GT ja protot 2010

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Fisichella kertoi torstaina Ferrarin uuden F1-auton julkistamistilaisuudessa, että aikoo ajaa tulevana kautena Le Mans -sarjassa GT2 Ferrarilla. Planet Le Mans on listannut hänet samaan autoon Alesin kanssa (Advanced Engineering).
Hieman yllättäen Fisi ajaakin kokonaisen LMS-kauden. Nähtäneenköhän Sarthessakin?

A brief statement from series organisers ahead of the release of the official entry list confirmed the news, although it remains to be seen who Fisichella will drive for and in what kind of car. Former F1 rival Jean Alesi has already signed a deal to race a Ferrari 430 for AF Corse this year.

The entry list is expected to be announced in the coming days.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Joku on jo hahmotellut Macin uuden katuauton Gulfin väreihin alkup. GTR:ää mukaillen:

Olisikin hienoa katselaa Ferrarin ja Macin välistä kamppailua myös vaikkapa LeMansissa. :rolleyes:
 

SPE 04A

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
652
Le Mans'in 24 tunnin ajon osanottajalista on julkaistu: http://www.lemans.org/24heuresdumans/pages/engages_gb.html

Autoja näyttäisi olevan mukavan runsaasti. Brabham on siirtynyt LMP2:een, ja Fisichellalle merkitty F430 pääsi vain varalistalle. Tosin sehän on varmaankin selvä, että mies pääsee AF Corsen autolla kilpailun ajamaan.

Risillä on kaksi autoa GT2:ssa. Onko Salon osallistumisesta kuulunut mitään huhuja, kun hän ilmeisesti keskittyy Nationwideen?
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Matech voisi ottaa kolmanneksi kuskikseen vaikkapa Simona de Silvestron tai Rahel Freyn ;)
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Jaguarin paluulle :thumbup:

Maseratit eivät taaskaan jaksaneet lähteä mukaan, mutta kiinnostavaa nähdä miten Corvetten GT1 pärjää GT2-versiota vastaan samassa tapahtumassa.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Mukana on Lola uudella umpinaisella mallilla (sellaiset tuovat mukavasti mieleen vanhan hyvän ajan C-ryhmän) moottorinaan sveitsiläisen kellofirma Rebellionin sponsoroima Judd (minun nuoruudessa TAG Heuer sponssasi Porschen koneet Macille). :alppu:
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Joku on jo hahmotellut Macin uuden katuauton Gulfin väreihin alkup. GTR:ää mukaillen:

Olisikin hienoa katselaa Ferrarin ja Macin välistä kamppailua myös vaikkapa LeMansissa. :rolleyes:

Hmmm siltikään ei vedä vertoja alkuperäiselle GULF Mäkille. :ahem:
Mutta hyvä että tekevät saman näköistä tavaraa edelleen maalauksien osalta.
Olishan se, todellako tuo uusin McLarenin katuauto tehdään GT1? luokan sääntöjen mukaiseksi ja tulevat mukaan kilpaan?
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
http://www.ts.fi/f1/sahkeet/109358.html

Pertti Kuismanen saa Oliver Gavinin tiimikaveriksi Corvetteen, mutta Gavin ei aja Abu Dhabin ja Nürburgringin FIAGT1 viikonloppuina Kuismasen kaverina muiden kiireiden johdosta, nuihin kisoihin on tarkotus ottaa Gavinin paikalle joku suomalaiskuljettaja.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3401
Sijainti
Lahti
Matech voisi ottaa kolmanneksi kuskikseen vaikkapa Simona de Silvestron tai Rahel Freyn ;)
Ei Simona de Silvestro nyt ehdi, sillä hän ajaa minua vastaan iRacingissä. Tosin hän taisi kokea minut ahdistelijana, sillä näkyi vaihtaneen Pontiacista Skip Barber-luokkaan. :dunno:
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Ei saa kiusata Simonaa! :mad:
Ei Simona de Silvestro nyt ehdi, sillä hän ajaa minua vastaan iRacingissä. Tosin hän taisi kokea minut ahdistelijana, sillä näkyi vaihtaneen Pontiacista Skip Barber-luokkaan.
No on sekin sentään askel ylöspäin siitä autosta, jota hän oikeassa elämässä testasi Sebringissä...

Meikäläisen BFF antoi muuten jälleen yhden haasttattelun uuden GT1 MM-sarjan mahtavuudesta.
Stephane Ratel sanoi:
Thankfully Max Mosley granted us FIA approval before he left office last summer which cements GT1 as the fourth FIA-sanctioned world motorsport championship.
:rolleyes:

SRO julkaisi myös uudet mediaseksikkäämmät logot ja Aston Martin ei enää edes yritä teeskennellä olevansa liikkeellä nuorten amatöörien porukalla: Gulfin tehdasvärit ja sponsorit Mucken ja Turnerin autoissa.

