Ja ota huomioon, että tässä tapauksessa ajetaan tuplasti sen maalatun pinta-alan ylitse, kuin mitä pelkän sc-linjan yli mentäessä. Jos ohituskaista on pääsuoralla, niin siellähän on viimeisen mutkan jarrutuspaikka valkoisena, kun sinne vedetään sc-linjan lisäksi vielä pari rantua lisää SELKEYTTÄMÄÄN kisan seuraamista.
SC-linjoja on kaksi, ennen varikkoa ja varikon jälkeen. Toinen "aikaeroviivoista" voisi itse asiassa mainiosti toimia (useimmilla radoilla) varikkoa edeltävänä SC-linjana.
En tiedä mitä tarkoitat ohituskaistalla, mutta ohitusalueen viiva tulee siis tällä hetkellä 600 metriä ennen mutkaa. Ja ne aikaeroviivat ohitusaluetta edeltävää mutkaa ennen. Yleensä kyse on lähtösuorasta ja sitä edeltävästä mutkasta. Siellä lähtösuoralla on jo ennestään maaliviiva, starttiviiva (jos eri), lähtöruudut, varikkokaistat ja mahdollisesti muutakin. Ei kolme uutta radan ylittävää viivaa tule aiheuttamaan sen suurempaa katastrofia kuin jo olemassa olevat viivat. Pärjätäänhän katuradoillakin, joissa niitä viivoja vasta onkin.
Säädettävää siipeä voi kyllä kritisoida monella perusteella, mutta tämä on sieltä naurettavimmasta ja kaukaa haetuimmasta päästä.