Red Bull RB6

lakshmi

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
46
Luulen että tää on se ensimmäinen vuosi mitä Red Bull dominoi. Niitä tulee vielä monta.
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Luulen että tää on se ensimmäinen vuosi mitä Red Bull dominoi. Niitä tulee vielä monta.
Vaikka nyt tilanne olisikin niin, ei ole takeita että se jatkuu. Renkaat menee lähiaikoina ihan uusiksi, ja moottoritkin. Säännöt elää. Joku muu tiimi voi yhtä hyvin iskeä sitten tällaiseen rakoon.
 

lakshmi

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
46
Vaikka nyt tilanne olisikin niin, ei ole takeita että se jatkuu. Renkaat menee lähiaikoina ihan uusiksi, ja moottoritkin. Säännöt elää. Joku muu tiimi voi yhtä hyvin iskeä sitten tällaiseen rakoon.
Toki, mut mun mielestä Red Bull on rakentanut vuosien aikana ehkä koko F1:n toimivimman organisaation joka varmasti pystyy tekemään huippuautoja tulevaisuudessakin vaikka säännöt elävätkin. Newey taas on mielestäni koko F1 historian nerokkain ja ennen kaikkea innovatiivisin suunnittelija, ja tästä johtuen yllättävät sääntömuutokset antavat ehkä jopa etua nimenomaan Red Bullille.

Lyhyesti pitkästä: luulen että Red Bull on tullut huipulle jäädäkseen.
 

Latyrx

Vaihtopenkin Eberi
Liittynyt
25.5.2008
Viestit
691
Sijainti
Mika Salon taikalasit
Toki, mut mun mielestä Red Bull on rakentanut vuosien aikana ehkä koko F1:n toimivimman organisaation joka varmasti pystyy tekemään huippuautoja tulevaisuudessakin vaikka säännöt elävätkin. Newey taas on mielestäni koko F1 historian nerokkain ja ennen kaikkea innovatiivisin suunnittelija, ja tästä johtuen yllättävät sääntömuutokset antavat ehkä jopa etua nimenomaan Red Bullille.

Lyhyesti pitkästä: luulen että Red Bull on tullut huipulle jäädäkseen.
Eikä rahoitus tule olemaan pulma ja luulisi että Neweyn alaiset insinöörit ovat oppineet tältä aerodynamiikan kuninkaalta vaikka mitä. Itsekin uskon Red Bullin potentiaalisena kärkitallina vielä jatkossakin jos vain kuskit ovat tasokkaita.
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Tässä vaiheessa varmaan voidaan jättää spekulaatiot vetotankojousituksen toiminnasta verrattuna tavallisiin. Sen verran nätisti menivät kutosmutkan röykyt aika-ajoissa.
 

de rong

Banned
Liittynyt
17.1.2005
Viestit
3194
Ekan kisan perusteella Newey on luonut auton jonka nopeus riittää voittoihin ihan helposti mutta luotettavuus on parasta saaa kuntoon aika vikkelään! Vettelin taitoihin ei voittomahollisuudet kaadu, sensijaan Webber ajo kyl todella vaisusti. Otteiden on parannuttava mikäli itsevarma aussi meinaa F1:sten tähtitalleissa pyöriä.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4390
Luotettavuus on ollut aina Neweyn akilleenkantapää,hänellä on tapansa kehittää kaikki autossa 'rajalle', ilman minkäänlaista turvamarginaalia. Toivotaan että tällä kaudella mestaruus ei ratkea luotettavuuspulmiin.
 

äxä

Johtaja
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
502
Sijainti
Maranello
Kirpaiseva eka kisa takana. Onneksi saatiin pisteitä eikä matka jäänyt kokonaan kesken.

Positiivista on se, että nyt loppuu Heikki Kullankin hypetys Ferrarin ylivoimasta pitkissä vedoissa, Red Bull on edellä.

Tästä on erittäin hyvä jatkaa, sillä sytytystulppavika ei kaikella kunnioituksella kieli johtuvan suunnittelun äärimmäisyydestä. Onneksi on Vettel joka hoitaa tittelin tällä kaudella Ferrarin nenän edestä.

Australiassa jatketaan. Vettelin aika-ajonopeus kielii hyvää erityisesti Ausseja varten, sillä siellä tuskin ohituksia nähdään erityisesti nykysäännöillä. :thumbup:
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Webberikin aloitti sopivan vaisusti, ni saadaan Kimi mukaan 2011 :ahem:
 

raven

Active member
Liittynyt
7.7.2005
Viestit
37
Australiassa Vettelin voittoa ei vie mikään muu kuin tekninen vika.

Red Bull on hidas suorilla, silti oli Bahrainissa ferkkua nopeempi, eli auton täytyy olla mutkissa tosi hyvä. Australian rata on sellainen syherö että jos ja kun Vettel paalulta lähtee niin ei siinä Alonsolla sanomista ole.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
www.sportti.com :

Renault saa tehdä moottorimuutoksia
20.3.2010,11:39:47
Kansainvälinen autoliitto FIA on Autosportin tietojen mukaan antanut Renaultille luvan tehdä muutoksia F1-moottoriinsa. Sääntöjen mukaan moottoreita ei saa kehittää, mutta Renault on saanut poikkeusluvan tehdä voimanlähteisiinsä hienosäätöä.

Mercedes on hyödyntänyt sääntöjen porsaanreikiä paremmin ja Red Bullin tallipomon Christian Hornerin mukaan Renaultin moottorissa on jopa neljä prosenttia tehoja vähemmän Mersun moottoreihin verrattaessa. Red Bull käyttää Renaultin moottoreita.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Vähän laajempana tuo äskeinen uutinen:
Autosport sanoi:
Renault allowed to make engine changes

By Jonathan Noble Friday, March 19th 2010, 14:58 GMT

Renault has been given approval to make a 'large' number of improvements to its engines for cost and reliability reasons, AUTOSPORT has learned, even though the FIA has ruled out any form of power equalisation for this year.

The French car manufacturer wrote to the FIA in the build-up to the season requesting a number of changes be made to its power unit - amid some suggestions that the FIA could even equalise engine performance for 2010.

This comes after Renault's customer partner Red Bull Racing openly felt it was unfair that not all engines were equal despite an engine freeze.

Red Bull Racing team principal Christian Horner said: "I think the problem is if you don't allow some development, then you freeze in an advantage for one team or a disadvantage for another.

"So there has to be a balancing of that, otherwise we will end up with Mercedes-powered cars winning all the races - which I think is not good for F1. And other manufacturers may choose to leave F1 off of the back of that.

"The engine isn't supposed to be a key performance differentiator and therefore hopefully the ruling body will balance out somewhat the differences there at the moment."

AUTOSPORT understands that the FIA decided against any move towards 'equalisation' because it felt there was not enough evidence to suggest there was a big performance difference between the various power units.

However, Renault has been told that it can make a number of changes to its engine for cost and reliability reasons - with all its requests in this area being approved by the FIA.

It is understood that further changes that were requested, which would have helped improve Renault's fuel consumption, were rejected because these were purely for performance reasons - and not on the 'fair' basis of the other changes that are open to all car makers

Renault team principal Eric Boullier said about the changes: "Like every manufacturer here, we have some allowance to fit our engine and have a better integration with the chassis.

"So, I think, out of the requests that were requested - some of them were quite tricky so the FIA was not positive, but I think most of them have been approved."
 
Ylös