Talviharjoittelutopic

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13771
Kutonen ainakin oli melko laiska kun lopussa sillä kruisailin. Myös Nastyn samaan aikaan ajama vitonen taisi olla jo hieman pahenemaan päin luistavalla kytkimellä. Siitä ne suurimmat autoerot taisivat tullakin.

Tässä autohuomioita:
#1. Itselläni ekan erän ajossa. Puski rankasti, liekö sitten ollut Myllypuro-ruostetta vai paraniko auto radan pidon vähän parantuessa merkittävästi. Kumminkin kovia aikoja sillä myöhemmin päästiin (Nipsu 29,2 ja DW 29,1).

#3. DW pääsi 29,3 eli autolla mahdollista päästä aika kovaa.

#4. Nipsu 29,6 (ekassa erässä), FO 29,7, Cm 29,4... Toimii.

#5. DW 29,1. Myöhemmin esim. Nasty 29,4 eli mahdollisesti kytkin loppumassa.

#6. Tällä ei kukaan mennyt alle 30 eli hitain auto.

#7. Esim. minä 29,4 niin autolla kyllä pääsee.

#8. Nasty ruuhkaerässä 29,7 ja BMW myöhemmin 30,0 eli luultavasti jokusen kymmenyksen parhaita perässä. Ei kovin montaa kuitenkaan.

#9. Dompparille paras tällä, 29,9. Eli varmaan kohtalainen auto kyllä (aika liki abaut kasin tasoa).
 
Viimeksi muokattu:

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
859
Kutonen ainakin oli melko laiska kun lopussa sillä kruisailin. Myös Nastyn samaan aikaan ajama vitonen taisi olla jo hieman pahenemaan päin luistavalla kytkimellä. Siitä ne suurimmat autoerot taisivat tullakin.

Tässä autohuomioita:
#1. Itselläni ekan erän ajossa. Puski rankasti, liekö sitten ollut Myllypuro-ruostetta vai paraniko auto radan pidon vähän parantuessa merkittävästi. Kumminkin kovia aikoja sillä myöhemmin päästiin (Nipsu 29,2 ja DW 29,1).

#3. DW pääsi 29,3 eli autolla mahdollista päästä aika kovaa.

#4. Nipsu 29,6 (ekassa erässä), FO 29,7, Cm 29,4... Toimii.

#5. DW 29,1. Myöhemmin esim. Nasty 29,4 eli mahdollisesti kytkin loppumassa.

#6. Tällä ei kukaan mennyt alle 30 eli hitain auto.

#7. Esim. minä 29,4 niin autolla kyllä pääsee.

#8. Nasty ruuhkaerässä 29,7 ja BMW myöhemmin 30,0 eli luultavasti jokusen kymmenyksen parhaita perässä. Ei kovin montaa kuitenkaan.

#9. Dompparille paras tällä, 29,9. Eli varmaan kohtalainen auto kyllä (aika liki abaut kasin tasoa).
#8 paras pito etupyörillä, kääntyy tarkasti ja terävästi sisään. Ehkä suorilla jää parhaista

#4 Tämä taas suorakingi, kelaa parhaat nopeudet suorilla perstuntumalla

#3 Nopea heti ensimmäisestä kierroksesta lähtien. Kokonaisuutena #7 veroinen.

#5 vaatii 20kierrosta alle ennen kuin saa etupäähän pitoa. Epätarkka ajettava

#7 Paras kokonaisuus.
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Pyysin Askolta privalla puhtaasti matematiikkaan perustuvaa arvioa autojen eroista, ja tältä näyttää:

