Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS season 2009, round 5 / Hyvinkää GP

  • Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Joo se oli juuri se auto, jolla ajoin testeissä sen ajan joka oli reippaasti alle 51.. :D Eli ilmeisen nopea, mutta pikkaisen kinkkinen. Jotta kaasua pystyi painamaan niin piti heijata itseään leveällä penkillä vähän puolelta toiselle.. ja välillä sai jalkansa lukkoon siten että kaasu jäi vähän liiankin pitkäksi aikaa pohjaan.. Eli juu ei ollut lyhyemmälle suunniteltu auto lainkaan. :D
Näin höpötit testeistä:
Jokainen sai oman lappusen.. Itselläni paras aika oli 51.8.. Satuin sitten menemään siihen McDonaldsissa viihtyvälle ihmiselle suunniteltuun autoon, koska jalka ylettyi polkimelle ihan just ja just..
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Minäkin odottelen videomateriaalia innolla. Kaikissa finaaleissa näytti riittävän äksöniä, ja oli mukavaa itsekin olla välillä siellä, missä tapahtui. :)
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
oli mukavaa itsekin olla välillä siellä, missä tapahtui. :)
Taisit olla yks suurimmista yllärin pudottajista. Hyvin sä vedit, kuin mitä ennakkoon veikkasit. Itsellä meni alakanttiin. Velipoika ois se kenet pitäisi ensin lyödä, mut ei siihenkään pystynyt(kärkipari olisi ollut lyömätön tänään jokatapauksessa) Osin varmasti autonkin syy. Olin oikeasti vähän aristeleva auton suhteen eikä uskaltanut viedä sitä samalla tavalla kuin jotain raket120:stä. Olkoon tämä minun ylläri: pelko oli persiissä monta kertaa, mut Forssassa tyyli muuttuu:D
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
A-finals
A-finaali vain katsojan silmin... Yllättävän isot erot syntyi, varsinkin top4:n välille...
WoPe oli ihan omilla luvuillaa ja toisaalta taas DickW yllätti "hitaudellaan" vrt. veljeensä...
Hyvää kisaa kuitenkin, ja ennen kaikkea puhdasta.
Miten, oliko Wopen ja Nastyn välillä isompi ero, kuin Nastyn ja mun välillä? Itse ainakin esim lähtiessäni ulos siitä radan puolivälin tiukasta vasemmasta näin lopussa Nastyn vasta kääntämässä seuraavaan oikeaan. Ja pääsuorallakin näin aina kaverin hyvin ennen kuin katosi oikealle alamäkeen eli arvioin eroksi ehkä 3,5 sek.
DickW:n kohdalla olen varma että autosta kii. Näitä painoasioita taas, kun olen ehkä jotain 12 kg painavampi niin toisinpäin meillä autot ja DW olisi mahdollisesti saanut lähitaistelun aikaan Nastyn kanssa. Itse taas hänen autollaan olisin kenties joutunut pyristelemään A-finaalin jumboksi joutumista vastaan.

Edit: Tietty noi ylemmän viestin höpinät sittenkin pistää toteamaan että itse kyllä yritin viedä autoa "kuin jotain raket120:stä" ilman aristeluja :dunno:
 
Viimeksi muokattu:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Kisaturistin turinat

Oli aika jännää seurata kisaanne ja napsia toivon mukaan edes pari onnistunutta kuvaa. Osahan niistä meni vähän harakoille, kun menitte liian kovaa. :mad: Harmittaa muuten kun en saannut FO110K:n moikkailua kuvattua, vaikka taisi se enämpi ollakin tosiaan varikkotytsyille tai sitten vauhti sokaisi FO110:n. :D

Finaaleissa oli tosiaan jännittävintä seurata finaaleiden loppupään sijoituksia. Varsinkin B-finaali ja miksei A-finaalikin.

Mulla oli kyllä vaikeuksia tunnistaa kuka on kuka radalla ja radan ulkopuolellakin. Jacquestakaan en meinanut tunnistaa ollenkaan. Ihan liikaa on kaveri treenanut. ;) Sitä paitsi nyt luettuani Jacquesin raportin, että juuri Jacq oli se linssilude joka oli aina kohdalla kun yritin ottaa kuvaa "lievästi ennakoiden". Haa...taas se 31 osui kuvaan...:doubtful:

Mitä sitten tulee omiin ajohaluihin, niin jo A-ryhmän harkoista lähtien hirvitti kyllä se vauhti millä menitte. Lisäksi JasonD:n (?) kertoi pikkumustelmista yms. eli ilmeisesti jonkin verran kolahtelee. Ehkä nuo Hyvinkään autot ovat ensikertaiselle liian raisuja. No aika näyttää uskallanko jossakin vaiheessa kokeilla. Ainakin JasonD(?) tuntui haluavan lisää voitettavia kuskeja. :D

Tässä täytyy muuten samalla nostaa virtuaalihattua Williamsille, kun ajelee teidän ukkojen seurassa. Hieno homma!

