotusarvosta.
Ulkomailla pakoileville tuplana ja Portugaliin menneille triplana.
 

sammyosammy

Senior Citizen
Liittynyt
12.6.2010
Viestit
5925
Sijainti
Out Of Bounds
Tuota harva muistaa perustellessaan loimaankassalaisuuttaan.
Tämähän on se suurin harhaluulo mitä ihmisillä on. Että se liittosi ja kassa ovat sama asia. Kas kun ei ole. Ja kun se sinun liittosi ei maksa kuin häviävän pienen osan mahdollisesta ansiosidonnaisestasi. 95% on ihan yhteisestä potista - liitosta riippumatta.

Mutta onhan sitä silti hyvä meuhkata. Ihan varuiksi.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Mä en ole kuulunut mihinkään kassaan tai liittoon ikinä. Enpä ajatellut kuulua vastakaan.
Itse olen palkkatasoni ja työn tekemisen järjestelyt aina sopinut, en ole kokenut tarvitsevani niihinkään ulkopuolista apua.

En toki väheksy heitä, jotka haluavat näihin klubeihin kuulua.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26847
Saako sieltä klubista/kassasta/mikälie rahaa, jos esim. sairastuu pitkäksi aikaa vakavasti eikä siksi voi käydä töissä?
Kyllä. Ansiosidonnaista saa sen jälkeen, kun on saanut potkut, jotka pitkäaikaissairaille on tapana antaa.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Kyllä. Ansiosidonnaista saa sen jälkeen, kun on saanut potkut, jotka pitkäaikaissairaille on tapana antaa.
Eli ei tarvi olla työmarkkinoiden käytettävissä, että saa fyrkkaa ulos?
No sittenhän tuota svoisi katsoa lähemmin.
Vakava sairastuminen on ainoa realistinen työttömyysuhka jonka tunnistan omassa lokerossani.

Olen kuvitellut/luullut että sitä maksetaan vain työttömille työnhakijoille. Aina voi oppia uutta.
 
Ylös