CCMK
Well-known member
- Liittynyt
- 9.11.2009
- Viestit
- 15049
Jack Brabhamin tulot kaudella 1960 olisivat voineet olla suuremmat sillä Esso maksoi 60 000 markkaa sponsorirahaa. Tällä rahalla katettiin muun muassa lentoliput Australian ja Euroopan välillä kauden aikana.
Yleensäkin Brabham ja McLaren saivat noihin aikoihin formuloissa paljon sponsorietuja ulkomaan vieraina. Brabhamin palkkavaatimus sai usein John Cooperin kiristämään budjettia koska Cooperin budjetti oli suuri aikaansa nähden, mutta sponsorierien määrärahoilla tuli pärjätä eikä enempää tullut.
Stirling Moss joutui usein tyytymään BP:n öljyrahoihin ja niiden lisäetuisuuksiin joita ei kovin usein tullut. BP toki maksoi kaukokisojen lentolippuja ja muita välttämättömiä maksuja, mutta ei usein antanut suuria ylimääräisiä sponsorirahoja.
Kaukomaiden kisoissa Moss sai usein vähintään 6000 markkaa starttirahaa ja isoimmillaan f1-uran viimeisenä vuonna ulkomaan kisojen starttiraha oli jopa 18 000 markkaa kisalta.
Yleensäkin Brabham ja McLaren saivat noihin aikoihin formuloissa paljon sponsorietuja ulkomaan vieraina. Brabhamin palkkavaatimus sai usein John Cooperin kiristämään budjettia koska Cooperin budjetti oli suuri aikaansa nähden, mutta sponsorierien määrärahoilla tuli pärjätä eikä enempää tullut.
Stirling Moss joutui usein tyytymään BP:n öljyrahoihin ja niiden lisäetuisuuksiin joita ei kovin usein tullut. BP toki maksoi kaukokisojen lentolippuja ja muita välttämättömiä maksuja, mutta ei usein antanut suuria ylimääräisiä sponsorirahoja.
Kaukomaiden kisoissa Moss sai usein vähintään 6000 markkaa starttirahaa ja isoimmillaan f1-uran viimeisenä vuonna ulkomaan kisojen starttiraha oli jopa 18 000 markkaa kisalta.