Talviharjoittelutopic

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
No asiasta viisaampina voidaan varmasti ilmoittaa miksi nämä ja nämä ryhmät näin ja tässä järjestyksessä.....vai haluaako herrat yön tunteina suoristella lekan kanssa autonrunkoja suoriksi....hä?
Niin luulis juu.
Ja monessa paikkaa (kuten KiC) niin tämä on otettu vastaan iloisesti koska vähentää heiltä työtä ja homma sujuu muutenkin mukavammin...
Noh, aina ei ymmärrä mitä joidenkin päässä liikkuu...
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13772
Kyllä minäkin taisin vaan kuluttaa rengasta normaalia enemmän kun piti äkkiä saada lämpiämään tynkäerässä (sama se mulle, vuokravehje). Oudon usein asiat on pakko tehdä erilailla, kuin asiakas toivoisi.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
No asiasta viisaampina voidaan varmasti ilmoittaa miksi nämä ja nämä ryhmät näin ja tässä järjestyksessä.....vai haluaako herrat yön tunteina suoristella lekan kanssa autonrunkoja suoriksi....hä?
Tai jos he tekevät kaiken juuri päinvastoin mitä asiakas sanoo niin voitaisiin sanoa heille näin:
"Tässä on meidän ajolistat, mutta älkää missään nimessä laittako meitä noihin ryhmiin, jotka tässä lapussa on kirjattu!" :D
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Mun aivot ei pysty edes ymmärtämään, miten tuollainen toiminta ja sähläys ko. paikalta on mahdollista. E jumalauta.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Miten muuten ryhmien ajojärjestys määräytyy. Arvotaanko se? Pohdin vain, että varsinkin Myllypurossa tuo radan nopeutuminen on aika ilmeistä, niin ei tulis kellekään ylimääräistä mielipahaa.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Miten muuten ryhmien ajojärjestys määräytyy. Arvotaanko se? Pohdin vain, että varsinkin Myllypurossa tuo radan nopeutuminen on aika ilmeistä, niin ei tulis kellekään ylimääräistä mielipahaa.
No myllypurossa se meni arvalla ainakin keväällä..
Asiakaspalveluhenkisemmissä paikoissa hyväksyvät meidän valmiiksi tekemät ajoryhmät järjestyksineen..

Viime kaudella kokeiltiin sitä systeemiä, että jos on kolme ajoryhmää, niin ennakkoarviolta parhaat ajavat ekaksi, huonoimmat toiseksi ja keskikasti viimeisenä.. Tämä systeemi osoittautui toimivaksi, koska näin kokemattomammat näkivät alkuun kokeneimpien esimerkkiä.
Edit: Poikkeuksena tietty molemmat Forssan sadekisat, joissa A-ryhmä pääsi kuin koira veräjästä ajamaan lähes kuivalla radalla juuri ennen sateen alkua. :D
Kahden ajoryhmän systeemissä ennalta heikommat ovat kuitenkin ajaneet ensimmäisenä, koska muuten suurin osa heistä joutuisi ajamaan b-finaalin heti aika-ajojen perään.

Ryhmät taas on tehty yleensä Felipen listojen perusteella. :D Ei vaan, silloin kun itse olen tehnyt ryhmäjaot, niin olen käyttänyt ryhmittelylogiikkana tietoa kuljettajien tasosta sekä pistetaulukkoa.. Yleensä ryhmien rajamaille jää kuskeja, niin heidät sijoitellaan sitten pisteiden mukaan parempaan ryhmään.. Ideana kuitenkin on saada mahdollisimman samantasoiset ryhmät kerralla radalle.. Jostain kumman syystä Felipen listat tapaavat usein myötäillä omaa listaani.. :/

Tulevaisuudesta en tiedä sitten tarkemmin, tuleeko nämä asiat muuttumaan. Se on hahmon Racer X takana.. Selvinnee varmaan sitten ensi vuoden puolella kun tulevan kauden suunnittelu alkaa. Tähän saattaa tulla myös tekoälyä taakse.
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13772
On myös hyvin mahdollista ettei pitoon juuri tule ajojen aikana muutoksia. Katsokaa vaikka viime kevään aikoja :)
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
859
Tuo asenne on tuttu monesta harrastus- tms. paikasta ihan lajista riippumatta. Sitä otetaan asiakseen huolehtia asiakkaan turvallisuudesta nostamalla itsensä tämän yläpuolelle.
Asiaa. Näin tuntuu olevan! Sen ymmärrän että huudetaan kun ei siellä kuule mitään, mutta se mistä asiasta huudetaan on jo toinen juttu.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13772
Muistaakseni harjoituksista parani ajat paljonkin aika-ajoihin, mutta kisassa ei niinkään?
Kärjellä ei juurikaan. Esim. Nasty 27,8 - 27,7 - 27,7. Minä 28,2 - 28,2 - 28,2 (harkka, a-ajo, kisa)
E: Kertoo siis sen että kokeneet ajajat kun takoivat suht´ samaa aikaa koko ajan, ei pitotaso juuri muuttunut :)
 