#1 0,1
#3 0,2
#4 0,3
#5 0,0
#6 0,9
#7 0,2
#8 0,4
#9 0,4

Tuon perusteella siis #6 on ainoa mopo, millä jokainen jää selvästi muista.. Kuitenkin musta tuntuu, että muutama auto on sellainen, jonka hyvä kuljettaja saa kulkemaan ihan hyvin kun taas huonompi kuljettaja on hukassa.
Esim. tuo #8 saattaa olla sellainen tai #5.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Kytkin loppumassa, epätarkka ajettava, vaatii 20 kierrosta etupään pidon saamiseksi.. Silti matematiikka kertoo jotta #5 on nopein, se on tie totuus ja elämä. Perstuntuma kuskeilla onneton.. Niin ja ite sanoin jotta 5,8&9 hitaimmat..sen kertoo Askokin. Kyllä minä osaan kaavioita lukea:ahem:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Tuon perusteella siis #6 on ainoa mopo, millä jokainen jää selvästi muista.. Kuitenkin musta tuntuu, että muutama auto on sellainen, jonka hyvä kuljettaja saa kulkemaan ihan hyvin kun taas huonompi kuljettaja on hukassa.
Esim. tuo #8 saattaa olla sellainen tai #5.
#5:n osalta ei ainakaan pidä paikkaansa. Toimi Dickin alla ihan hyvin ajasta päätellen, mutta mun ja Nastyn ajoilla ihan selkeästi siitä oli kytkin loppumassa ja alkuvaiheessa renkaiden lämpöjen ollessa alhaalla puski kuin pulkka.
(ei se kyllä kovin hyvällä pidolla mennyt muutenkaan, mutta alussa ihan katastrofi)
#5 ei missään nimessä ollut hyvä auto enää lopussa.
(mun ja Nastyn ero tuolla on ollut normisti 0.7-1.0s, #5:lla peräjälkeen ajettuna vain 0.2s joka kertonee jo paljon)

#6:sta ei kokemuksia, mutta nähdyn perusteella yhdyn mielipiteeseen.
#4 tuntui sopivan tiettyjen ajotyylille, mulle ei ollenkaan, en ainakaan itse
saanut sitä kulkemaan "sujuvasti" yhdelläkään kierroksella
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
#4 tuntui sopivan tiettyjen ajotyylille, mulle ei ollenkaan, en ainakaan itse
saanut sitä kulkemaan "sujuvasti" yhdelläkään kierroksella
Siinä ei ollut mielestäni yhtä hyvä pito kuin seiskassa, mutta kiihtyvyys oli mielestäni tosi hyvä.
Kuitenkin säkin kellotit ihan kelpoajan nelosellakin, ja sitä tosiaan tarkoitinkin tolla että osa autoista on sellaisia, jotka kelpokuskit saa kyllä kulkemaan vaikkei auto ihan istuisikaan lapaseen täydellisesti.

Jos vitonen oli menossa paskaksi niin sehän tosiaan selittää.. Eipä siitä enempää. Toivottavasti saavat kuntoon. :)
 
Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
Joo, mun surkea eka aika selittyy sillä että #5:n kytkin oli kylmä ja luisti aluksi sen takia. Sitten se alkoi kuumeta, piti hetken aikaa ja alkoi lopuksi luistamaan taas :thumbup:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Siinä ei ollut mielestäni yhtä hyvä pito kuin seiskassa, mutta kiihtyvyys oli mielestäni tosi hyvä.
Kuitenkin säkin kellotit ihan kelpoajan nelosellakin, ja sitä tosiaan tarkoitinkin tolla että osa autoista on sellaisia, jotka kelpokuskit saa kyllä kulkemaan vaikkei auto ihan istuisikaan lapaseen täydellisesti.
Jooh, mutta siis pointtina että #7:lla olisi pudonnut vielä enemmän, kuitenkin rata parani siinä kokoajan...
#4 kulki kyllä hyvin, mutta se ohjaus oli niin hämärä (klappia oik. käännettäessä ennen kuin tarras kiinni, vas. käännettäessä taas puri kiinni heti) niin sekotti alkuun ja sit en vaan saanut rytmiä päälle sen kanssa...
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Pyysin Askolta privalla puhtaasti matematiikkaan perustuvaa arvioa autojen eroista, ja tältä näyttää:

