Laitetaan seuraavaksi varsin kauan etsittyjä palkkatietoja kaudelta 1988. Listan osalta eniten päivitystä sai Nelson Piquetin palkka.
Hänen peruspalkkansa kaudella 1988 oli lajin suurin ja samalla hänen osaltaan tulevat nuo koko uran tienestit muuttumaan paljonkin sillä hän sai saman verran myös kaudella 1989.
Piquetin palkkio tulee ilmi Lotuksen osiossa sitten seuraavasti. Kauden 1988 aikana kaikki muut tallit paitsi Ferrari alkoivat maksaa myös äärimmäisen suuria summia ajajilleen ja tallien budjetit nousivat yhdessä yössä todella korkeisiin lukemiin.
Tässä kuitenkin palkkatietoja kaudelta 1988:
Alain Prost: Sai kokonaisuudessaan 15 miljoonaa dollaria josta kuitenkin huomattavan suuren osan maksoi Marlboro yhdessä muiden tukijoiden kanssa. Peruspalkka kaudelta oli 3,5 miljoonaa dollaria. Ennen kautta Prost vaati jopa 9 miljoonan dollarin peruspalkkaa yhdessä 50 000 dollarin voittobonuksen ja 250 000 dollarin mestaruusbonuksen kanssa. Ron Dennis kuitenkin kieltäytyi toteuttamasta hänen toiveitaan.
Ayrton Senna: Sai kokonaisuudessaan saman verran kuin Alain Prost, mutta hänen peruspalkkansa oli 2 miljoonaa dollaria. Senna oli vaatinut itselleen ennen kautta neuvottelujen kestäessä 5-7,5 miljoonan dollarin peruspalkkaa, mutta Ron Dennis oli kieltäytynyt tästä tempusta. Senna yritti saada itselleen myös 200 000 dollarin voittobonusta ja 500 000 dollarin mestaruusbonusta, mutta Dennis kieltäytyi tästäkin toiveesta.
Michele Alboreto: Sai 1,7 miljoonaa dollaria kaudelta eikä mitään muuta. Enzon sana painoi viimeisenäkin vuonna paljon ja siten Alboreto ei saanut edes pyytämäänsä mestaruusbonusta ja se olisi ollut 200 000 dollaria.
Gerhard Berger: Sai 2 miljoonaa dollaria kaudelta eikä mitään muuta. Hänen mestaruusbonuksen pyyntö olisi ollut 100 000 dollaria.
Alessandro Nannini: Sai 2 miljoonaa dollaria yhteensä kaudelta. Tästä palkkiosta suurin osa oli peruspalkkaa ja loppusumma oli sponsoreilta tulevaa rahaa. Nannini olisi saanut 25 000 dollaria voitosta ja saman verran mestaruudesta.
Thierry Boutsen: Sai yhteensä 4,5 miljoonaa dollaria kaudelta. Tästä palkkiosta suurin osa tuli Nanninista poiketen sponsoreilta ja peruspalkka hänellä oli vain 720 000 dollaria. Alustavasti ennen kautta Boutsen olisi halunnut noin 3 miljoonaa dollaria, mutta sai lopulta hieman enemmän menestyksellisen kauden ansiosta. Boutsen olisi saanut 25 000 dollaria voitosta ja 100 000 dollaria mestaruudesta.
Nelson Piquet: Sai lajin suurimpia palkkasummia. Enemmän saivat vain McLarenin miehet ja hekin vain valtavan Marlboron ansiosta. Piquet sai 5,5 miljoonaa dollaria kaudelta ja tästä summasta suurin osa tuli Camelilta eli noin 3,5 miljoonaa dollaria ja talli suostui maksamaan 2 miljoonaa dollaria peruspalkkaa. Alunperin Piquet vaati neuvotteluiden käynnistyessä kesällä 1987 jopa 8 miljoonaa dollaria minkä Lotus tyrmäsi tuolloin heti.
Lopulta kuitenkin Ayrton Sennan poislähtö tallista pakotti Lotuksen toimimaan erittäin nopeasti. Piquet oli ainoa vaihtoehto talliin jäljellä huipputason kuljettajista.
Piquetin oma minimivaatimus mestaruusbonuksesta oli 200 000 dollaria ja hän ei sitä halunnut muuttaa alemmaksi. Lopulta Lotus jäi alakynteen brasilialaisen kanssa palkkaneuvotteluissa ja suostui 500 000 dollarin mestaruusbonukseen kautta 1988 koskien. Suostuessaan Piquet joutui kuitenkin luopumaan 80 000 dollarin yksittäisen osakilpailun voittobonuksestaan.