Viimeksi muokattu:

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
No myllypurossa se meni arvalla ainakin keväällä..
Asiakaspalveluhenkisemmissä paikoissa hyväksyvät meidän valmiiksi tekemät ajoryhmät järjestyksineen..
Se on mielestäni hyvä, jos joka kisapaikalle tehtäisiin selväksi jo hyvissä ajoin se, että missä kukakin ajaa ja millä autoilla. Tarvittaisiin myös virallinen "pullonkorkkiarvonta" takaisin, jotta kukaan ei esim. aika-ajosijoituksillaan pystyisi taktikoimaan itselleen hyvää autoa tms. Monessa paikassa autot määrättiin kuskeille jonkun muun kuin arvan toimesta....olisi ainakin tasapuolisen epäreilu etu kaikilla.

Hyvä uhkaus muuten: On niitä muitakin ratoja, jos ei ehtoihin suostuta.

Tulevaisuudesta en tiedä sitten tarkemmin, tuleeko nämä asiat muuttumaan. Se on hahmon Racer X takana..
En epäile yhtään etteikö muuttuisi. Langat yhden ukon käsissä, niin paremmin pitäisi pysyä homma hanskassa. Ja helpompi kisoja viedä varmasti läpi kun jokainen saataisiin samalla ohjelmalla vietyä.

Olen puhunut.......
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Se on mielestäni hyvä, jos joka kisapaikalle tehtäisiin selväksi jo hyvissä ajoin se, että missä kukakin ajaa ja millä autoilla. Tarvittaisiin myös virallinen "pullonkorkkiarvonta" takaisin, jotta kukaan ei esim. aika-ajosijoituksillaan pystyisi taktikoimaan itselleen hyvää autoa tms. Monessa paikassa autot määrättiin kuskeille jonkun muun kuin arvan toimesta....olisi ainakin tasapuolisen epäreilu etu kaikilla.
Komppaan DW:tä tuossa autojen arvonta-asiassa. Viitaten itseeni, hyvänä esimerkkinä nyt vaikka molemmat Forssan kisat (II & III). Itse ajoin molemmat kisat samalla #7lla johtuen juuri siitä, kun a-a:n aika riitti C-finaalin viimeiseen lähtöruutuun. Ilmeisesti se auto arvottiin/jaettiin mulle sillä perusteella, kun viimeinen sai isoimman numeron. Ja ehei, en taktikoinut Forssa III:n a-a:ssa sitä seiskaa itselleni. :eek:

Ei mulla varsinaisesti mitään sitä vastaan ole että saan sen auton, varsinkin jos se on hyvä. Ajan sitä takaa, että mun mielestä se ei ole reilua kanssakilpailijoita kohtaan kun sain molempiin kisoihin sen saman auton (no, hidas mikä hidas..) Jokainen voi muistella/miettiä noita kisoja ja sitä miten hyvän tuloksen tein niissä oma taso huomioiden. Lähinnä nyt ensi kauden kannalta pohdittuna, tolla nykyisellä systeemillä voi olla aika mahdollista nykyisellä nopeudelleni, että saatan ajaa jatkossakin sillä #7lla. :rolleyes: Tietty siinä on "muuttujia" jotka vaikuttaa asiaan, mutta kuitenkin.