Jep, jep.

Onneksi olkoon kärkikolmikolle ja tsemiä kaikille muillekin. :)
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Miten, oliko Wopen ja Nastyn välillä isompi ero, kuin Nastyn ja mun välillä? Itse ainakin esim lähtiessäni ulos siitä radan puolivälin tiukasta vasemmasta näin lopussa Nastyn vasta kääntämässä seuraavaan oikeaan. Ja pääsuorallakin näin aina kaverin hyvin ennen kuin katosi oikealle alamäkeen eli arvioin eroksi ehkä 3,5 sek.
DickW:n kohdalla olen varma että autosta kii. Näitä painoasioita taas, kun olen ehkä jotain 12 kg painavampi niin toisinpäin meillä autot ja DW olisi mahdollisesti saanut lähitaistelun aikaan Nastyn kanssa. Itse taas hänen autollaan olisin kenties joutunut pyristelemään A-finaalin jumboksi joutumista vastaan.
Mielestäni oli isompi, mutta en nyt satavarma kyllä ole, oli siinä samalla vaatteidevaihtoa yms. ohjelmaa :D
Tuosta autojen eroista oot varmaankin oikeassa, kovasti siellä(kin) henkilökunta toisteli ettei autoissa olisi eroja,
mutta kyllähän kello ja kuskien puheet viittaavat että tuollakin on eroja,ja suht isoja...
Tosin noilla vauhdeilla ei haittaa siltikään kun tuo vauhti itsessän on jo kokemise arvoinen :)
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Mitä sitten tulee omiin ajohaluihin, niin jo A-ryhmän harkoista lähtien hirvitti kyllä se vauhti millä menitte. Lisäksi JasonD:n (?) kertoi pikkumustelmista yms. eli ilmeisesti jonkin verran kolahtelee. Ehkä nuo Hyvinkään autot ovat ensikertaiselle liian raisuja. No aika näyttää uskallanko jossakin vaiheessa kokeilla. Ainakin JasonD(?) tuntui haluavan lisää voitettavia kuskeja. :D
Njooh, näyttäähän se tietty kovalta vauhdilta mutta ei se niin paha ole kuin ulospäin näyttää...
Pieniä mustelmia yms. tulee kyllä noissa tehokkaammissa autoissa herkästi, lähinnä johtuu siitä että
ajetaan ulkoradoilla joissa asvaltti ei ole täysin tasainen ja pito & vauhti kaarteissa kovempi...
Pahinhan on jos osuu pomppuun mutkassa ja kylki lyö penkin reunaan...
Mutta aika vähän niitä tulee kuitenkin ja yleens ne on niin pieniä että ei sitä tunne ajaessa misä se tulee
ja jälkeenpäin se ei yleensä ole edes kipeä vaan hieman hellä ehkä 1-2pv, eli ei niitä kannata murehtia, pikkujuttuja!!
Eli mukaan vaan kokeilemaan, sillä sen näkee miltä se tuntuu :)
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Kisaturistin turinat

Oli aika jännää seurata kisaanne ja napsia toivon mukaan edes pari onnistunutta kuvaa. Osahan niistä meni vähän harakoille, kun menitte liian kovaa. :mad: Harmittaa muuten kun en saannut FO110K:n moikkailua kuvattua, vaikka taisi se enämpi ollakin tosiaan varikkotytsyille tai sitten vauhti sokaisi FO110:n. :D

Finaaleissa oli tosiaan jännittävintä seurata finaaleiden loppupään sijoituksia. Varsinkin B-finaali ja miksei A-finaalikin.

