sooda
Alan Parsa
Tuomio olematon. Valitetaan.
Tuomio ilmeisesti perustuu väärän tilannenopeuden seurauksiin. Mitä analyyseissa on kerrottu onnettomuudesta, niin kyseessä oli pieni ajolinjavirhe, samalla kuin tientienpinta muuttui erittäin liukkaaksi. Tässä onnettomuudessa tuomio näytetään annetun enemmän pienen mogan tuhoisien seurausten perusteella kuin sen suuruuden perusteella.sooda sanoi:Tuomio olematon. Valitetaan.
Ei tietenkään. Vain niissä tapauksissa joissa löytyy asianomistaja.VJR sanoi:Saako tästä lähtien jokainen kuski ehdollista, jos ajaa olosuhteiden nähden liian kovaa?
En tiedä liian lujaa ajamisesta, mutta ainakin auton hallinnan menettämisestä vois antaa, kun tästäkin nyt sai. En näe siinä suurta eroa, miksi rekkakuskin pitäisi saada kovempi rangaistus jos muu liikenne ehtii alta pois/onnistuu väistämään, kuin että rysähtää.VJR sanoi:Saako tästä lähtien jokainen kuski ehdollista, jos ajaa olosuhteiden nähden liian kovaa?
Jos sä Saslikki-miehellä viittasit minuun, niin turhaan haistatit paskat mulle. Enkä mä haistata sulle. Se oli mun mielipide ja se oli lain kirjan mukainen. Sumuvaloja ei saa pitää päällä kuin sumussa ja erittäin rankassa vesi- tai lumisateessa. Hajataittoisena mä sokaistun niistä, EIKÄ se ole mielyttävä olotila auton ratissa.Absolut sanoi:Mitäs helevetin itkentää täälläkin harrastetaan? Enpä edes jaksa olla ystävällinen, joten haistatanpa nyt teille jälkiviisaille paskan;
Jengi parkuu kun joku on ajanut sumuvalot päällä vastaan, ja keskustelunaiheena on reilu parinkymmenen ihmisen kuolema. On tainnut saslikkimies pohtia 60.000km:sa aikana asioita oikein vimpan päälle. (Muuten, kaikki tietää jo et sä ajat paljon. Ainoa keino saada se useammin esille on et pistät sen siguus.) Ja ylipäätään jos jaksaa pitää kirjaa, tai edes laskea, vastaantulevien taksien lukumäärää, monessako niissä on sumuvalot päällä, ja moniko ajaa kahekskytneljäkilsaatunnissataimuutavastaavaa - mietipä nyt tarkemmin tekemisiäs. Toi ei oo enää normaalia. KESKITY SIIHEN AJAMISEEN,
Toi kertoo jo paljon AJOTAVOISTA. Se ettei rekkakuski vedä 21-25 km/h ylinopeuksia johtuu yksistään siitä ettei ne edes kulje niin kovaa.REKAT
Sallittua nopeutta 11%
0 - 5 km/h ylinopeutta 29%
6 -10 km/h ylinopeutta 46%
11-15km/h ylinopeutta 12%
yli 16 km/h ylinopeutta 2 kpl /153 mittausta
HLÖ- JA PAKUT
Sallittua nopeutta 46%
0 - 5 km/h ylinopeutta 20%
6 -10 km/h ylinopeutta 18%
11-15km/h ylinopeutta 10%
16-20 km/h ylinopeutta 3%
21-25 km/h ylinopeutta 2%
Eli siis jos ajat vastaantulijoiden kaistalla, ja vaastantulija väistää, niin saat pienemmät syytteet kuin jos vastaantulijat ei väistä?Ma sanoi:todennakoisesti, jos samalla aiheuttaa yli 20 ihmisen kuoleman.
Omaisille nolla euroa
1.6.2006 0:48
Äänekosken käräjäoikeus hylkäsi kaikki Konginkankaan uhrien omaisten esittämät korvausvaatimukset.
Maaliskuussa 2004 tapahtunut Konginkankaan onnettomuus vaati yhteensä 23 kuolonuhria. (KEIJO VALKONEN)
Surmansa saaneiden läheisistä lähes 50 vaati yhteensä noin 900 000 euroa henkisistä kärsimyksistä. Summat vaihtelivat 3 000 eurosta 50 000 euroon.
Omaiset ottivat käräjäoikeuden päätöksen vastaan raivostuneena.
- Vaikka raha ei tuo läheistä takaisin, niin kyllä tämä suuttumusta herättää. Työkyky on ollut 20-prosenttisella tasolla onnettomuuden jälkeen, rahaa pitäisi saada, 17-vuotiaan tyttärensä menettänyt maatalousyrittäjä Lauri Lauttamäki sadattelee.
Lauttamäet hakivat kuskilta ja kuljetusyhtiö Transpoint Oy:ltä yhteensä 30 000 euron vahingonkorvausvaatimuksia.