Jatkakaa vain, nämä on vain naispuolisen kuskin mielipiteitä.. :tongue:
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Komppaan DW:tä tuossa autojen arvonta-asiassa. Viitaten itseeni, hyvänä esimerkkinä nyt vaikka molemmat Forssan kisat (II & III). Itse ajoin molemmat kisat samalla #7lla johtuen juuri siitä, kun a-a:n aika riitti C-finaalin viimeiseen lähtöruutuun. Ilmeisesti se auto arvottiin/jaettiin mulle sillä perusteella, kun viimeinen sai isoimman numeron. Ja ehei, en taktikoinut Forssa III:n a-a:ssa sitä seiskaa itselleni. :eek:

Ei mulla varsinaisesti mitään sitä vastaan ole että saan sen auton, varsinkin jos se on hyvä. Ajan sitä takaa, että mun mielestä se ei ole reilua kanssakilpailijoita kohtaan kun sain molempiin kisoihin sen saman auton (no, hidas mikä hidas..) Jokainen voi muistella/miettiä noita kisoja ja sitä miten hyvän tuloksen tein niissä oma taso huomioiden. Lähinnä nyt ensi kauden kannalta pohdittuna, tolla nykyisellä systeemillä voi olla aika mahdollista nykyisellä nopeudelleni, että saatan ajaa jatkossakin sillä #7lla. :rolleyes: Tietty siinä on "muuttujia" jotka vaikuttaa asiaan, mutta kuitenkin.

Jatkakaa vain, nämä on vain naispuolisen kuskin mielipiteitä.. :tongue:
Ensinnäkin, se 7 tais ainakin toisessa kisassa olla ainoa vaihtoehto kun yksi autoista hajosi (Forssa II muistaakseni)
III:n tarinaa en muista tarkkaan, sielläkin oli yhdessä autossa kunnolla vikaa, mutta en muista johtuiko 7:n tulo radalle siitä vai oliko meitä vaan niin monta :)
7:n nopeus yllätti, näytti molemmissa Forssan sadekisoissa nopealta, mutta esim. meikäläiselle ihan turha kapine kun ei meinaa polkimille ylettyä kunnolla vaan ajoasennosta tulee "makaava" :(
(FII:ssa tota tyrkyttivät mulle kisaan, mutta en halunnut sitä ajaa koska en ylettynyt kunnolla -> antoivat sen sulle ja itse sain sen ruoskan joka oli hajalla :D noh aina ei voi voittaa)

Niin ja kyllähän sun tasokin parani kauden loppua kohden, Forssa III:ssa vielä varmasti auttoi sekin että sadekokemusta oli jo parilta kerralta :)
Eli ei se itsessään pelkästään auton takia tullut (IMO) ...

Tosiaan ajojärjestys määräytyi monesti pitkälle ekalle pienin numero, viimeselle suurin jne. tyylillä...
Ens vuonna asia voi olla toisin, riippuu mitä X päättää kisojen suhteen :)
(komppaan Dickiä tässä, kun yks mies tekee kaiken niin saa tehdä asiat kuten haluaa, ja toisaalta se rutiini voi olla helpompi silloin kisoissakin ajaa läpi järkkäreille kun systeemit on selvät)

Se korkkiarvonta on suht järjetön. Siis ihan suoraan sanottuna sieltä ja syvältä.
Vaatii häsläystä kisapaikalla kun ensin kahteen pekkaan arpoo noita ja kirjottelee numeroita ylös, sitten selittelee ajoryhmät kuskeille ja välissä tietty neuvonpitoa vielä ratajärkkäreiden kanssa.
(tätä vaikeuttaa sekin että monella radalla ei etukäteen mitään tietoa mitkä autot on käytössä)

Tod.näk. siihen tulee/kannattaa tehdä systeemi millä asia hoituu mutkattomasti, ei kuitenkaan varmaan kukaan halua sitäkään että järkkärin aika kisassa menee paperien kanssa pläräämiseen pelkästään
(take my word for it, menee maku kisoihin hyvin äkkiä jos ei ajamiseen/tapahtumaan kerkee keskittymään ollenkaan vaan pitää kokoajan sohlata arvontojen yms. kanssa)

Noh, nää nyt oli omia mielipiteitä menneen 2v. ajalta.. eiköhän siihen joku järkevä idea löydy, mutta oma pointti siis on että ei niitä kannata tehdä liian monimutkaiseksi ettei järjestäji(/ä)llä pala hihat....
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Noh, nää nyt oli omia mielipiteitä menneen 2v. ajalta.. eiköhän siihen joku järkevä idea löydy, mutta oma pointti siis on että ei niitä kannata tehdä liian monimutkaiseksi ettei järjestäji(/ä)llä pala hihat....
Täydellinen komppi ja pätee melkein mihin hyvänsä vapaaehtoistoimintaan. Itse esimerkiksi olisin varmasti enemmän hukassa jos mulla ei olis kisan alla aikaa keskittyä, vaan joutuis tekemään muita juttuja ja sitten käytännössä suoraan autoon.