Mulla oli kyllä vaikeuksia tunnistaa kuka on kuka radalla ja radan ulkopuolellakin. Jacquestakaan en meinanut tunnistaa ollenkaan. Ihan liikaa on kaveri treenanut. ;) Sitä paitsi nyt luettuani Jacquesin raportin, että juuri Jacq oli se linssilude joka oli aina kohdalla kun yritin ottaa kuvaa "lievästi ennakoiden". Haa...taas se 31 osui kuvaan...:doubtful:

Mitä sitten tulee omiin ajohaluihin, niin jo A-ryhmän harkoista lähtien hirvitti kyllä se vauhti millä menitte. Lisäksi JasonD:n (?) kertoi pikkumustelmista yms. eli ilmeisesti jonkin verran kolahtelee. Ehkä nuo Hyvinkään autot ovat ensikertaiselle liian raisuja. No aika näyttää uskallanko jossakin vaiheessa kokeilla. Ainakin JasonD(?) tuntui haluavan lisää voitettavia kuskeja. :D

Tässä täytyy muuten samalla nostaa virtuaalihattua Williamsille, kun ajelee teidän ukkojen seurassa. Hieno homma!

Jep, jep.

Onneksi olkoon kärkikolmikolle ja tsemiä kaikille muillekin. :)
Kiitos katsojan raportista. Tässä tuli esiin toinen syy siihen miksi hidastelin viimeisessä mutkassa. Korjasin vähän asentoa, kampasin hiuksiani, pyyhin hikeä jne.. Sitten ensin kunnon smile varikkotyttösille ja sitten kuin oikean kilpa-ajajan elkein maalikameramiehen ohi.. :D

Njooh, näyttäähän se tietty kovalta vauhdilta mutta ei se niin paha ole kuin ulospäin näyttää...
Pieniä mustelmia yms. tulee kyllä noissa tehokkaammissa autoissa herkästi, lähinnä johtuu siitä että
ajetaan ulkoradoilla joissa asvaltti ei ole täysin tasainen ja pito & vauhti kaarteissa kovempi...
Pahinhan on jos osuu pomppuun mutkassa ja kylki lyö penkin reunaan...
Mutta aika vähän niitä tulee kuitenkin ja yleens ne on niin pieniä että ei sitä tunne ajaessa misä se tulee
ja jälkeenpäin se ei yleensä ole edes kipeä vaan hieman hellä ehkä 1-2pv, eli ei niitä kannata murehtia, pikkujuttuja!!
Eli mukaan vaan kokeilemaan, sillä sen näkee miltä se tuntuu :)
Mulla ei ole mikään paikka kipeä.. Veikkaan että jos olisi yrittänyt vetää S-mutkat talla pohjassa (toki mulla se olisi vaatinut palautteesta päätellen ajolinjaan suurta korjausta) niin pomput olisivat saattaneet ehkä aiheuttaa jotain mustelmia..
Mutta tosiaan, vaikka vauhdit oli kovat niin eivät liian kovat sille radalle. Rata oli leveä eli vaikka jossain jarrutuksissa vähän myöhästyikin niin pysyi silti radalla (vaikka kierrosaika toki menikin pieleen).. Ja sitten se fiilis oli niin magea kun sai kerrankin ajaa oikealla kilpa-autolla kovaa.

Siinä mielessä Nomi on kuitenkin oikeassa, että ihan ensimmäiselle kerralle paremmin sopii mikätahansa muu rata, mutta jo kakkoskerraksi Hyvinkää sopii aivan hyvin. Williamskin sen on osoittanut.. Hän on kehittynyt hurjasti ja tuntui että tämä Hyvinkään rata ja nopeammat autot sopivat hänelle. Sen jälkeen kun JasonD spinnasi niin tuntui hetken että Williams saisi jopa kiinni. Jäi kyllä sitten myöhemmin, mutta ajoi tosi hyvin.

Toisaalta muistaakseni Domppari ajoi aikoinaan elämänsä ekan kerran kartingia Hyvinkäällä ja ihan hyvin sekin meni. Että en nyt toki kauheasti silläkään radalla toki pelottelisi..

