Komppaan DW:tä tuossa autojen arvonta-asiassa. Viitaten itseeni, hyvänä esimerkkinä nyt vaikka molemmat Forssan kisat (II & III). Itse ajoin molemmat kisat samalla #7lla johtuen juuri siitä, kun a-a:n aika riitti C-finaalin viimeiseen lähtöruutuun. Ilmeisesti se auto arvottiin/jaettiin mulle sillä perusteella, kun viimeinen sai isoimman numeron. Ja ehei, en taktikoinut Forssa III:n a-a:ssa sitä seiskaa itselleni.
Ei mulla varsinaisesti mitään sitä vastaan ole että saan sen auton, varsinkin jos se on hyvä. Ajan sitä takaa, että mun mielestä se ei ole reilua kanssakilpailijoita kohtaan kun sain molempiin kisoihin sen saman auton (no, hidas mikä hidas..) Jokainen voi muistella/miettiä noita kisoja ja sitä miten hyvän tuloksen tein niissä oma taso huomioiden. Lähinnä nyt ensi kauden kannalta pohdittuna, tolla nykyisellä systeemillä voi olla aika mahdollista nykyisellä nopeudelleni, että saatan ajaa jatkossakin sillä #7lla.
Tietty siinä on "muuttujia" jotka vaikuttaa asiaan, mutta kuitenkin.
Jatkakaa vain, nämä on vain naispuolisen kuskin mielipiteitä.. :tongue:
Ensinnäkin, se 7 tais ainakin toisessa kisassa olla ainoa vaihtoehto kun yksi autoista hajosi (Forssa II muistaakseni)
III:n tarinaa en muista tarkkaan, sielläkin oli yhdessä autossa kunnolla vikaa, mutta en muista johtuiko 7:n tulo radalle siitä vai oliko meitä vaan niin monta
7:n nopeus yllätti, näytti molemmissa Forssan sadekisoissa nopealta, mutta esim. meikäläiselle ihan turha kapine kun ei meinaa polkimille ylettyä kunnolla vaan ajoasennosta tulee "makaava"
(FII:ssa tota tyrkyttivät mulle kisaan, mutta en halunnut sitä ajaa koska en ylettynyt kunnolla -> antoivat sen sulle ja itse sain sen ruoskan joka oli hajalla
noh aina ei voi voittaa)
Niin ja kyllähän sun tasokin parani kauden loppua kohden, Forssa III:ssa vielä varmasti auttoi sekin että sadekokemusta oli jo parilta kerralta
Eli ei se itsessään pelkästään auton takia tullut (IMO) ...
Tosiaan ajojärjestys määräytyi monesti pitkälle ekalle pienin numero, viimeselle suurin jne. tyylillä...
Ens vuonna asia voi olla toisin, riippuu mitä X päättää kisojen suhteen
(komppaan Dickiä tässä, kun yks mies tekee kaiken niin saa tehdä asiat kuten haluaa, ja toisaalta se rutiini voi olla helpompi silloin kisoissakin ajaa läpi järkkäreille kun systeemit on selvät)
Se korkkiarvonta on suht järjetön. Siis ihan suoraan sanottuna sieltä ja syvältä.
Vaatii häsläystä kisapaikalla kun ensin kahteen pekkaan arpoo noita ja kirjottelee numeroita ylös, sitten selittelee ajoryhmät kuskeille ja välissä tietty neuvonpitoa vielä ratajärkkäreiden kanssa.
(tätä vaikeuttaa sekin että monella radalla ei etukäteen mitään tietoa mitkä autot on käytössä)
Tod.näk. siihen tulee/kannattaa tehdä systeemi millä asia hoituu mutkattomasti, ei kuitenkaan varmaan kukaan halua sitäkään että järkkärin aika kisassa menee paperien kanssa pläräämiseen pelkästään
(take my word for it, menee maku kisoihin hyvin äkkiä jos ei ajamiseen/tapahtumaan kerkee keskittymään ollenkaan vaan pitää kokoajan sohlata arvontojen yms. kanssa)
Noh, nää nyt oli omia mielipiteitä menneen 2v. ajalta.. eiköhän siihen joku järkevä idea löydy, mutta oma pointti siis on että ei niitä kannata tehdä liian monimutkaiseksi ettei järjestäji(/ä)llä pala hihat....