GT ja protot 2010

Markus Palttala

Well-known member
Liittynyt
25.8.2004
Viestit
338
Sijainti
Belgium
Täällä jännitetään tiimin toisen auton puolesta. Lähtivät varikolta ja Maxime on nyt sijalla 12 ja ottaa kiinni kolmikkoa Heger, Enge ja Müller. Pisteistä taistelevat.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Phoenixin Corvettet pitävät kaikkia muita paitsi Grosjeanin Fordia pilkkanaan. Ja jos Hezemans ja Piccini olisivat säästyneet lukuisilta moottoriongelmiltaan, olisivat takuulla sisarautoa edellä.

Lamborghinit pysyvät lämpöongelmiensa kanssa hädin tuskin tuntia kasassa, heidän onnekseen ei eletä vuotta 1997 :frank:
 

J.T.

Well-known member
Liittynyt
18.10.2008
Viestit
183
Sijainti
Tampere
Kuismanen putoaa vielä yhden sijan jos Moser jatkaa tuota vauhtia...
 

J.T.

Well-known member
Liittynyt
18.10.2008
Viestit
183
Sijainti
Tampere
Nyt kävi toisellekin teidän autolle jotain, Maukka,,,?? 2.18 kierros...peli meni siinä..
 

Markus Palttala

Well-known member
Liittynyt
25.8.2004
Viestit
338
Sijainti
Belgium
Nyt kävi toisellekin teidän autolle jotain, Maukka,,,?? 2.18 kierros...peli meni siinä..
Ei tietoa, mutta luultavasti yritti ohi Engestä eikä onnistunut. Se on aika lailla sama tuleeko maaliin sijalla 11 tai 13, kun 10 saa pisteitä, joten hyvä, että yritti.
 

J.T.

Well-known member
Liittynyt
18.10.2008
Viestit
183
Sijainti
Tampere
Matech oli vahva, eroa tuli 23 sekkaa. Ja Kuismanen 15, viimeisellä kierroksella vielä Moser ohitti
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Joku vielä kehtasi väittää, että Nissanin laatikot olisivat ennakkosuosikkeja. Tosin jos Fordista olisi puhuttu, en olisi uskonut silloinkaan.

Ja FIA lähtee kohta taas noitajahtiinsa Corvettea kohtaan... :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:

SPE 04A

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
652
Hessu Hopo oli täysin omaa luokkaansa. Sen sijaan Kuismasen sarja ei tämä taida olla lain.

Corvette ei antanut vastusten haitata. Se tietänee lisäpainoa, josta nahista FIA:n kanssa. Mietin vain, että mitä menestyspainoilla yritetään tasata sarjassa, jossa autojen suorituskyky on hiottu mahdollisimman tasaiseksi. Kuljettajien eroja?
 
Viimeksi muokattu:

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Mitä tästä viikonlopusta sitten opimme?

- UUSI auto otti heti kättelyssä niskalenkin viime vuosikymmenen dominoivimmasta merkistä + Corvettesta & Astonista
- Vaikka luokka on ehkä kuolemaisillaan muualla, se ei tarkoita sitä etteikö se pystyisi luomaan mielenkiintoisia kilpailuja ja kiinnostusta. Ei täälläkään koskaan ennen tästä sarjasta ole puhistu, vaikka ilmainen livestream on löytynyt iät ja ajat, ja suomalaisia on pyörinyt pilvin pimein
- Televisiointi ja striimi jälleen A-luokkaa, eräs Eurosport -niminen firma saisi ottaa mallia esimerkiksi haparoiviin LMS-lähetyksiinsä
- Formaatti toimii siedettävällä tasolla > tehty massayleisölle sopivammaksi miltei joka-alueella
- FIA ei edelleenkään tykkää, jos Corvette on Maseratia nopeampi...

Mutta lyödäänkö vetoa, että seuraavana keskiviikkona arvon herra Hindhaugh lyttää sarjan/luokan jälleen pystyyn ja määrää sen tuhottavaksi :cool: CARTer toki jo tänään.
 