Korvauskiista eteni oikeussaliin, koska liikennevakuutusyhtiö A-vakuutus Oy kieltäytyi maksamasta korvauksia.
"Se oli kuskin käsissä"
Käräjäoikeuden mukaan rekkakuski oli menetellyt huolimattomasti, mutta huolimattomuuden aste jäi selvästi törkeää alemmalle tasolle.
- Näin ollen kuljettajalla ei ole lakiin perustuvaa korvausvelvollisuutta aiheutuneesta henkisestä kärsimyksestä, oikeus perusteli päätöksessään.
Lauttamäki sysää vastuun turmasta rekkakuskille.
- Kuskin käsissä se oli. Onhan yhtiölläkin osansa, mutta ohjauspyörän takana se suurin syyllinen kuitenkin on. Tien päällä saa tehdä näköjään mitä vain, Lauttamäki huokaa.
:thumbdownTien päällä saa tehdä näköjään mitä vain
Vakuutuksesta korvataan hautajaiskulut yms. Mikäli mentäisiin siihen, että puhtaissa onnet.tomuustapauksissa maksettaisiin korvauksia henkisistä kärsimyksistä oikeudenkäyntien määrä räjähtäisi jo ihan pikkujutuissakin ja vakuutusmaksut nousisivat tolkuttomasti.Moe Szyslak sanoi:Iltalehdessä vielä aiheesta!
Kenen muuten pitäis maksaa kaikki hautaijaiskulut yms. vahingot joita kuolema on aiheuttanut. Ja valtiolle koitui myös kovat menetykset kun koulutettua väkeä menee hukkaan.![]()
Sulla näköjään onikin tosi vankka tietämys mitä milloinkin pitää tehdä. Suurin osa sekä kokeneista etä vähemmän kokeneista kuskeista hoitaa tilanteen selkäytimellä. Ei siinä kovin kauan ole aikaa pohdiskella mitä teee. Se vaan on jälkeenpäin helppo viisastella mitä olisi pitänyt tehdä.sooda sanoi:Kun kuski huomasi että perävaunu ajautui oikeanpuoleiseen ojaan oli ehdottomasti virhe vetää sitä takaisin tielle. Varsinkin kun kuski näki että vastaan tulee auto.
Mitäs sitten kun esim. mulla ei taida olla MITÄÄN VAKUUTUKSIA.?jps sanoi:Vakuutuksesta korvataan hautajaiskulut yms. Mikäli mentäisiin siihen, että puhtaissa onnet.tomuustapauksissa maksettaisiin korvauksia henkisistä kärsimyksistä oikeudenkäyntien määrä räjähtäisi jo ihan pikkujutuissakin ja vakuutusmaksut nousisivat tolkuttomasti.
En halua vähätellä uhrien omaisten kärsimyksiä, mutta esim. henkisistä syistä tapahtuvasta työkyvyn menettämisestä on mahdollista saada korvauksia työhön liittyvien pakollisten vakuutusten perusteella.
Niimpä.jps sanoi:Sulla näköjään onikin tosi vankka tietämys mitä milloinkin pitää tehdä. Suurin osa sekä kokeneista etä vähemmän kokeneista kuskeista hoitaa tilanteen selkäytimellä. Ei siinä kovin kauan ole aikaa pohdiskella mitä teee. Se vaan on jälkeenpäin helppo viisastella mitä olisi pitänyt tehdä.
Se oli sitä 'sallittua ylinopeutta'.Moe Szyslak sanoi:Tarkoitus oli vaan ottaa esille että kannattaisi meidän KAIKKIEN etukäteen miettiä miten voi käydä kun rikotaan lakia.
Sinä nyt satut olemaan töissä ja sitä kautta on olemassa pakollisia sairaus-, työkyvyttömyys yms vakuutuksia. Myös Kelan kautta kaikilla suomalaisilla on vakuutusturvaa.Moe Szyslak sanoi:Mitäs sitten kun esim. mulla ei taida olla MITÄÄN VAKUUTUKSIA.?
Jos käsitin oikein, niin ruotsalaiset on ottaneet mulle (ja kolleegalle) jonkun idioottivakuutuksen.jps sanoi:Sinä nyt satut olemaan töissä ja sitä kautta on olemassa pakollisia sairaus-, työkyvyttömyys yms vakuutuksia. Myös Kelan kautta kaikilla suomalaisilla on vakuutusturvaa.
Kyllä kuule se kokeneella ja muitakin tiellä liikkuvia kunnioittavalla kuskilla onkin selkäytimessä. Tällä kuskilla vaan ei sattunut olla. Ainakaan päälle kytkettynä.jps sanoi:Sulla näköjään onikin tosi vankka tietämys mitä milloinkin pitää tehdä. Suurin osa sekä kokeneista etä vähemmän kokeneista kuskeista hoitaa tilanteen selkäytimellä. Ei siinä kovin kauan ole aikaa pohdiskella mitä teee. Se vaan on jälkeenpäin helppo viisastella mitä olisi pitänyt tehdä.