Keep it simple, stupid! :eek:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Jep, komppaan ylempiä.. Kai se loppujen lopuksi riittää että tavalla tai toisella saadaan autot arvottua..
 

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
Ulkopuolisena huutelen nyt (vaikka voipi olla että ens kaudella joutuu tuleen taistelemaan siitä parhaan naisen tittelistä), että nimenomaan toi yksinkertaisuus järjestelyissä on valttia. Kannattaa muistaa tosiaan se, että aika harvoin (paitsi ehkä kesällä) se teidän ryhmänne on lafkan ainoa asiakasryhmä, ja järjestäjillä ei oikeasti riitä into saati aika jokaisen ryhmän erityiskarusellien pyörittämiseen kun aikataulu kuitenkin on rajattu ja ajaakin pitäisi ehtiä.
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Ulkopuolisena huutelen nyt (vaikka voipi olla että ens kaudella joutuu tuleen taistelemaan siitä parhaan naisen tittelistä), että nimenomaan toi yksinkertaisuus järjestelyissä on valttia. Kannattaa muistaa tosiaan se, että aika harvoin (paitsi ehkä kesällä) se teidän ryhmänne on lafkan ainoa asiakasryhmä, ja järjestäjillä ei oikeasti riitä into saati aika jokaisen ryhmän erityiskarusellien pyörittämiseen kun aikataulu kuitenkin on rajattu ja ajaakin pitäisi ehtiä.
Mun käsittääkseni ratahenkilökunnat on pääosin tykännyt meidän sarjan järkkäreiden avusta. Eli en sanois, että mitään erityiskarusellia tarttee pyörittää meidän takia.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Mun käsittääkseni ratahenkilökunnat on pääosin tykännyt meidän sarjan järkkäreiden avusta. Eli en sanois, että mitään erityiskarusellia tarttee pyörittää meidän takia.
Jep. Aika hyvin on kiitosta tullut, mm. KiC:llä olivat suht tyytyväisen näkösiä kun saivat eteensä printit missä kaikki oli valmiina :)
Ei tarvinnut kassalla printtailla lippuja nimien kirjotusta varten, ajoryhmät oli valmiiks jaettu ja papereista selkis myös autojen järjestys, piti vaan nummerot lisätä :ahem:
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Ensinnäkin, se 7 tais ainakin toisessa kisassa olla ainoa vaihtoehto kun yksi autoista hajosi (Forssa II muistaakseni)
III:n tarinaa en muista tarkkaan, sielläkin oli yhdessä autossa kunnolla vikaa, mutta en muista johtuiko 7:n tulo radalle siitä vai oliko meitä vaan niin monta :)
7:n nopeus yllätti, näytti molemmissa Forssan sadekisoissa nopealta, mutta esim. meikäläiselle ihan turha kapine kun ei meinaa polkimille ylettyä kunnolla vaan ajoasennosta tulee "makaava" :(
(FII:ssa tota tyrkyttivät mulle kisaan, mutta en halunnut sitä ajaa koska en ylettynyt kunnolla -> antoivat sen sulle ja itse sain sen ruoskan joka oli hajalla :D noh aina ei voi voittaa)
Aaa ok, en tiennyt II:sen taustoja. Nyt tiedän.. :)

Eipä sillä, pääosin olen ollut tyytyväinen sarjan järjestelyihin. Pitäis varmaan kiittää Jacquesia siitä, kun sai houkuteltua kokeilemaan kartingia silloin keväällä erilllisissä harjoituksissa. :ahem: Mielenkiintoista nähdä mitä tapahtuu ensi vuonna..

Tod.näk. siihen tulee/kannattaa tehdä systeemi millä asia hoituu mutkattomasti, ei kuitenkaan varmaan kukaan halua sitäkään että järkkärin aika kisassa menee paperien kanssa pläräämiseen pelkästään
(take my word for it, menee maku kisoihin hyvin äkkiä jos ei ajamiseen/tapahtumaan kerkee keskittymään ollenkaan vaan pitää kokoajan sohlata arvontojen yms. kanssa)
Juu, en ala väittämään vastaan. Uskon kyllä, vaikka omakohtaista kokemusta ei olekaan..
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13772
Jaahas, yksityistilaisuusvarauslistan mukaan se on tiistaina tai keskiviikkona hyvä mennä "kotiradalle" ajamaan töiden jälkeen. Siellä taas uusi ratakin :thumbup:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös