Mun mielestä vois antaa pisteitä vaikka kaikille sijoille, kunhan jämäsijat saa niin vähän pisteitä ettei sillä ole mitään merkitystä mestaruustaistelun kannalta. No ehkä ihan kaikille ei tarvii antaa pisteitä, ettei siellä väkisin rikkonaisella autolla roikuta mukana. Kyllä mun mielestä vähintään 50% starttaajista pitäis pisteille päästä.Sama ku sanois, että töissä täytyy saada bonuksia ihan vaan siitä hyvästä, että tulee töihin
Juuri noin sitä pitää tarkastella , kiva kun joku laski valmiiksi mitä pisteet on "vanhassa rahassa". Voito arvo on edelleen liian pieni. Vanha 10-6-... systeemi oli hyvä.Ehkä noita pistelaskusysteemejä on helpointa verrata vierekkäin ja jakaa uudet pisteet 2.5:llä:
Eli käytännössä 1-3 sijojen suhteet pysyy entisellään, 4-6 sijojen arvo laskee ja 8-10 sijojen arvo nousee.Koodi:1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. -------------------------------------------- 10 8 6 4 3,2 2,4 2 1,2 0,8 0,4 10 8 6 5 4 3 2 1
3 kertaa 8 ei ole 20 .Voittamisesta: Tässä uudessa on voiton "arvo" vielä hiukan pienempi, kuin edellisessä. Voitosta saa vain 2,5X enemmän, kun 8. sijasta saa 3X enemmän pisteitä. Lisäksi 9. ja 10. sijoista tulevat pisteet vähentävät voiton suhteellista osuutta.
Niinpä, uskomaton itku ja hammasten kiristely täällä foorumilla näinki vähäpätöisestä aiheesta. Nuo muutokset ovat hyvin minimaalisia.hmmm.. ehkä olenkin väärässä!!
Esim. ennen
5 voittoa + 1 keskeytys = 50p
5 kakkossijaa + 1 voitto = 50p
Ensi kaudella:
5 voittoa + 1 keskeytys = 125p
5 kakkossijaa + 1 voitto = 125p
Samaltahan se tosiaan näyttää..
Niitä toikkeja joissa erottaa kuka on lukenut pitkän tai lyhkäsen matikanNiinpä, uskomaton itku ja hammasten kiristely täällä foorumilla näinki vähäpätöisestä aiheesta. Nuo muutokset ovat hyvin minimaalisia.
Ovatko kaikki asiantuntijat ja "asiantuntijat" kajahtaneet?- Se on mahtava idea. On mukavaa, että voitosta irtoaa viisi pistettä enemmän kuin toisesta sijasta. Asia on tärkeä, koska me kaikki rakastamme voittamista. Itse voitin tällä kaudella kuusi kisaa, joista jokaisesta minulle irtosi vain kaksi pistettä enemmän, kertoi Button BBC:lle.
Naureskelin tuota itsekin aamullaOvatko kaikki asiantuntijat ja "asiantuntijat" kajahtaneet?
No mut onhan se hienoa kun saa enemmän lisää pisteitä. Olisivat samantien kertoneet sadalla sijoituksista saatavat pistemäärät. Eri käheetä olis kun ykkössijasta saisi 20 pistettä enemmän kuin kakkossijasta. Ja kuka tollasia suhdelukuja jaksaa opetella, ei niitä tartte oikeessa elämässä sen enempää kuin prosenttilaskuja tai tietoa siitä mitä korko tarkoittaa tai ... ...! :ahem:Ovatko kaikki asiantuntijat ja "asiantuntijat" kajahtaneet?
Osoittaa vaan napin olevan luultuakin tyhmemmän.Ovatko kaikki asiantuntijat ja "asiantuntijat" kajahtaneet?
Vai voisikohan olla, että juuri tuo muutoksen vähäpätöisyyden tuoma täysi järjettömyys on itkun ja hammasten kiristelyn pohjimmainen syy? Itse en itkisi, jos muutos olisi oikeasti perusteltu, järkevä ja hyödyllinen. Nyt se ei ole mitään noista.Niinpä, uskomaton itku ja hammasten kiristely täällä foorumilla näinki vähäpätöisestä aiheesta. Nuo muutokset ovat hyvin minimaalisia.
Entäs ne, jotka eivät ole kirjoittaneet matematiikkaa laisinkaan? :eek!:Niitä toikkeja joissa erottaa kuka on lukenut pitkän tai lyhkäsen matikan
No sehän se tässä juuri niin pahasti kyrsiikin. Kun mikään ei oikein muuttunut (varsinkaan parempaan), paitsi tilastot menevät pisteiden osalta käyttökelvottomiksi ja pisteiden ynnäily kauden aikana on vaikeampaa, varsinkin vanhoihin järjestelmiin tottuneille. Plus ainakin itse tykkään pienemmistä pistemääristä kuten jo aiemminkin sanoin, MotoGP-tyylisestä (jostain NASCARista puhumattakaan) pisteytyksestä en pidä, johon nyt siirrytään. Eikä tässä lajin historiaa ja perinteitäkään kunnioiteta.Niinpä, uskomaton itku ja hammasten kiristely täällä foorumilla näinki vähäpätöisestä aiheesta. Nuo muutokset ovat hyvin minimaalisia.
Eivät ne ole olleet vuoden 1959 jälkeen enää vertailukelpoisia.Eniten tässä uudessa laskutavassa vituttaa ehkä se että tilastot heittää häränpersettä. Ihan samalla tavalla kun paalupaikoissakin nykyään.
Eli ne ei pitkässä juoksussa ole vertailukelpoisia.
Totta mutta on ne olleet jollain tavalla suuntaa antavia. Nyt tuplataan pisteet eikä tuo voiton arvostuskaan taida muuttua.Eivät ne ole olleet vuoden 1959 jälkeen enää vertailukelpoisia.
Nyt riitti. Olen aina ollut sitä mieltä että 10 pistettä on maksimi yhdelle kuskille yhdestä kisasta ja nyt sitten pistetään tätä Amerikan meininkiä ykkösiinkin.
Minulle tämä on sama kuin jalkapallossa otettaisiin maalivahdit pois että saadaan aikaan enemmän maaleja.
Tämä voi kuulostaa typerältä, mutta periaatteita pitää olla, enkä katso sarjoja joissa pisteitä jaellaan näin holtittomasti ja vieläpä heitetään romukoppaan aiemmat tilastot ja saavutukset tällä tavoin.
Uudistuksia tehdään kauhealla vauhdilla "shown parantamiseksi" ja samalla menetään se mistä tässä lajissa on ollut kyse 2000-luvun alkupuolelle asti.
Jep, joku (Ross Brawn?) muutama vuosi sitten sanoi "jalkapallo > koripallo, Ei makeaa mahan täydeltä" viitaten korinteon helppouteen vrt maalintekoon. Itse en silti tarkoita dissata koristakaan, sillä lajilla vain on oma erilainen luonteensa jalkapalloon verrattuna. Mutta aikamoisen inflaation F1 MM-piste nyt kyllä kärsii, ja niin yhtäkkisellä suurella muutoksella. Vieläpä pöljän näköisellä jakoskaalalla, ja voiton arvostamattomuudella (25-20...)Enpä taas ymmärrä alkuunkaan. Ykkös- ja kakkossijan suhteellinen ero on tasan sama kuin aiemmin, mutta keskeytyksestä (eli myös riskinotosta ohitusten suhteen) tulee aiempaa enemmän turpaan. Miettiikö näitä oikeasti kukaan, vai todettiinko isojen numeroiden vaan näyttävän vakuuttavammilta kuin pienten? Ahistaa.