Tuosta autojen eroista oot varmaankin oikeassa, kovasti siellä(kin) henkilökunta toisteli ettei autoissa olisi eroja,
mutta kyllähän kello ja kuskien puheet viittaavat että tuollakin on eroja,ja suht isoja...
Tosin noilla vauhdeilla ei haittaa siltikään kun tuo vauhti itsessän on jo kokemise arvoinen :)
Autot on tuntumaltaan niin erilaisia, että sekin saattoi aiheuttaa noita eroja? Eli siis kulullisesti kaikki varmasti yhtä nopeita, mutta joku auto sopi omaan hanskaan paremmin kuin joku toinen.
Kun itse opettelin ajamaan yhdellä autolla ekaksi niin tuli pieni shokki kun se kisa-auto olikin aivan erilainen ajettava. Olisi pitänyt ajaa lämmittelykierrokset limiitillä että olis saanut kunnon tuntumaa (ja aiheuttaa kunnon komediat ajamalla lämppärillä pihalle. :D)..
Kuitenkin jotenkin musta tuntui että se kisa-auto sopi mulle jopa paremmin. Se oli vain niin vaikea ajaa sillä sen jälkeen kun oli ajanut ihan erilaisella autolla aika-ajot ja harkat.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
edit. apropoo, ketkä muut ajo tuolla #27:lla? oliko kellään muulla siitä sellanen tunne että hitaista mutkista ulos
tullessa se kone ei vetänyt kunnolla vaan vasta paremmilla kierroksilla alko vetoa löytymään?
Verrattuna kisa-autoon #31, niin mielestäni tuo auto #27 tosiaan tuntui lähtevän mutkista lusmummin. Samoin jarrut olivat tuossa kisa-autossani mielestäni tehokkaammat. Se varmasti oli osasyynä esim. siihen alkukierrosten liina-jarrutukseen mikä ilmeisesti aiheutti Alpun spinnauksen. Jotenkin tuntui että jarrutuksissa auton vauhti hidastui liikaa. Tuntui, että siinä oli vain kaksi pykälää joko jarru pohjassa tai ei ollenkaan. Ei pystynyt sillä tavalla kevyesti aina jarruttamaan.
Tuntui sen takia vaikeammalta saada autoa balanssiin mutkiin tulossa, mutta mutkista lähtö oli aika huippua kieltämättä.. Ja nähtiinhän se startissakin, että sen auton kiihtyvyys oli kyllä hyvä. En usko että pelkällä reaktionopeudella olisin saanut sellaista starttia etenkin kun Nipsuhuulikin kertoi saaneensa hyvän reaktion viivalla.

Mitä mieltä muut autolla #31 ajaneet olivat siitä autosta?

jeps, tätä ihmeteltiin Alpun kanssa. Kaveri veti ihan leveellä linjalla sen pitkään vaikka oltiin ihan kontissa kiinni...
Ongelma tuli siitä että sun auto kiihtyi hitaasta vauhdista mua paremmin, niin mun oli jätettävä tilaa
ennen vikaa mutkaa suhun jotta saan ajettua mutkan kunnolla ilman että joku tulee suoralla ohi
= sä pääsit metrin pari liian kauas ja auton kiihtyvyyden ansiosta mentiin sit kuin köyhäntalon porsaat pääsuoraa :D
Mutta niinkun sanottu, hyvin ajettu kun sijasi pidit, tyylipisteitähän tästä ei jaeta :rolleyes:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Ainiin, mitä tulee varikkotyttösten vikittelyyn, niin se taisi mennä panomies-Jonille täysin 3 - 0. Ilmankos ei metsäpalojakaan tullut. :D
Meillä muilla oli suuret puheet, mutta pienet teot. :D
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Tuosta autojen eroista oot varmaankin oikeassa, kovasti siellä(kin) henkilökunta toisteli ettei autoissa olisi eroja,
mutta kyllähän kello ja kuskien puheet viittaavat että tuollakin on eroja,ja suht isoja...
Itse ainakin kotiradalla huomannut sellaisen seikan, kun joku vähän ajanut saa kahdella eri autolla vaikka sekunnin eron niillä. Paljon ajanut saa niihin myös eroa, mutta sitä voi tulla enää pari-kolme kymmenystä. Olisiko siitä paljon kiinni, kuinka saat muokattua ajotyyliä autolle sopivaksi. Itselleni tuli nämä vähän ajaneen ongelmat ja ulkona kuin lumiukko keväällä. Tarttis vaan harjoitusta lisää hyvinkään autoilla ja saada karistettua loput pelot pois. Ei uskaltanut edes radan koko leveyttä hyödyntää, kun pelkäsi että kanttarin päällä se potkaisee kaikki tehot ulos. Hämilläni yhä, kun ei ole oikeastaan koskaan tällaisia tunnetiloja radalla ennen ollut. Sanotaanko sitä itsesuojeluvaistoksi?
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Näin höpötit testeistä:
ahaa.. kappas, muistin väärin.. eipä sitten mitään. :)
Enpäs muistanutkaan väärin:

Oho! Nyt kun katsoin uudestaan tota lappua vähän tarkemmin, niin se mun paras aikani olikin 50.90!!! Eli melkein 5 sekunnilla pätkin viimevuoden aika-ajoaikaani. :D
Noh.. ehkä kuitenkin sen verran, että silloin aika oli vain pari kymmenystä parempi kuin nyt ja radassa paljon enemmän pitoa, joten se selittää nopeamman ajan.
 

