GT ja protot 2010

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Mansell -perheen ohjastama Ginetta Zytek ei tulekaan ajamaan Spassa, aikovat keskittyä täysillä ongelmiensa ratkaisemiseen & testaamiseen ennen Le Mansia.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Radical SR10 Nissan ECO Racing oli testannut autoaan viime viikolla Englannin Snettertonissa Harri Toivosen kuskaamana.
Eikö sen pitäis olla SR9 nyt kun Radical on taas LMP2-luokan vireessä? Nissanin bensakoneella Radical kuulemma kulki Snettertonissa 2 sekkaa kovempaa kuin Touareg dieselmöykyllä.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Eikö sen pitäis olla SR9 nyt kun Radical on taas LMP2-luokan vireessä? Nissanin bensakoneella Radical kuulemma kulki Snettertonissa 2 sekkaa kovempaa kuin Touareg dieselmöykyllä.
Käytännössähän sen pitäis olla SR9, mutta tuleekohan tuosta heidän projektista kummiskaan mitään vaikka testejä ajavatkin, en ihan 100% varmaksi sanoisi että ovat mukana ensi vuonna Le mans 24:sessa.
 

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
Millos ton ECO:n piti osallistua Sebringiin ensimmäisen kerran, tais olla jo jokunen vuosi sitten. Radio Suomessa tms. oli Toivosen haastattelukin.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Millos ton ECO:n piti osallistua Sebringiin ensimmäisen kerran, tais olla jo jokunen vuosi sitten. Radio Suomessa tms. oli Toivosen haastattelukin.
Tarkoitus oli osallistua vuoden 2008 Sebringin ALMS kisaan.
 

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
Mielestäni se oli jo joskus 2006. Niin tarkkaan en oo tota projektia seurannut, että onko vielä samasta jutusta kyse. Silloin 2006 oli vielä autona Lola B2K/10.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Katselin eilen nuo Silverstonen kisat, ja alkaa pikkuhiljaa ärsyttää kun selostajat hehkuttaa kokoajan siitä miten "autonvalmistajat" kamppailee toisiaan vastaan. Eikös tuolla yksityistallit kisaa toisiaan vastaan (pl. Nissan)?

Ei siinä, kilpailu on tiukkaa ja viihdyttävää, mutta jossain määrin kyrpii se että väkisin on väännetty autot suorituskyvyltään samanlaisiksi ja tällä kertaa oli Astonit ja Nissanit arvottu nopeimmiksi. Puhutaan kuitenkin MM-sarjasta, eikä mistään junnuliigasta jossa kaikilla pitäis olla kivaa. Vaikuttaa lasten hiekkalaatikkotouhuilta, kun kuristimia ja lyijypainoja jaetaan sen perusteella että kuka itkee koviten. Radalla taistelu on kovaa, mutta tuntuu olevan ihan tuurinkauppaa että mikä auto on milloinkin nopein. Tekninen puoli puuttuu lajista täysin.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Jeremy Shaw saisi pitäytyä varikkoreportterina - viikonloppuna huomasi, että päästyään ykkösjuontajaksi alkaa jutut loppua nopeasti kesken (toisin kuin Tylerilla). Herberttikin lähinnä toisti samoja propagandamainoshorinoita.

Silverstonesta jäi huono maku, jätän asian siihen.
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Ilmeisesti belgit ovat saaneet tunnelin korjattua (tai ainakin lapioitua täyteen :D), kun kerran mitään ei ole kuulunut sitten onnettomuuden. Tuhat kilometriä edessä hienon hienolla radalla.

Heikonlaisesti tuo crash.net näistä asioista uutisoi. :dunno:

EDIT: Meneekös tuo muuten pirulauta soikoon fykkösten kanssa päällekkäin?
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Tuohan saatiin kuntoon jo aikoja sitten, ja WSBR ajoi radalla viime viikonloppuna.

Vähät väliä jostain ykkösistä, Span entry list melkein yhtä kova kuin Le Mansissa.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Jeremy Shaw saisi pitäytyä varikkoreportterina - viikonloppuna huomasi, että päästyään ykkösjuontajaksi alkaa jutut loppua nopeasti kesken.
Ihmettelin kyllä itsekin kun kuulin Shaw'n toimivan Silverstonen kilpailun selostajana. Ensiksikin siitä syystä, että eikö MM-sarjan promoottorilla ollut varaa kiinnittään näin korkea-arvoiseen sarjaan yhtä pääselostajaa ja toiseksi että miten juuri Jeremy on päätynyt selostamaan jotain näin muovista ja hänelle kaukaista sarjaa?