Viimeisenä tekonaan Piquet kiristi tallia maksamaan vielä 4000 dollaria pisteeltä kauden 1988 ja myös kauden 1989 ajan. Talli vuorostaan vastavetona ilmoitti, että Piquetin voittaessa uudelleen mestaruuden kaudella 1988 talli pidätti itsellään oikeuden alentaa mestaruusbonuksen summaa 250 000 dollariin. Pidätys oli vaihtoehtoinen, mutta talli oli valmis sen toteuttamiseen tilanteen toistuessa. Siten Piquet ansaitsi lajissa valtavia summia kaudella 1988 ja myös kaudella 1989.
Satoru Nakajima: Naka-san maksoi tuttuun tapaan miljoona dollaria talliin kauden ajalta ja Lotus olisi halunnut edelleen 1,5 miljoonaa dollaria. Ikävä kyllä japanilaisella ei ollut varaa maksaa enempää. Voittoehdot olivat huipputallin kuljettajista huonoimmat. Voitosta Nakajima olisi saanut 10 000 dollaria ja mestaruudesta 100 000 dollaria. Lisäksi Nakajima sai 170 000 dollaria palkkaa kaudelta.
Nigel Mansell: Sai lajin seuraavaksi korkeinta Piquetin ja McLarenin miesten jälkeen. 5 miljoonaa dollaria oli Mansellin palkkio ja siitä 3 miljoonaa dollaria oli perusosa ja loput 2 miljoonaa dollaria tulivat sponsoreilta. Lisäksi Mansell sai lajin suurinta pistepalkkaa eli 10 000 dollaria pisteeltä. Samalla Mansell nautti myös muita etuja joista voi lukea toikin 11:sta luvusta.
Mansell yritti ennen kautta saada itselleen 6,5 miljoonan dollarin palkkiota, mutta Frank Williams kieltäytyi. Frank Williams suostui yllättäen kuitenkin Mansellin vaatimiin hurjiin voittobonuksiin. 100 000 dollaria olisi tullut voitosta ja 100 000 dollaria mestaruudesta. Se piti vain saavuttaa Juddin koneilla.
Riccardo Patrese: Saavutti kaudella 1,5 miljoonaa dollaria palkkaa vaikka italialainen oli halunnut jopa 4 miljoonaa dollaria ennen kautta. Lisäksi Patrese sai pienenä korvauksena 50 000 dollaria voitosta ja 250 000 dollarin mestaruusbonuksen.
Martin Brundle: Sai testipalkkansa kaudelta eikä mitään muuta.
Jean-Louis Schlesser: Sai testipalkkansa kaudelta eikä mitään muuta.
Derek Warwick: Sai 3 miljoonaa dollaria kaudelta vaikka alustavasti talli olisi halunnut tiputtaa hänen palkkansa 2 miljoonaan dollariin. Alustavasti mestaruusbonus oli sovittu 200 000 dollarin paikkeille, mutta talli kuitenkin näki mestaruuden arvokkaana asiana ja siten korotti summan 500 000 dollariin. Lisäksi Arrows maksoi jokaisesta palkintosijasta ja voitosta kuljettajilleen 50 000 dollaria.
Eddie Cheever: Sai yhteensä saman verran kuin Warwick vaikka peruspalkka olikin vain miljoona dollaria. Cheeverille maksettiin kuitenkin sponsorien kautta lisärahaa ja lisäksi talli maksoi hänelle 50 000 dollaria Monzan kolmospaikasta. Mestaruusbonus oli sama kuin Warwickilla eli 500 000 dollaria.
Ivan Capelli: Sai yhteensä 3 miljoonaa dollaria ja tästä summasta 1 miljoona oli peruspalkkaa ja loppu tuli sponsoreilta. Voitosta Capelli olisi saanut 50 000 dollaria ja samoin mestaruudesta.
Mauricio Gugelmin: Brasilian uusin formulatulokas halusi alustavasti 1,5 miljoonaa dollaria, mutta lopulta sai vain miljoona dollaria kaudelta. Voittosumma oli sama kuin Capellilla ja samoin myös mestaruusbonus.
Jonathan Palmer: Sai palkkaa yhteensä 2 miljoonaa dollaria ja siitä miljoona dollaria oli tallin rahaa ja loppu tuli sponsoreilta ja Julian Baileyn maksurahoista. Olisi saanut 25 000 dollaria voitosta ja 50 000 dollaria mestaruudesta.