#1 0,1
#3 0,2
#4 0,3
#5 0,0
#6 0,9
#7 0,2
#8 0,4
#9 0,4

Tuon perusteella siis #6 on ainoa mopo, millä jokainen jää selvästi muista.. Kuitenkin musta tuntuu, että muutama auto on sellainen, jonka hyvä kuljettaja saa kulkemaan ihan hyvin kun taas huonompi kuljettaja on hukassa.
Esim. tuo #8 saattaa olla sellainen tai #5.
Eli tämän arvion perusteella itse ajoin 0,4s hitaammalla (#9) autolla ajan 32,2**, lupailee hyvää kisan kannalta (täytyy vain toivoa että silloin olisi hyvä tuuri autojen suhteen..) :) Pakko se on itsekin myöntää, etten ole varmaan ikinä ennen kisaa ollut yhtä luottavainen kuin nyt..
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Eli tämän arvion perusteella itse ajoin 0,4s hitaammalla (#9) autolla ajan 32,2**, lupailee hyvää kisan kannalta (täytyy vain toivoa että silloin olisi hyvä tuuri autojen suhteen..) :) Pakko se on itsekin myöntää, etten ole varmaan ikinä ennen kisaa ollut yhtä luottavainen kuin nyt..
Kyllä sä ainakin Totken kyykytät! Livestrong Racing tukee sua tässä tavoitteessa! :ahem:
 

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Menee nyt vähän OT:ksi, mutta laitetaan nyt vaikka tänne.. Eli lainaus hankintoja-topicista:



Eli tuollainen löytyy nykyään kirjahyllystä. :tongue: Vaikuttaa mukavan mielenkiintoiselta, mitä olen selaillut.. Ajattelin, että tuon kirjan avulla voisin ehkä löytää omia virheitä (joita ihan varmasti löytyy suunnilleen miljoona :rolleyes:) ja parantaa teoriatietämystä lajia kohtaan ja sitä kautta sitten yrittää kehittää ajotaitoja.

Ei se teoriatieto tietty käytännön kokemusta korvaa, mutta luulisin että erityisesti itselleni siitä voisi olla paljonkin apua. :) Oma haasteensa onkin sitten teorian soveltaminen käytännössä....
Tuli lainattua loman ratoksi tuo Karting: Ajajan käsikirja kirjastosta, ja huhhuh kun tuota lueskellessa on paljastunut mitä kaikkea teenkään niin väärin. Jahka tuosta saadaan edes murto-osa käyttöön niin voipi olla että WoPe tarjoaa mulle kaljat vähän joka kisan jälkeen :alppu:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Tuli lainattua loman ratoksi tuo Karting: Ajajan käsikirja kirjastosta, ja huhhuh kun tuota lueskellessa on paljastunut mitä kaikkea teenkään niin väärin. Jahka tuosta saadaan edes murto-osa käyttöön niin voipi olla että WoPe tarjoaa mulle kaljat vähän joka kisan jälkeen :alppu:
That good eh? Pitääpä noutaa myös... :rolleyes:
 

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Kyllä sä ainakin Totken kyykytät! Livestrong Racing tukee sua tässä tavoitteessa! :ahem:
Tuolla khatin puolella jo tästä vähän huolestuinkin. Toisaalta Myllypuro on ihan toisarvoinen mesta. Oikeilla radoilla nähdään!

edit: Siis mulle siis toisarvoinen rata, en oo ikinä ollut siellä luontevimmillani. Lisäksi te ruojat ootte treenannu siellä noin sata kertaa kauden päättymisen jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
That good eh? Pitääpä noutaa myös... :rolleyes:
Hyvä kirja on kyllä. Tosin mikäli voidaan olettaa että sulla on jossain määrin edes perusasiat paremmin kunnossa kuin mulla, niin ei tuolta saa kuin ehkä muutamia hitusen helpottavia vinkkejä.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös