Perus Neweytä? Selitäppä hieman.Eittämättä nopea peli, mutta luotettavuus tullee olemaan perus Neweytä eli ei mestaria Red Bullista.
Eiköhän siihen motin kestävyyteen vaikuta miten on suunniteltu moottorin jäähdytys yms.. Kaikki varmaan muistaa Neweyn äärimmilleen viedyn Delffiini-McLarenin jonka piti tulla vuonna 2003.. Jännä juttu miten se ei kestänyt testeissä juuri mitään verrattuna vanhaan Lareniin jolla Kimi melkein mestaruuden nappasi. Eikä pahemmin Renaultilla ole ollut teknisiä ongelmia moottoreiden yms.. kanssa.. jännä juttu miten Neweylle sattuu aina huonoja moottoreita.Perus Neweytä? Selitäppä hieman.
Yleensähän ongelmat on olleet moottoripuolella
(McLaren & Mersu aikana, samoin nyt Renaultin "uudella" aikakaudella)
Ei Neweyllä ole ollut osaa eikä arpaa moottorin kestävyyteen ollut.
Kyllähän Rellun koneet on viimesen 2v. aikana paukkunut ihan ilosesti, myönsivät Rellun taholta itsekin että kesken kauden että Vettelin mestaruus on aika utopiaa heidän takiaan.Eiköhän siihen motin kestävyyteen vaikuta miten on suunniteltu moottorin jäähdytys yms.. Kaikki varmaan muistaa Neweyn äärimmilleen viedyn Delffiini-McLarenin jonka piti tulla vuonna 2003.. Jännä juttu miten se ei kestänyt testeissä juuri mitään verrattuna vanhaan Lareniin jolla Kimi melkein mestaruuden nappasi. Eikä pahemmin Renaultilla ole ollut teknisiä ongelmia moottoreiden yms.. kanssa.. jännä juttu miten Neweylle sattuu aina huonoja moottoreita.
Taitaa kylläkin Mäkillä olla Red Bullin mallia. RB:hän käytti jo viime vuonna takasiiven perukoille asti ulottuvaa hainevää.Hainevä McLarenin mallilla.
Tässä näitä. Näyttää kovin samalle kuin viime vuotinen.
Selkeästi tuo näyttääkin jatkumolta viime vuoteen. Toisaalta viime vuoden RB saatto olla se autona paras. Diffujen ja niiden vaikutuksen takia vaikee toki sanoo tarkkaan oliko Brawn vai RB parempi.Mutta painuu kyllä takaosan katteet alemmaksi kuin macillä. Ilmeisesti takaosan ripustus on entinen. Hainevä sitten uutta ja diffustahan ei vielä näy mitään. Erityisen pienet jähdytysaukot ponttoneissa - hieman macin tapaan nekin. Kanavat siis polttoainetankin yli johdettuna.
Mutta Newey sanoikin, että 2010 auto on jatkumoa vanhasta mallista uudet säännöt huomioiden - eli konsepti on sama. Voidaan sanoa kait - että ripustusta lukuunottamatta mac on reilusti lähentynyt RB:llia - monen muun ohella.
Epäilen kyllä ettei siitä saisi tarpeeksi turvallista ratkaisua tehtyä...Mutta toisaalta taas voisiko bensatankki tulla kuskin sivuillekin?
Autojen pituudet on kasvanu. En oo törmänny tarkkoihin mittoihin muutoksesta, mutta eipä sielä kait mikään muu oo kasvanu kuin tankki. Olikos niissä ennen noin 80 kiloset tankit? Nyt jotain 200 kilon luokkaa kait. Eli tuplaten sen verran mitä ennen.Juu, en mene vannomaan. Mutta tankin painopiste kun täytyy saada mahdollisimman alas, edessä on kuski, takana moottori - niin sivuthan siinä vain on hyödynnettävissä jotta korkeus ei liioin kasvaisi.
Sivuilta löytyvän piirustuksen mukaan tankki menis kyllä kuskin persustan alle ainakin eli siitä sitä vois varmaan levittääkin.As a result of the ban on refuelling, the fuel tank (4) will be longer and wider. The wheelbase is likely to be about 15 cm longer than in '09 to accommodate this larger tank (6), though teams could opt to move the driver forward slightly (3) or build shorter gearboxes (5) to minimise this increase.
Tarkoitinkin jos ei kaikkia litroja lisää pituuteen tai korkeuteen. Ja tuon 40cm kanssa se lisäleveys voi olla juuri alhaalla = ylhäältä kapeampi tankki.Autojen pituudet on kasvanu. En oo törmänny tarkkoihin mittoihin muutoksesta, mutta eipä sielä kait mikään muu oo kasvanu kuin tankki. Olikos niissä ennen noin 80 kiloset tankit? Nyt jotain 200 kilon luokkaa kait. Eli tuplaten sen verran mitä ennen.