Le Mansin ja Le Mans -sarjan osallistujalista puolestaan on aivan mahtava: Audi, Peugeot, Aston Martin, Corvette, Honda, BMW, Ferrari, Porsche, Jaguar ja Spyker enemmän tai vähemmän tehdasjoukkueilla mukana. Mikä ihmeen talouslama? Mikä ihmeen F1?
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Mukana on Lola uudella umpinaisella mallilla (sellaiset tuovat mukavasti mieleen vanhan hyvän ajan C-ryhmän) moottorinaan sveitsiläisen kellofirma Rebellionin sponsoroima Judd (minun nuoruudessa TAG Heuer sponssasi Porschen koneet Macille). :alppu:
Ollakseni ihan helvetin ärsyttävä täytyy mainita, että Porscheja ei maksanut kellofirma, vaan sen emoyhtiö TAG, joka on luxemburgilainen sijoitusyhtiö (mitään tuttua tässä?). Itse asiassa kellofirma oli pelkkä Heuer vielä McLaren-TAG-yhteistyön alkaessa, sillä TAG osti puljun vasta 1985, jolloin nimi muuttui nykyiseen muotoonsa.
 
Viimeksi muokattu:

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Techniques d’Avant Garde. Sir Frankin löytöjä, mutta hyppäsi sitten "vihollisleiriin", kuten niin moni myöhemmin.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Techniques d’Avant Garde. Sir Frankin löytöjä, mutta hyppäsi sitten "vihollisleiriin", kuten niin moni myöhemmin.
Tämä oli toki McLarenin kannalta tärkeä siirto sikälikin, että TAG:n omistaja Mansour Ojjehista tuli McLarenin toinen omistaja ja Dennisin tärkein bisneskumppani.

Tuo sponsori- ja henkilövirta näidsen tallien välillä on tosiaan jännä, hyvin usein tosiaan mennyt juuri noin ja erittäin harvoin toiseen suuntaan. Sennan lisäksi ei juuri muita tule mieleen - mahtaakohan Frankia koskaan närästää? Täksi vuodeksi McLaren rekrytoi Williamsilta tiedottajan (Silvia Hofer) Mercedes-naamojen tilalle.
 

Markus Palttala

Well-known member
Liittynyt
25.8.2004
Viestit
338
Sijainti
Belgium
SRO julkaisi myös uudet mediaseksikkäämmät logot ja Aston Martin ei enää edes yritä teeskennellä olevansa liikkeellä nuorten amatöörien porukalla: Gulfin tehdasvärit ja sponsorit Mucken ja Turnerin autoissa.
Toivottavasti noihin logoihin tottuu ja tarkastelemalla läheltä niistä saa myös selvää...

Aston Martin oli tehtaan porukalla Portugalissa ensimmäisissä testeissä, sillä AMR kehittää ja luokittelee auton tarvittavat muutokset.

Young Driver AMR kurvailee sitten myöhemmin valkoisilla Astoneilla, joita on piristetty punaisilla raidoilla. Eiköhän nuo Gulfin värit siihen mennessä häviä, kun tiimeille luovutetaan asiakasautot käyttöön.

Tuo Young Driver on muuten tanskalainen poppoo, jossa ryhmä sikäläisiä pisnismiehiä auttaa nuoria kuljettajia. Christoffer Nygåård on tämän organisaation tukema. Saattaa myös olla, että se on perustettu Christofferin ympärille, sillä en ole muista kuskeista kuullut. Jos tsekkaatte Fischer Racingin (Young Driverin takana oleva tiimi) viime vuoden Ford GT3 -autoja, niin samat YD logot on siellä pääsponsorin paikalla. YD:n päätekijä sattuu olemaan myös Fischerin toinen omistaja.

Turner ja Mücke ovat Astonin miehiä ja Charouz järjesti Engelle tiimin viimeisen penkin.

Tiimi on siis edelleen Fischer, vaikka varmasti teknistä tukea saavatkin Astonilta. Turner ja Enge muodostavat ehkä ennakkoon sarjan kovimman kuskiparin.

http://www.planetlemans.com/2010/01/27/tomas-enge-joins-young-driver-amr-in-fia-gt1/

Fischer muuten jatkaa omalla nimellään FIA GT3:ssa Fordilla. Siitä lisää lähipäivinä...

Kuismanen ajoi hyvin Portimaossa ja Gavin on loistava valinta kaveriksi. Vauhti kohdallaan ja kohtuullinen kokemus Corvetten kurvailusta.