Örfil

Guest
Aika-ajotulokset + autonrot lisätty tuloksiin.
Perinteiseen tyyliin harkka-aikoja ei kirjailla kisatuloksiin.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
a-a:n ja muiden ajat menee huomiselle. Laittelen ne tulemaan aamusella
Oliko niin, että B-finaalin aikoja ei saatu otettua? Olisi ollut mielenkiintoista tietää ne ajat koska pääsin ajamaan tyhjällä radalla ilman paineita itselleni paremmin sopivalla autolla a-a:eek:on verrattuna

Edit: No ei B-finaalissakaan mitään kovin hyvää aikaa sitten tullutkaan. A-finaalin huono aika johtui siitä, että koko ajan olin jonkun perässä löytämättä ohituspaikkaa. Tuntui, että olisin nopeampi kuin DW

Noniin, tämän kokeneena sanon taas edelleen että Forssan eka mutka on hurjempi paikka, kuin Hyvinkään takasiksakkien eka nopia shikaani
Minä en myöskään tuota takashikaania pitänyt niin ihmeellisenä paikkana, ja tosiaan Forssan nopean ajaminen kaasu pohjassa haastavampaa Hyvinkään kuin ässän, mutta ehkä Hyvinkää sitten hauskempi mennä kaasu pohjassa, yrittää että auto luistelisi mahdollisimman vähän

Andy säikähti selvästi sitä, että paljastimme hänen salaisuutensa Jean Alesin suhteen. Hän selvästi jätti Jeanin sinne pusikkoon, koska jäi aika-ajoissa B-finaaliin. :D
Joo sisäinen Alesini jäi pusikkoon aika-ajoissa. Viiden kierroksen a-a ei taida sopia kilpailuhermoilleni. Kolme ensimmäistä kierrosta oli täysin hermoilua. Luistelin kuin mikäkin ja kädet kävivät kabiinissa kuin turkkilaisella vitunsuolaajalla. Päästin Wopen edelleni, ja pysyinkin ihan hyvin tämän tuntumassa ja olisi tullut tosi hyvä kierrosaika sillä kierroksella, mutta menin ajamaan sitten yhden mutkan pitkäksi. Siinä ei ollut yliyrittämistä koska paikka oli helppo, vain hermoilua.

Sain autoksi numeron 31, joka tuntui aivan erilaiselta kuin edellinen. Se tuntui kyllä sopivan hanskaan paremmin, mutta jotain outoa siinä kuitenkin oli..

Lisättäköön vielä sellainen juttu, että B-finaalin jälkeen autoni #31 siirrettiin syrjään ja kuulin että se on paskana. En tiedä sitten mikä siinä oli, mutta veikkaan vian liittyneen siihen ongelmaan mikä mulla oli startissa (kun tuntui ettei auto pysynyt käynnissä).. Onneksi se auto kuitenkin kesti maaliin asti enkä joutunut keskeyttämään näin hyvin sujunutta kilpailua. :)
Taisin 31:llä ajaa harkat ja aika-ajon. Minulle se ei istunut käteen ollenkaan, aliohjasi paljon ja en päässyt siten hyökkäämään ollenkaan mutkiin. Väkisin pusertaessa käsien käydessä perän sai paremmin irti, mutta silloin vauhti kärsi. Löysin myös siitä autosta rajoittimen pääsuoralla. Taisin harkkojen jälkeen mainitakin jollekulle siitä. A-a:ssa kun pohdin asiaa tarkemmin, rajoitin kuristi vetoa jo paljon ennen ykkösmutkan jarrupaikkaa. Löysikö kukaan muu 31:stä rajoitinta?

