KKWCS season 2009, round 4 / Toijala GP

  • Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Oli pakko tarkistaa viime vuoden topicista, mutta tässä:

Ajetaanko harkkoja vai suoraan aika-ajoon? Kuinka pitkät harkat/aika-ajot on?
Harkat oli erikseen viime vuonna, eli harkat, a-a ja finaalit.
B-finaalin voittaja ilmeisesti etenee A-finaaliin?
Näin olettaisin koska näin oli viimekin vuonna.
Kuinka pitkä kisa on?
En muista kierrosmääriä, mutta ihan tarpeeksi siellä sai ajaa
(n.20kierr. per ajosetti jos en muista väärin = n. 10min per jakso)
Onko jotain spesiaalisääntöjä mitä pitäis ehdottomasti tietää?
Ei oikein, reilu peli periaatteella mennään, jos on aihetta valittaa niin kättä reilusti ylös että voidaan edes yrittää korjata tilannetta :)
Muutoin säännöt kisaa varten löytyykin tuolta säännöt & kisakalenteri topicista...
 

Nasty Boy

-2-
Liittynyt
18.2.2009
Viestit
1293
Sijainti
Tuusula
Olen sieltä kevyemmästä (yllätys yllätys) päästä eli ajelen noin 65 kg painoisena :cool: ja näillä mennään...
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
Olen sieltä kevyemmästä (yllätys yllätys) päästä eli ajelen noin 65 kg painoisena :cool: ja näillä mennään...
Joutuu antamaan tasoitusta, 19 kiloa. Muistan kun laitettiin Rakettiin parikyt kiloa painoa lisää niin ajat putosi 1,4-2 sekuntia radasta riippuen. Ja siellä ne painot pystyi vielä sijoittamaan alas.
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Olenkohan mä sitten kevyin kun painoa on n. 58-59kg.. Tiedä sitten kuinka paljon tuosta painosta on mun tapauksessa etua/hyötyä, kun kuitenkin olen vielä suht kokematon enkä ole aiemmin ulkoradoilla ajanut. Mielenkiinnolla odotan kisaa.. :)
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Olenkohan mä sitten kevyin kun painoa on n. 58-59kg.. Tiedä sitten kuinka paljon tuosta painosta on mun tapauksessa etua/hyötyä, kun kuitenkin olen vielä suht kokematon enkä ole aiemmin ulkoradoilla ajanut. Mielenkiinnolla odotan kisaa.. :)
nonih, nyt opettelet radan ulkoa ja yllätät kaikki :)
 

Örfil

Guest
Olen just mukavasti sairaana kisan alla ja testisessioiden järjestäminen jää hoitamatta ja tsekkaan tulleet maksutkin huomenissa kun olen toivon mukaan vähän paremmassa hapessa.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Olenkohan mä sitten kevyin kun painoa on n. 58-59kg.. Tiedä sitten kuinka paljon tuosta painosta on mun tapauksessa etua/hyötyä, kun kuitenkin olen vielä suht kokematon enkä ole aiemmin ulkoradoilla ajanut. Mielenkiinnolla odotan kisaa.. :)
Sä tulet menemään pääsuoralla kuin ohjus ja se fiilis ja hurmos, kun ohitat isoja mörssäreitä siinä, tuo nopeutta mutkaisellekin osuudelle (näin itselleni kävi viime vuonna).
Itse veikkaan että Williams- saattaa yllättää, mutta en toki nosta mitään menestyspaineita. :)
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Olen just mukavasti sairaana kisan alla ja testisessioiden järjestäminen jää hoitamatta ja tsekkaan tulleet maksutkin huomenissa kun olen toivon mukaan vähän paremmassa hapessa.
Täältäkin annetaan vähän tasotusta melkoisen nuutuneella ololla, mutta ehkäpä se lauantaiksi helpottaa.

Mites muuten Stadin+lähistön heebot, lähteekö autoja?
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Uskon että Nastyn 65kg on ajovarusteissa :)

Pitäsiköhän tähän pistää vielä kaikkien painot näkyville? Näkis kuinka hyvin paino ja pistemäärä korreiloi! Ehkä vähän epäreilu vertailu.. Kärkipäässä on kyllä keveitä kavereita, mutta on niitä sitten myös keskijoukossa ja taaempanakin. Kun katselin Nastyn ajoa forzassa niin kyllä siinä vauhdin säilyttämisessä mutkassa (sisään ajo ja kurvin keskellä) on eroa muihin. Ei se pelkästä painoerosta voi johtua. Ajolinjat ja pedaalityöskentely ja ennenkaikkea näiden yhdistelmä on kyllä Nastylla hitusen muita edellä.
Tähän sanon että vain kello kertoo totuuden. Ulkoapäin katsomalla eri ajotyylejä ei juuri pysty sanomaan, kuinka nopea kukin oikeasti on. Painot huomioiden minä olin Forssassa kyllä nopein, 20 kiloa ei kierroksella varmaan sekuntia tee mutta yli puoli sekuntia varmasti. Ja jottei kuulosta vain ylimieliseltä, totean samalla että Nasty oli mielestäni painotkin huomioiden parempi sitten Myllypurossa. Realistisesti haluan vain nähdä asiat.

