Kekellä kaudelle 1985 McLaren sopimus olisi tiennyt 2 miljoonaa dollaria kaudelta ja Kekellä oli myös omat sopimusjärjestelyt. Dennis ei ollut mielissään ,mutta Kekestä Ron oli oppinut pitämään ja Niki Laudan kanssa välit olivat tulehtuneet. Keke oli maailmanmestari ja kokenut kuljettaja ja sopiva energeettisyys oli se mitä Dennis halusi. Ainoa ongelma oli vain hinta.
Kausiraha oli alhaisempi kuin Prostilla, mutta Keke halusi miljoona dollaria maailmanmestaruudesta ja vielä miljoona dollaria henkilökohtaisena minimipalkkiona kaudessa. Tämä summa olisi tehnyt Rosbergista yhtä kalliin kuljettajan kuin Laudasta. Dennis ei halunnut maksaa ja oli epätoivoinen.
Lopulta Dennis oli valmis ottamaan riskin ja oli valmis maksamaan 2 miljoonaa dollaria eli bonusedut Rosbergille. Ehto oli vain se, että Rosberg voittaa mestaruuden kaudelle 1985 ja se että mestaruusedut maksaisivat Keken omat sponsorit Marlboron kautta annettavilla kompensaatiomaksuilla. Keke suostui ehtoon.
Ongelma oli kuitenkin Williamsilla. Keke ei halunnut Mansellia tallikaveriksi ja se aiheutti kiistoja tallipäälikön Frank Williamsin kanssa. Frank oli saanut tietää myös Dennisin luikertelut ja uhkasi haastaa oikeuteen Ronin. Williams oli sopinut kaudella 1983 Keken kanssa sopimuksen kausille 1984-1985. Ehtoihin oli kuulunut turbomoottori ja mestarin palkka eli 3 miljoonaa dollaria. Miljoona dollaria oli Keken raha ja loppuosa oli sponsorirahaa.
Ronin ainoa oljenkorsi oli se, että kauden 1985 sopimus oli optiosopimus joka oli sitova, mutta purettavissa huonon menestyksen takia. Yksi keino olisi ollut pitää kiinni Rosbergista väkisin ja aloittaa raju oikeustaistelu, mutta sen arveltiin vievän liikaa rahaa ja päättyvän kuitenkin Williamsin voittoon. Keke ei myöskään suostunut palkanalennukseen ja yleensäkin Frankilla oli taistelussa kaikki voittokortit käytössä joten Dennis luopui.
Vain kauden 1985 kohdalta tietenkin. Kaudella 1986 mikään ei enää estänyt Dennisiä ja kaikesta huolimatta Ron maksoi lopulta sen mitä Rosberg pyysi kaudella 1986. Rosberg torjui myös Ferrarin, Brabhamin, Benettonin ja Team Lola Haasin tarjoukset kaudesta 1986.
Lopulta Keken kohdalla McLaren oli kiinnostanut häntä kauan sillä Keke halusi lopettaa uransa kaudella 1986 ja olisi halunnut tehdä sen kaksivuotisella sopimuksella McLarenilla kausilla 1985 ja 1986, mutta lopulta urheilumarkkinointia oli vain vuoden verran.
Williamsin sopimus sitoi vielä Rosbergin kaudeksi 1985 Williamsille, mutta ei enää sen jälkeen. Keke olisi saanut hätäoptionsa tarvittaessa lunastettua kaudeksi 1986 Williamsille. Se olisi tapahtunut jos Lauda olisi kuitenkin ajanut vielä kauden 1986 McLarenilla. Nähtäväksi toki olisi jäänyt se, että miten olisi käynyt Nelson Piquetin tai Nigel Mansellin.
Kummallakin olivat sopimukset umpeutumassa, mutta optiot olivat molemmilla kuljettajilla hätävaralla käytettävissä kaudelle 1986 eli Brabhamille ja Williamsille. Ferrari oli valmis korvaamaan Johanssonin Rosbergilla sillä Enzo halusi mielellään energeettisen Rosbergin ja siinä vaiheessa toiseksi sijoittuneen Michele Alboreton ehdottomasti tiimiinsä. Muut vaihtoehdot Rosbergilla olisivat olleet Ferrari tai Lola-Haas siinä vaiheessa. Benettonilla Teo Fabi ja Gerhard Berger olivat jo vahvistaneet paikkansa. Lopulta Lauda toimi siirtomarkkinoiden avaimena ja loppu onkin historiaa.