Viimeksi muokattu:

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
NONIIN! GT1 kausi on alkanut!
Mökiltä kotiuduttu ja heti katsomaan GT1 ekaa kilpailua!
Ensimmäinen kisa vaikutti todella asialliselta! OHITUKSIA!!!!! :) Loistavaa!
Sen enempää ottamatta kantaa tähän sääntöhommeliin ja painojuttuihin; varmasti aikalailla vielä haetaan sitä "tasapainoa" ja varmasti kauden edetessä asiat tasapainottuvat ja homma alkaa pyöriä paremmin ja paremmin.

Kyllä tässä enemmän on katsomista mennen tullen kuin esimerkiksi Formula 1:sissä, katsoin tämän pääkisankin tässä ohi mennen. Loistavaa kilvan ajoa. Maserati ei yllättäen olekaan se nopein, vaikka auto näyttää tosiaan prototyypiltä muihin verrattuna. Fordin ylivoima yllätti ainakin minut täysin, Corvetet olivat niin nopeita kuin oletinkin. Lamborghiniltä kuitenkin aika vahva tulos kun paras auto on 5. Itse ainakin toivoisin Lamboja tonne kärkeen.

Markukselta mielenkiintoisia kommentteja, juuri sitä mitä toivoisikin lukevan. ELi jos vaan Markus kerkiät, niin kommentoida saa ehdottomasti! :)

Miltäs Markus tuo FORD tuntui? :)
Mikä teillä hajosi autosta?

Ja mitä tekee Suomen Media; ei sanaakaan, missään tästä GT1:sistä. Olen kaivanut kaikki txteeveet läpi ja lukenut päälehdet, eikä yhtään mitään missään. Uskomatonta.
 
Viimeksi muokattu:

Jan1

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
570
Sijainti
Nurmijärvi
Ja mitä tekee Suomen Media; ei sanaakaan, missään tästä GT1:sistä. Olen kaivanut kaikki txteeveet läpi ja lukenut päälehdet, eikä yhtään mitään missään. Uskomatonta.
Maikkarilla oli uutinen eilen tosta Natachan kolarista, mutta sekin sen takia että hän on Sebastien Buemin serkku ja heille molemmille sattui kolari samana päivänä :doubtful: Tuon lisäksi ei olekkaan tosiaan yhtään mitään vaikka sarjassa ajaa kolme suomalaistakin. Aika käsittämätöntä.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Salo ja Kuismanen jäivät tyhjin käsin

Turun Sanomat 18.4 2010 01:18:32


Mika Salon ja Pertti Kuismasen tiimikaveruus kansainvälisen autoliiton FIA:n uusimmassa GT1-luokan MM-sarjassa alkoi tyhjin käsin. Lähinnä sisulla tuli lopulta 15.sija.

Prefinaalissa Kuismanen jäi ensimmäiseen mutkaan, kun tsekki Tomas Enge kolautti oikeaan takarenkaaseen ja murjoi Mad-Croc -tiimin Corvetten tukivarret.

Varsinaisessa MM-kisassa Salo lähti viimeiseltä 22.paikalta ja nousi mojovalla startilla ensimmäisellä kierroksella kymmenen sijaa. Siitä hän paransi vielä kymmenenneksi eli viimeiselle MM-pistetilalle.

– Alku oli kieltämättä hyvä, mutta kun uudet renkaat antoivat periksi, auto alkoi yliohjautua ihan hirvittävästi. Kun edessäni oli kaksi muuta Corvettea, jotka kulkevat yhtä kovaa, ei ollut mitään tehtävissä, Salo selvitti.
Kuismasella
kaikki pieleen
Hän ajoi ennen kuskivaihtoa viimeiseen mahdolliseen hetkeen asti ja tuli sisään neljänneltä tilalta. Vaihto Kuismasen kanssa sujui rasvatusti 27 sekunnissa, mutta kun turkulaisen piti jatkaa matkaa, kone ei lähtenyt käyntiin.

