Yli 20 kuoli Konginkankaalla

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
markoj sanoi:
Onko nyt sillä lailla, että ylikuorma ja jatkuva ylinopeutta ajaminen ei saisi olla lainkaan rangaistavaa? Tuo rajoitinta vasten ajo kuitenki vie yhdistelmiltä sen pelivaran, mikä on kaiketi suunniteltu kärryn suoristamiseksi. Eikä ylikuormakaan hirveesti helpota tilannetta. Mun mielestä kuski ja firma on noita rikkoessaan yksiselitteisesti syyllinen. Ei rattijuoppokaan säästy tuomiolta, vaikka ei olisi ollut syyllinen kolariin. Juoppo on aina syyllinen. Mitä taas tulee paskoihin teihin, niin autoja pitää ajaa teiden kulloisenkin kunnon mukaan, eikä sen mukaan mitä niiden pitäsi olla. Rangaistuksesta taas en osaa sanoa onko se oikea, mutta ehdottamasti tuosta kuuluu rangaistus.
Jep. Ylikuormaa, ja etenkään ylikuormaa ylinopeudella ei voi sivuuttaa olan kohautuksella. Tuskin oli ensimmäinen eikä varmaan viimeinenkään kerta kun kuljettivat firmassa ylikuormaa ylinopeudella.

Eikä vain että se on liikennerikkomus, se on myös talousrikos kun hankkii laitonta kilpailuetua.
 

sooda

Alan Parsa
Liittynyt
25.1.2001
Viestit
5068
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
Bussit, taksit, autokoulunopettajat, rekat. Tässä ryhmät joiden ylinopeuteen poliisi puuttuu huomattavasti korkeamman kynnyksen takaa kuin normaalin henkilöauton ylinopeuteen.

Huomattavasti keskitasoa paremman henkilöauton kuljettajan pitäisi antaa ajaa ainakin yhtä kovaa kuin rekkojen :ahem: .
 

VR

Syytön ja sillä sipuli
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
10649
Sijainti
U15
Kuljettajan valitus hoviin hylättiin.

Vaasan hovioikeus on hylännyt Konginkankaan bussionnettomuuden aiheuttaneen rekkakuskin valituksen tuomiostaan. Nummi-Pusulasta kotoisin oleva kuljettaja sai kolme kuukautta ehdollista vankeutta liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, 23 kuolemantuottamuksesta ja kolmesta vammantuottamuksesta.

Hovioikeuden mukaan Äänekosken käräjäoikeus otti onnettomuuteen johtaneet lieventävät seikat riittävästi huomioon rangaistusta määrätessään. Päätöksen mukaan kuljettaja ei kuitenkaan syyllistynyt ylikuormaamiseen, kuten käräjäoikeus oli katsonut.

Suomen maantieliikenteen historian tuhoisimmassa onnettomuudessa kuoli 23 ihmistä. Lisäksi useita loukkaantui vakavasti. Paperilastissa ollut rekka ja linja-auto törmäsivät Äänekosken Konginkankaalla maaliskuussa 2004.
 
Ylös