Niistä testeistä ei julkaista mitään tuloksia ja vertailu oli vaikeaa, kun keli vaihteli koko ajan ja osa autoista oli vielä viime vuoden säännöissä. Kuun lopulla Paul Ricardilla selviää sitten tarkemmin missä mennään!
 
Viimeksi muokattu:

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Markus Palttala sanoi:
Niistä testeistä ei julkaista mitään tuloksia ja vertailu oli vaikeaa, kun keli vaihteli koko ajan ja osa autoista oli vielä viime vuoden säännöissä.
Heikki Kulta tietää kertoa muuta:
Turun Sanomat sanoi:
Gavin veti pohjat ajalla 1.44,78. Toiseksi nopein oli Aston Martinilla ajava entinen McLarenin testikuski Darren Turner ajalla 1.45,92. Kuismanen oli kolmas tuloslistalla kolmas ajalla 1.46,00.
Mika Salon kursiivilla kirjoitettu nimi on muuten nyt häipynyt Planet Le Mansin GT1-kuljettajalistalta, mutta Suomen lippujen määrä on silti pysynyt samana. Uusimman lisäyksen nimi on joku Markus Palttala ja autona olisi tänä vuonna joka paikkaan (tai ainakin Moto2:teen ja Dakariin) tunkevan Marc VDS Racingin Ford GT. Ei kukaan forumisteista satu tietämään tästä kuljettajasta tai kytköksestä yhtään tarkemmin? ;)
 
Viimeksi muokattu:

J.T.

Well-known member
Liittynyt
18.10.2008
Viestit
183
Sijainti
Tampere
Kauan siinä meni ennenkuin Maukka paljastui....:0)...
 

Markus Palttala

Well-known member
Liittynyt
25.8.2004
Viestit
338
Sijainti
Belgium
Kauan siinä meni ennenkuin Maukka paljastui....:0)...
Kyllä, viikkoja on ehtinyt vierähtää päätöksestä, jota ei vieläkään voi vahvistaa :dunno: Jos siihen lisättäisiin vielä toinen FIA GTx -sarja, niin olisi kohta niin kiire, että tarvitsisin paikalle henkilökohtaisen avustajan. CARTer voisi lähteä mukaan voitelemaan Ratelia.

Tuo väitetty uusi ja kiireinen Marc VDS -talli sai muuten yhden auton Le Mansiin, mikä on myös mielenkiintoista.

Portugalin testi oli medialta suljettu, mutta ilmeisesti legendaarinen turkulaistoimittaja oli paikalla naamioituneena paikalliseksi ratavalvojaksi. Tulosmonitorilla näkyi vain auton numero ja tiimin nimi, joten sen tarkempaa faktaa ei ole olemassa siitä kuka ajoi ja milloin, eikä saman auton eri kuljettajat olleet erikseen mainittuina samalla tuloslistalla, mutta Gavin tosiaan ajoi toisen päivän nopeimman ajan, Aston oli kakkosena ja Pertti oli ansaitusti hyvin tyytyväinen omaan vauhtiinsa.

Mielenkiintoista muuten, että päivän uutisen mukaan tasaustestit hoitava Bouchut on tehnyt sopimuksen Lamborghini-tiimin kanssa. Saas nähdä miten FIA tämän selittää. Portugalissa joku tiimeistä sitä kysyi ja vastaus oli melko ympäripyöreä tyyliin: "Tämän hetken tietomme mukaan Christopherilla ei ole voimassa olevaa sopimusta yhdenkään tiimin kanssa." Siihen hommaan olisi muutenkin useampi sata parempaa vaihtoehtoa ja nyt vielä paremmalla syyllä. Ei niin, että olisi mitään henkilökohtaista, sillä häntä on usein kutsuttu parhaaksi ystäväkseni.

Meillä jatkuu testit tällä viikolla Espanjassa ja ensi viikolla kurvaillaan Italiassa ja sen jälkeen viikonloppuna ajetaan Paul Ricardilla seuraavat viralliset harjoitukset. Siellä pitäisi saada sitten kuntoon tuo Balance of Performance eli autojen lopulliset säädöt ja samalla selviää, missä vauhdissa eri merkit ovat.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3401
Sijainti
Lahti
CARTer voisi lähteä mukaan voitelemaan Ratelia.
Tässä taisi mennä Markukselta verbit sekaisin. Ei CARTer halua voidella Ratelia, vaan ravistella. Vaan välläkö häliä, pääasia että työt sujuu?:cool:
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
http://supergt.net/en/
Japanin Super gt:n puolella Nissan julisti kuljettaja kokoonpanonsa:

NISMO : Benoît Tréluyer/Satoshi Motoyama
Team IMPUL : Tsugio Matsuda/Ronnie Quintarelli
Kondo Racing : João Paulo de Oliveira/Hironobu Yasuda
 
Ylös