kouvotsvoni
Banjottu
Mitä noita hienoja kaavioitani kattelin, niin 6,8&9 taitavat olla muita huonompia..
En usko, että ysi oli hidas.Mitä noita hienoja kaavioitani kattelin, niin 6,8&9 taitavat olla muita huonompia..
Eiku...Nopealtahan tuo vaikuttaakin. Kattelin vissiin kasin kahdestiEn usko, että ysi oli hidas.
En usko että kasikaan oli hidas. Kutonen oli ainoo jonka selvästi aisti hitaammaksi.Eiku...Nopealtahan tuo vaikuttaakin. Kattelin vissiin kasin kahdesti
Nyt loppu myötäily tai alat väittää kutostakin hitaaksiEn usko että kasikaan oli hidas. Kutonen oli ainoo jonka selvästi aisti hitaammaksi.
#8 paras pito etupyörillä, kääntyy tarkasti ja terävästi sisään. Ehkä suorilla jää parhaistaKutonen ainakin oli melko laiska kun lopussa sillä kruisailin. Myös Nastyn samaan aikaan ajama vitonen taisi olla jo hieman pahenemaan päin luistavalla kytkimellä. Siitä ne suurimmat autoerot taisivat tullakin.
Tässä autohuomioita:
#1. Itselläni ekan erän ajossa. Puski rankasti, liekö sitten ollut Myllypuro-ruostetta vai paraniko auto radan pidon vähän parantuessa merkittävästi. Kumminkin kovia aikoja sillä myöhemmin päästiin (Nipsu 29,2 ja DW 29,1).
#3. DW pääsi 29,3 eli autolla mahdollista päästä aika kovaa.
#4. Nipsu 29,6 (ekassa erässä), FO 29,7, Cm 29,4... Toimii.
#5. DW 29,1. Myöhemmin esim. Nasty 29,4 eli mahdollisesti kytkin loppumassa.
#6. Tällä ei kukaan mennyt alle 30 eli hitain auto.
#7. Esim. minä 29,4 niin autolla kyllä pääsee.
#8. Nasty ruuhkaerässä 29,7 ja BMW myöhemmin 30,0 eli luultavasti jokusen kymmenyksen parhaita perässä. Ei kovin montaa kuitenkaan.
#9. Dompparille paras tällä, 29,9. Eli varmaan kohtalainen auto kyllä (aika liki abaut kasin tasoa).
#5:n osalta ei ainakaan pidä paikkaansa. Toimi Dickin alla ihan hyvin ajasta päätellen, mutta mun ja Nastyn ajoilla ihan selkeästi siitä oli kytkin loppumassa ja alkuvaiheessa renkaiden lämpöjen ollessa alhaalla puski kuin pulkka.Tuon perusteella siis #6 on ainoa mopo, millä jokainen jää selvästi muista.. Kuitenkin musta tuntuu, että muutama auto on sellainen, jonka hyvä kuljettaja saa kulkemaan ihan hyvin kun taas huonompi kuljettaja on hukassa.
Esim. tuo #8 saattaa olla sellainen tai #5.
Siinä ei ollut mielestäni yhtä hyvä pito kuin seiskassa, mutta kiihtyvyys oli mielestäni tosi hyvä.#4 tuntui sopivan tiettyjen ajotyylille, mulle ei ollenkaan, en ainakaan itse
saanut sitä kulkemaan "sujuvasti" yhdelläkään kierroksella
Jooh, mutta siis pointtina että #7:lla olisi pudonnut vielä enemmän, kuitenkin rata parani siinä kokoajan...Siinä ei ollut mielestäni yhtä hyvä pito kuin seiskassa, mutta kiihtyvyys oli mielestäni tosi hyvä.
Kuitenkin säkin kellotit ihan kelpoajan nelosellakin, ja sitä tosiaan tarkoitinkin tolla että osa autoista on sellaisia, jotka kelpokuskit saa kyllä kulkemaan vaikkei auto ihan istuisikaan lapaseen täydellisesti.