– Siinä paloi 20 sekuntia hukkaan. Mika laski, että käytännössä se maksoi meille mahdollisuuden ajaa siitä yhdestä MM-pisteestä. Ilman sitä pysähdystä, olisin päässyt radalle isolla erolla seuraaviin. Nyt ne olivat kaikki heti niskassani, Kuismanen selvitti.

Kuismaselle yliohjautuva ajokki oli suoranainen painajainen.

– Se oli todella huono ja vaikea ajettava. Ihan täysi yllätys, miten se käyttäytyi. Välillä se ei kääntynyt lainkaan ja välillä mäen päällä oikein hirveästi. Auton ajettavuus näkyi sekunteina minun kierrosajoissani. Kun oikein kiukutti, tuli riehutuksikin ihan liikaa, mikä ei ainakaan auttanut yhtään.

Corvetten koneet olivat kovilla MM-avauksessa ja niinpä tiimit saivat määräykset ottaa ns. voimasiirtäjä pois käytöstä.

– Sillä systeemillä kaasu pohjassa vedetään vaihteet sisään. Kun se on pois, joudutaan palaamaan vanhaan tapaan ja se aiheutti paljon vaihdemissejä.

Kuismanen kuitenkin muistutti, että mitään voittotavoitteita ei toki eläteltykään.

– Ihan realistisesti me Mikan kanssa puhuimme, että jos olemme tässä porukassa sijoilla 10-15, niin hyvä on. Täytyy olla realisti. Sain sentään auton maaliin asti, Kuismanen korosti.
Palttalan Ford
jäi varikolle

Markus Palttalan lauantai jäi viiden warm-upin kierroksen varaan. Fordin kytkin petti heti ajokaveri Renaud Kuppensin startissa prefinaaliin ja varsinainen kisa jäi kokonaan käymättä.
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
No joo hyvä että edes jossain on mainintaa jostain edes.
Hyvä tietää vähän taustoja mitä tuola tapahtui suomalaisille.

Jatkossa kyllä toivoisin, että tämä otettaisiin vähän vakavemmin tämä GT1 luokka Suomen mediassa. Eiköhän siinä vaiheessa kun ensimmäinen palkintosija saadaan Suomeen, media herää "että niinku mikä GT1".:rolleyes:

Mutta tosiaan; hyvältä näyttää. Vielä varmasti haetaan sellasta tasapainoa kaiken suhteen, kuten tuo Corvetenkin pannut olivat kovilla, "voimansiirtäjä" otettiin pois ym.
Eiköhän tämä tästä, mielenkiinnolla Silverstonia ja SPA:ta odotellen. ;)
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
No joo hyvä että edes jossain on mainintaa jostain edes.
Hyvä tietää vähän taustoja mitä tuola tapahtui suomalaisille.

Jatkossa kyllä toivoisin, että tämä otettaisiin vähän vakavemmin tämä GT1 luokka Suomen mediassa. Eiköhän siinä vaiheessa kun ensimmäinen palkintosija saadaan Suomeen, media herää "että niinku mikä GT1".:rolleyes:
Niiin saishan FIA GT1 sarjalla suomessa olla parempi media näkyvyys, sillä kun siellä niitä suomalaisiakin ajaa.

Tämän viikonlopun Abu dhabin kisasta tullu paljon juttua Turun Sanomien sivulla Heikki Kullan oltuaan paikan päällä.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Mutta lyödäänkö vetoa, että seuraavana keskiviikkona arvon herra Hindhaugh lyttää sarjan/luokan jälleen pystyyn ja määrää sen tuhottavaksi :cool: CARTer toki jo tänään.
En näe siihen vielä tänäänkään mitään syytä, sillä en jaksanut eilen katsoa kumpaakaan kilpailua ja olen jo kaiken tarvittavan aiheesta sanonut aiemmin.

