Juu juu, en siis tosiaan tarkoittanutkaan että mun ajotaidot ois parantunut siihen kisaan älyttömästi vaan just sitä että rata sopi mulle paremmin ja pystyin hyödyntämään paremmin omia hyviä ominaisuuksiani (keveys ja ehkä myös fyysinen kestävyys, vaikka rata helppo onkin).Ei tietenkään vähennä suoritusta, mutta et prkl voi laittaa kaikkea suoritusta vain sen piikkiin että yhtäkkiä sun ajotaidot parani älyttömästi, varsinkin kun 1kk myöhemmin putosit taas omalle tasolles seuraavassa kisassa
(edelleen, tää on ihan faktaa että kevyet kuskit pärjäs viime vuonna Toijalassa keskivertoa paremmin)
Niinku sanoin aiemmin, kehityit valtavasti viime vuonna, ja Toijala sopi sulle sekä ratana (ilm. tykkäsit sen profiilista) että myöskin painon puolesta.
Sun hyvän kisan Toijalassa teki viime vuonna keveys, hyvä tuuri auton kanssa kisassa ja ajotyylille sopiva rata.
Kisassa varmasti kiritti sitten vielä se ohittamisesta tullut intokin.
Mutta silti pidän suurimpana yksittäisenä tekijänä painoa, noi autot on tuolla NIIIIIIIN lussuja että kevyemmän on helppo pitää vauhtia yllä...
Ei taida olla ihan 107?Keskusteluun liittyen, mikähän mahtaa olla meidän sarjan keskipaino...
No tämähän johtuu sitä että valtaosa meidän kuskeista on sen 80kg hujakoilla tai sitten päälle.Ja tuo mistä nyt saarnasin oli juuri se ikävä tunne, mikä mulle on jo pitkään tullut yleensäkin näissä painoon liittyvissä asioissa niin että keveyttä pidetään lähestulkoon kiellettynä ominaisuutena. Ja just se, että jos hyödyt keveydestä niin se ei ole omaa hyvyyttä. Ei vaikka on kovalla työllä tiputtanut painoaan parikymmentä kiloa ja pitänyt sen siinä +/-5kg tasolla jo pitkään.
Noh, oli miten oli (en jaksa vääntää enempää).. Jos mä ajan Toijalassa hyvin, niin aion ottaa siitä kaiken kunnian ja ilon itselleni vaikka olis miten tuuria ja kevyttä painoa.. Saatte dissata, mutta mä en aio niitä kuulla!Siksi paino ei ole mikään ominaisuus jota voisi verrata ajotaitoon, siksi sen tuoma etu myöskin "dissataan" niin helposti kun auton viemisellä ei ole enää merkitystä ollenkaan.
En kai Cabreraa ole leimannut tuurivoittajaksi? En ainakaan tarkoituksellisesti. Voitto on voitto, vaikka saisikin parhaan auton. Pitää sillä silti osata ajaa. Tuskin apina olisi oikeasti -92 Williamsilla mestaruuteen ajanutJa viittasin siis lähinnä siihen kun ainakin Andy on useampaan kertaan sanonut Toijalaa tuuriradaksi ja todennut Cabreran tuurivoittajaksi, niin se ehkä kuitenkin menee vähän yli.
ömmm.. ömmmhh.. Eikös niin kuitenkin käynyt?Tuskin apina olisi oikeasti -92 Williamsilla mestaruuteen ajanut
Hienoa! Joku sentään kanssani samoilla linjoilla. :thumbup:Noniin pojat, leikki leikkinä ja pippelit pois taikinasta:thumbup:
Painokeskustelu alkaa saada ehkä liian korostuneen painoarvon täällä. Tuskin Wope ihan kevyimmästä päästä on, ja vauhtia kuitenkin löytyy ihan sinne kirkkaimpaan kärkipäähän. Täytyy kuitenkin muistaa että ollaan harrastelijatasolla ja kyllä moni aktiiviharrastaja saattaisi olla meitä nopeampi vaikka painoa olisi enemmän. Kyllä se hanskallakin on suuri merkitys. Toki paino vaikuttaa, mutta tuskin kukaan meistä on vielä niin hyvä etteikö omaa ajoa voisi parantaa. En tiennytkään että Toijala kuuluu limitteri ratoihin, joten siellä painon merkitys on toki suurempi. Kalustoerot, onni, painoerot on osa moottoriurheilua ja välillä tulee hyvä auto ja välillä huono.
ok, hyvä että oikaisit.. Tuollainen käsitys mulle jäi kommentistasi Myllypuron treeneissä, jossa kehuin cabreran suoritusta TheStigille, mutta ilmeisesti ymmärsin vähän erheellisesti.En kai Cabreraa ole leimannut tuurivoittajaksi? En ainakaan tarkoituksellisesti. Voitto on voitto, vaikka saisikin parhaan auton. Pitää sillä silti osata ajaa.
Kunhan psyykkasin, ettei taas ensikertalainen hypi silmilleok, hyvä että oikaisit.. Tuollainen käsitys mulle jäi kommentistasi Myllypuron treeneissä, jossa kehuin cabreran suoritusta TheStigille, mutta ilmeisesti ymmärsin vähän erheellisesti.
Kunhan psyykkasin, ettei taas ensikertalainen hypi silmille
Mun on mahdoton sanoa painoani koska se laskee kokoajan. Mutta ei se mikään salaisuus ole. Mun paino on tällä hetkellä 68kg (2kk sitten se oli 73kg). Mutta tosiaan pe-la yönä pyöräilen 134km, joten se saattaa lauantaina olla hetkellisesti aika matala.Pitäsiköhän tähän pistää vielä kaikkien painot näkyville? Näkis kuinka hyvin paino ja pistemäärä korreiloi! Ehkä vähän epäreilu vertailu.. Kärkipäässä on kyllä keveitä kavereita, mutta on niitä sitten myös keskijoukossa ja taaempanakin. Kun katselin Nastyn ajoa forzassa niin kyllä siinä vauhdin säilyttämisessä mutkassa (sisään ajo ja kurvin keskellä) on eroa muihin. Ei se pelkästä painoerosta voi johtua. Ajolinjat ja pedaalityöskentely ja ennenkaikkea näiden yhdistelmä on kyllä Nastylla hitusen muita edellä.