Yhteiskuntasopimuksen kaatuminen

Onko kaatumisjuttu


  • Äänestäjiä yhteensä
    12
  • Äänestys suljettu. .

Vesku

Maatalousneuvos
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
5795
Niinhän tuo mutuarvio lienee, että ulkomaan rekat ovat huonompikuntoisia. Parin päivän uutinen olikin toista.
Liekö kotimaiset yritykset ajettu jo niin ahtaalle, että huollosta yms tingitään.

Ulkomaiset rekat ovat paremmassa kunnossa kuin kotimaiset – ainakin pohjoisessa

Poliisi on tarkastanut Lapissa parisataa kotimaista ja noin 70 ulkomaista rekkaa. Kunnoltaan määräysten vastaisia ajoneuvoja oli parikymmentä, joista vain kolme oli ulkomaalaisia. Kilvet lähtivät kahdeksasta rekasta, jotka olivat kaikki kotimaisia.

http://yle.fi/uutiset/ulkomaiset_rekat_ovat_paremmassa_kunnossa_kuin_kotimaiset__ainakin_pohjoisessa/8240842
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26847
Niinhän tuo mutuarvio lienee, että ulkomaan rekat ovat huonompikuntoisia. Parin päivän uutinen olikin toista.
Liekö kotimaiset yritykset ajettu jo niin ahtaalle, että huollosta yms tingitään.
Kai se on jo vuosia ollut, että kotimaisia liikennöitsijöitä on kahta kastia. Niitä jotka lakeja ja työehtosopimuksia noudattaa ja rekkacowboyt sitten erikseen. Ei varmasti haitaksi olisi, jos tiukemmilla säännöillä ja valvonnalla saisi jälkimmäisiäkin karsittua.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26847
Huomasinpaskin vasta äsken, että taas olen työnantajaani riistänyt. Yleiskorotus on nostanut kuukausipalkkaa heinäkuussa 11,20€ ja niin kuin siinä ei jo tarpeeksi olisi niin 10 vuoden palkannauttimisesta oon kuitannu 9,60€ korotuksen palvelusvuosilisään. Ei palkkamaltin häivääkään.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
jjv:n kannattaa jättää auto edelleenkin hankkimatta. Jo pelkkä vuotuisen ajoneuvoveron korotus on keskimäärin luokkaa 50e.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Emmätiiä, mut Baltian maiden kuskitkin on kuulemma liian kalliita ja kovia ryyppäämään, joten nykyään kuskeja tuodaan Filippiineiltä.
Ruotsissa ovat kuulemma saaneet halpamaiden kuljetusfirmoja vähennettyä liikenteestä rengasvaatimuksia tiukentamalla. Paikallisten firmojen autoissa on renkaat kunnossa, itäeurooppalaiset ei niihin niin viitti panostaa. Ja jos ratsiassa huomataan huonot renkaat, siitä ei selviä sakoilla vaan rekka jää tiensivuun odottamaan parempia renkaita.
Toivottavasti eivät ratsaa Etelä-Saksan vaunuani.

Nimim. rengasruletilla sekakelissä kohti ääretöntä ja ylikin.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26847
jjv:n kannattaa jättää auto edelleenkin hankkimatta.
Ehdottomasti. Sellaisen myönteisen jutun oon huomannut, että kun bussikortin hintaa ensin korotettiin jopa kahdesti vuodessa ja se kymmenen vuoden aikana nousi 30€ -> 50€ niin nyt se onkin jo kolmatta vuotta pysynyt tuossa viidessäkympissä. Autoilun kulut lie jatkaneet nousuaan.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Bensa on Suomessa niin halpaa että se on käytännössä ilmaista.
Itse maksan vieläpä kortilla (debit) joten sitä ei edes huomaa kun se maksu öljy-yhtiölle kilahtaa ja burbin sielu taivaaseen vilahtaa.
 

Örfil

Guest
Toivottavasti eivät ratsaa Etelä-Saksan vaunuani.

Nimim. rengasruletilla sekakelissä kohti ääretöntä ja ylikin.
Teit virheen kun kerroit täällä: burb ilmiantaa nyt sut jollain nettilomakkeella rengasrikoksesta :eek:
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Lieventävänä asianhaarana toiminee se, että olen tiedustellut uuden rengassatsin hintoja.

Jaa ei toimi vai?
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Sumille vissiin amisbemariheebot autonsa myyneet. Ihmetellyt aina, että mitä kösseillä päässä liikkuu, kun ruostepurkkeihinsa uudet renkaat maksavat enemmän kuin muu auto yhteensä, mutta silti näkyy mustaa viivaa vedetyn asfalttiin vähän joka puolella.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Vältän voimalinjan rasittamista turhilla kiihdytyksillä. "Sutjakka" kaarreajo tosin syö eturenkaita.
 

sammyosammy

Senior Citizen
Liittynyt
12.6.2010
Viestit
5925
Sijainti
Out Of Bounds
En kannata. Yleissitovuuksista luopumiseen se heittoni viittasi (jos kerta alamaiset, niin miksei edustajatkin), enkä sitäkään kannata.
Näistä on turha alkaa jarnaa vääntämään. Itse kieltäydyin parikymppisenä liittymästä "liittoon", koska ei sopinut ajatusmaailmaani. Lakko sitten uhkasi ja pääluottamusrouva tuli tyrkyttämään "kuusi kuukautta sitten" kirjoitettua liittymislomaketta allekirjoitettavaksi, että turvassa olisin. En allekirjoittanut. Ei tullut pelättyä lakkoa. Enkä kuulunut "liittoon" jatkossakaan.

Että näin. Paikallinen sopiminen - tietyillä raja-arvoilla- voisi olla hyvinkin tervehdyttävää...

Mutta mitäs näistä täällä. Kakka, pissa ja pieru :ahem:
 
Ylös