Mutta se on kyllä totta että kilpailuhenkisyydestä ja kovasta voitontahdosta huolimatta ei ole syytä koittaa saada kevyitä tuntemaan itseään roistoksi vain koska sattuvat olemaan kevyitä. Oikeastaan tämä on kuin vanhojen aikojen äf ykkösiä jolloin suoravauhdeissa oli eri tiimeillä eroja, ja koneita saatiin kehittää (vastaa siis painonpudotusta, omasta motivaatiosta kiinni).
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Täältäkin annetaan vähän tasotusta melkoisen nuutuneella ololla, mutta ehkäpä se lauantaiksi helpottaa.

Mites muuten Stadin+lähistön heebot, lähteekö autoja?
Paluumatkalle pääsee kyydissäni ainakin yksi, luultavasti kaksi (en tiedä miten paljon fillari vie tilaa farmari-avensiksessa).. Tosin voi olla mahdollista että lenkkikaverini tulee takaisinkin kyydilläni (jos ehtii ja jaksaa katsella meidän autokilpailua), jolloin voi tehdä tiukkaa kun kyydissä onkin kaksi fillaria..

Menomatkan teen jo perjantaina tampereelle siis sen pyöräilytapahtuman takia..
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Mutta se on kyllä totta että kilpailuhenkisyydestä ja kovasta voitontahdosta huolimatta ei ole syytä koittaa saada kevyitä tuntemaan itseään roistoksi vain koska sattuvat olemaan kevyitä. Oikeastaan tämä on kuin vanhojen aikojen äf ykkösiä jolloin suoravauhdeissa oli eri tiimeillä eroja, ja koneita saatiin kehittää (vastaa siis painonpudotusta, omasta motivaatiosta kiinni).
Jep! Me voidaan käytännössä kehittää kahta osa-aluetta: ajotaito, joka kehittyy kokemuksen kautta sekä paino, jota voi kehittää esim. kuntoilulla ja/tai terveellisellä ruokavaliolla (Lisäksi fyysinen kunto saattaa raskaammilla radoilla vaikuttaa myös vähän).
Meillä harrastelijatasolla näillä asioilla on toki iso merkitys eikä kumpaakaan sovi väheksyä. :)
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Alpullahan on kokemusta Toijalan ex-vuokrapeleistäkin jotka kulki vähän eri malliin ;)
Totta. Sääli, ettei siellä enää ole sellaisia tykkejä kuin takavuosina, koska rata on perhanan kiva.
Muinoinhan Kaanaan ja Toijalan toiminnasta vastasi sama firma ja autot olivat myös samanlaisia. Eli siis melkein yhtä hyviä kuin Forssassa nykyään.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Meillä harrastelijatasolla näillä asioilla on toki iso merkitys eikä kumpaakaan sovi väheksyä. :)
Kyllä. Ominaisuuksia ei saa tasattua, ja näillä sitten vain mennään. Ei pitäisi minunkaan aina ottaa liian vakavasti (mutta se on vaikeaa kun 14v on tullut ajeltua kilpaa :D ).
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
kyllä juurikin ajan 65kg painoisena, paitsi kart'in clubilla laitan autoon 25kg edestä lisää painoo, viimeksi eilen parikilpailussa...
Piru, menee OT:ksi mutta aika hitaasti ne KIC-kisatulokset tulee nettiin... Olen seuraillut.
Asiaa: Go Toijala!
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Sä tulet menemään pääsuoralla kuin ohjus ja se fiilis ja hurmos, kun ohitat isoja mörssäreitä siinä, tuo nopeutta mutkaisellekin osuudelle (näin itselleni kävi viime vuonna).
Itse veikkaan että Williams- saattaa yllättää, mutta en toki nosta mitään menestyspaineita. :)
Heh, kivat sille ensimmäiselle kaverille joka mahdollisesti joutuu mun ohittamaksi.. :D

Mites muuten noi kyytikuviot? Itse kun olen autoton, niin tarvitsen kyydin (mieluiten Hyvinkään suunnalta). Onhan tässä vielä muutama päivä aikaa, mutta ois kiva saada tähän vähän selvyyttä..
 
Ylös