Ja eihän Shaw mikään selostaja ole, sen hän on myöntänyt itsekin. Hän on toimittaja, jota kerran pyydettiin kommentaattoriksi Eurosportin CART-lähetyksiin ja sille tielle hän jäi. Sitten kun Champ Car tarvitsi eurooppalaista selostajaa niin hän vain sattui olemaan paikalla ja hänestä tehtiin sarjan kansainvälinen ääni. Ja siitä pestistä Jeremy ei ollut lainkaan huono. Tosin Champ Car - varikon hän tunsi ulkoa takaperin ja väärinpäin, joten juttua ja innostunutta keskustelua riitti. Ei siis mitenkään ihme, jos GT1:n selotaminen oli innotonta pakkopullaa, koska sitä se luultavasti olikin. Mutta jonkun ne likaiset työtkin on tehtävä, kun ketään muukaan ei ilmeisesti halua. :eek:
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Orecan Peugeot oli Span ensimmäisten harjoitusten nopein, ennen tehdas-pösöjä. Audeista nopein 8:s, ja GT2-kärkinimi oli yli sekunnin Luc Alphandin GT1 Corvettea edellä :eek: No joo, oli #40 Ginettakin 4,5s seuraavaa P2-autoa nopeampi (eikä kyseessä ollut strakka!), joten ei ehkä oteta vielä mitään johtopäätöksiä.

Spassa ollut varsin märkää, mutta rata kuivui aika lailla session loppuun. En pistäisi sadetta pahakseni sunnuntaina, vaikka oikeaa kuvaa merkkien voimasuhteista ennen Le Mansia ei saataisikaan ehkä tuolloin.

 
Viimeksi muokattu:

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Eihän tuo ole mikään Ferrari, vaan hieman epäonnistunut piirros Lada Revolution III:sta
 

imsa

Well-known member
Liittynyt
21.8.2006
Viestit
373
Mielestäni se oli jo joskus 2006. Niin tarkkaan en oo tota projektia seurannut, että onko vielä samasta jutusta kyse. Silloin 2006 oli vielä autona Lola B2K/10.
Ian Dawsonin silloinen Taurus Motorsport osallistui tuolla Lolalla ja V10 dieselillä Le Mansiin jo 2004. Ajoivat 35 kierrosta. Silverstonen 1000km elokuussa taisi olla V10:n menestyksekkäin kisa, pääsivät puoleen matkaan.
Radical, ECO Racing ja Toivanen ilmestyivät kuvoihin muistaakseni 2007 loppuvuodesta. :confused:
 

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
Radical, ECO Racing ja Toivanen ilmestyivät kuvoihin muistaakseni 2007 loppuvuodesta. :confused:
Toivonen oli 2006 Sebringin Entry Listissä, tiiminä "GroupBio", jotain biodiisseli-projektia se oli silloin. Muistan että forumilla muutaman viestin verran aiheesta juteltiin ja Toivosta oli YLE:n johonkin radio-ohjelmaan haastateltu aiheesta, mut ei löydä ei sit millään niitä viestejä :jaska:

Edit: Löytyipäs http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.php?p=552038#pos552038, kolmas viesti tuon sivun alusta.
 
Viimeksi muokattu:

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Le Mansista alkaa kohta loppua reserviautot kesken - itse asiassa enää toinen Spykereista on jäljellä(!). Kuulemma jos päästään alle 55 auton tilanteeseen, voisi pari P2-autoa olla varalla tarjolla.

ACO ilmoitti tänään Pekaracingin Corvetten että yllätys yllätys kahden Pescarolon vetäytyneen, ja tilalle tulevat:

* #95 AF Corse Ferrari GT2 (Fisichella, Alesi & Vilander!)
* #60 Ford GT1 (eli 3/4 Fordin FIA GT1 armadasta nyt mukana)
* #39 KSM Lola Judd LMP2

+ aikaisemin viikolla jo varmistunut #88 possu
 
Viimeksi muokattu:

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Pari hyödyllistä linkkiä klo 14.50 alkavaan Span qualiin (ja stream toki myös huomiseen kisaan niille, joilla ei Eurosport näy):

Live stream
Live timing

Radio Le Mans

FP3 ajettiin kuivalla, pösö 1-2 ennen Kristensenin Audia. Strakka, Matechin Ford ja CRS:n Ferrari muiden luokkien kärjissä.

Yksi kevään kohokohdista tulossa :ahem:
 
Viimeksi muokattu:

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Sebastien Bourdaisin Peugeot nappasi sitten paalun kesäisessä Spassa, ja paremmalla ajalla kuin 2008 :O Audit ja pösöt ryhmittyneet mukavasti lähekkäin, huomenna nähdään haluaako Audi aikuisten oikeasti voittaa kisan (ja potentiaalisesti tämänvuotisen mestaruuden) vai jätetäänkö riskit Le Mansiin.

Strakka sen tutut 2,5s muita P2-autoja edellä. GT-qualissa tuli romua, mutta ainakin FIA-specsin GT1 pysyy vielä GT2:n edellä.

Top3
LMP1 - #3 Peugeot, #9 Audi, #2 Peugeot
LMP2 - #42 Strakka, #25 RML Lola, #24 Oakin Pescarolo
GT1 - #70 Ford, #60 Ford, #72 Corvette
GT2 - #96 Ferrari, #77 Porsche, #91 Ferrari

FLM:n nopein oli #48 Hope Polevision.

Huomiseen...
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Ylös