Eli tämän arvion perusteella itse ajoin 0,4s hitaammalla (#9) autolla ajan 32,2**, lupailee hyvää kisan kannalta (täytyy vain toivoa että silloin olisi hyvä tuuri autojen suhteen..) Pakko se on itsekin myöntää, etten ole varmaan ikinä ennen kisaa ollut yhtä luottavainen kuin nyt..Pyysin Askolta privalla puhtaasti matematiikkaan perustuvaa arvioa autojen eroista, ja tältä näyttää:
#1 0,1
#3 0,2
#4 0,3
#5 0,0
#6 0,9
#7 0,2
#8 0,4
#9 0,4
Tuon perusteella siis #6 on ainoa mopo, millä jokainen jää selvästi muista.. Kuitenkin musta tuntuu, että muutama auto on sellainen, jonka hyvä kuljettaja saa kulkemaan ihan hyvin kun taas huonompi kuljettaja on hukassa.
Esim. tuo #8 saattaa olla sellainen tai #5.
Kyllä sä ainakin Totken kyykytät! Livestrong Racing tukee sua tässä tavoitteessa! :ahem:Eli tämän arvion perusteella itse ajoin 0,4s hitaammalla (#9) autolla ajan 32,2**, lupailee hyvää kisan kannalta (täytyy vain toivoa että silloin olisi hyvä tuuri autojen suhteen..) Pakko se on itsekin myöntää, etten ole varmaan ikinä ennen kisaa ollut yhtä luottavainen kuin nyt..
Tuli lainattua loman ratoksi tuo Karting: Ajajan käsikirja kirjastosta, ja huhhuh kun tuota lueskellessa on paljastunut mitä kaikkea teenkään niin väärin. Jahka tuosta saadaan edes murto-osa käyttöön niin voipi olla että WoPe tarjoaa mulle kaljat vähän joka kisan jälkeen :alppu:Menee nyt vähän OT:ksi, mutta laitetaan nyt vaikka tänne.. Eli lainaus hankintoja-topicista:
Eli tuollainen löytyy nykyään kirjahyllystä. :tongue: Vaikuttaa mukavan mielenkiintoiselta, mitä olen selaillut.. Ajattelin, että tuon kirjan avulla voisin ehkä löytää omia virheitä (joita ihan varmasti löytyy suunnilleen miljoona ) ja parantaa teoriatietämystä lajia kohtaan ja sitä kautta sitten yrittää kehittää ajotaitoja.
Ei se teoriatieto tietty käytännön kokemusta korvaa, mutta luulisin että erityisesti itselleni siitä voisi olla paljonkin apua. Oma haasteensa onkin sitten teorian soveltaminen käytännössä....
That good eh? Pitääpä noutaa myös...Tuli lainattua loman ratoksi tuo Karting: Ajajan käsikirja kirjastosta, ja huhhuh kun tuota lueskellessa on paljastunut mitä kaikkea teenkään niin väärin. Jahka tuosta saadaan edes murto-osa käyttöön niin voipi olla että WoPe tarjoaa mulle kaljat vähän joka kisan jälkeen :alppu:
Tuolla khatin puolella jo tästä vähän huolestuinkin. Toisaalta Myllypuro on ihan toisarvoinen mesta. Oikeilla radoilla nähdään!Kyllä sä ainakin Totken kyykytät! Livestrong Racing tukee sua tässä tavoitteessa! :ahem:
Hyvä kirja on kyllä. Tosin mikäli voidaan olettaa että sulla on jossain määrin edes perusasiat paremmin kunnossa kuin mulla, niin ei tuolta saa kuin ehkä muutamia hitusen helpottavia vinkkejä.That good eh? Pitääpä noutaa myös...
Nyt alkoi jo tappion selittelyn valmisteluTuolla khatin puolella jo tästä vähän huolestuinkin. Toisaalta Myllypuro on ihan toisarvoinen mesta. Oikeilla radoilla nähdään!