Julian Bailey: Maksoi 300 000 dollaria kauden ajoista ja olisi halunnut 150 000 dollaria, mutta ei saanut penniäkään. Palkkavaatimukset ärsyttivät Ken Tyrrelliä lopulta niin paljon, että Bailey lensi pois tallista kauden päätteeksi. Voittoehdot olivat tosin suuremmat kuin Palmerilla. 50 000 dollaria olisi tullut voitosta ja 100 000 dollaria mestaruudesta.
Adrian Campos: Maksoi ajoistaan 500 000 dollaria ennen kuin joutui potkituksi pois tallista jo kesken kauden. Olisi maksanut jopa 950 000 dollaria kaudelta. Lisäksi ennen kautta hänen arveltiin tuovan jopa 1,5 miljoonaa dollaria rahaa Minardille. Joka tapauksessa Minardin voittaessa hänen toimestaan hän olisi saanut 15 000 dollaria ja samoin myös mestaruudesta.
Luis-Perez Sala: Maksoi ajoistaan 500 000 dollaria ja olisi voittaessaan saanut 5000 dollaria ja mestaruudesta saman verran.
Pierluigi Martini: Maksoi ajoistaan yhteensä 750 000 dollaria ja tästä suurin osa eli 500 000 dollaria oli maksutesteistä ja 250 000 dollaria Martini maksoi kisa-ajolisää. Sai lopulta ainoana tallista palkkaa yhteensä 200 000 dollaria. Minardin voittaessa hänen toimestaan hänelle olisi annettu 15 000 dollaria ja mestaruudesta 25 000 dollaria.
Yannick Dalmas: Maksoi ajoistaan yhteensä 500 000 dollaria. Voittobonus olisi ollut 10 000 dollaria ja mestaruusbonus 50 000 dollaria.
Philippe Alliot: Maksoi ajoistaan yhteensä 750 000 dollaria. Voitosta olisi tullut 25 000 dollaria ja mestaruudesta 100 000 dollaria.
Aguri Suzuki: Maksoi ajoistaan yhteensä 680 000 dollaria. Voittobonus olisi ollut 5000 dollaria ja mestaruusbonus 50 000 dollaria.
Pierre-Henri Raphanel: Maksoi ajoistaan yhteensä 670 000 dollaria. Siitä Adelaiden maksuosuus oli 500 000 dollaria ja maksutestien osuus 170 000 dollaria.
Rene Arnoux: Sai miljoona dollaria kaudelta vaikka olisi halunnut jopa 3,5 miljoonaa dollaria ennen kautta. Guy Ligier kieltäytyi niin suurista summista. Voitosta Arnoux olisi saanut 50 000 dollaria ja samoin mestaruudesta.
Stefan Johansson: Sai miljoona dollaria kaudelta vaikka olisi halunnut jopa 3 miljoonaa dollaria kaudelta. Siihen herra Ligier sanoi vain, että hänen tallinsa ei ole McLaren tai Ferrari. Voitosta Johansson olisi saanut 25 000 dollaria, mutta mestaruudesta 150 000 dollaria.
Oscar Larrauri: Maksoi 550 000 dollaria kaudelta. Hänen voittaessa voittobonus olisi ollut 5000 dollaria ja mestaruusbonus olisi ollut 50 000 dollaria.
Stefano Modena: Maksoi 900 000 dollaria kaudelta. Hänen voittaessa voittobonus olisi ollut 20 000 dollaria ja mestaruusbonus olisi ollut 50 000 dollaria.
Piercarlo Ghinzani: Maksoi yhteensä 1,2 miljoonaa dollaria kaudelta. Voitosta Ghinzani olisi saanut 10 000 dollaria ja mestaruudesta 50 000 dollaria.
Bernd Schneider: Maksoi yhteensä 1,2 miljoonaa dollaria kaudelta. Voitosta hänelle olisi maksettu 5000 dollaria ja mestaruudesta 50 000 dollaria.
Andrea de Cesaris: Maksoi miljoona dollaria kaudelta ja sai 500 000 dollaria kaudelta palkkaakin.
Alex Caffi: Maksoi 250 000 dollaria ajoistaan.
Gabriele Tarquini: Maksoi 800 000 dollaria ajoistaan.
Nicola Larini: Maksoi 800 000 dollaria ajoistaan.
Philippe Streiff: Maksoi 500 000 dollaria ajoistaan.