Minun mielestäni paras vaihtoehto olisi "push to pass"-nappi. Siis nappi jolla saa suht varman ohituksen, mutta ei kumminkaan takuuvarmaa. Minulle on sama millä tavalla se toteutetaa oli se sitten DRS, KERS, ECU tai ihan mikä vaan. Tärkeintä olisi vain sitä saisi käyttää milloin vaan, mutta käyttökertoja olisi rajoitettu vaikka kuuteen per kisa. Nythän säädettävää takasiipeä saa käyttän niin monta kertaa kuin haluaa kunnes pääsee ohi.
"Paras vaihtoehto" varmaan valtaosan (ja ainakin minun) mielestä olisi se, että aerodynamiikkaa muutettaisiin siten, että mutkissa pystyisi seuraamaan ja imusta olisi todellista ja merkittävää hyötyä. Ilman mitään kikkailuja.
Vapaan push to pass -nappulan ongelma on sama kuin muissakin vapaasti käytettävissä systeemeissä, eli se ettei sitä käytettäisi pelkästään ohitukseen, vaan myös ohittamisen puolustamiseen. Se ei siis antaisi etua pelkästään ohittajalle, vaan myös ohitettavalle. Rajoitettu määrä toki jonkin verran tuo vaihtoehtoja, mutta esim. Abu Dhabin Petrov-Alonso-tilanteessa on selvää mihin kumpikin kuskeista extrapowerinsa olisivat käyttäneet.
Minun mielestäni ohittaminen ei ole mikään takaa tulevan oikeus vaan siitä pitää taistella, vaikka olisikin nopeampi. Kyllä edessä ajavalla pitää olla oikeus yrittää estää ohitus parhaansa mukaan.
Kuten Bobakin ja Cmoneyn vastauksista on jo tullut ilmi, kaikki eivät ole samaa mieltä. Sijoituksestaan toki saa kamppailla, mutta tilanne, jossa kaksi sekuntia kierroksella nopeampi auto häviää hitaammalleen on absurdi jo kilpa-autoilun perusajatuksen kannalta. Kysessähän on nopeuskilpailu.
Kun se on tullut jo monissa kyselyissä selväksi, että katsojat haluavat lisää ohituksia, niin se onnistuu vain siten, että juuri takanaolevalla on jokin etu (tavasta riippumatta).