Ei uskaltanut edes radan koko leveyttä hyödyntää, kun pelkäsi että kanttarin päällä se potkaisee kaikki tehot ulos. Hämilläni yhä, kun ei ole oikeastaan koskaan tällaisia tunnetiloja radalla ennen ollut. Sanotaanko sitä itsesuojeluvaistoksi?
Minä menin monta kertaa kanttarin päälle, ja se mitään potkaissut. Toki auto meni poikittain, mutta ihan helppoja nuo tilanteet oli hallita, Haaparannan autot niin tarkkoja ajaa kuitenkin. Minulla ei sitä itsesuojeluvaistoa taida kauheasti olla, mutta sen puuttella yritän kovasti paikkailla rata-ajokokemuksen vähyyden muihin a-finalisteihin verrattuna :D
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Taisin 31:llä ajaa harkat ja aika-ajon. Minulle se ei istunut käteen ollenkaan, aliohjasi paljon ja en päässyt siten hyökkäämään ollenkaan mutkiin. Väkisin pusertaessa käsien käydessä perän sai paremmin irti, mutta silloin vauhti kärsi. Löysin myös siitä autosta rajoittimen pääsuoralla. Taisin harkkojen jälkeen mainitakin jollekulle siitä. A-a:ssa kun pohdin asiaa tarkemmin, rajoitin kuristi vetoa jo paljon ennen ykkösmutkan jarrupaikkaa. Löysikö kukaan muu 31:stä rajoitinta?
En mä tiedä oliko se rajoitin, mutta mielestäni molemmissa ajamissani autoissa tuli sellainen kohta pääsuoran lopussa jolloin tuntui ettei mene enää kovempaa.. Tiedä sitten tuota..

Oliko sunkin mielestä siinä autossa vähän turhankin herkät jarrut? Aliohjautuvuudesta itsekin kärsin.. Se #27 oli paljon kivempi ajettava sen takia että se tuntui enemmänkin yliohjaavan.
 
Viimeksi muokattu:

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Oliko sunkin mielestä siinä autossa vähän turhankin herkät jarrut? Aliohjautuvuudesta itsekin kärsin.. Se #27 oli paljon kivempi ajettava sen takia että se tuntui enemmänkin yliohjaavan.
En tiedä oliko turhan herkät, en kiinnittänyt huomiota kun ajoin 31:llä ensimmäisenä. Ainakin herkemmät ne olivat kuin muissa ajamissani autoissa. Jos on tottunut jarruttamaan vasemmalla, niin ei jarrujen herkkyys haittaa. Kannattaa muuten omalla autolla harjoitella vasemman jalan jarrutusta. Minä myös automaattivaihteisella ajaessa jarrutan aina vasemmalla jalalla. Autosta 27 olen samaa mieltä se oli kivempi ajettava kuin 31
 

Mike Milk

Well-known member
Liittynyt
9.3.2001
Viestit
280
Sijainti
Milkyland
Nyt on Hyvinkään autot ja rata koettu, olipahan mahtavaa vaikka tulokset omalta kohdalta oli kyllä aika masentavia. Autot oli ihan eri planeetalta verrattuna autoihin, joita olen aiemmin ajanut, tehoa oli ja etenkin jarrut tuottivat vaikeuksia meikäläiselle. En oikein missään vaiheessa saanut autoa omaan hallintaan vaan koko ajan joutui ajamaan varoen etenkin jarruja. Kun tähän asti ajamiani vuokra-autoja on voinut runtata parin kierroksen jälkeen mielin määrin ja keskittyä radan opetteluun ja ajolinjojen hiomiseen, niin näiden kanssa en missään vaiheessa päässyt tilanteen herraksi. Ajat oli sitten sen mukaisia. Rata ja autot oli niin uutta ja ihmeellistä että harkka-aika ja aika-ajot eivät millään riittäneet kaiken uuden omaksumiseen. Kisan loppukierroksilla vähän aloin päästä juonesta kiinni.

Aika-ajoissa epäonnistuin täysin ja ajoin vielä hitaammin kuin harkoissa. Tuloksena C-finaalin viides lähtöruutu, johon olin tietysti pettynyt kun mielessä oli vielä Toijalan A-finaalin 4. sija. Olin ajatellut että johonkin B-ryhmän puoliväliin pitäisi joka tapauksessa keretä, mutta kun ei.:dunno:

C-Finaalissa sain surkean lähdön ja taisin tippua letkan toiseksi viimeiseksi. Kisassa onnistuin kuitenkin tekemään pari ohitusta ja tulos oli lopulta C-finaalin neljäs. Lopussa ajoin jo 51.53 ajan joka olisi aika-ajoissa riittänyt sijalle 12. Mutta eipä mitään, ensi vuonna uudelleen jos vaan tällainen kisa järjestetään. Kiitos siis järjestäjille tästä, hommat pelasi jälleen hienosti! :thumbup:
 
Ylös