Mutta pisteet siitä järjestävälle taholle, että saivat kaikki autot Abu Dhabiin kuljetettua ja että historic-Ford voitti kilpailun kahden kyseenalaisen Corvetten nenän edestä.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
American Le mans sarjan Long Beachin kisan lopputulokset

1. Brabham/Pagenaud LMP HPD ARX-01c 67 laps
2. Primat/Fernandez LMP Aston Martin Lola + 0.353s
3. Pickett/Graf LMP Porsche RS Spyder + 9.472s
4. Dyson/Smith LMP Lola B09 86 Mazda + 10.903s
5. Julian/Jeannette LMPC Oreca FLM09 + 1 lap
6. Tucker/Bouchut LMPC Oreca FLM09 + 2 laps
7. Hildebrand/Sutherland LMPC Oreca FLM09 + 2 laps
8. Bergmeister/Long GT Porsche 911 RSR + 2 laps
9. Drissi/Davis LMP Lola B06 10 + 2 laps
10. Magnussen/O'Connell GT Chevrolet Corvette ZR1 + 2 laps
11. Auberlen/Milner GT BMW M3 GT + 2 laps
12. Melo/Bruni GT Ferrari 430 GT + 2 laps
13. Mueller/Hand GT BMW M3 GT + 2 laps
14. Sellers/Henzler GT Porsche 911 RSR + 2 laps
15. Sharp/van Overbeek GT Ferrari 430 GT + 2 laps
16. Brown/Cosmo GT Ferrari 430 GT + 3 laps
17. Pagerey/Wong LMPC Oreca FLM09 + 4 laps
18. Beretta/Gavin GT Chevrolet Corvette ZR1 + 4 laps
19. Gonzalez/Leitzinger GTC Porsche 911 GT3 Cup + 4 laps
20. Curtis/Sofronas GTC Porsche 911 GT3 Cup + 4 laps
21. Sweedler/Kapudija GTC Porsche 911 GT3 Cup + 4 laps
22. Bonilla/Marcelli LMPC Oreca FLM09 + 5 laps
23. Robertson/Murry GT Doran Ford GT-R + 5 laps
24. Lewis/Vento GTC Porsche 911 GT3 Cup + 5 laps
25. Drayson/Cocker LMP Lola B09 60 + 5 laps
26. Miller/McMullen GTC Porsche 911 GT3 Cup + 6 laps
27. Rodriguez/Bieker GTC Porsche 911 GT3 Cup + 6 laps
28. Gonzalez/Diaz GTC Porsche 911 GT3 Cup + 7 laps
29. Pappas/Bleekemolen GTC Porsche 911 GT3 Cup + 7 laps
30. Field/Field LMP Lola B06 10 + 19 laps
31. Richard/Lally GTC Porsche 911 GT3 Cup + 19 laps
32. Gentilozzi/Dalziel GT Jaguar XKRS + 22 laps
33. Law/Neiman GT Porsche 911 RSR + 39 laps
34. Beggs/Baron GTC Porsche 911 GT3 + 61 laps
35. Mowlem/Papadopoulos LMPC Oreca FLM09 + 64 laps
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Oli kyllä lievästi eeppinen viimeinen kierros Long Beachissä :ahem:

LMPC:t ovat ehkä hieman liian samassa vauhdissa GT2:n kanssa meikäläisen makuun, mutta hyvää kilpailua kaikissa neljässä luokassa ja sehän on pääasia.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Yus, lievästi eeppinen :eek: Tuohan oli ihan kuin Laguna Secasta viime vuonna (ilman romua). Molemmilta tuli virheitä pitkin kisaa, mutta niin vain se Acura hyppäsi 007:n edelle huonommasta suoravauhdista huolimatta. Säännöt näkejään puree.

Ja toinen Corvetteista kerkesi bemarin edelle, ei sitä kautta Sebringissä vielä hävitty.
 
Ylös